Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата за предоставяне на БФП.
Да
3.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС, заложени в Стратегията за ВОМР на Сдружение „МИГ - Попово” и описани в т. 17 от Условията за кандидатстване.
Не
4.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
5.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
      От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
6.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или  друг формат.
Да
7.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
8.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
9.
Представени са всички изискуеми документи по подмярката.
Да
10.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1.
Да
11.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по СВОМР за територията на Местна инициативна група - Попово. Представя се във формат „pdf“.
Да
12.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
13.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.
Не
14.
Представен е бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" – Приложение № 2 и Приложение № 2А.
Да
15.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
16.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
Не
17.
Представен е отчет за приходи и разходи за последната завършена финансова година. (Представя се, в случай, че отчета не е публикуван в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ) (когато е приложимо) . Представя се във формат „pdf“.
Не
18.
Представен е формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 13.
Да
19.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ. Представя се във формат „pdf“.
Да
20.
Представено е удостоверение за наличие или липса на задължения на кандидата, по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение. Когато кандидат е ЮЛ, документът се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, документът се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ
Да
21.
Представено е удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение.  Когато кандидат е ЮЛ, документът се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, документът се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Да
22.
Представено е удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановеления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно държавата в която кандидатът или участникът е установен.  Представя се във формат „pdf“.
Да
23.
Представена е декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката – приложение № 3 и 3А.
Да
24.
Представена е декларация за нередности съгласно приложение № 4 от представляващия/те кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
25.
Представена е декларация за липса на изкуствено създадени условия съгласно приложение № 5 от документи за попълване към условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Да
26.
Представена е декларация за размера на получените минимални и държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно приложение № 6 от документи за попълване към указанията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Да
27.
Представена е декларация за липса или наличие на основание за отстраняване съгласно приложение № 7 от документи за попълване към условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Да
28.
Представена е декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта съгласно приложение № 8 от документи за попълване към условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Да
29.
Представена е декларация за свързаност, съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР - Приложение № 10 от документи за попълване към условията за кандидатстване. Декларацията се попълва само от кандидати, които не са публичноправна организация по смисъла на §2, т. 43 от Допълнителните разпоредби от Закона за обществените поръчки. Представя се във формат „pdf“.
Да
30.
Представена е Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни) – по образец - Приложение № 11 от документи за попълване към условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Да
31.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба № 22 - по образец - Приложение № 12 от документи за попълване към условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Да
32.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
33.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС, Закона за биологичното разнообразие и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“.
Не
34.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Не
35.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Не
36.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - приложение № 15 от от документи за попълване към указанията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ и „xls“.
Не
37.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти.
Не
38.
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници.
Не
39.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо.
Не
40.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес).
Не
41.
Представен е анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
Не
42.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“.
Не
43.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 ЗОП). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки.
Не
44.
Представена е една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направеното от кандидата запитване за оферта съгласно приложение № 16 от условията за кандидатстване (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура или в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, но възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, като в този случай  се представя оферта за извършване на услугата от лицето, притежаващо съответните права. Представя се във формат „pdf“ и „xls” за  КСС.
Не
45.
Представени са най-малко три съпоставими, независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен  ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 16 от условията за кандидатстване (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160. Представя се във формат „pdf“ и „xls” за  КСС.
Не
46.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 ЗОП), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
Не
47.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“.
Не
48.
Представено е удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
Не
49.
Представена е Декларация по образец, посочен в приложение № 14 от от документи за попълване към условията за кандидатстване за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване - не важи за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски стопани. Представя се във формат „pdf“.
Не
50.
Представена е регистрационна карта, издадена по реда на Наредба № 3 от 1999 г., и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. – не важи за юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че се преработва собствена суровина.
Да
51.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ , която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. - важи в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година.
Не
52.
Представено е становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС (когато е приложимо).
Не
53.
Представен е документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ, в случаите на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
Не
54.
Представено е становище от ГД "Технически надзор на съоръжения с повишена опасност", удостоверяващо кои от инвестициите са насочени за изпълнение на Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС, водещи до намаляване на емисиите (когато е приложимо).
Не
55.
Представено е резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) (когато е приложимо).
Не
56.
Представено е удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.
Да
57.
Представено е копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) и/или копие на удостоверение за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) и/или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност.
Не
58.
Представена е справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година – Приложение № 9 (когато е приложимо).
Не
59.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 3. Представя се във формат „pdf“.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът отговаря на изискванията за допустимост  на кандидатите за предоставяне на  финансова помощ  по подмярка 4.1 от СВОМР за територията на МИГ - Попово
Да
2.
Кандидатът ЮЛ има седалище и адрес на управление, съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на МИГ - Попово.
Да
3.
В случай, че кандидатът е клон на юридическо лице, то той е регистриран на територията на действие на МИГ – Попово най-малко 5 години преди подаване на проектното предложение.
Да
4.
Кандидатът е земеделски стопани или микропредприятия, регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите, както и физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Да
5.
В случай че кандидатът е земеделски стопанин, той е регистриран като земеделски стопанин съгласно чл.7, ал.1 от Закона за подпомагане на земеделските производители и по реда на Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ДВ, бр. 10 от 1999 г.), наричана по-нататък "Наредба № 3 от 1999 г.".
Да
6.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Насоките Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на следните изисквания:
1. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
 9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Да
7.
В случай че кандидатът не е публично правна организация по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки, неговите собственици и представляващи по закон или пълномощие, неговите управители (за юридическите лица), всеки от съдружниците в търговското дружество, не са :
1.	Свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ – Попово.
2.	Член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ - Попово по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3.	Свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ - Попово и/или на контролния орган на МИГ - Попово или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ - Попово.
Да
8.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Попово.
Да
9.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ - Попово.
Да
10.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Да
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 и Условията за кандидатстване.
Да
12.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение  е до 391 160 лева.
Да
13.
Минималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ  на проектното предложение е не по малък от 14 668,50 лева.
Да
14.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ разходи на проектното предложение  е до 195 580,00 лева.
Да
15.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Попово и Условията за кандидатстване.
Да
16.
В проектното предложение са включени приложимите за проектното предложение индикатори за резултат и е налице съответствие относно представената информация за индикаторите/показателите, включени  в проектното предложение в различните части на ПП.
Да
17.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Да
18.
Кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Да
19.
Приложените оферти съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
1.	Име и адрес на оферента;
2.	Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата;
3.	Цена, включваща и описание на ДДС; 
Валидност на офертата.
Да
20.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Да
21.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Да
22.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
Не
23.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Да
24.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Да
25.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Да
26.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Да
27.
За проектното предложение е/не е направено предложение за корекция в бюджета.  Попълва се  Таблица 1 - одобрен размер на допустимите разходи. Приложение 10 от Документи за информация към Условия за кандидатстване.
Не
28.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Не
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22):
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални и държавни помощи /Приложение № 6/.
Да
2.
Направена е проверка в ИСУН за програмен период 2007-2013 (http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx);
Не
3.
Направена е проверка в ИСУН за програмен период 2014-2020 (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
Не
4.
Направена е проверка в регистъра на МИГ-Попово.
Не
5.
Направена е проверка в регистъра за минимални помощи. (http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx);
Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА БИЗНЕС ПЛАН
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеният от кандидата Бизнес план отговаря на условията, посочени раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване, инвестицията показва жизнеспособност съгласно показателите, определени от ДФЗ: 
1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
  4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Да
VII. Група
ОЦЕНКА НА СЪОТВЕТСТВИЕТО
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие.
Да
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
IX. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.