Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН  в срока, определен в обявата
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице.
Да
3.
Текстът на проектното предложение е на български език,с изключение на текстовете,  които се изисква информация на английски език
Да
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
5.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на Стратегията за ВОМР
Да
6.
Целите на проектното предложение съответстват на целите на мярка МИГ Кирково-Златоград -7.2 и  процедурата за предоставяне на БФП, като целите и задачите и на проекта са ясно и последователно описани и структурирани
Да
7.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
-	Равенство между половете, равнопоставеност (принцип на равните възможности) и превенция от дискриминация 
-	Устойчиво развитие 
-	Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ  Кирково-Златоград
Да
9.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля  36 (тридесет и шест)  месеца= Времевият график на проекта попада в периода на изпълнение на стратегията за ВОМР
Да
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта.Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 39 116  лева и по-нисък или равен на 391 160  лева
Да
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта – заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-висок или равен на 39 116  лева и по-нисък или равен на 391 160  лева	
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции по подмярка 19.2, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение № 2 към Документи за попълване
Да
2.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни - Приложение № 3 към Документи за попълване
Да
3.
Декларация за нередности Приложение №4/Документи за попълване
Да
4.
Декларация за липса на основание да отстраняване  Приложение №5/Документи за попълване
Да
5.
Декларация по чл.25 от ЗУСЕСИФ (Приложение №6 от всички кандидати)
Да
6.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища
Да
7.
Копие от учредителен акт или устав 
приложимо само за кандидати ЮЛНЦ, Читалища, ако не се вписани в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (не се изисква за кандидати общини)
Да
8.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ, Читалища,ако не се вписани в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ(не се изисква за кандидати общини)
Да
9.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо за кандидати – общини
Да
10.
Решение на общинския съвет  или  Декларация на кмета на общината, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община – приложимо за кандидати – общини
Да
11.
Декларация  на Председателя на УС на МИГ, че дейностите са съгласувани с одобрената СВОМР.
– приложимо за всички кандидати
Да
12.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община, за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 от упълномощено лице (ако е приложимо)
Да
13.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране  - Приложение 9 Документи за попълване
Да
14.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност  - 
Приложение 10 Документи за попълване
Да
15.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ –
Приложение 11 Документи за попълване
Да
16.
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, съгласно Приложение № 6 към Условията за кандидатстване (ако е приложимо)
Да
17.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване 
(важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилен  обект)
Не
18.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие по околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/Басейнова дирекция/), издадени по реда на Закона на опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост)
Да
20.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж –приложимо в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Да
21.
Документ за ползване на имота за срок не по-малък от 10 години, считано от датата на проектното предложение-приложимо в случай на кандидатстване да разходи за закупуване на оборудване или обновяване на сгради или СМР, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Да
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). 
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата
Да
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
(важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията)
Да
24.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/ оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта(ако е приложимо
Да
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи)
Да
26.
Разрешение за строеж  - влязло в сила (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Да
27.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Да
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай,че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане
Да
29.
Количествено-стойностни сметки, подписани от кандидата
Да
30.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (ако е приложимо)
Да
31.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ако е приложимо)
Да
32.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на предварителни дейности по проекта (важи за възложители по ЗОП за разходи, извършени преди подаване на проектното предложение)
Не
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения(ако е приложимо)
Не
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг)
Не
35.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки, за кандидати които са възложители по Закона за обществените поръчки (ако  е приложимо)
Не
36.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание –  наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП)
Не
37.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/ доставчика/ строител(важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“и в случай, че   възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост)
Не
38.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/ доставчика /строителя, запитване до конкретни лица за представените оферти (Приложение №12 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) - (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител  по реда на ПМС №160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”)
Не
39.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС №160 и разходът, за който кандидатствате включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”и  в случай, че  възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост)
Не
40.
Документ за правосубектност съгласно националното законодателство, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица (ако е приложимо)
Не
41.
Придружаващи специфични документи
За дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
Да
42.
За дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
Да
43.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
Да
44.
За дейност 3 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга – в свободна форма
Да
45.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Да
46.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Да
47.
За дейност 4 „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Да
48.
За дейност 5 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“  и За дейност 6 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Декларация за минимална помощ 
- Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване (ако е приложимо)
Да
49.
За дейност 6 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган	
Да
50.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Да
51.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата- със срок на валидност 6 месеца от датата на кандидатстване
Не
52.
Формуляр за мониторинг по образец - Приложение 1А
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е Община Златоград, Община Кирково, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ  Кирково-Златоград и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
Да
3.
В случай, че кандидатът е ЮЛНЦ, същият кандидатства с проектно предложение, което включва дейност 3 свързана със социална инфраструктура или дейност 5  свързана със спортна инфраструктура или дейност 6  свързана с културния живот;
Да
4.
В случай, че кандидатът е Читалище, същото кандидатства за допустима дейност 6, свързана с културния живот
Да
5.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение № 6  и отговаря на условията определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Да
6.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в Декларация за липса на основание за отстраняване съгласно Приложение № 5
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет- за кандидати общини
Да
2.
Дейностите включени в проектите съответстват на приоритетите и целите на одобрената стратегията за Водено от общностите местно развитие, целите на мярка 7.2 от Стратегията за ВОМР. Дейностите по проекта са обвързани с целите на проекта и очакваните резултати от изпълнение на проекта
Да
3.
Проектните дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13.2 от Условията за кандидатстване
Да
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях 
 2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях/; 
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/
Да
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина е представен одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираните територии от който да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
2. Представена е план-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо)
Да
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4.Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
5.Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства са оборудвани за целите на инвестицията.
Да
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4  „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
Да
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 6 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията
Да
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината са представени документи удостоверяващи статута на основното общинско училище или средното общинско училище или на детската градина
Да
10.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване, точка 13.3 Недопустими дейности  от Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заложените в проектното предложение разходи отговорят на изискванията за допустимост на разходите – предвидените в проекта разходи съответстват на категориите разходи допустими за финансиране по процедурата,  съгласно Условията за кандидатстване
Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проекти включващи СМР)
Не
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Не
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

* “Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013(ако е приложимо- дейност 5 или 6 генерираща приходи)
Не
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата(ако е приложимо)
Не
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на метода посочен  в 14.2. Условия за допустимост на разходите/Раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране.
Не
X. Група
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
1. За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
2. В случай, че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“/индивидуален анализ „разходи – ползи“ за региона за кандидати - ВиК оператори.
4. Проверката на анализ „разходи – ползи“ по показатели, определени от ДФЗ.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.