|
|
Критерий |
Максимален праг 25.00 |
1. |
Иновативност на проектното предложение:
1.1 Чрез проектното предложение се въвеждат нови за територията на МИГ практика, и/или услуга и/или продукт в предприятието. Иновацията може да бъде технологична, не-технологична, организационна и социална. Иновацията може да е нов продукт, практика, услуга, производствен процес или организация. За целите на настоящата процедура, за да получи точки, кандидатът трябва да опише в своето проектно предложение, че чрез инвестициите по проекта ще въведе нова за територията на МИГ практика / продукт / услуга И/ИЛИ нови за предприятието продукти, производствени процеси и/или услуги - 4 т.
1.2.Критерият не е изпълнен - 0 т.
|
4.00
|
2. |
Образователно-квалификационно ниво на кандидата:
2.1.Предприемачът/всички членовете на екипа имат завършено висше образование и притежава образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен в областта на предприемаческата идея и във Формуляра за кандидатстване е описана логическата свързаност между образователно-квалификационното ниво и областта на предприемаческата идея. - 3 т.
2.2 Поне 50 % от членовете на екипа имат завършено висше образование и притежават образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен в областта на предприемаческата идея и във Формуляра за кандидатстване е описана логическата свързаност между образователно-квалификационното ниво и областта на предприемаческата идея. - 2 т.
2.3 Предприемачът/поне 50 % от екипа е/са студент/и в редовна или задочна форма на обучение през учебната (2018/2019) или има/т завършено средно-специално образование, или има/т придобита степен на професионална квалификация в областта на предприемаческата идея и във Формуляра за кандидатстване е описана логическата свързаност между образователно-квалификационното ниво и областта на предприемаческата идея. - 1 т.
2.4 Критерият не е изпълнен - 0 т.
|
3.00
|
3. |
Пазарна приложимост и жизнеспособност на проекта:
3.1. Анализ на пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира предприемаческата идея: - 3 т.
- Пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира предприемаческата идея е конкретно идентифицирана и описана;
- Представена е конкретна информация за потенциала за развитие на съответната пазарна ниша;
- Описана е динамиката на навлизане на нови продукти в съответната пазарна ниша и други ключови пазарни характеристики, които биха оказали влияние върху реализацията на предприемаческата идея.
Изпълнени са 2 от гореописаните изисквания - 2 т.
Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания - 1 т.
Не е изпълнено нито едно от горните искания - 0 т.
3.2. Анализ на възможните рискове и пречки пред пазарната реализация на предприемаческата идея: - 3 т.
- Идентифицирани са възможните рискове, които могат да възникнат при пазарната реализация на предприемаческата идея и до каква степен биха могли да бъдат преодолени.
- Идентифицирани са основни конкуренти на съответния пазар.
- Описани са специфичната нормативна уредба или политика в областта на предприемаческата идея, която може да повлияе пазарната реализация.
Изпълнени са 2 от гореописаните изисквания. - 2 т.
Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания. - 1 т.
Не е изпълнено нито едно от горните изисквания. - 0 т.
3.3. Анализ на потенциалните клиенти и стратегия за пазарна реализация на предприемаческата идея: - 2 т.
- Представен е анализ на потенциалните клиенти, в т.ч. с какво би ги привлякла предприемаческата идея и
- Представена е стратегия за пазарна реализация на предприемаческата идея, която доказва икономическата й приложимост.
Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания. - 1 т.
Не е изпълнено нито едно от горните изисквания. - 0 т.
3.4. Пазарни предимства и слабости на предприемаческата идея: - 2 т.
- Представен е реалистичен анализ на конкурентните предимства (уникални характеристики, спестяване на разходи, полза от продукта за потребителите и др.) и
- Представен е реалистичен анализ на слабостите на предприемаческата идея и доколко същите могат да бъдат преодолени.
Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания. - 1 т.
Не е изпълнено нито едно от горните изисквания. - 0 т.
|
10.00
|
4. |
Проектното предложение осигурява устойчивост на резултатите и ефект от изпълнението на проекта, вкл. към стратегията за местно развитие
4.1. Представена е конкретна и изчерпателна информация за това как изпълнението на проекта ще допринесе за постигане на социален ефект и устойчивост чрез: - 3 т.
- създаване на възможности за социална интеграция;
- създаване на добавена стойност за обществото;
- спестяване на разходи за потребителите на предприемаческата идея
Изпълнени са 2 от гореописаните изисквания. - 2 т.
Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания. - 1 т.
Критерият не е изпълнен. - 0 т.
4.2 Изпълнението на проекта гарантира устойчиви прогнозни стойности на нетните приходи от продажби , както следва: - 5 т.
4.2.1 Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 50% от размера на заявената БФП по проекта за периода N - N+2 . - 5 т.
4.2.2. Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 40% ≤ 50% от размера на заявената БФП по проекта за периода N - N+2. - 4 т.
4.2.3.Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 30% ≤ 40% от размера на заявената БФП по проекта за периода N - N+2. - 3 т.
4.2.4.Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 20% ≤ 30% от размера на заявената БФП по проекта за периода N - N+2. - 2 т.
4.2.5.Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 10% ≤ 20% от размера на заявената БФП по проекта за периода N - N+2. - 1 т.
Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби ≤ 10% от размера на заявената БФП по проекта за периода N - N+2. - 0 т.
|
8.00
|
|