Критерии за оценка

I. Група
Група I: КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/ оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/ оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Да
5.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2020 г.
Не
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България.
Да
8.
Проектното предложение съдържа допустими дейности, съгласно т.12.2 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), са спазени минималните изисквания към обучението за ключови компетентности, съгласно Условията за кандидатстване: (ако е приложимо)
•	Предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК 2 и 4 
Не
10.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
11.
Целевата група е допустима
Да
12.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
13.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
14.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 50 000 лв. 
- В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 45 454,55 лв. (БФП)			
- В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в т. 11.6 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 50 000.00 лв. (БФП)
Да
II. Група
ГРУПА II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/ собственик на капитала е попълнена, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
Да
6.
В случай, че за организацията не е приложимо издаване на удостоверение за актуално състояние – представен е учредителен документ -  сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текуща финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. 
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път. 
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 
(неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
Да
9.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП - (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на удостоверението от АСП в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
10.
Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на  детето (ДАЗД) и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД, в случай, че  кандидатът ще предоставя услуга за деца (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
Кандидатът е посочил № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
11.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
III. Група
ГРУПА ІІІ. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение - ІІ: Декларацията на кандидата/ партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на партньора общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър.
Настоящото изискване не се отнася до публични институции, разпоредители с бюджетни средства.
Да
6.
В случай че за организацията не е приложимо издаване на удостоверение за актуално състояние – представен е учредителен документ – сканиран и прикачен в ИСУН 2020
Да
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансови години – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
•	Когато партньорът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства - това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че партньорът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на първостепенния разпоредител, за текущата година, в чиято структура е съответният партньор са по-високи от размера на исканата БФП;
•	Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства - следва да се представи писмо за подкрепа (свободен текст) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с което се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП. Счита се, че българският партньор  разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на второстепенния разпоредител за текущата година са по-високи от размера на исканата БФП
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
(неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)
Да
9.
Копие от Решение на ОбС за одобряване на партньорство, когато партньор е община или район на община, сканирано и прикачено в ИСУН (ако е приложимо).
Не
IV. Група
ГРУПА IV. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.1 и т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
1.	Неправителствена организация
2.	Доставчици на социални услуги – съгл. чл. 18, ал. 3 и ал. 4 от Закона за социално подпомагане 
-	български физически лица, регистрирани по Търговския закон, и юридически лица;
-	физически лица, извършващи търговска дейност, и юридически лица, възникнали съгласно законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава от Европейското икономическо пространство.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020.
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
В случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца).
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – удостоверението за вписване в регистъра на АСП и лиценза от ДАЗД са за съответната социална услуга за деца.
Да
7.
В случай, че кандидатът ще предоставя обучение по ключови компетентности на лицата от целевата група, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване. Информацията следва да бъде описана в секция. 11.2 от Формуляра за кандидатстване.
Да
V. Група
ГРУПА V - АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
- общини и райони на общини;
- обучителни и образователни организации 
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за райони на общини)
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за текущата финансови години), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020  
-	Когато партньорът е първостепенен разпоредител с бюджетни средства - това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че партньорът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на първостепенния разпоредител, за текущата година, в чиято структура е съответният партньор са по-високи от размера на исканата БФП;
-	Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства - следва да се представи писмо за подкрепа (свободен текст) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, с което се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП. Счита се, че българският партньор  разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на второстепенния разпоредител за текущата година са по-високи от размера на исканата БФП
Да
5.
В случай, че партньорът ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той следва да има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване. Информацията следва да бъде описана в секция 11.2 от Формуляра за кандидатстване.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.