1. |
Формулярът е подписан от представляващия конкретен краен получател или упълномощено лице. В случай на упълномощаване е представено:
- Заверено копие на заповед за оправомощаване на лицето, което подписва с КЕП от името на кандидата документите за кандидатстване по предложението за изпълнение на инвестиция в Информационната система за Механизма (в случай, че е приложимо) - датиран и подписан на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в Информационната система за Механизма.
|
Да
|
2. |
Конкретният краен получател не е получил финансиране от източник с публичен характер (друг проект/програма/бюджетна линия или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма) за същите разходи, за финансирането на които кандидатства по настоящата процедура – видно от декларираните обстоятелства от конкретния краен получател в Електронната декларация към Формуляра за кандидатстване
|
Да
|
3. |
Решение на Общинския съвет за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция по настоящата процедура, с което се декларира, че:
- социалната услуга за резидентна грижа за лица в надтрудоспособна възраст ще бъде поддържана минимум 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и верификация на искането за окончателно плащане от страна на СНД;
- предназначението на сградата/помещенията, обект на интервенция по инвестицията, няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и верификация на искането за окончателно плащане от страна на СНД.
|
Не
|
4. |
Работен/технически проект за обектите на интервенция, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС);
-Работният/техническият/ проект е изготвен в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, да бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи съгласно действащата нормативна уредба и одобрен от главния архитект на Общината, когато се изисква съгласно от ЗУТ.
-Работният/техническият/ проект е изготвен при спазване на принципите за ефективност, ефикасност и икономичност с оглед постигане на основната цел на инвестицията, а именно привеждане на съществуващите домове за стари хора в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата. Заложените дейности отговарят на минималните изисквания на стандартите за качество на услугата, като съответно обемно-планировъчното решение предвижда площи и функции покриващи минималните изисквания без да има необосновано превишаване на минималните изисквания, в контекста на спецификите на всеки проект.
Приложената подробна КСС, във формат Excel, е в пълно съответствие с количествените сметки на проектантите по отделните части на работния/техническия проект. Общата стойност на обобщената КСС следва да съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на предложението. В случай, че в предложението са включени разходи, които ще се финансират със собствен принос, следва те да са посочени изрично в обобщената КСС, както и да съответстват на сумата за собствен принос, посочена в бюджета на предложението.
|
Да
|
5. |
Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
За предложения за изпълнение на инвестиции, с влязло в сила разрешения за строеж, обследването за енергийна ефективност на съответната сграда и сертификата за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ, са валидни към момента на одобрение на инвестиционния проект по реда на ЗУТ и/или към издаването на разрешение за строеж
|
Да
|
6. |
Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1–5 и ал. 2 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите;
|
Да
|
7. |
Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради.
|
Да
|
8. |
Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл.142, ал.6 от ЗУТ
|
Да
|
9. |
Разрешителни и/или съгласувателни документи от съответните институции (ако са необходими такива съгласно българското законодателство).
|
Не
|
10. |
Влязло в сила и валидно разрешение за строеж, издадено по реда на чл. 148-156а от ЗУТ. (в случай, че към момента на кандидатстване кандидатът не може да представи влязло в сила разрешение за строеж, то същото следва да се представи най-късно преди подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма. Без да бъде представено влязло в сила и валидно разрешение за строеж няма да е възможно подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма.
|
Не
|
11. |
Копие от Акт за собственост или документ за учредяване право на ползване на
общината, на сградата/помещенията
|
Да
|
12. |
Проектното предложение отговаря на посоченото в Приложение ИЗИСКВАНИЯ ЗА РЕФОРМИРАНЕ НА ДОМОВЕ ЗА СТАРИ ХОРА.
|
Да
|
13. |
Крайният получател е в съответствие с посоченото в т. 9 от Условията за кандидатстване
|
Да
|
14. |
Крайният получател разполага с необходимия административен, оперативен и финансов капацитет – извършва се служебна проверка в ИСУН2020 и ЗДБ
|
Да
|
15. |
Крайният получател, на чиято територия функционира повече от една социална услуга, е подал отделно предложение за изпълнение на инвестиция за всяка услуга (ако е приложимо).
|
Не
|
16. |
Продължителността на предложението за изпълнение на инвестиция не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване
|
Да
|
17. |
Целите на предложението за изпълнение на инвестиция са допустими
|
Да
|
18. |
Сумата на исканите средства е допустима
|
Да
|
19. |
Заложени са целеви стойности за всички индикатори и те отговарят на посоченото в УК
|
Да
|
20. |
Дейностите са допустими:
- В случай на предложение за изпълнение на инвестиция, включващо ново строителство на сграден фонд за резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст са представени ясни и логични и изчерпателни доказателства/обосновка, че няма други възможности съществуващата материална база на дома за стари хора да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да се приведе в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги.
- В проектното предложение няма дейности, които надграждат/надвишават необосновано минималните изисквания на стандартите за качество на услугата или обемно-планировъчни решения, които предвиждат площи и функции, надвишаващи необосновано минималните изисквания и или такива дейности, които не са пряко свързани с реформирането на услугата дом за стари хора;
- В проектното предложение няма строителни дейности и/или оборудване/обзавеждане, които не са в резултат на покриването на изискванията на стандартите за качество на услугата и съответно не са логично свързани с въвеждането на обекта в експлоатация.
|
Да
|
21. |
Специфични критерии:
- Всички проекти включват мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията.
- Материалната база и оборудването/обзавеждането гарантират безопасна и сигурна среда за лицата в надтрудоспособна възраст и хората с увреждания;
- Реализацията на проекти, които касаят ползване или водовземане от повърхностни или подземни водни тела, подлежат на разрешителен режим, съгласно Закона за водите (ако е приложимо).
- По време на фазата на строителство при изпълнение на дейностите конкретния краен получател е предвидил:
• ефективно изпълнение на мерките и условията от издадените решения и/или становища по ЕО, ОВОС и ОС за етапа на строителство;
• от страна на конкретния краен получател да се осигури ефективен контрол за прилагането на релевантните за съответната дейност мерки за ограничаване на емисиите от прах и вредни вещества в атмосферата (оросяване на площадката, товарене, разтоварване и превозване на генерираните строителни отпадъци и строителни материали съобразно приложимите мерки и изисквания по чл. 70 от Наредба № 1 от 27 юни 2005 г. за норми за допустими емисии на вредни вещества (замърсители), изпускани в атмосферата от неподвижни източници на емисии), съответно да се докладва по какъв начин са изпълнени мерките;
• съхраняване на строителните материали и изхвърляне на отпадъци само на предназначените за това места, включително тяхното предаване за повторна употреба, рециклиране и оползотворяване (спазване на йерархията при управление на отпадъците);
• преди стартиране на строителния процес да се извърши анализ на източниците на шум на строителната площадка и описание на мерките за ограничаване на шума по време на строителството в зависимост от избраното местоположение на строежа, разстоянията до зони и обекти с нормиран шумов режим, продължителността и фазите на строителството, продължителността на работите през деня и през седмицата, както и от използваните строителни машини и транспортни средства.
|
Да
|
22. |
Проектното предложение е в съответствие с приложимите хоризонтални принципи и принципа за „ненанасяне на значителни вреди“. Попълнен е Е-Формуляр за самооценка относно съблюдаване на принципа за ненанасяне на значителни вреди (DNSH).
|
Да
|
23. |
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение, както и на изискванията в УК. Приложен е остойностен списък на обзавеждането и оборудването (ако е приложимо). Цените на отделните видове дейности са пазарни и няма необосновани разходи или такива, които да се считат за препоръчителни/пожелателни.
|
Да
|
24. |
Извършена е проверка на място, чийто резултат е положителен и не са установени несъответствия или в случай на установени такива, същите са отстранени (ако е приложимо).
|
Да
|