Критерии за оценка

I. Група
Общи критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020, в срока, посочен в Обявата, на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020;
Да
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - Община - заповед от кмета на Общината - Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Пълномощно се предоставя в случаите, при които проектът не се подава лично от кандидата. Представеното пълномощно следва да е изрично, да съдържа подпис на упълномощителя и нотариална заверка. Данните на упълномощеното лице следва да съответстват на посочените в поле "Упълномощено лице" от Формуляра за кандидатстване.
Пълномощното трябва да е налично към датата на подаване на проектното предложение. В случай, че същото не е прикачено в Раздел 12 от Формуляра за кандидатстване, оценителната комисия ще го изиска от Кандидата. Ако пълномощното не бъде представено или бъде представено, но е датирано с дата по-късна от датата на подаване на проектното предложение, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Не
3.
Приложение 1 - Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“, „xlsx“ както и подписана и сканирана от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“. Таблицата за допустими инвестиции се попълва в електронен формат (по образец) и се представя, както в електронен формат, така и разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя в двата формата от всички кандидати.
Да
4.
Приложение 2 – Декларация в оригинал за съгласие и информираност за обработване на лични данни, по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни - Декларацията за съгласие и информираност за обработване на лични данни, задължително се датира, подписва и подпечатва /когато е приложимо/ и сканирана се представя към проектното предложение от всички кандидати. Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице.
Да
5.
Приложение 3 - Декларация за нередности в оригинал. Декларацията (по образец) задължително се датира, подписва и подпечатва /когато е приложимо/ и сканирана се представя към проектното предложение от всички кандидати. Декларацията се подписва задължително от кандидата - ФЛ, от представляващия и управляващия кандидата ЕТ, търговско дружество или юридическо лице. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай, че членове са юридически лица - от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива.
Да
6.
Приложение 4 – Декларация за липса на основания за отстраняване. Декларацията се попълва, датира и подписва от всички кандидати/получатели на финансова помощ и сканирана се представя към проектното предложение.  Кандидатите/получателите на финансова помощ декларират липсата на обстоятелства по т. 1 до 10, като основанията по т. 1, 2, 7 и 10 се отнасят за представляващия/те юридическото лице. Кандидат/получател – община или местно поделение на вероизповедание не декларира обстоятелствата по т. 3.
Да
7.
Приложение 5 - Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник. Декларацията се попълва, датира и подписва от всички кандидати/получатели на финансова помощ и сканирана се представя към проектното предложение.
Да
8.
Приложение 6 - Декларация за свързаност. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел.
Предоставя се попълнена, датирана, разпечатана, подписана лично от кандидата и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ към Формуляра за кандидатстване.
Не се представя от кандидати – публични органи.
Не
9.
Приложение 8 – Декларация за липса на двойно финансиране.
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, датирана, подписана лично от кандидата, разпечатана и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ се представя към Формуляра за кандидатстване. Декларацията се подписва от ползвателя – ФЛ или от представляващия и управляващия  ползвателя, в случаите на ЕТ, ЮЛ и т.н.
Не
10.
Приложение 9 - Декларация в оригинал по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката).
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, датирана, подписана лично от кандидата, разпечатана и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ и се представя към Формуляра за кандидатстване.
Не
11.
Приложение 10 - Справка за обобщени параметри на предприятието".
Когато кандидат е юридическо лице, декларацията, освен от кандидата, се представя и от всички лица, участващи в управлението на юридическото лице. Представя се във формат „pdf” или „jpg“, подписана от кандидата и сканирана. (изисква се от кандидати микро, малки и средни предприятия)
Не
12.
Приложение 11 – Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА - Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, датирана, подписана лично от кандидата, разпечатана и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ и се представя към Формуляра за кандидатстване. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице.
Да
13.
Приложение 12 – Бизнес план - текстови вариант. Документът е задължителен по настоящата процедура.  Бизнес планът се представя за  5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие"; 
Кандидатът/законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно и подпечатва всяка страница от бизнес плана (за физическа лица подпечатването не важи).
В приложените в бизнес плана таблици могат да се добавят допълнителни редове и колони в зависимост от срока, за който е изготвен бизнес плана и спецификата на дейността, за която се кандидатства.
Показатели за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели се изчисляват както за проекта, така и за цялата дейност на кандидата. Представя се във формат „pdf” или „jpg“.
Да
14.
Приложение 13 - Бизнес_план_табличен вариант. Документът е задължителен по настоящата процедура.  Бизнес планът се представя за  5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие".
Бизнес плана се изисква и в двата формата. В случай че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички приложими таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
Да
15.
Приложение 14 - Декларация изкуствено създадени условия
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, датирана, разпечатана, подписана лично от кандидата и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ и се представя към Формуляра за кандидатстване.
Да
16.
Приложение 15 - Запитване за оферта
Запитване за оферта по образец се изисква в случаите, когато заявените за финансиране разходи по проекта НЕ са включени в списъка на разходите, за които са определени референтни стойности, приложен към документите за информация към настоящите Условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
17.
Приложение 16 – Формуляр за мониторинг. Формулярът (по образец) се предоставя попълнен, датиран, разпечатан, подписан лично от кандидата и сканиран във формат „pdf“ или „jpg“ и се представя към Формуляра за кандидатстване.
Да
18.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представя се във формат „pdf”.
Да
19.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване (изисква се в случай, че кандидатът не е община). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
20.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване (изисква се в случай, че кандидатът е община). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
21.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) или Закона за водите (изисква се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение  включва строително-монтажни работи. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Да
22.
Документ за собственост или ползване на имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро, малки или средни предприятия, считано от датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (изисква се  в случаите, когато проектите се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите се прилага документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за дейностите по букви а) и б) от раздел 13.1.1 „Преработка и маркетинг на горски продукти“ от раздел 13.1„Допустими дейности“, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ или не се изисква учредено право на строеж. Документът не се изисква при кандидатстване по раздел 13.1.2, буква „б“, за подпомагане за закупуване или вземането на лизинг на щадящи почвата и ресурсите специализирана горска техника и оборудване за сеч, извоз, товарене и транспорт на дървесина за едно или повече стопанства, които:
-	не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията;
-	поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
Не
23.
Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро, малки или средни предприятия, считано от датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (изисква се в случай, че проекта включва само заявени за подпомагане разходи за закупуване или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи индустриалната преработка съгласно приложение № 5 от документите за информация към настоящите УК, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения, кандидатът предоставя документ за собственост или документ, доказващ правно основание за ползване за не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, на сградите или помещенията, където ще бъдат поставени или монтирани).
Не
24.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро, малки или средни предприятия, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (изисква се в случай, че проекта се изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите се прилагат документи за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Не
25.
Документ за собственост за горите, с които се кандидатства за подпомагане, придружени със скици на поземлените имоти, съобразно минималните изисквания за собственост, указани в подраздел 11.А, на раздел 11. „Допустими кандидати“ от настоящите Условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Да
26.
Заснемане на обекта/съоръжението или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip” (изисква се в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение  включва строително-монтажни работи. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Не
27.
Копие на сключени договори за добив на дървесина или за покупко-продажба на стояща дървесина на корен със срок не по-кратък от 1 година и валиден към датата на подаване на проектното предложение (изисква се само за дейността по буква „б“ от подраздел 13.1.2 от Раздел 13.1. „Допустими дейности“). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Не
28.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се, в случай че проектното предложение включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за одобрение на инвестиционния проект от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Не
29.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (изисква се, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls” или „xlsx“ или „rar” или „zip”.
Не
30.
Количествено-стойностни сметки – Приложение 17, заверени от правоспособно лице (изисква се, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, “xlsx“, „xls“
Не
31.
Разрешение за строеж (изисква се в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение  включва строително-монтажни работи. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Не
32.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (изисква се, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение  включва строително-монтажни работи. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Не
33.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (изисква се, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение  включва строително-монтажни работи. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Не
34.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (изисква се в случаите, когато същия не е като част „Технологична“ към техническия/работния проект, тъй като проектното предложение не включва разходи за СМР по буква „а“ от подраздел 14.1.1 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, а само разходи по букви „б“ и „в“ от същия раздел и свързаните с тях).  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Не
35.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради или друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение включва разходи за закупуване на земя, сгради или друга недвижима собственост. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Не
36.
Предварителен договор за покупко-продажба на земя и/или сгради и други недвижими активи (изисква се, в случай че с проектното предложение се кандидатства за закупуването на земя и/или сгради и други недвижими активи по буква „а“ от подраздел 14.1.1. от Раздел 14.1 Допустими разходи“ и в случай, че ще бъдат закупени след кандидатстването по реда на настоящата процедура). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
37.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта за изпълнение на дейностите по проекта (изисква се, в случай че проектът включва разходи по подраздел 14.2.1 от Раздел 14. „Допустими разходи“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Не
38.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (изисква се за всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на проектното предложение е включен в списъка с дейностите, за които са определени референтни разходи, посочени в Приложение № 6 и № 7 от Документите за информация към настоящите Условия за кандидатстване. Изискването не се прилага за кандидати, възложители по реда на чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на електронен носител във формат „xls“ или „xlsx“.
Не
39.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (изисква се за всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на проектното предложение не е включен в списъка с дейностите, за които са определени референтни разходи, посочени в Приложение № 6 и № 7 от Документите за информация към настоящите Условия за кандидатстване. В случаите на разходите по буква „б“ и буква „в“ от подраздел 14.1.1 и буква „б“ от подраздел 14.1.2 от раздел 14.1. „Допустими разходи” в техническите спецификации на активите следва да се включват и данни за производителността на техниката, машините и/или оборудването. 
Офертите за дейности по буква „б“ от подраздел 14.1.2  от раздел 14.1. „Допустими разходи” трябва да са придружени от сертификат за одобрение на типа на Европейската общност, в случай, че са заявени точки по т. 3 от Раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“. 
Кандидатът представя и решение за избор на доставчика/изпълнителя, запитване за оферта по образец съгласно приложение № 15, а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. В тези случаи Комисията за подбор на проектни предложения извършва съпоставка между размера на разхода, посочен във всяка от представените оферти, като одобрява за финансиране разхода до най-ниския му размер, освен ако кандидатът е представил мотивирана обосновка за направения избор.
Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на електронен носител във формат „xls“ или „xlsx“. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Не
40.
Документ за правосубектност, представя се в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица и съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
41.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (изискват се в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. КСС следва да съответстват на КС в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ и да са подписани от двете страни по договора за СМР. Представя се във формат „pdf“ или „xls”.
Не
42.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (изисква се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
43.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (изисква се в случаите, когато се кандидатства за дейности, за които НЕ са определени референтни разходи и се представят най-малко три съпоставими независими оферти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
44.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. (изисква се в случаите, когато се кандидатства за дейности, за които НЕ са определени референтни разходи и се представят най-малко три съпоставими независими оферти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
45.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора, когато избраната оферта не е с най-ниска цена (изисква се в случаите, когато се кандидатства за дейности, за които НЕ са определени референтни разходи и се представят най-малко три съпоставими независими оферти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
46.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаването на заявлението за подпомагане за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
47.
Копие от утвърден горскостопански план или програма (обяснителна записка) или лесоустройствен проект, план или програма (обяснителна записка) за горите, с които се кандидатства, включително частта с таксационните описания на горите, планираното средногодишно ползване на дървесина от тях и горскостопанските карти (изисква се в случаите на дейности по букви „а“ и „б“ от подраздел  13.1.2  от Раздел 13.1 „Допустими дейности“, както и в случаите на дейности по букви „а“ и „б“ от подраздел  13.1.1 от същия раздел, когато е предвидена преработка на дървесина, добита от собствени гори). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Не
48.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (не се предоставя когато се кандидатства за дейности по буква „а“ от подраздел 13.1.2. от Раздел 13.1 „Допустими дейности“). Представя се от всички кандидати във формат „pdf“ или „jpg“. (В случай, че този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока по т. 5 от Раздел 21.А).
Не
49.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на суровините (изисква се от всички кандидати, предвид задължителното изискване проекта да включва преработка на дървесина от собствени и/или местни и/или други доставчици – собственици на гори). Във връзка с критерий 4, е необходимо да докаже над 50 % подсигурена собствена или договорена суровина от местни доставчици. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Да
50.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция (изисква се от всички кандидати, предвид задължителното изискване проекта да включва преработка на дървесина от собствени и/или местни и/или други доставчици – собственици на гори), като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите получени в резултат на първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи индустриалната преработка на дървесина, съгласно производствената му програма за първата прогнозна година. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или „rar” или „zip”.
Да
51.
Лицензи, разрешения или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
52.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверения за липса на задължения към трите общини от територията на МИГ. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (отнася за всички проектни предложения)
Да
53.
Годишна данъчна декларация за годината предхождаща годината на кандидатстване. (За кандидати физически лица). Документът не се представя от кандидатите към Формуляра за кандидатстване, но Комисията за подбор на проектните предложения ще извършва служебни проверки относно нейното съдържание
Не
54.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци) - Документът не се представя от кандидатите към Формуляра за кандидатстване, но Комисията за подбор на проектните предложения ще извършва служебни проверки относно нейното съдържание
Не
II. Група
Специфични документи за местни поделения на вероизповеданията:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решениe на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
2.
Заповед, протокол за избор или решение, издадени или утвърдени от компетентния орган съгласно Устава на БПЦ /Българската православна църква/, които да доказват легитимността на органа за управление. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
3.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местно поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
III. Група
Документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Сертификат за съответствие с одобрения тип (сертификат за одобрение на типа на Европейската общност). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (Представя се задължително, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 3 от Раздел 22. „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“ ). Отнася се за кандидати, които не са възложители съгласно ЗОП.
Не
2.
Декларация в свободен текст, че при закупуване на специализирана горска техника за дейности по буква „б“ от подраздел 13.1.2 от Раздел 13.1. „Допустими дейности“, ще се представи Сертификат за одобрение на типа на Европейската общност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.  (Представя се от кандидати възложители, по реда на ЗОП, в случай че са заявени точки по критерий за подбор № 3 от Раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“).
Не
3.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания Представя се при заявени точки по критерии „Инвестициите водят до повишаване на енергийна ефективност мин с 10% на предприятието” от Критериите за оценка на проектните предложения (и по обосновка в бизнесплана).  Документите следва да са съобразени със Закона за енергийната ефективност.
Не
4.
Проучвания, сертификати и други документи, доказващи, че проектното предложение, включва иновации. Представя се при заявени точки по критерии „Иновации според % инвестиции: над 30%” от Критериите за оценка на проектните предложения (и по обосновка в бизнесплана).
Не
5.
Приложение 7 - Декларация за инвестициите по проекта, които са свързани с внедряване на иновации в преработвателното предприятие. Представя се при заявени точки по критерии „Иновации според % инвестиции: над 30% ” от Критериите за оценка на проектните предложения (и по обосновка в бизнесплана). Декларацията се попълва, датира и подписва от кандидати/получатели на финансова помощ и сканирана във формат „pdf“ се представя към Формуляра за кандидатстване.
Не
6.
Декларация, че всяко новосъздадено работно място след изпълнение на инвестициите по проекта ще бъде запазено за период не по-малко от 5 години. Представя се при заявени точки по критерии „Проектът осигурява  устойчива заетост в селските райони” от Критериите за оценка на проектните предложения.
Не
7.
Диплома за завършено средно професионално образование, придружена от свидетелство за професионална квалификация или диплома за завършено висше образование по образователно-квалификационна степен бакалавър или образователно-квалификационна степен магистър. Представя се при заявени точки по критерии „Наличие на подходящо образование в сферата на подпомаганата дейност” от Критериите за оценка на проектните предложения“.
Не
8.
Документи, доказващи опит в изпълнението на стратегия за местно развитие, проекти за сътрудничество или проекти, финансирани със средства на ЕС. Представя се при заявени точки по критерии „Изпълнен успешно проект по мярка 123 или 8.6” от Критериите за оценка на проектните предложения“.
Не
9.
Документи, доказващи наличие на осигурено финансиране за проекта - Представя се при заявени точки по критерии „Наличие на необходимо финансиране”.
Не
10.
Справка за съществуващия и нает персонал. Представя се при заявени точки по критерии „Проектът осигурява  устойчива заетост в селските райони” от Критериите за оценка на проектните предложения.
Не
11.
Приложение 18 – Заявени точки за оценка на проектното предложение по критериите за оценка. Документът не е задължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение. Представя се в случай че кандидатът желае допълнително да обоснове мотивите си по заявените точки по отделните критерии.
Не
12.
Документи, доказващи че предприятието е съществуващо и има доказан положителен финансов  резултат за последните 3 години - документите не се представят от кандидатите към Формуляра за кандидатстване, но Комисията за подбор на проектните предложения ще извършва служебни проверки относно тяхното съдържание:
Не
IV. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има постоянен адрес – за физическите лица и седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин
Да
2.
Кандидатът отговаря на изискването за допустими кандидати:
а)	Физически и юридически лица и местни поделения на вероизповеданията, собственици на горски територии;
б)	 Общини, собственици на горски територии;
в)	 Сдружения на частни собственици на горски територии или общини;
г)	 МСП;
д)	 Горски стопани, доставчици на услуги.
Да
3.
Кандидатът е в категорията „Частни собственици“ и притежават минимум 0.5 ха горски територии, попадащи в териториалния обхват на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин;
Не
4.
Кандидатът е в категорията „Сдружения на частните собственици“ и притежават горски територии с площ минимум 1.0 ха, попадащи в териториалния обхват на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин;
Не
5.
Кандидатът е в категорията „Юридически лица - частни собственици“ и са регистрирани съгласно българското законодателство и максималното участие на държавата в тях не превишава 25 %;
Не
6.
Кандидатът е в категорията „Общини и техни сдружения“ и притежават минимум 10 ха гори, попадащи в териториалния обхват на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин;
Не
7.
Кандидатът е в категорията „Микро, малки и средни предприятия» и отговаря на изискванията по Закона за малките и средни предприятия (ЗМСП).
Не
8.
Кандидатът е в категорията „Местни поделения на вероизповеданията“ и са регистрирани съгласно чл. 20 от Закона за вероизповеданията (ЗВ) или са признати за юридически лица по силата на чл. 10 от същия закон.
Не
V. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин;
Да
2.
Дейностите по проекта съответстват с допустимите дейности, указани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура;
Да
3.
Проектът допринася за постигането на целта на мярката и настоящата процедура
Да
4.
Проектът оказва обоснован принос върху устойчивото управление на горите
Да
5.
Проектът включва преработка на собствена суровина или суровина от местни доставчици;
Да
6.
Проектът оказва обоснован принос към целите и приоритетите на Стратегията
Да
7.
Проектът има устойчиви резултати
Да
8.
Проектът не включва дейности, насочени към простото възстановяване на гъстотата на гората или възстановяване на същата гора след окончателна сеч.
Да
9.
Проектът не включва разходи за поддръжка и текущи разходи
Да
10.
Дейностите и разходите по проекта съответстват с условията за допустимост на указани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура;
Да
11.
Крайният срок за изпълнение на проекта съответства на указания в Условията за кандидатстване по настоящата процедура
Да
12.
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
13.
Всички заложени разходи са пряко свързани с дейностите, включени в проектното предложение и допринасят за цялостното  изпълнението на проекта и постигането на конкретни резултати
Да
14.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики
Да
VI. Група
Критерии за оценка на допустимостта на дейностите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта включват:
-	Преработка и маркетинг на горски продукти, и/или
-	Инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, и/или
-	Закупуване на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта и не надхвърлят 10 % от общите допустими разходи по проекта.
Да
2.
Проектът включва инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти преди индустриалната преработка на дървесината (съгласно Приложение № 5 към Условията за кандидатстване /Машинно обработване на дървен материал чрез бичене, фрезоване, комбинирано или рязане или развиване/, чрез:
1. Нарязване, сортиране, рендосване, профилиране, окрайчване, фасониране и шлайфане;
2. Сушене и импрегниране на дървен материал;
3. Производство на дървесен талаш, дървесно брашно, технологични трески, дървесни пелети и брикети от необработени дървени материали, вършина и други дървесни отпадъци;
4. Производство на колове или колчета: белене, цепене, заостряне, пакетиране;
5. Производство на дърва за горене: рязане, цепене, пакетиране.
Да
3.
Дейностите по проекта са ясно описани и съответстват на целите на проекта и на целите, обхвата и условията на съответната мярка от СВОМР
Да
VII. Група
Критерии за оценка на допустимостта на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите по проекта съответстват с допустимите разходи за материални и нематериални инвестиции, указани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура;
Да
2.
Разходи за закупуване на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта и не надхвърлят 10 % от общите допустими разходи по проекта.
Да
3.
Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта НЕ надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Да
4.
Разходите за консултации, като част от общите разходи, свързани с проекта се състоят от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи, и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, и НЕ надхвърлят 5 на сто от общия размер на допустимите инвестиции по проекта /материални и нематериални/.
Да
5.
Заявените в проекта инвестиции в преработка и маркетинг на дървесина са допустими за подпомагане само ако преработват не повече от 10 000 куб. м обла дървесина годишно.
Да
6.
Заявените в проекта инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти, както и закупуване или вземането на лизинг на щадящи почвата и ресурсите специализирана горска техника и оборудване за сеч, извоз, товарене и траспорт на дървесина представят в бизнес план доказване на икономическа жизнеспособност.
Да
7.
Заявената БФП по проекта е в размер на ≤ 50 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Да
8.
Минималният размер на общите допустими разходи на проекта е ≥ 10 000 лева.
Да
9.
Максималният размер на общите допустими разходи проекта е  ≤ 90 000 лева
Да
10.
Разходи за поддръжка и текущи разходи не са включени за подпомагане в проекта.
Да
11.
Разходите за нематериални инвестиции включват само допустимите за финансиране
Да
12.
Разходите за материални инвестиции включват само допустимите за финансиране
Да
VIII. Група
Критерии за оценка липсата на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена, датирана и подписана декларация по образец, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН  и в публичните регистри на ДФЗ/ ИСУН  и МИГ липсват данни за двойно финансиране.
Да
IX. Група
Критерии за оценка наличието на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена, датирана и подписана декларация по образец, относно липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
X. Група
Критерии за оценка на допустимостта на бизнес плана
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разработеният бизнес план е реалистичен и отговаря на пазарната конюнктура и тенденции
Да
2.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №12 и 13 като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение № 13 към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“ се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
5. Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2. Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Да
XI. Група
Критерии за оценка от проверка за държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена, датирана и подписана декларация за държавни помощи по образец и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Да
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
Да
XII. Група
Критерии за оценка от проверка на място за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи /когато е приложимо/
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола и доклада от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 11 и Приложение № 12 към Условията за кандидатстване – документи за информация.
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът и Доклада с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.