Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е представено чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) - https://eumis2020.government.bg.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
3.
Заповед за оправомощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение (включително комуникация с оценителната комисия), предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта, прикачена в ИСУН 2020.      
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено подадено от лице, различно от официалния представител на кандидата.
Не
4.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Електронния формуляр за кандидатстване.
Да
5.
Декларация на представляващия кандидата, попълнена по образец към Условията за кандидатстване (Приложение I към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Декларация от кандидата относно задължението да представя оригинали на УО, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
7.
Декларация за съгласие на кандидата за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ, попълнена по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
8.
Декларация за липса на двойно финансиране и за завършеност, попълнена по образец (Приложение IV към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
9.
Автобиографии на най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво (ръководител на проекта; заместник-ръководител на проекта или водещ координатор; счетоводител на проекта или финансов координатор; координатор на териториалните екипи; експерт информация и комуникация), попълнени по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване) и придружени от документ/и относно извършения подбор на членовете на екипа, прикачени в ИСУН 2020.
Да
10.
Представен е Механизъм за избор на училища, осъществяващи професионална подготовка, който включва обективни изисквания за избор на училищата, гарантиращи както отчитането на потребностите, така и балансирано териториално разпределение на средствата по операцията. Механизмът следва да определя участващите училища и да предвижда включването единствено на ученици, които се обучават по специалности от професии в приоритетни за икономиката направления  и ако е приложимо такива в съответствие с Интегрираните териториални стратегии за развитие на регионите за планиране от ниво 2
Необходимо е механизмът за избор на училищата да предвижда най-малко следното: 
•	Покана към всички държавни и общински професионални гимназии и училища с паралелки за професионална подготовка, с изключение на институциите по чл.18, т. 3-7 от ЗПОО в системата на професионалното образование, която може да включва повече от един краен срок за подаване на заявления, вкл. в рамките на изпълнение на проекта, с оглед включване на максимален брой училища и постигане най-малко на посочените в критериите целеви стойности на индикаторите.
•	Функциите на регионалните управления на образованието и конкретния бенефициент в процеса на избор на училища. 
•	Процесът на избор на училища, който следва да включва представяне на заявление от училище, придружено от съответната обосновка на потребностите за осъществяване на дейностите по операцията, включително:
o	броят на наблюдаващите учители от съответното училище за практиките в реална работна среда;
o	списък на работодателите със заявен интерес или сключено споразумение с училището и броят на наставниците от работодателите;
o	обосновка за необходимостта от закупуване на консумативи, материали, оборудване, специализиран софтуер и др. за провеждане на занятия в учебно-тренировъчни фирми (УТФ);
o	броят УТФ, които училището планира да създаде, както и броят на потенциалните представители на бизнеса и науката, които ще бъдат привлечени в дейностите по провеждане на занятия в УТФ;
o	броят на учениците, които ще се включат в допълнителни практики в реална работна среда или в УТФ;
o	обосновка за съответствието на избраните специалности от професии с приоритетните за икономиката направления и ако е приложимо за съответствие с Интегрираните териториални стратегии за развитие на регионите за планиране от ниво 2.
•	Изисквания за формиране на бюджета на съответното училище за изпълнение на дейности по операцията. Изискванията следва да гарантират прозрачност при разпределянето на бюджетите за участващите училища. В тази връзка бюджетът за дейности, изпълнявани от съответното училище, следва да се базира на предвидения брой ученически практики от конкретното училище, включени в проекта и да съответства на представената обосновка за нуждите на училището.
Документът следва да бъде подписан от официалния представител на кандидата.
Да
11.
Представен е списък с професионални училища, заявили интерес за участие в изпълнението на дейностите по операцията.
Да
12.
Кандидатът е допустим съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Да
13.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта.  
В съответствие с §6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕСИФ, регионалните управления по образованието, държавните и общинските професионални гимназии и училища с паралелки за професионална подготовка (за съответните паралелки) с изключение на институциите по чл.18, т. 3-7 от ЗПОО в системата на професионалното образование могат да участват в техническото и/или финансовото изпълнение, включително да извършват разходи по проекта.

Да
14.
Асоциираният/те партньор/и е/са допустим/и, съгласно т. 12 от Условията за кандидатстване и са признати с Решение на Министерски съвет за представителна организация на национално равнище (чл. 36 от Кодекса на труда).
Не
15.
Декларация на асоциирания партньор Национално представителна организация на работниците и служителите или на работодателите в България, попълнена по образец (Приложение VI към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Подава се, в случай че проектното предложение включва асоцииран/и партньор/и.

Не
16.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
17.
Продължителността на проекта е в съответствие с т.18 от Условията на кандидатстване.
Да
18.
Проектното предложение съдържа всички допустими дейности съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване и не съдържа недопустими дейности. 
В случай че проектното предложение не съдържа всички допустими дейности, следва да бъде върнато на КБ за отстраняване на допуснатите несъответствия, съгласно условията, посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване. 
В случай че проектното предложение съдържа една или повече недопустими дейности, тези дейности следва да бъдат отстранени, както и предвидените за тях разходи.
Да
19.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.
Проверява се въз основа на декларация – Приложение IV към Условията за кандидатстване.
Да
20.
В проектното предложение са заложени стойности на всички индикатори за изпълнение и резултат, които съответстват като минимум на посочените в т. 7 от Условията за кандидатстване.
Да
21.
Предвидено е в непреките дейности да се проведе проучване за измерване на индикатор „Степен на удовлетвореност на учениците преминали ученическа практика от придобитите знания и умения, и на учителите, привлечените представители от бизнеса и науката, и работодателите от придобитите знания и уменията на учениците, преминали  ученическа практика“.
Да
22.
Финансов капацитет: 
Кандидатът има стабилни и достатъчни източници на финансиране, позволяващи да се изпълнят предложените дейности.
Това обстоятелство се проверява служебно от оценителната комисия към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че кандидатът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета за текущата финансова година на бенефициента са по-високи от размера на исканата БФП по настоящата процедура.
Да
23.
Оперативен капацитет:
Кандидатът има успешно реализиран поне един проект през последните три години, който е от типа или с финансовите особености или с обхват като настоящия проект или по-голям; и/или има поне 1 година опит в изпълнението на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Да
24.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указания на УО на ОПНОИР за конкретния бенефициент МОН относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво, за които са представени автобиографии (най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво) имат опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни дейности. 
Кандидатът следва да опише минималните изисквания за заемане на длъжността на всички позиции на екипа на централно ниво.
Да
25.
Формулирани са конкретни и реалистични цели, които съответстват на целите на процедурата.
Да
26.
Налице е връзка между целите, предвидените дейности и резултатите.
Да
27.
Целевите групи са описани и са количествено определени.  Кандидатът е предоставил информация относно методите за идентифицирането им и начина, по който ще бъдат включени в дейностите по проекта. Нуждите им са ясно идентифицирани и описани. 
Да
28.
Дейностите са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.
Да
29.
Заложените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат на процедурата.
Да
30.
Планът за действие отразява логическата връзка на целите и дейностите, спецификата на дейностите и продължителността на проекта, и предвижда балансирано разпределение на дейностите във времето (с възможност за паралелно изпълнение съобразно идентифицираните нужди).
Да
31.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на ОПНОИР (устойчиво развитие; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете).
Да
32.
Проектът ще реализира модел, който може да бъде мултиплициран.
Да
33.
Кандидатът е описал в проектното предложение начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта.
Да
34.
Кандидатът e посочил потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Да
35.
Кандидатът е посочил по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо процедура „Ученически практики – ФАЗА 1“ и „Подкрепа за дуалната система на обучение“. Посочено е и по-какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с дейностите и целевите групи по проект „Подкрепа за дуалната система на обучение“ и други Национални програми.
Да
36.
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи.
Да
37.
Всички заложени по проекта разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване и съответстват на планираните дейности.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
Да
38.
Предвидените разходи са необходими за изпълнение на проекта и за постигане на заложените индикатори.
Да
39.
При формиране на бюджета са спазени размерите на разходите за единица продукт по процедурата. Разходите не се дублират.
Да
40.
Сумата на заложените в бюджета на проекта разходи съответства на сумата от стойностите на дейностите. Бюджетът е без аритметични грешки.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.