Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подписан от представляващия конкретен краен получател или упълномощено лице. В случай на упълномощаване е представено:
-	Заверено копие на заповед за оправомощаване на лицето, което подписва с КЕП от името на кандидата документите за кандидатстване по предложението за изпълнение на инвестиция в Информационната система за Механизма (в случай, че е приложимо) - датиран и подписан на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в Информационната система за Механизма.
Да
2.
Конкретният краен получател не е получил финансиране от източник с публичен характер (друг проект/програма/бюджетна линия или друга финансова схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма) за същите разходи, за финансирането на които кандидатства по настоящата процедура – видно от декларираните обстоятелства от конкретния краен получател в Електронната декларация към Формуляра за кандидатстване
Да
3.
Решение на Общинския съвет за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция по настоящата процедура, с което се декларира, че: 
-	социалната услуга за резидентна грижа за лица в надтрудоспособна възраст ще бъде поддържана минимум 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и верификация на искането за окончателно плащане от страна на СНД;
-	предназначението на сградата/помещенията, обект на интервенция по инвестицията, няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след датата на приключване на дейностите по инвестицията и верификация на искането за окончателно плащане от страна на СНД.
Не
4.
Работен/технически проект за обектите на интервенция, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС);

-Работният/техническият/ проект е изготвен в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, да бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи съгласно действащата нормативна уредба и одобрен от главния архитект на Общината, когато се изисква съгласно от ЗУТ.
 
-Работният/техническият/ проект е изготвен при спазване на принципите за ефективност, ефикасност и икономичност с оглед постигане на основната цел на инвестицията, а именно привеждане на съществуващите домове за стари хора в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата. Заложените дейности отговарят на минималните изисквания на стандартите за качество на услугата, като съответно обемно-планировъчното решение предвижда площи и функции покриващи минималните изисквания без да има необосновано превишаване на минималните изисквания, в контекста на спецификите на всеки проект. 

Приложената подробна КСС, във формат Excel, е в пълно съответствие с количествените сметки на проектантите по отделните части на работния/техническия проект. Общата стойност на обобщената КСС следва да съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на предложението. В случай, че в предложението са включени разходи, които ще се финансират със собствен принос, следва те да са посочени изрично в обобщената КСС, както и да съответстват на сумата за собствен принос, посочена в бюджета на предложението.
Да
5.
Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
За предложения за изпълнение на инвестиции, с влязло в сила разрешения за строеж, обследването за енергийна ефективност на съответната сграда и сертификата за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ, са валидни към момента на одобрение на инвестиционния проект по реда на ЗУТ и/или към издаването на разрешение за строеж
Да
6.
Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1–5 и ал. 2 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите;
Да
7.
Оценка за съответствие на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради.
Да
8.
Оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ или Решение на експертния съвет на одобряващата администрация  съгласно действащия към датата на издаване на разрешение за строеж чл.142, ал.6 от ЗУТ
Да
9.
Разрешителни и/или съгласувателни документи от съответните институции (ако са необходими такива съгласно българското законодателство).
Не
10.
Влязло в сила и валидно разрешение за строеж, издадено  по реда на чл. 148-156а от ЗУТ. (в случай, че към момента на кандидатстване кандидатът не може да представи влязло в сила разрешение за строеж, то същото следва да се представи най-късно преди подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма. Без да бъде представено влязло в сила и валидно разрешение за строеж няма да е възможно подписване на договор за предоставяне на средства от Механизма.
Не
11.
Копие от Акт за собственост или документ за учредяване право на ползване на
общината, на сградата/помещенията
Да
12.
Проектното предложение отговаря на посоченото в Приложение ИЗИСКВАНИЯ ЗА РЕФОРМИРАНЕ НА ДОМОВЕ ЗА СТАРИ ХОРА.
Да
13.
Крайният получател е в съответствие с посоченото в т. 9 от Условията за кандидатстване
Да
14.
Крайният получател разполага с необходимия административен, оперативен и финансов капацитет – извършва се служебна проверка в ИСУН2020 и ЗДБ
Да
15.
Крайният получател, на чиято територия функционира повече от една социална услуга, е подал отделно предложение за изпълнение на инвестиция за всяка услуга (ако е приложимо).
Не
16.
Продължителността на предложението за изпълнение на инвестиция не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване
Да
17.
Целите на предложението за изпълнение на инвестиция са допустими
Да
18.
Сумата на исканите средства е допустима
Да
19.
Заложени са целеви стойности за всички индикатори и те отговарят на посоченото в УК
Да
20.
Дейностите са допустими: 
-	В случай на предложение за изпълнение на инвестиция, включващо ново строителство на сграден фонд за резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст са представени ясни и логични и изчерпателни доказателства/обосновка, че няма други възможности съществуващата материална база на дома за стари хора да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да се приведе в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги. 
-	В проектното предложение няма дейности, които надграждат/надвишават необосновано минималните изисквания на стандартите за качество на услугата или обемно-планировъчни решения, които предвиждат площи и функции, надвишаващи необосновано минималните изисквания и или такива дейности, които не са пряко свързани с реформирането на услугата дом за стари хора;
-	В проектното предложение няма строителни дейности и/или оборудване/обзавеждане, които не са в резултат на покриването на изискванията на стандартите за качество на услугата и съответно не са логично свързани с въвеждането на обекта в експлоатация.
Да
21.
Специфични критерии:
 - Всички проекти включват мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията.
- Материалната база и оборудването/обзавеждането гарантират безопасна и сигурна среда за лицата в надтрудоспособна възраст и хората с увреждания;
- Реализацията на проекти, които касаят ползване или водовземане от повърхностни или подземни водни тела, подлежат на разрешителен режим, съгласно Закона за водите (ако е приложимо).
- По време на фазата на строителство при изпълнение на дейностите конкретния краен получател е предвидил:
•	ефективно изпълнение на мерките и условията от издадените решения и/или становища по ЕО, ОВОС и ОС за етапа на строителство;
•	от страна на конкретния краен получател да се осигури ефективен контрол за прилагането на релевантните за съответната дейност мерки за ограничаване на емисиите от прах и вредни вещества в атмосферата (оросяване на площадката, товарене, разтоварване и превозване на генерираните строителни отпадъци и строителни материали съобразно приложимите мерки и изисквания по чл. 70 от Наредба № 1 от 27 юни 2005 г. за норми за допустими емисии на вредни вещества (замърсители), изпускани в атмосферата от неподвижни източници на емисии), съответно да се докладва по какъв начин са изпълнени мерките;
•	съхраняване на строителните материали и изхвърляне на отпадъци само на предназначените за това места, включително тяхното предаване за повторна употреба, рециклиране и оползотворяване (спазване на йерархията при управление на отпадъците);
•	преди стартиране на строителния процес да се извърши анализ на източниците на шум на строителната площадка и описание на мерките за ограничаване на шума по време на строителството в зависимост от избраното местоположение на строежа, разстоянията до зони и обекти с нормиран шумов режим, продължителността и фазите на строителството, продължителността на работите през деня и през седмицата, както и от използваните строителни машини и транспортни средства.
Да
22.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите хоризонтални принципи и принципа за „ненанасяне на значителни вреди“. Попълнен е Е-Формуляр за самооценка относно съблюдаване на принципа за ненанасяне на значителни вреди (DNSH).
Да
23.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение, както и на изискванията в УК. Приложен е остойностен списък на обзавеждането и оборудването (ако е приложимо). Цените на отделните видове дейности са пазарни и няма необосновани разходи или такива, които да се считат за препоръчителни/пожелателни.
Да
24.
Извършена е проверка на място, чийто резултат е положителен и не са установени несъответствия или в случай на установени такива, същите са отстранени (ако е приложимо).
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.