Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
6.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 2.
Да
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 3 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни.
Да
8.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини.
Не
9.
Представено е Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини).
Не
10.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Да
11.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване (Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел).
Да
12.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата;
Да
13.
Представена е Декларация за свързаност Приложение № 11 от Документи за попълване (Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел)
Да
14.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Да
15.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване.
Не
16.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
Не
17.
Представени  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
Не
18.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
Не
19.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Да
20.
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидати общини, за кандидатстване по ПРСР.
Не
21.
Решение на компетентния орган решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по ПРСР.
Не
22.
Представено е решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Не
23.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
24.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
При необходимост комисията изисква справката от НСИ по служебен път
Не
25.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения , когато е приложимо
Не
26.
Представено е заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Не
27.
Представени са изискуемите съгласно точка 6 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
Не
28.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо)
Не
29.
Представен е документ за правосубектност в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, съгласно националното им законодателство.
Не
30.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“ – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му
Не
31.
Представена е Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения)
Не
32.
Представена е	Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване
Да
33.
Представена е	Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване
Да
34.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9
Да
35.
Представена е	Декларация НСИ  - Приложение № 10
Да
36.
Представено е Удостоверение по чл. 87, ал. 6, във връзка с чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Удостоверението за липса на задължения към Община Радомир и Община Земен се представя от кандидата, включително от представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за подпомагане.
Удостоверението за липса на задължения към НАП се представя от представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за подпомагане.
Да
37.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ Приложение № 1 от Документи за попълване
Да
38.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен.
Да
39.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на т. 5 от раздел 13.2 от УК.
Не
40.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Не
41.
Представено е влязло в сила разрешение за строеж, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
Не
42.
Представено е становище от главния архитект, че строежа не се нуждае от издаване на разрешение за строеж , в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
Не
43.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - Приложение № 12 в изискуемия формат (когато е приложимо)
Не
44.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Не
45.
Представено е удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (когато е приложимо).
Не
46.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
Не
47.
Представена е техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
Не
48.
Представена е декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
Не
49.
Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина или одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина.
Не
50.
Представена е план схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
Не
51.
Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
Не
52.
Представено е положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият.
Не
53.
Представено е положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Не
54.
Представено е решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
Не
55.
Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Не
56.
Представени са следните документи:
1. За основно общинско училище или средно общинско училище:
• Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. 
2. За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование:
• Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. 
3. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. 
(когато и което е приложимо)
Не
57.
Представена е декларация за размера на получената държавна помощ /когато приложимо/ - Приложение № 13 от Документи за попълване.
Не
58.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо – Приложение 14 а и 14б от Документи за попълване.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Подобряване на основните услуги за населението и инфраструктурата на територията на МИГ – Радомир - Земен. Осигуряване на адекватни условия за живот и заетост – изграждане на съпътстваща спорна, социална, културна и техническа инфраструктура.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа.
Извършва се проверка на Анализ разходи / ползи и в случай, че проектното предложение не показва необходимост от подкрепа, то се отхвърля.
Да
3.
Кандидатът е:
1.	Общините от територията на МИГ-Радомир-Земен за всички допустими дейности – Община Радомир и Община Земен;
2.	 Юридически лица с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
3.	 Читалища за дейности, свързани с културния живот.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля. 
Да
4.
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларацията за липса на основания за отстраняване, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват  с Декларация приложение 4, свидетелство за съдимост и Удостоверения по чл. 87, ал. 6, във връзка с  чл. 162, ал.  2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Радомир и Община Земен,  Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Комисията извършва служебна справка на кандидата за наличие-липса на задължения в Регистъра на задължените лица – Национална агенция за приходите.

Да
5.
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларация за свързаност (Приложение № 11 от Документи за попълване)
(Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговски дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел)
Да
6.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на действие на МИГ. 
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 към него на мястото на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
8.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
9.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не-по малък от 5 000,00 евро (9 779,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
10.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на  200 000,00 евро (391 160,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
11.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ-Радомир-Земен и Насоките за кандидатстване. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
Във формуляра за кандидатстване са въведени всички изискуеми съгласно Условията за кандидатстване индикатори и същите са количествено определени. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
Да
13.
Проектът включва поне една от следните дейности: 
1.	Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
2.	Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности;
3.	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
4.	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
5.	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
6.	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
7. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
14.
В случай на проект на кандидат община, дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие (решение на съответния Общински съвет) (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
15.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
16.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 9 години  при спазване изискванията на т.5 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. 
Да
17.
Инвестиционните проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се съгласуват с Министерството на културата в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за културното наследство. Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите – недвижими културни ценности се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
18.
Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
Да
19.
В случай на проект дейности за  строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях, той отговаря на следните изисквания:
Подпомагат се проекти, ако под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор.
 (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Да
20.
В случай на проект за дейности за изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности със статут на парк или градина, той отговаря на следните изисквания:
Допустими за подпомагане са проекти за изграждане и/или обновяване на паркове и градини, за които са представени:
1. Документ за собственост, от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина, се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина.
2. План-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (в случай, че има такива).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля 
Да
21.
В случай на проект за дейности за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства, той отговаря на следните изисквания:
Допустими за подпомагане са проекти за интервенция върху социална инфраструктура за предоставяне на социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.), за които Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията за социалните услуги, които ще се разкрият. 
(когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
22.
В случай на проект за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност, той отговаря на следните изисквания: (когато е приложимо)
1. Дейностите по проекта, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община;
2. Извършено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
23.
В случай на проект за изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, той отговаря на следните изисквания: (когато е приложимо)
Подпомагат се проекти за изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства.
При тези проекти закупуването на мобилни обекти, свързани с културния живот, е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
24.
В случай на проект за инвестиции за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура с местно значение, той отговаря на следните изисквания: (когато е приложимо)
Подпомагат се проекти за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, която включва детски градини, финансирани чрез бюджета на общините, или основни или средни училища, финансирани чрез бюджета на общините.
За тези проекти е необходимо да бъде представена:
1. заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган;
2. заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
25.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. които не доказват социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията;
6.  включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
26.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности: 
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.5. „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България;
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
27.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране и Декларация за подадени проекти, ако има такива) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Да
28.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на Министерство на земеделието.
Да
29.
Извършва се проверка дали финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на Министрерство на земеделието за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него и съгласно раздел 16 от Условията за кандидатстване. Оценката се извършва на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
Не
30.
В случай, че проектното предложение отговаря на условията на ІІ.2. Определяне на финансовото подпомагане като „помощ“ от Раздел 16 на Условията за кандидатстване, се извършва проверка за размера на помощта по режим de minimis: Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години. 
Следва да се провери и потвърди, че проектното предложение отговаря и на всички останали приложими изисквания на Регламент (ЕС) № 1407/2013 г.
Определя се на базата на представената декларация за минимални помощи и от Информационна система „Регистър на минималните помощи“ (когато е приложимо) 
В случай, че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на безвъзмездната финансова помощ до максимално допустимия размер. Намаляването се прехвърля като сума в лева към собствения принос на кандидата.
Не
31.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 7 ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Да
32.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите 1,2 и 3:
1. за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
2. за закупуване на нови транспортни средства, оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
3. за придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност;
4. Общи разходи, свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, енергийно обследване, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, 2 и 3.
Разходите свързани с консултации по попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Да
33.
Разходите по т. 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
34.
В случай на разходи по т. 4 от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, са представили заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай, че не е представено заверено копие на процедурата по ЗОП, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
35.
В случай на разходи по т. 4 от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, те не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта, включени в т. 1, 2 и 3 от същия раздел. 
В случай на разходите свързани с консултации по попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, те не  надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи по т.4 над 12 на сто от общия размер на допустимите разходи, Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Не
36.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 от 2016 г. за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми;
5. за лихви по дългове;
6. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
7. за обикновена подмяна и поддръжка;
8. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
9. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
10. за режийни разходи;
11. за застраховки;
12. за закупуване на оборудване втора употреба;
13. извършени преди 1 януари 2014 г.;
14. за принос в натура;
15. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
16. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
17. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
18. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
19. надвишаващи определените референтни разходи;
20. определени като недопустими в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 19.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Не
37.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
38.
Предложените за финансиране разходи по т. 1, 2, 3 и 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.