Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока,
определен в поканата;
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец;
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на
кандидата;
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в
изискуемия формат;
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Да
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно
финансиране;
Да
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено
създадени условия;
Да
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи
разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на
проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. (В ИСУН- Основна информация и таблица на заявените разходи). В ИСУН се прикачва документ във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg.
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение № 2). (В ИСУН- Таблица за допустими инвестиции). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf, .jpg” и електронен вариант на документа във формат .xls, .xlsx. Таблицата се подписва и с КЕП на кандидата или упълномощеното лице, в случай, че се предвижда такова.
Да
3.
Декларация за свързаност от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (Приложение № 3). (В ИСУН - Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
4.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД)l, (Приложение № 4). (В ИСУН- Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване, Приложение към Заповед № РД09-365 / 27.04.2020 г. (Приложение № 5). (В ИСУН - Декларацията за липса на основания за отстраняване). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
6.
Декларация за нерeдности, съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение № 6). ( В ИСУН - Декларация за нередности) В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .jpg.
Да
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. (В ИСУН - Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.) В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
Не
8.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (Приложение № 7). (В ИСУН - Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложениe). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година. Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .doc, .docx, .pdf, .jpg.
Да
9.
Свидетелство за съдимост от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. (В ИСУН - Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg.
Да
10.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ,
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). (В ИСУН - Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години). Представя се във формат.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
11.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, .jpg. (Документ в ИСУН: „Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство“).
Не
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). (Документ в ИСУН „Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД)“); Представя се във формат .pdf, .jpg.
Да
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
Не
14.
Декларация за получените минимални и държавни помощи /Приложение № 8/. (В ИСУН - Декларация за държавни или минимални помощи). Документа се прикачва в ИСУН във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
15.
Бизнес план, за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи за 10-годишен период, по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" с подпис и печат на всяка страница (Приложение № 9,9A). (В ИСУН - Бизнес план). В ИСУН се прикачват - документ във формат .doc .docx, сканирано копие на оригиналният документ във формат pdf, .jpg, подписан и подпечатан на всяка страница и таблиците от бизнес плана във формат .xls, .xlsx по образец.
Да
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. (В ИСУН - Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
17.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура. (В ИСУН - Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
Да
18.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/. (В ИСУН - Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
19.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП по образец, утвърден от министъра на икономиката (Приложение № 10). (В ИСУН - Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .xlsx .xls, .xlsx, .jpg.
Да
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. (В ИСУН - Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта). В ИСУН се прикачват сканирани копия на оригиналните документи във формат „.pdf,.jpg”.
Не
21.
Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ. Приложение № 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. В ИСУН „Една независима оферта“ (когато е приложимо и в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 2). Представя се във формат pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
Не
22.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 17. (В ИСУН - Най-малко три съпоставими независими оферти). (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
Не
23.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 11). (В ИСУН - Формуляр за мониторинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
24.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. (В ИСУН - Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината) В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
25.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. (В ИСУН - Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея ). Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
Не
26.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg. Документът се прикача в ИСУН към „Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители).
Не
27.
Декларация за изкуствено създадени условия /Приложение № 15/. (В ИСУН - Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
28.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). (В ИСУН - Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
29.
Декларация за двойно финансиране / Приложение № 14/. В ИСУН се прикачва документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
30.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 18). (В ИСУН - Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf, .jpg.
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи за проект, включващ строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. ( В ИСУН - Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
2.
Разрешение за строеж или становище на главния архитект, съгласно ЗУТ. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
Не
3.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
Не
4.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, .zip.
Не
5.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. ( В ИСУН Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи, доказващи изпълнението на критериите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предварителни или окончателни договори с местни земеделски производители или с групи от земеделски производители, описани вид, количества, произход и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 16) от кандидата с описани вид, количества и произход на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че осигурените най-малко 65% от обема на преработените суровини са от собствена продукция или произведени от местни земеделски производители или от групи на земеделски производители.(В ИСУН - Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат .pdf, .jpg, .xlsx,.xls ,.rar, .7z, .zip. Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 1.
Не
2.
Критерий 2 се доказва с описаните документи в т. 21 и т. 22 от I. „Общи документи“, а именно:
1. Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ. Приложение № 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. В ИСУН „Една независима оферта“ (когато е приложимо и в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 2). Представя се във формат pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
2. Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 17. (В ИСУН - Най-малко три съпоставими независими оферти). (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
Не
3.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, издадени от патентно ведомство, валидно към датата на подаване на проектното предложение. (В ИСУН - Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013). /Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 3/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg.
Не
4.
Декларация за видовете и количества суровини (Приложение № 16 от документи за попълване) Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини. Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 4. Представя се във формат .jpg, .pdf. Документът в ИСУН е към „Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия“.
Не
5.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 5/. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
6.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий 5/. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
V. Група
AДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи за закупуване на машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Критерий Води до отхвърляне
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (В ИСУН – Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице).
Не
2.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).Представя се във формат .pdf, .jpg. Документ в ИСУН “Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието изготвен и съгласуван от правоспособно лице“.
Не
3.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. (В ИСУН – Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ).
Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на Мярка 4.2 „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“от Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ „МИГ Главиница – Ситово Крайдунавска Добруджа“.
Да
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ : Модернизиране на преработващи предприятия с цел производство на качествени местни храни и продукти, създаване на работни места и стимулиране на предприятията да подобрят ефективността и конкурентоспособността си; Насърчаване на пазарните взаимодействия между земеделските производители и преработвателите на земеделска продукция на територията на МИГ;
1. По-ефективно използване на факторите за производство;
2. Въвеждане на нови продукти, процеси и технологии, вкл. къси вериги на доставка;
3. Подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост;
4. Постигане на съответствие със стандартите на Европейския съюз (ЕС);
5. Въвеждане на иновативни процеси и технологии, целящи опазване на околната среда, както и ориентиране към преработка на биологични продукти.
Към Стратегията за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Главиница – Ситово Крайдунавска Добруджа“
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1. Земеделски стопанин;
2. Призната група производители и призната организация на производители на земеделски продукти или такъв, одобрен за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020г.;
3. Еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1 и 2; Кандидатите по т. 1, 2 и 3 трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление, а за физическите лица – постоянен адрес, на територията на действие на СНЦ „МИГ Главиница – Ситово Крайдунавска Добруджа “.
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на СНЦ „МИГ Главиница – Ситово Крайдунавска Добруджа “.
Да
4.
Към момента на кандидатстването кандидат/получател на помощ и/или негов законен или упълномощен представител следва да декларира следните обстоятелства:

1. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;

2. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;

3. нямам задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;

4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;

5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не съм предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;

6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;

7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.

8. не съм обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;

9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.

10. не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;

11. не съм свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.

12. не съм член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;

13. не съм общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
Към момента на кандидатстването кандидат/получател на помощ и/или негов законен или упълномощен представител следва да декларира следните обстоятелства:
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ: Обща допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 9779 лв.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160,00 лв.
Да
3.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Главиница и Ситово .
Да
4.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване:
1. внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или
2. внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или
3. намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или
4. постигане на съответствие с ново въведени стандарти на ЕС, и/или
5. подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или
6. опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или
7. подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или
8. подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или
9. подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или
10. подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти.
Продуктите от допустимите за финансова помощ сектори по ал. 1, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, трябва да са описани в приложение № I по чл. 38 от Договора за функционирането на Европейския съюз, наричано по-нататък „приложение № I от Договора", и в Приложение № 18 към Условията за кандидатстване по мярката.
Съответствието на проектите със секторите по ал. 1 се определя въз основа на селскостопанските продукти, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, технологията на производство и получените крайни продукти.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
1. за извършване на инвестиции в следните избрани производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти:
• мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти;
• месо и месни продукти;
• плодове и зеленчуци, включително гъби;
• пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти;
• зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;
• растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло;
• технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия;
• готови храни за селскостопански животни (фуражи);
• гроздова мъст, вино и оцет.
2. свързани с извършване на инвестиции и за производство на енергия чрез преработка на първична и вторична биомаса от растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти при спазване на изискванията по чл. 26 и при условие, че енергията ще се използва за собствено потребление, свързано с дейностите, попадащи в някои от секторите по т. 1;
3. изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга, включително такива, използвани за опазване компонентите на околната среда;
4. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) опазването на околната среда включително намаляване на вредните емисии и отпадъци;
г) подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд;
д) подобряване на енергийната ефективност в предприятията и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните ;
5. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за производствени дейности;
6. закупуване на сгради, помещения и други недвижими имоти, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за производствени дейности на територията на МИГ;
7. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
8. изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
9. Материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Съюза за постигане на съответствие с Регламент /ЕО/№ 853/2004 /чл. 10, § 3, Приложение III, Глава II и Директива 93/119/ЕС/22.12.1993 г. за защита на животните при клане и Наредба № 4 от 2014 г. за специфичните изисквания към производството на суровини и храни от животински произход в кланични пунктове, тяхното транспортиране и пускане на пазара, включително чрез финансов лизинг.
10. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
11. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
12. за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
13. Общи разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 2 - 12. Разходите свързани с консултации (разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета документи, и консултантските услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта) не следва да надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи.
Разходите по т. 13 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Дейностите и разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 13, са допустими, ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Допустимите разходи по т. 13 не може да превишават следните стойности:
1. за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т. 13 не могат да превишават 5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 12, но не повече от левовата равностойност на 35 000 евро;
2. разходите за изготвяне на технически и работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите т. 13 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12;
3.разходите за изготвяне на технологичен проект, когато не е включен в разходите по т. 2, като част от разходите по т. 13 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12;
4. разходите за строителен надзор като част от разходите по т. 13 не могат да превишават едно на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12;
5. разходите за пред проектни проучвания, правни услуги и хонорари за архитекти и инженери, извън тези по т. 1, 2, 3 и 4, като част от разходите по т. 13 не могат да превишават 1,5 на сто от допустимите разходи по т. 2 - 12.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти по т. 5 и 6 не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 3 и 4 и т. 7 - 12.
Разходите по т. 13 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Дейностите и разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 13, са допустими, ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти - недвижима собственост, са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на заявлението за подпомагане. В случай че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране са разходи до този размер.
Закупуването чрез финансов лизинг на активите е допустимо, при условие че ползвателят на помощта стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявката за междинно или окончателно плащане за същия актив.
Да
2.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Не
X. Група
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на предприятието или на предприятията на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP)е в рамките на периода на бизнес плана.
5. Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2. Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.