Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Във формуляра за кандидатстване са попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език, с изключение на т. 1, полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден КЕП от лице с право да представлява кандидата,  или упълномощено от него лице. Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение № 1)  към Условията за кандидатстване – датирана, подписана на хартиен носител, сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020;
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 162/2016 г – попълнена по образец (Приложение №2) към Условията за кандидатстване -   датирана, подписана на хартиен носител, сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020
Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение № 3) към Условията за кандидатстване – датирана, подписана на хартиен носител, сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение №4) към Условията за кандидатстване –датирана, подписана на хартиен носител, сканирана от кандидата и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
7.
Бизнес план, попълнен по образец във формат Excel  ( Приложение № 5) към Условията за кандидатстване “-   прикачен в ИСУН 2020;
 В случай че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
В случай че не са попълнени всички данни в таблиците от Бизнес плана, там където не е възможно данните да се извлекат от приложените към проектното предложение Счетоводен баланс, Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Справката за нетекущите (дълготрайните) активи, съответните данни  се приемат за попълнени с нулеви стойности, като на проектното предложение могат да бъдат присъдени по-малко точки по Критериите за техническа и финансова оценка, където данните участват като източник на информация или да се стигне до отхвърлянето му. В случай, че посочените в Бизнес плана данни се разминават с тези в Счетоводния баланс, Отчета за приходите и разходите, Справката за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчета за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд и Справката за нетекущите (дълготрайните) активи за съответната година, Комисията за подбор  извършва служебни корекции в съдържанието на Бизнес плана, съгласно данните в посочените документи и на тази база ще извършва оценката.
Да
8.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година (2020) –  сканирано във  и прикачено в ИСУН 2020.
Кандидати, които имат приключена  финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването се проверява съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
По отношение на кандидати, които нямат приключена финансова година или не са осъществявали дейност през последната финансова година, съответствието с изискването се проверява съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
Да
9.
Оферти за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена - прикачени в ИСУН 2020.
В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА  са представени по 2 броя оферти  за всяка отделна инвестиция и те съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020).
В случай на непредставяне на оферти , посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят се премахва от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
В случай че документите са представени на чужд език, задължително следва да бъдат придружени от превод на български език. В случаите, в които в документите не е упоменато дали цената е с включено ДДС се счита: 
- при български доставчици - описаната стойност в офертата е с ДДС, т.е. при изчисление на цената е необходимо да се извади ДДС; 
- при чуждестранни доставчици - описаната стойност в офертата е без ДДС.
Не
10.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение № 6) 
Кандидатите следва да посочат минимални технически и/или функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, без да указват марки, модели и други конкретни технически спецификации, които насочват към определени производители, марки и модели. В случай, че техническата спецификация е представена, но по отношение на нея е установена нередовност, до кандидата ще бъде изпратено уведомление за отстраняване на нередовността.
В случай че  в представената Техническата спецификация не е посочен актив, заложен в бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), и/или не са посочени минимални технически и/или функционални характеристики на предвиден за закупуване актив, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, единствено на тези основания, като съответния актив ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Оценителната комисия.
Не
11.
Пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право за представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всеки от тях и се прикача в ИСУН 2020.
Пълномощното е попълнено, датирано и подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата.                     В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълнени данните и пълномощното е подписано от всяко от тях. От пълномощното  е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Да
12.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти –  прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и непредставянето му не води до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 чл. 51 от ЗКПО.
Не
13.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три приключили финансови години (2018,2019,2020) –  прикачени в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство  се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
Да
14.
Счетоводен баланс  (индивидуален) за последните три приключени финансови години (2018,2019,2020) - прикачен в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство  се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.         
 Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е  подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
Да
15.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последните три приключени финансови години  (2018,2019,2020) - прикачен в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство  се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
Да
16.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години  (2018,2019,2020)  - прикачена в ИСУН 2020.
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство  се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Да
17.
Сертификат за вече приложения стандарт за управление, който е обект на ре-сертификация, който не е изтекъл към датата на подаване на проектното предложение (приложимо, в случай че по проектното предложение са включени дейности за ре-сертификация) прикачен в ИСУН 2020.
Не
18.
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи  , прикачен в ИСУН:
-	сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване – когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
-	декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката – когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
-	документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти; копие на въвежданата добра производствена практика, издадена и утвърдена от организация/група лица, организирани на браншови принцип, което следва да съдържа информация относно: наименование на организацията, име на лицето, което я издава от името на организацията, подпис на лицето, дата на издаване, описание на ДПП – когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
-	лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора  приемо -предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
За да се считат за валидни посочените сертификати трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или издадени в съответствие с разпоредбите на чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Не
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Да
2.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия  
(Кандидатът  не е микропредприятие или голямо предприятие)
Да
3.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Балчик – Генерал Тошево
Да
4.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2018, 2019, 2020)към датата на подаване на проектното предложение по настоящата процедура за подбор на проекти.
Да
5.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лв
Да
6.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Да
7.
Кандидатът развива основната си икономическа дейност и дейността за която кандидатства в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност  съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“ 
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“ 
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“ 
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“ 
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“ 
Интензивни на знание услуги: 
J58 „Издателска дейност“ 
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“ 
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“ 
J63 „Информационни услуги“ 
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства: 
С10 „Производство на хранителни продукти“ 
С11 „Производство на напитки“ 
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“ 
С14 „Производство на облекло“ 
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“ 
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“ 
ВАЖНО: Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“ 
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“ 
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“ 
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“ 
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“ 
С24 „Производство на основни метали“ 
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“ 
С31 „Производство на мебели“ 
С32 „Производство, некласифицирано другаде“ 
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.
Да
8.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Да
9.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
10.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
11.
Помощта не се използва за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Да
12.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
13.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански  продукти  в  неселскостопански  продукти  извън  Приложение  №  I  от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ
Да
14.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение 5 към Насоките за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.
Да
15.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) е обявен в несъстоятелност; 
б) е в производство по несъстоятелност; 
в) е в процедура по ликвидация; 
г) е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) е преустановил дейността си; 
е) се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която е установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен
з) е лишен от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; 
к) има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалище на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лева; 
л) е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, 
или 
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 
1) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
16.
За кандидата не установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение съответства на целите на стратегията за ВОМР и мярката, по която е процедурата за прием.
Да
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
3.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет ) месеца.
Да
4.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ Балчик-Генерал Тошево.
Да
5.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/ организации.
Да
6.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
1) Повишаване на производствения/управленския капацитет на кандидата
2) Засилване на експортния потенциал на кандидата.
Да
7.
Проектът включва дейности за подкрепа на специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет
Дейностите са насочени към:
-	 управление на факторите на производство, с акцент върху изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и добри практики; и/или 
-	разработване, внедряване и сертифициране на системи за управление на качеството, опазване на околната среда, еко маркировка , сигурност на информацията и други съгласно международни, европейски и национални стандарти ; и/или 
-	разработване, трансфер, внедряване и сертифициране на добри производствени практики ; и/или- услуги по реинженеринг на процесите в предприятията ; и/или- разработване на стратегии за пазарна реализация, проучвания и трансфер на инструментариум за навлизане на нови пазари и за задоволяване на пазарното търсене и разнообразяване на предлагането; и/или- инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения, допринасящ/и за изпълнението на някоя от горепосочените дейности.
Задължителен краен резултат от изпълнението на съответни дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет е придобиването на документ/сертификат/удостоверение/маркировка
Да
8.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи
2. Подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. 
Кандидатът е предоставил информация  в т.11 на ФК за съответствие на проекта с посочените принципи.
Да
9.
Общия размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на  44 006,18 лева
Да
10.
Проектното предложение включва минимум един от следните видове разходи:
1.	Разходи за услуги по въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на национални/европейски/международни стандарти 
2. Разходи за услуги във връзка с: 
2.1.	Постигане на съответствие и оценка на съответствие на продукти с така наречените „съществени изисквания” към тях, определени в директиви (транспонирани в националното законодателство) и регламенти (с пряко действие) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки (включително съответствие с хармонизирани европейски стандарти);
2.2	Постигане на съответствие и оценка на съответствие на продукти с национални/европейски/международни стандарти;
2.3	Присъждане на екомаркировката на ЕС. 
3. Разходи за услуги във връзка с внедряване и сертифициране на добри производствени практики.
4. Разходи за ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятията. Стойността на предвидените в проектното предложение разходи за ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятията не могат да надвишават 50% от общите допустими разходи по проекта. 
5. Разходи за услуги във връзка с ре-сертификацията на системи за управление;
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.