Критерии за оценка

I. Група
ГРУПА I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Когато всички райони на една община са подали проектни предложения чрез нея, то самата община не е подала проектно предложение. (ако е приложимо).
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
6.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2018г.
Не
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България
Да
9.
Проектното предложение съдържа задължителната дейност „Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца”, съгласно т. 12.2 от Условията за кандидатстване
Да
10.
Проектното предложение съдържа допустими дейности
Да
11.
Целевата група е допустима.
Да
12.
Спазено е процентното съотношение при формиране на бюджета
Да
13.
Кандидатът е декларирал, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление и за информация и комуникация, устойчивост и спазване на хоризонталните принципи.
Да
14.
Включените индикатори в секция 8 „Индикатори“  на Формуляра за кандидатстване са количествено определени, с положителна стойност различна от нула, съгласно т. 7 от настоящите Условия за кандидатстване..
Да
15.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
16.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК) са спазени минималните изисквания към обучението за ПК, съгласно Условията за кандидатстване:
-	Професиите и специалностите са включени в СППОО;
-	Спазена е продължителността на обученията, съгласно условията за кандидатстване.
Да
17.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), са спазени минималните изисквания към обучението за ключови компетентности, съгласно Условията за кандидатстване:
•	Предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК 2, 4 и 6;
•	Спазена е минималната продължителност на обученията по КК, съгл. Условията за кандидатстване.
Да
18.
В случай, че в проектното предложение е предвидена дейност: „Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за повишаване ефективността на управление на социалните предприятия, специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания“ са спазени изискванията за тази дейност, посочени в Условията за кандидатстване, а именно:
-	Обученията по професионална квалификация и ключови компетентности са от допустимите обучения, посочени към тази дейност в Условията за кандидатстване;
-	Спазена е минималната продължителност на обученията съгласно Условията за кандидатстване.
Да
II. Група
ГРУПА II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І – Автобиографията на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана всички лица, които са овластени да представляват кандидата, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини/райони на общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато КАНДИДАТ е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
5.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
7.
Приложение VI - Декларация за Социално предприятие, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
8.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
Да
9.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за 2016 г. – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
Да
10.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година. на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации и за кандидати общини, райони на общини)
Да
11.
Ако кандидатът е посочил, че е специализирано предприятие/кооперация на хора с увреждания, то организацията фигурира в Регистъра на АХУ (ако е приложимо)
Да
12.
Удостоверение от АСП  в случаите, когато кандидатът е доставчик на социални услуги (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
Да
13.
Лиценз от Държавна агенция за закрила на детето, в случаите, когато предвижда в дейностите по проекта да бъдат включени деца (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
Да
14.
Лицензия, издадена от НАПОО – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за обучаващи институции, регистрирани по ЗПОО и когато кандидатът ще извършва обучение по професионална квалификация и професионално ориентиране по проекта)
и/или
Кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Да
15.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за:
•подаване на проектно предложение по конкретната процедура (приложимо само за кандидат)
•одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, с кандидат/партньора/ите по проекта, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА (в случай на партньорство)
• предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта и спазване на ангажимента за устойчивост, посочен в т. 23.2 и административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ   (в случай на необходимост за изпълнението на дейностите по проекта и в случай че сградата/помещението/ята са общинска собственост):
за адаптиране на работните места за хора с увреждания и/или извършване на ремонт;
Решението трябва да бъде сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Не
16.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община/район на община) за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
17.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на кандидата (ако е приложимо) - сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
III. Група
ГРУПА III. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1.	Социално предприятие;
2.	Работодател;
3.	Специализирано предприятие на хора с увреждания;
4.	Кооперация на хора с увреждания;
5.	Община;
6.	 Район на община;
7.	Доставчик на социални услуги;
8.	Неправителствена организация.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо райони на общини)
Да
3.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за 2016 г.), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	 Когато Кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
Да
4.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо)
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо).
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо).
Да
7.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
Да
8.
Кандидатът е вписан в регистъра на АХУ (ако е приложимо)
Да
IV. Група
ГРУПА ІV. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана всички лица, които са овластени да представляват партньора, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини/райони на общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини /райони на общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община/район на община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІІІ - Декларация от кмета на община, приложимо в случаите, когато ПАРТНЬОР на кандидата е район на община – попълнена по образец, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
4.
Приложение ІV - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020. неприложимо за партньори, които няма да разходват средства по проекта;
Да
5.
Приложение V - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. неприложимо за кандидати/партньори общини, райони на общини, както и за партньори, които няма да разходват средства по проекта;
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър.
Да
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за 2016 г. – сканирани и прикачени в ИСУН 2020. (ако е приложимо)
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за последната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации и за партньори които няма да разходват средства по проекта)
Да
9.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на удостоверението от АСП в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Да
10.
Лиценз, издаден от Държавната агенция за закрила на  детето (ДАЗД) и Удостоверение за вписване в регистъра на АСП, издадено въз основа на лиценза от ДАЗД (ако е приложимо)- сканирани и прикачени в ИСУН 2020
и/или
За партньора е посочен № на лиценза от ДАЗД във Формуляра за кандидатстване и информацията ще бъде проверена по служебен път.
Да
11.
В случай, че партньорът е обучаваща институция, действаща в съответствие с други нормативни актове е представен съответният учредителен документ - сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
12.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за:
 • одобряване на споразумение за общинско сътрудничество, с кандидат/партньора/ите по проекта, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА (в случай на партньорство)
• предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта и спазване на ангажимента за устойчивост, посочен в т. 23.2 и административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (в случай на необходимост за изпълнението на дейностите по проекта и в случай че сградата/помещението/ята са общинска собственост):
за адаптиране на работните места за хора с увреждания  и/или извършване на ремонт;


Решението трябва да бъде сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
13.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на партньора (ако е приложимо) - сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
V. Група
ГРУПА V - АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ - КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньорът/ите по проекта е/са:

1.	Обучителни институции и организации;
2.	Общини и райони на общини;
3.	Доставчици на социални услуги;
4.	Неправителствени организации.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за райони на общини)
Да
3.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за 2016 г.), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. (ако е приложимо)
•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
Да
4.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо)
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (ако е приложимо)
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от ДАЗД (ако е приложимо
Да
7.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.