Критерии за оценка

I. Група
ГРУПА I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Кандидатът/партньорът/ите не са държавна/централна и/или териториална и/или общинска администрация.
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ „Белово, Септември, Велинград“.
Да
8.
Проектното предложение съдържа Дейност 1 или Дейност 2.
Да
9.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК).
•	Професиите и специалностите са включени в СППОО.
Не
10.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Не
11.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
12.
Целевата група е допустима.
Да
13.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
14.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
15.
Кандидат/партньор/и, които развиват основната си икономическа дейност или допълнителна дейност в целия Сектор A  и Сектор С (Код 10 и 11) не са предвидили да предоставят обучения по настоящата процедура за тези дейности.
Да
16.
По проектното предложение са включени не повече от двама партньори.
Да
17.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 20 000 лв. 

Прилага се в случаите, когато кандидатът декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Да
18.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не са по-малко от 18 181,82 лв. /ако е приложимо/.
Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреките разходи.
Да
19.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 90 909, 09 лв. /ако е приложимо/.
Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреки разходи.
Да
20.
Продължителността на дейностите по проекта не е по-кратка от 6 месеца.
Да
21.
Продължителността на дейностите по проекта не надвишава 12 месеца.
Да
II. Група
ГРУПА II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
6.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансова години – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за периода от регистрацията на организацията през текущата година до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Под текуща финансова година се има предвид периода от началото на текущата година до последния ден на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване.
Да
7.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА  за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
- или декларация в свободен текст, с която да се потвърди подаденото проектното предложение и съдържанието в него.
Да
III. Група
ГРУПА ІІІ. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
5.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за текущата финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. (В случай че проектното предложение се подава през м. януари се изисква СБ за предходната финансова година)
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за периода от регистрацията на организацията през текущата година до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.

Под текуща финансова година се има предвид периода от началото на текущата година до последния ден на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване.
Да
IV. Група
ГРУПА IV. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
	Работодател;
	Обучителна организация;
	Неправителствена организация;
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ „Белово, Септември, Велинград“ в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
•	Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и се доказват със същите документи за периода от регистрацията на организацията през текущата година до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване;
Да
5.
Кандидатът не е организация от системата на предучилищното и училищното образование и/или от системата на висшето образование, както следва: 
 институциите в системата на предучилищното и училищното образование са: детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие и специализираните обслужващи звена; 
 висшите училища са: университети, изследователски университети, специализирани висши училища и самостоятелни колежи, в това число Българската академия на науките, Селскостопанската академия, националните центрове по проблемите на общественото здраве и други научни организации.
Да
6.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението*

Приложимо в случай, че кандидатът извършва самостоятелно обучение по професионална квалификация по проекта.

* Извършва се служебна проверка.
Да
7.
В случай, че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение по съответната ключова компетентност през последните пет години, предхождащи годината на кандидатстване. Информацията е описана в т. 11.1 във Формуляра за кандидатстване.
Да
V. Група
ГРУПА V - АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –  КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
	Работодател;
	Обучителна организация;
	Неправителствена организация;
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 

•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него и се доказват със същите документи за периода от регистрацията на организацията през текущата година до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване;
Да
5.
Партньорът не е организация от системата на предучилищното и училищното образование и/или от системата на висшето образование, както следва: 
 институциите в системата на предучилищното и училищното образование са: детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие и специализираните обслужващи звена; 
 висшите училища са: университети, изследователски университети, специализирани висши училища и самостоятелни колежи, в това число Българската академия на науките, Селскостопанската академия, националните центрове по проблемите на общественото здраве и други научни организации.
Да
6.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението*

Приложимо в случай, че партньорът извършва самостоятелно обучение по професионална квалификация по проекта.

* Извършва се служебна проверка.
Да
7.
В случай, че партньорът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение по съответната ключова компетентност през последните пет години, предхождащи годината на кандидатстване. Информацията е описана в т. 11.1 във Формуляра за кандидатстване.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.