Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Да
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете,  които се изисква информация на английски език.
Да
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
5.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на Стратегията за ВОМР
Да
6.
Целите на проектното предложение съответстват на целите на мярка МИГ Бяла Слатина - 7.2 и процедурата за предоставяне на БФП
Да
7.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
- Равенство между половете и липса на дискриминация; 
- Устойчиво развитие;
- Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ Бяла Слатина
Да
9.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца или 36 (тридесет и шест)  месеца, ако са предвидени СМР дейности. Времевият график на проекта попада в периода на изпълнение на стратегията за ВОМР
Да
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 10 000  лева и по-нисък или равен на 390 000  лева
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА. ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта - Приложение №1 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
2.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност на инвестицията и недопускането на създаване на такива при одобрение на проектното предложение – Приложение №2 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
3.
Формуляр за мониторинг /съгласно Приложение №13 към Наредба №22 от 14.12.2015 г./ за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ – Приложение №3 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/, подписан от представляващия кандидата, сканиран във формат „pdf” или „jpg“.
Да
4.
Налице е съответствие относно представената информация за  индикаторите за изпълнение и резултат във Формуляра за кандидатстване и Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2
Да
5.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ -  Приложение №4 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/.
Да
6.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни по образец /Приложение №12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба №22 от 14.12.2015 г./ – Приложение №5 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/, подписана и подпечатана, и сканирана във формат „pdf” или „jpg“.
Да
7.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ – Приложение №6 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
8.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ - Приложение №7 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване - Приложение №8 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представена във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
10.
Декларация за нередности по образец - Приложение №9 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се  във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
11.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение на представляващия/представляващите кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
12.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК
Да
13.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето
Да
14.
Копие от учредителен акт или устав, във формат „pdf“ или „jpg“ (за кандидати – ЮЛНЦ, Читалища), в случай че същите не са вписани в Търговския регистър и регистъра на юридическите лице с нестопанска цел към Агенцията по вписванията.
Не
15.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища
Не
16.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (приложимо за кандидат община)
Не
17.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Бяла Слатина (приложимо за кандидат община). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
18.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община - Заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
19.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходна финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване, в случай на разходи, които представлват ДМА съгласно Закона за счетоводството (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или мобилни обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
21.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие по околната среда/решение за преценяване на необходиостта от извършване на екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/Басейнова дирекция/), издадени по реда на Закона на опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искането за издаване от съответния орган, в случаите когато проектното предложение включва строително-монтажни работи).
Да
22.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в Районната служба по вписванията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за СМР и когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
24.
Съгласуване с Министерство на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на Глава 23 от Наредба №4 от 2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности). Може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искането за издаване на съгласувателно становище. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
25.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
26.
Подписани технически спецификации за оборудването и/или обзавеждането/мобилни обекти, включени в проекта, представени във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
27.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls“ или „xlsx“.
Не
28.
Количествено-стойностни сметки / важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи/. Представят се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“.
Не
29.
Разрешение за строеж  - влязло в сила (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Не
30.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Не
31.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
32.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура (важи за кандидати възложители по ЗОП, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове без ДДС и с посочен ДДС, ведно със Запитване за оферта – Приложение №11 (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“) . Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
36.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, ведно със Запитване за оферта – Приложение №11 (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“). Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
37.
Документация от проведени пазарни консултации ведно с Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора, ако кандидатите не са избрали най-ниската ценова оферта, ведно с представените оферти (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по чл.5 и 6 от ЗОП и разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“). Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
38.
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ) по образец на ДФЗ - Приложение №10 /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
Да
39.
Таблица Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвена по образец, съгласно Приложение № 10а. Представя се във формат „xls“ или „xlsx“.
Да
40.
Декларация за минимални и държавни помощи по образец на МФ - Приложение №12 към Условията за кандидатстване /Документи за попълване/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
III. Група
Придружаващи специфични документи. За дейност 1 „Строителство, реконструкция  и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
Не
IV. Група
Придружаващи специфични документи. За дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк, градина, гробищен парк, площад и/или площадка за игра. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава съответния статут, се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк, градина, гробищен парк, площад и/или площадка за игра
Не
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
Не
V. Група
Придружаващи специфични документи. За дейност 3 „Изграждане на системи за видеонаблюдение на места с обществено предназначение“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Работен проект на системата за видеонаблюдение и/или план на разположението на системата за видеонаблюдение.
Не
VI. Група
Придружаващи специфични документи. За дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга – в свободна форма
Не
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Не
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Не
VII. Група
Придружаващи специфични документи. За дейност 5 „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Не
VIII. Група
Придружаващи специфични документи. За дейност 7 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация за минимална помощ - Приложение № 12 (ако е приложимо)
Да
IX. Група
Придружаващи специфични документи. За дейност 8 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.	
Не
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Не
X. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е Община Бяла Слатина, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ  Бяла Слатина и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
Да
3.
В случай, че кандидатът е ЮЛНЦ, същият кандидатства с проектно предложение, което включва дейност 4 свързана със социална инфраструктура или дейност 6 свързана със спортна инфраструктура или дейност 7  свързана с културния живот
Да
4.
В случай, че кандидатът е Читалище, същото кандидатства за допустима дейност 7, свързана с културния живот
Да
5.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение №7
Да
6.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Да
XI. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет
Да
2.
Дейностите включени в проектите съответстват на приоритетите и целите на одобрената стратегията за Водено от общностите местно развитие, целите на мярка 7.2 от Стратегията за ВОМР. Дейностите по проекта са обвързани с целите на проекта и очакваните резултати от изпълнение на проекта.
Да
3.
Проектните дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13.2 от Условията за кандидатстване
Да
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях/
Да
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях/;
Да
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/
Да
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк, градина, гробищен парк, площад и/или площадка за игра. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава съответния статут е представен одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии от който да е видно, че имотите са със статут на парк, градина, гробищен парк, площад и/или площадка за игра
Да
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
2. Представена е план-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо)
Да
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.)
Да
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
Да
11.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
Да
12.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
4.Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Да
13.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
5.Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства са оборудвани за целите на инвестицията.
Да
14.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 5 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
Да
15.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията
Да
16.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 8 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината са представени документи удостоверяващи статута на основното общинско училище или средното общинско училище или на детската градина
Да
17.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване, точка 13.3 Недопустими дейности  от Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране
Да
XII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заложените в проектното предложение разходи отговорят на изискванията за допустимост на разходите – предвидените в проекта разходи съответстват на категориите разходи допустими за финансиране по процедура BG06RDNP001-19.512 МИГ БЯЛА СЛАТИНА 7.2, съгласно Условията за кандидатстване
Да
XIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проекти включващи СМР)
Да
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
XIV. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

* “Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
XV. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо)
Да
XVI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на метода посочен  в 14.2. Условия за допустимост на разходите/Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране.
Да
XVII. Група
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 50 000 евро
Да
2.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
2. В случай, че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 50 000 евро, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
Да
3.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
3. Проверката на анализ на анализ „разходи – ползи“ по показатели, определени от ДФЗ
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.