Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
	
Изграждане и/или реконструкция на инфраструктура в Северозападен район.
Проектът се реализира на територията на община, разположена в границите на Северозападен район на Р. България.
0.00
Критерий Максимален праг
3.00
1.
1.Проектът се реализира на територията на община от областите Плевен или Ловеч. - 2т.
2. Проектът се реализира на територията на община от областите Видин, Враца или Монтана. - 3т.
3.00
II. Група Праг за преминаване
	
Изграждане и/или реконструкция на инфраструктура, обслужваща общини с високо ниво на безработица.
Проектът се реализира на територията на община с високо ниво на безработица (по данни на Агенция по заетостта за средногодишното равнище на регистрираната безработица към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване).
0.00
Критерий Максимален праг
15.00
1.
1.Проектът се реализира на територията на община със средногодишно равнище на регистрираната безработица до 10%. - 6т.
2.Проектът се реализира на територията на община със средногодишно равнище на регистрираната безработица от 10.01% до 20%. - 9т.
3.Проектът се реализира на територията на община със средногодишно равнище на регистрираната безработица от 20.01% до 30%. - 12т.
4.Проектът се реализира на територията на община със средногодишно равнище на регистрираната безработица над 30.01%. - 15т.
15.00
III. Група Праг за преминаване
1. Изграждане и/или реконструкция на инфраструктура, която осигурява транспортна свързаност на населени места от селските райони до малките градове от 4-то йерархично ниво съгласно НКПР.
За целите на прилагане на критерий 3:
- „град от 4-то йерархично ниво“ е град, включен в Списъка на градовете от 4-то йерархично ниво съгласно Националната концепция за пространствено развитие 2013-2025 г., приложение към Условията за кандидатстване;
- „населено място“ е населено място съгласно чл. 18, ал. 1 от Закона за административно-териториалното устройство на Република България;
- счита се, че е осъществена „директна транспортна свързаност“, когато пътят осигурява директна връзка със строителните граници на град от 4-то йерархично ниво, без оглед на това в коя част от пътя е ситуирана реконструираната/рехабилитирана пътна отсечка;
- „пътна отсечка“ е част от общински път, включен в Решение № 236 от 13 април 2007 г. на Министерския съвет за утвърждаване списък на общинските пътища;
- строителните граници на град от 4-то йерархично ниво са определени в съответните планове на общината;
- за „транспортна свързаност в рамките на не повече от 30 км.“ следва да се счита връзката на реконструираната/рехабилитирана пътна отсечка със строителните граници на град от 4-то йерархично ниво съгласно съответните планове на общината, която връзка може да минава през няколко населени места в рамките на общината, но общото разстояние от началната точка на реконструкция на пътната отсечка до строителните граници на града от 4-то йерархично ниво е не повече от 30 км.
За съответствие с критерия следва да се докаже, че пътят, върху който се реконструира/рехабилитира участъка осигурява директна свързаност на населеното място до малките градове от 4-то йерархично ниво съгласно НКПР.
При проекти, които включват само инвестиции в съоръжения и/или принадлежности, точки по критерия не следва да бъдат присъждани.
При проекти, които включват реконструкция/рехабилитация на повече от един път, точки по критерия се присъждат, ако поне един от тях осигурява директна свързаност на населеното място до малките градове от 4-то йерархично ниво съгласно НКПР.

2. Изграждане и/или реконструкция на инфраструктура, която осигурява директна свързаност на населено място с по-висок клас пътища.
Чрез инвестициите по проекта ще се осигури директна транспортна свързаност на населено място/населени места на територията на община от селски район с по-висок клас път от републиканската пътна мрежа.
По-висок клас път е републикански път съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за пътищата.
Населено място е населено място съгласно чл. 18, ал. 1 от Закона за административно-териториалното устройство на Република България.
За съответствие с критерия следва да се докаже, че пътят, върху който се реконструира/рехабилитира участъка осигурява директна свързаност на населеното място с път от по-висок клас.
Съответствие се критерия се признава и в случаите, когато реконструираната/рехабилитираната отсечка се намира в участък от пътя, който не е директно свързан с път от по-висок клас.
При проекти, които включват само инвестиции в съоръжения и/или принадлежности, точки по критерия не следва да бъдат присъждани.
При проекти, които включват реконструкция/рехабилитация на повече от един път, точки по критерия се присъждат, ако поне един от тях осигурява директна свързаност на населеното място с път от по-висок клас.
0.00
Критерий Максимален праг
26.00
1.
3.1. Чрез инвестициите по проекта ще се осигури директна транспортна свързаност на населено място/населени места на територията на общини от селски райони с градовете от 4-то йерархично ниво съгласно НКПР 2013 – 2025 г. -20т.
3.2. Проектът включва инвестиции, чрез които ще се осигури транспортна свързаност в рамките на не повече от 30 км на населено място/населени места на територията на общини от селски райони с градовете от 4-то йерархично ниво съгласно НКПР 2013 – 2025 г. - 22т.
4. Чрез инвестициите по проекта ще се осигури директна транспортна свързаност на населено място/населени места на територията на община от селски район с по-висок клас път от републиканската пътна мрежа.
По-висок клас път е републикански път съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за пътищата.
Населено място е населено място съгласно чл. 18, ал. 1 от Закона за административно-териториалното устройство на Република България.
За съответствие с критерия следва да се докаже, че пътят, върху който се реконструира/рехабилитира участъка осигурява директна свързаност на населеното място с път от по-висок клас.
Съответствие се критерия се признава и в случаите, когато реконструираната/рехабилитираната отсечка се намира в участък от пътя, който не е директно свързан с път от по-висок клас.
При проекти, които включват само инвестиции в съоръжения и/или принадлежности, точки по критерия не следва да бъдат присъждани.
При проекти, които включват реконструкция/рехабилитация на повече от един път, точки по критерия се присъждат, ако поне един от тях осигурява директна свързаност на населеното място с път от по-висок клас. - 26 т.
26.00
IV. Група Праг за преминаване
5. Брой население, което ще се възползва от подобрените основни услуги и обхвата на териториално въздействие
0.00
Критерий Максимален праг
30.00
1.
5.1. Инвестицията се изпълнява на територията на населено място/населени места с общо население до 1000 души (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване).
Отчита се сбора от населението само на населеното място/населените места, обслужвани от реконструираният/рехабилитираният път/пътища. - 10 т.
5.2 Инвестицията се изпълнява на територията на населено място/населени места с общо население от 1001 до 2000 души (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване).
Отчита се сбора от населението само на населеното място/населените места, обслужвани от реконструираният/рехабилитираният път/пътища. - 15 т.
5.3 Инвестицията се изпълнява на територията на населено място/населени места с общо население от 2001 до 5000 души (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване).
Отчита се сбора от населението само на населеното място/населените места, обслужвани от реконструираният/рехабилитираният път/пътища. - 20 т.
5.4 Инвестицията се изпълнява на територията на населено място/населени места с общо население от 5001 до 8000 души (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване).
Отчита се сбора от населението само на населеното място/населените места, обслужвани от реконструираният/рехабилитираният път/пътища. - 25 т.
5.5 Инвестицията се изпълнява на територията на населено място/населени места с общо население над 8001 души (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване).
Отчита се сбора от населението само на населеното място/населените места, обслужвани от реконструираният/рехабилитираният път/пътища. - 30 т.
30.00
20.00
Праг за преминаване:
74.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.