Критерии за оценка

I. Група
Проверка за административно съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а, а за кандидат- община - Заповед на кмета на общината, във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Да
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
7.
Формуляра за кандидатстване е придружен от всички изискуеми документи.
Не
II. Група
Придружаващи общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение 1). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. Представя се във формат„pdf”.
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение 2). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. Представя се във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“)
Да
3.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение 3). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Представя се във формат „pdf”.
Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община - Заповед на кмета на общината. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Не
6.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, включително читалищата (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат „pdf”.
Не
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и всички лица с правомощия за взимане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено/и не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf”.
Да
8.
Декларация Приложение 4 (нова) - към заповед № РД09-359/27.04.2020г.
Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват предприятието - кандидат (независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
 (Приложение 4). Представя се във формат „pdf
Да
9.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат (Приложение 5). Представя се във формат „pdf”.
Да
10.
Декларация за информираност на оферентите (Приложение 6) към условията за кандидатстване, когато е приложимо. Представя се във формат „pdf”.
Не
11.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение 8). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Представя се във формат „pdf”;
Да
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf”.
Не
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец (Приложение 9 и 9А). Представя се във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“(„xlsx“).
Да
14.
Справка за дълготрайните активи и инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане). Представя се във формат „pdf”.
Да
15.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ или решение на общото събрание /за кандидати читалища/ за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Не
16.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на
заявлението (не е приложимо за кандидати общини и за ЮЛНЦ/читалища, които са пререгистрирани в Агенция по вписванията – Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ).
Не
17.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (за кандидати – общини). Представя
се във формат „pdf”.
Не
18.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план
за развитие на съответната община (приложимо за кандидати общини). Представя се във формат „pdf”.
Не
19.
Копие от регистрация по БУЛСТАТ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf”.
Не
20.
Декларация по чл. 3 и 4 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация, по образец, утвърден от министъра на икономиката (Приложение 10), (приложимо за ЮЛНЦ, включително читалища). Представя се във формат „pdf”
Не
21.
Сканирано, заверено от възложителя копие на всички документи от проведената, съгласно изискванията по ЗОП процедура за пазарни проучвания или пазарни консултации за изпълнение на дейностите по проекта, придружени с най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 11) от документите за попълване Представя се във формат „pdf”.
Не
22.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 11) от документите за попълване. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. /Важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП/ Кандидатът представя запитване за оферта по образец. Документите се представят се във формат „pdf“.
Не
23.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „pdf”., a количествено-стойностни сметки – във формат “.xls” (“.xlsx”).
Не
24.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат „pdf“.
Не
25.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“.
Не
26.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение 12). Представя се във формат „pdf”.
Да
27.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията(не се изисква за обекти посочени в чл.56, ал.2 от Закона за общинската собственост. Важи в случаите когато проекта ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата.) Представя се във формат „pdf”.
Не
28.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf”.
Не
29.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (за проектни предложения, включващи разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изискваиздаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf”.
Не
30.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf”.
Не
31.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се представя и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. (В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище).
Не
32.
Влязло в сила разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
33.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)“. Когато обектите са недвижими културни ценности се представя и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“
Не
34.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“(„xlsx“).
Не
35.
Подписани количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“.
Не
36.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат „pdf”.
Не
37.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност за дейности включващи строително - монтажни работи (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат „pdf”.
Не
38.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Не
39.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (Приложение 14 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
Да
40.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност (Приложение 15 А към Условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
Да
41.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“.
Не
42.
Удостоверение за наличие или липса на задължения от НАП, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Да
43.
Удостоверение за наличие или липса на задължения от Общината, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Да
44.
Декларация за свързаност /Приложение 15 Б/ (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат „pdf”.
Не
45.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ (Приложение 15 В). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „pdf”.
Да
III. Група
Придружаващи специфични документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности; Представя се във формат „pdf“.
Не
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност); Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник.
Не
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност.
Не
5.
За доказване на съответствието по критерии 2.Проектът е за популяризиране на културното наследство на малцинствени общности. Към проектното предложение следва да се представят списъци с хора, които ще вземат участие в дейностите по проекта. Списъците следва да съдържат информация относно участниците - хора от малцинствени групи. Представят се сканирани оригинали във формат „pdf".
Не
6.
Други документи
Не
IV. Група
Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка 19.7.6. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР.
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа.
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по подмярка 19.7.6.
Да
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 19.7.6.
Да
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК;
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
V. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
• Общините от територията на МИГ
• Юридически лица с нестопанска цел, със седалище на територията на МИГ Регистрирани са преди повече от 1 година
• Читалища регистрирани по Закона за читалищата
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и ЮЛНСЦ, на територията на действие на МИГ.
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на следните изисквания:

1. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не е в процедура по ликвидация, не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
 9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. не е общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.

Пояснение: Кандидатите/получателите на финансова помощ отговарят на  липсата на обстоятелства по т. 1 до 10, 
като основанията по т. 1, 2, 7 и 10 се отнасят за представляващия/те юридическото лице. 
Изискванията  по т.3 не се отнасят за Кандидат/получател – община или местно поделение на вероизповедание.

Да
VI. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитет на финансовата помощ е:
1. 100 % когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, в съответствие с правилата, заложени в Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014г., и насоките на Европейската комисия от декември 2014г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти;
2. 70 % когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, в съответствие с правилата, заложени в Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014г., и насоките на Европейската комисия от декември 2014г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта са повече или = 2 000лв.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта са по малко или = 30 000лв.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Тервел или Крушари
Да
VII. Група
Допустимост на дейностите по проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
А/ Проучване, поддържане, възстановяване, популяризиране и подобряване на културното наследство.
Подпомагат се материални и нематериални инвестиции, които водят до:
• Подготовка и организация на местни културни събития, като фолклорни празници и събори, панаири, фестивали и др.
• Проучвания и изработване на материали във връзка с идентификация и/или документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство;
• Създаване, съхраняване или обогатяване на етнографски, природни и исторически сбирки;
• Дейности, свързани с проучвания, запазване и популяризиране на автентичен фолклор и местни традиции, възстановяване на празници, обичаи и храни;
• Създаване на клубове за проучване, изучаване, съхранение и популяризиране на културното наследство - местната култура, бит, кулинария, история, традиции, включително – музика и изобразително изкуство, традиционни занаяти, обичаи и ритуали, неписана традиция;
• Участия във фестивали, събори, изложби, семинари и др. за представяне на местни обичаи, традиции, фолклор и елементи на местното нематериално културно наследство.
• Възраждане и предаване на различни аспекти на културни традиции и наследство и популяризирането им чрез организиране и провеждане на мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции, като: временни и постоянни тематични изложби; фестивали, събори, семинари, тематични концерти и постановки, конкурси (без външни продукции);
Б/ Поддръжка, възстановяване и подобряване на природното наследство в райони на природни забележителности:
Подпомагат се материални и нематериални инвестиции, които водят до:
• Опазване, възстановяване, подобряване и поддръжка на природното наследство и селския ландшафт, включително на природни дадености, забележителности и територии от особено значение за местната общност (включително местата по Натура 2000), на ценни за територията природни образувания, растения, дървесни видове и животни, вековни дървета;
• Възстановяване и подобряване на малко мащабна инфраструктура за отдих и развлечение, например: заслони, информационни и указателни табели, пътеки и др.
Да
VIII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Допустими за финансово подпомагане са разходите за:
1. - Изграждане, реконструкция, рехабилитация или ремонт на обекти на културно наследство и на природното наследство в райони на природни забележителности:
- Разходи свързани с проучване, консервиране и/или възстановяване на паметници на културата, места с висока природна стойност и терените около тях, включително за необходимите СМР.
- Разходи за създаване, възстановяване и подобряване на малкомащабна туристическа или културна инфраструктура.
2. Закупуване на инвентар, съоръжения, оборудване, обзавеждане, (като музикални инструменти, сценични облекла, носии, витрини за изложби, стелажи, декори и др.)
3. Проучвания, разработка и маркетинг на културното наследство и на природното наследствов райони на природни забележителности.
- Разходи за проучвания, за идентифициране, документиране, изследване и/или съхраняване на природното и нематериалното културно наследство.
- Разходи за организиране и провеждане на фестивали, събори, изложби, семинари и др.
- Разходи за участие във фестивали, събори, изложби, семинари и др.
- Разходи за възстановяване, реставрация, съхраняване и обогатяване на сбирки (исторически, етнографски и др.)
- Разходи за изготвяне на информационни материали различни от брошури, такива като плакати, статии, радио и телевизионни предавания, филми, видеоклипове, мултимедийни възстановки, каталози, снимки, архиви, атласи и карти на територията, табели и др.
- Създаване и поддържане на интернет страници,
- Разходи за публикации на изследвания и доклади.
- Закупуване на литература, партитури и др. подобни, необходими за изпълнение на дейностите.
- Разходи за организиране и провеждане на срещи;
- Разходи, необходими за изграждането на партньорства и създаване на мрежи между различни културни институции (музеи, музейни сбирки, читалища, общини, НПО и частни лица)
Да
2.
Разходите за разработване на анализ разходи-ползи, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 12 на сто от стойността на допустимите разходи
Да
3.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Не
4.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
Да
5.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Да
IX. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
В случай, че проектът генерира приходи, анализът разходи - ползи е попълнен за референтен период от 10 години, а в случай, че проектът не генерира приходи, анализът разходи - ползи е попълнен само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.