Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИE
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Не
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение,  във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата.(Приложение № 1)
Да
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf” .
Да
3.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представя се във формат „pdf”
Да
4.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ или „xlsx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  и във формат „pdf”, подписанa и сканиранa от кандидата . (Приложение № 23)
Да
5.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година. Представя се във формат "pdf" . (Приложение № 3)
Да
6.
Копие от годишната данъчна декларация за предходната финансова година спрямо датата на кандидатстване, заверена от съответната ТД на НАП. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Представя се във формат "pdf".

Да
7.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение и Удостоверение за липса към общината. Документът се предоставя от всички кандидати. Представя се във формат „pdf“.



Да
8.
Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложение (по образец) - за юридически лица, кандидати за колективна инвестиция, декларацията се попълва от всеки един от членовете. Представя се във формат "pdf" . (Приложение № 5)
Да
9.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (подписана, подпечатана и сканирана от кандидата). Представя се във формат "pdf"(Приложение № 19)
Не
10.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни. Представя се във формат "pdf”. (Приложение № 11)
Не
11.
Декларация за нередности. Представя се във формат "pdf" (Приложение № 8)
Да
12.
Формуляр за кандидатстване. Представя се във формат "pdf"(Приложение № 10)
Не
13.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец ) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. Не се представя от кандидати, които са големи предприятия. (Приложение № 25)
Не
14.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба. Представя се във фомат "pdf"
Да
15.
Бизнес план (по образец) в „xls”  и   „ pdf” . (Приложение № 2
Да
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите насоки – документът се предоставя само от кандидати – юридически лица,  подписано, подпечатано  и сканирано от кандидата. Представя се във формат "pdf"
Да
17.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност за година, предхождаща годината на кандидатстването. Представя се във формат "pdf" .
Не
18.
Документ за собственост или ползване за цялата налична в земеделското стопанство земя. За земята, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем, кандидатът представя документи в съответствие с условията от Раздел 11„Допустимост на кандидатите“. Представя се във формат "pdf".
Не
19.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период - важи за кандидати юридически лица, с изключение на кандидатите физически лица , в случай че не са публикувани в търговския регистър към Агенцията по вписванията. Представя се във формат "pdf"
Да
20.
Приходни/разходни документи съгласно ЗСч, ЗДДФЛ и ЗКПО, свързани със земеделската дейност, от която са сформирани приходите/доходите за предходната календарна година от годината на кандидатстване - в случай че има издадени такива. Представя се във формат "pdf’.
Да
21.
Документи, доказващи правно основание за ползване на имотите, от които е произведена селскостопанската продукция, чрез чиято реализация са формирани приходите/доходите в ГДД за предходната календарна година спрямо годината на кандидатстване.Представя се във формат "pdf" .
Да
22.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат "pdf" .
Да
23.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. Представя се във формат "pdf" .
Да
24.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти - обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) .Представя се във формат "pdf" .
Не
25.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти - обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗХ .Представя се във формат "pdf" .
Не
26.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“
Не
27.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“
Не
28.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Представя се във формат "pdf" .
Не
29.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице - важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. Представят се задължително в два формата - "pdf" и "xls".
Не
30.
Разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат "pdf" или "jpg".27. Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представя се във формат „pdf“ .
Не
31.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат "pdf".
Не
32.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице. Представя се във формат "pdf’ .
Не
33.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите от раздел 14 „Условия за допустимост на разходите“  и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). Представя се във формат„pdf”;
Не
34.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти . Представя се във формат "pdf" (Приложение № 7)
Не
35.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки или не попада в обхвата на Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове). Представя се във формат „pdf“
Не
36.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“
Не
37.
Количествено стойностни  сметки във формат „pdf“ или "xls" към офертите и договорите за случаите, когато в проекта са заложени разходи за СМР;
Не
38.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора, когато избраната оферта не е с най-ниска цена – важи в случаите когато за заявения за финансиране разход, кандидатът е представил съпоставими оферти, независимо че разходът е включен в списъка с референтни цени. Представя се във формат "pdf"
Не
39.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, когато такива документи са издадени преди подаване на проектното предложение. Предоставят се във формат "pdf"
Не
40.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат "pdf" .
Не
41.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието, храните и горите за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция (в случай, че към датата на кандидатстване е проведена такава), или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/ни - важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта при условията на чл. 14, ал. 3. Представя се във формат "pdf" .
Не
42.
Документ за професионални умения и компетентности – важи в случай, че проекта е  представен от млади земеделски стопанин и е заявен по-висок размер на помощта. Представя се във формат "pdf.
Не
43.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. Представя се във формат "pdf" (Приложение № 27)
Не
44.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване" - за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. Представя се във формат "pdf" .
Не
45.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите за съответствие на инвестиционното предложение с действащите план за управление на речните басейни и план за управление на риска от наводнения - предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ ведно с документа по т. 20 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи и оборудване. Представя се във формат "pdf" .
Не
46.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване - за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. Представя се във формат "pdf".
Не
47.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел и/или документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) № 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB, L 193, 21 юли 2015 г.). Важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта за  разходи за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, биологично производство, икономия на ресурса и адаптация към климатичните промени. Представя се във формат "pdf"
Не
48.
Декларация  НСИ (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба  № 22) Представя се във формат "pdf" (Приложение № 9);
Да
49.
Декларация за липса на основания за отстраняване.Представя се във формат "pdf"(Приложение № 12)
Да
50.
Декларация несъстоятелност (Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба  № 22) (Приложение № 13)
Да
51.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност. Представя се във формат „pdf“ (Приложение № 20).
Да
52.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта. Представя се във формат „pdf“(Приложение № 21).
Да
53.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представя се във формат „pdf“  (Приложение № 22).
Да
54.
Декларация за свързаност. Представя се във формат „pdf“(Приложение № 36).
Да
55.
Удостоверение за постоянен адрес, издадено от съответната община. Представя се във формат "pdf.
Не
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Договор за контрол по спазване правилата на биологичното производство, заедно с копие от сертификационно писмо или сертификат от контролиращо лице. Представя се във формат „pdf“ .
Не
2.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации - за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013 (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. Представя се във формат „pdf“
Не
4.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
5.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което е приложимо).  Представя се във формат „pdf“
Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 4.1.2  и може да бъде включено за финансиране .
Да
2.
Проектното предложение допринася за постигане на общата цел за подобряване на цялостната дейност, 
1.	Инвестиции за модернизация или увеличаване на физическия капитал с оглед намаляване на преките разходи за производство, повишаване на производителността на труда и качеството или разширяване на производството;
2.	Инвестиции за подобряване на предпазарната подготовка или съхранение на продукцията (като оборудване за почистване, сортиране, пакетиране на продукцията и сгради за специализирано съхранение и обработка, осигуряване на вентилация, изолация и охлаждане);
3.	Инвестиции за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
Да
3.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Да
4.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.1.2
Да
5.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.1.2 и ще се изпълняват на територията на МИГ
Да
V. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Земеделски стопани, които имат икономически размер на стопанството от 6 000 до 7 999 евро, измерен в стандартен производствен обем. Кандидатите трябва да са получили минимум 33 % от общия доход за преходната година от земеделски дейности.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ , отговарят на следните изисквания:
1.не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. 
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. 
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11.не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. Не съм осъден с влязла в сила присъда, освен ако не съм реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. Не съм лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. Не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
Да
VI. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер  е в размер до 60 %  от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи;
Да
2.
Минималния  размер на общите допустими разходи за проекта   
2 444,75 лв.
Да
3.
Максималния размер на общите допустими разходи проекта  е  48 895 лв.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Стамболово и/или 54 населени места от община Кърджали включени в териториалния обхват на МИГ.
Да
5.
Размерът на финансовата помощ се увеличава с 10 процентни пункта, като максималното комбинирано подпомагане не може да надхвърля 80% в следните случаи:
•	За проекти представени от млади селскостопански производители-10%;
•	За колективни инвестиции или интегрирани проекти, които включват подпомагане в рамките на повече от една мярка-10%;
•	За проекти с инвестиции в райони с природни и други специфични ограничения-10%;
•	За проекти с дейности, подпомагани по линия на ЕПИ за селскостопанска производителност – 10 %;
•	Проекти, интегриращи хоризонталните приоритети за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, включително биологично производство, икономия на ресурси и адаптация към климатичните промени.-10%
Да
VII. Група
Допустимост на  дейностите по проектa:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестиции за модернизация или увеличаване на физическия капитал с оглед намаляване на преките разходи за производство, повишаване на производителността на труда и качеството или разширяване на производството;
Не
2.
	Инвестиции за подобряване на предпазарната подготовка или съхранение на продукцията (като оборудване за почистване, сортиране, пакетиране на продукцията и сгради за специализирано съхранение и обработка, осигуряване на вентилация, изолация и охлаждане);
Не
3.
Инвестиции за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
Не
4.
Проверка на място и констатирани обстоятелства
Не
VIII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Изграждане, придобиване и подобряване на недвижимо имущество, включително чрез лизинг;
Не
2.
Закупуване на нови машини, съоръжения и оборудване, включително компютърен софтуер до пазарната стойност на активите, включително чрез лизинг;
Не
3.
Закупуване на косачки, закупуване на дробилки (прикачен инвентар), закупуване на преносими сушилни и др;
Да
4.
Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги.
Не
IX. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР  чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
3.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост
Да
4.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.