Критерии за оценка

I. Група
I.  ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Представено е Нотариално заверено изрично пълномощно за подаване на проектното предложение или Заповед на кмета – при кандидат община.
Не
3.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020.
Да
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Да
6.
Документите, качени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
7.
Представена е Основната информация за проектното предложение е представена в изискуемия образец – (Приложение №1) Представя се във формат „.pdf“.
Да
8.
Представена е Таблицата за допустимите инвестиции е представена във формат “.pdf” и „.xls“ или „.xlsx”  в изискуемия образец съгласно (Приложение № 2)
Да
9.
Представено е Решение на Общинския съвет за кандидатстване. Представя се във формат „.pdf”.
Да
10.
Представено е Решение на Общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината за периода 2014-2020 година. Представя се във формат „.pdf”.
Да
11.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от  6 месеца преди датата на кандидатстване. Представя се във формат „.pdf”.
Да
12.
Удостоверение издадено от Национална агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта. Представя се във формат „.pdf”.
Да
13.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банкова сметка на кандидата. Представя се във формат „.pdf”.
Да
14.
Представен е АНАЛИЗ РАЗХОДИ – ПОЛЗИ по образец, (Приложение №3) от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран. Представя се във формат „.pdf”. и таблиците от АНАЛИЗ РАЗХОДИ –ПОЛЗИ (по образец (Приложение № 3а) Представя се във формат „.xls,” или „.xlsx,”
Да
15.
Представена е  Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ - (Приложение № 4), Представя се във формат „.pdf”.
Да
16.
Представена е Декларация по Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 на Наредба 22/2015 г.(посл. изм. - ДВ, бр. 69 от 2017 г., в сила от 25.08.2017 г.) по образец (Приложение № 5). Представя се във формат „.pdf”.
Да
17.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, (Приложение №6)  и справка (Приложение № 6 а) от документи за попълване с подпис/и, печат и сканирани. Представя се във формат „.pdf”.
Да
18.
Представена е Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта - по образец (Приложение №7). Представя се във формат „.pdf”.
Да
19.
Представена е  Декларация за изкуствено създадени условия по образец (Приложение №8). Представя се във формат „.pdf”.
Да
20.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни – по образец (Приложение № 9). Представя се във формат „.pdf”.
Да
21.
Представена е Декларация за нередности – по образец (Приложение № 11). Представя се във формат „.pdf”.
Да
22.
Декларация данни НСИ  съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 - по образец (Приложение №12). Представя се във формат „.pdf”.
Да
23.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване и Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период.  (Важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане). Представя се във формат „.pdf”.
Не
24.
Представен е Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите. Представя се във формат „.pdf”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване).
Да
25.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на
 инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Важи в случаите когато проекта ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата. Представя се във формат „.pdf”.
Не
26.
Представено е Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „.pdf”.
Не
27.
Представен е Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (за проектни предложения, включващи разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „.pdf”.
Не
28.
Представено е Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „.pdf” или „rar“. 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване).
Не
29.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти(важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Представя се във формат „.pdf”. или „rar“. 
Когато към датата на кандидатстване проектът все още не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
 (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване).
Не
30.
Представени са Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат „.pdf”.
Не
31.
Представено е Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „.pdf”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване).
Не
32.
Представено е Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „.pdf”.
 (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване).
Не
33.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ(важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „.pdf”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.) 
(Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване.) Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
34.
Представени са Количествено-стойностни сметки по образец (Приложение №13) и/или Технически спецификации за всички работи, доставки и услуги, включени в бюджета на проектното предложение) Представя се във формат „.pdf”.и „xls“ или „xlsх“.
Да
35.
Представено е Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Представя се във формат „.pdf”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.) 
(Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване). В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
36.
Представено е Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „.pdf”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.) 
(Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване). В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
37.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „.pdf”.
Не
38.
Представено е Номерирано в долния десен ъгъл сканирано копие на всички документи от проведената съгласно 
изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта. (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 3. от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „.pdf”.
Не
39.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – в случай на заявяване на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г. Представя се във формат „.pdf”.
Не
40.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „.pdf”.
Не
41.
Представени са Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание–наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП). Представя се във формат „.pdf”.
Не
42.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес. Представя се във формат „.pdf”.
Не
43.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител  за всеки разход, за който НЕ Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена, се прилага и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „.pdf”.
Не
44.
Представен е Документи за вписване в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите,  и да могат да извършват строежи и/ или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите – Важи за  Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица. Представя се във формат „.pdf”.
Не
45.
Представен е Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят. 
Представя се във формат „.pdf”.
Не
46.
Представено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на две години преди датата на подаване на заявлението за подпомагане. Представя се във формат „.pdf”.
Не
47.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"  (Приложение № 14) . Представя се във формат „.pdf”.
Да
48.
Представен е Формуляр за Наблюдение и оценка на проектите по мярка 7.2. (Приложение № 15). Представя се във формат „.pdf”.
Да
49.
Представена е Декларация за неприложими документи по образец- (Приложение № 16). за всички документи, които не са приложими за конкретния проект. Представя се във формат „.pdf”.
Да
II. Група
СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представена е Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на административния договор. Представя се във формат „.pdf”.
Не
2.
Представен е Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат „.pdf”.
За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
Не
3.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения за територията, която е включена в проектното предложение. Представя се във формат „.pdf”.
Не
4.
Представена е Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат „.pdf”.
Не
5.
Представено е Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане, че инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, по отношение на социалните услуги, които ще се разкрият (при разкриване на нова социална услуга). Представя се във формат „.pdf”.
Не
6.
Представено е Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност (за проекти за държавно-делегирани социални дейности). Представя се във формат „.pdf”.
Не
7.
Представено е Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „.pdf”.
Не
8.
Представено е Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „.pdf”.
Не
9.
Представена е Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или обединено общиннско училище, или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „.pdf”.
Не
10.
Представена е Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинска детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детска градина. Представя се във формат „.pdf”.
Не
11.
Представено е Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне собствеността на съответния обект на общината. Представя се във формат „.pdf”.
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Кандидатът е община Тервел или община Крушари;
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ ТЕРВЕЛ - КРУШАРИ
Да
2.
Кандидатства се за инвестиции в инфраструктура, обзавеждане и/или оборудване за поне една от допустимите 
дейности: 
2.1 Реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях; 
2.2 Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение; 
2.3 Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства; 
2.4 Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност; 
2.5 Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура; 
2.6 Реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства; 
2.7. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони.
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват с целите и обхвата на мярката  от СВОМР на МИГ ТЕРВЕЛ - КРУШАРИ

3.1.	Да се подобри привлекателността на средата за живот в населените места на територията на МИГ; 
3.2.	Да се подобри достъпа на населението на територията до културни, спортни и свързани със свободното време и отдиха услуги;
3.3.	Да се подобри достъпа на населението от територията до социални и образователни услуги;
3.4.	Чрез инвестициите в образователна инфраструктура се улеснява достъпа и качеството на предоставяното образование и се намалява броя на преждевременно напусналите процеса на обучение.
Да
4.
Представеният социално-икономически анализ доказва ли икономическа жизнеспособност на проекта.

4.1.	- показва ли устойчивост на инвестицията?
4.2.	- доказват ли подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта?
Да
5.
Изпълнението на заложените дейности ще доведе до успешно постигане на поставените цели?
Да
6.
Продължителността на изпълнение на проектното предложение съответства на изискванията съгласно Условията за
 кандидатстване.
Да
7.
Времевият график на дейностите по проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване.
Да
9.
Минимумът на общите допустими разходи е не по-малък от 10 000 лева.
Да
10.
Максимумът на общите допустими разходи е не по-голям от 182 650,00 лева.
Да
11.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1)	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2)	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3)	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
Да
12.
Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1)	за лихви по дългове;	
2)	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3)	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4)	за обикновена подмяна и поддръжка;
5)	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6)	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7)	за режийни разходи;
8)	за застраховки;
9)	за закупуване на оборудване втора употреба;
10)	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11)	за принос в натура;
12)	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13)	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14)	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г.;
15)	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16)	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17)	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Да
13.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Да
14.
Дейностите, включени в проекта са съгласувани с одобрената стратегия.
Да
15.
Проектът не оказва отрицателно въздействие върху околната среда
Да
16.
За проекти за дейностите по 2.1 (Реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински, улици, тротоари, и 
съоръженията и принадлежностите към тях)
-	под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
-	не включват само принадлежности, с изключение на енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела.
Не
17.
За проекти по 2.2 (Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно 
задоволяване на обществени потребности от общинско значение) при изграждане на площадки за игра, проектът отговаря на изискванията на Наредба № 1 от 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра.
-	под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
Не
18.
За проекти за дейности по 2.3 (Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително 
транспортни средства):
- се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
- дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
- инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
-  Министерството на труда и социалната политика е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на горните изисквания за социалните услуги, които ще се разкрият.
Не
19.
За проектите по дейност 2.4 (Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени 
услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност):
 - отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община 
 - представен е доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.).
Не
20.
Проект за дейности по 2.7 (Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна 
инфраструктура с местно значение в селските райони)  е за детски градини,  основни или средни училища, финансирани чрез бюджета на общините.
Не
21.
Дейностите, включени в проектите, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение.
Не
22.
При СМР  непредвидените разходи са в размер до 5 % от стойността на одобрените разходи по прякото изпълнение на строително-ремонтните и строително-монтажните дейности.
Не
23.
Разходите свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на  проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта (без непредвидените).
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга программа.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г., изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22):
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС
Да
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Не
IX. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост.
Да
X. Група
ПРЕЦЕНКА ЗА НЕОБХОДИМОСТ ОТ КОРЕКЦИЯ НА БЮДЖЕТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Установено  е: 

а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други условия за допустимост в настоящите условия за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.


Корекциите по  б. „б“ и „в“ се извършват след изискване на допълнителна пояснителна информация от кандидата.
Не
2.
Корекциите не водят до:

а) увеличаване на размера или на интензитета на безвъзмездната финансова помощ, предвидени в подаденото проектно предложение;
б) невъзможност за изпълнение на целите на проекта или на проектните дейности;
в) подобряване на качеството на проектното предложение и нарушаване на принципите по чл. 29, ал. 1, т. 1 и 2 ЗУСЕСИФ.

Проверка за наличие на обстоятелства описани в букви „а“, „б“ и „в“
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.