Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от представляващия кандидата или оправомощено/упълномощено за целите на подаване на концепцията лице.
Да
2.
Документ за оправомощаване/упълномощаване за подаване на концепция за ИТИ (ако е приложимо) е прикачен в ИСУН.
Не
3.
Попълнени са всички раздели на Формуляра за кандидатстване с изискуемата информация в съответствие с изискванията на Единните указания.
Да
4.
Представени са всички документи от кандидата и партньора (ако е приложимо), които се изискват за целите на кандидатстването, описани в настоящите единни указания за кандидатстване с концепции за ИТИ, като документите, за които е указано, са подписани и приложени във изискуемия формат.
Да
II. Група
Критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Подадената концепция отговаря на дефиницията за концепция за ИТИ съгласно пар. 1 от Допълнителните разпоредби на ППЗРР.

„Концепция за интегрирани териториални инвестиции – една или повече проектни идеи за една или няколко дейности/инвестиции, които в комбинация помежду си или с други осъществени или предстоящи инвестиции на дадена територия с общи характеристики и/или потенциали за развитие служат за осъществяването на конкретна цел или приоритет от интегрираната териториална стратегия за развитие на съответния регион за планиране от ниво 2“
Да
2.
Концепцията за ИТИ е в съответствие с целите/приоритетите на ИТСР, като адресира конкретни нужди или потенциалите за развитие на региона или предвижда за изпълнение мерки, идентифицирани в ИТСР
Да
3.
Участниците в концепцията за ИТИ, които искат финансиране от програмите, са допустими кандидати/ партньори съгласно изискванията на отделните програми за изпълнение на разписаните дейности, посочени в раздел II
Да
4.
В случай на партньорство е обосновано участието на всички включени в концепцията партньори. В случай на мерки за социална инфраструктура по ПРР е осигурено участието в подготовката на концепцията на независима организация в областта на основните права и правата на човека.
Не
5.
Дейностите в обхвата на концепцията за ИТИ, за които е поискано финансиране от участващите програми, са в съответствие с допустимите дейности по тях, съгласно настоящите Указания и тяхното описание напълно отговаря на изискванията на съответната програма
Да
6.
Размерът на финансовия принос от програмите, предвиден за изпълнението на отделните дейности (проектни идеи), включени в концепцията, е в съответствие с изискванията за минимален и максимален размер на допустимите разходи за проектно предложение по съответните програми
Да
7.
Изпълнението на планирани дейности в концепцията за ИТИ съответства на максималната продължителност на допустимите дейности по отделните програми съгласно раздел II.
Да
8.
Дейностите, предвидени за финансиране по ПРР в секторите пътна инфраструктура, образователна инфраструктура, здравеопазване, социална политика и култура, са в съответствие с националните стратегии и картите на нуждите в секторите, изготвени от органите, отговорни за съответните политики или за тях е предоставено писмо от съответния компетентен орган.
Не
9.
Поет е ангажимент на етапа на разработване на проектни предложения за дейностите, включени в концепцията за ИТИ, да бъде осигурено съответствие с хоризонталните принципи по програмите (посочени в Раздел II „Специфични правила и изисквания по програмите“).
Да
10.
Дейностите не попадат в обхвата на правилата по държавните помощи или когато попадат изрично са посочени дейностите и партньорите, за които следва да бъде осигурено съответствие.
Да
11.
Предложените мерки са в съответствие с актуална (действаща, приета от съответния общински съвет) общинска програма за качеството на атмосферния въздух (КАВ), в която вторичното разпрашаване е идентифицирано като един от източниците на замърсяване на въздуха и са предвидени мерки за озеленяване на градска среда (приложимо само за мерки по Приоритет „Въздух“ на ПОС 2021-2027 г.)
Не
12.
Представена е обосновка, демонстрираща подобряване на свързаността между териториите, създаване на функционални връзки и е доказан принос на мерките за общинска пътна инфраструктура за постигане на целите за социално включване и икономическо развитие (приложимо само в случай на инвестиции в общински пътища от IV клас).
Не
13.
Инфраструктурните мерки са комбинирани с подходящи меки мерки (приложимо само за концепции, предвиждащи инвестиции по ПРР в социална и/или в образователна инфраструктура).
Не
14.
Предложената за създаване нова социална услуга е включена в одобреното от общинския съвет предложение за планирането в общината на социалните услуги на общинско и областно ниво по чл. 41, ал. 1 от Наредбата за планиране на социалните услуги (приложимо само в случай на инвестиции в социални услуги и инфраструктура)
Не
15.
Концепцията се изпълнява в задължително партньорство с поне едно училище (приложимо само в случай на инвестиции в меки мерки за образование), както и:
19.1. са включени най-малко две училища, където ще се осъществяват дейностите, от които наличие на поне едно училище с висока концентрация на уязвими групи и поне едно училище с по-ниска или без концентрация на уязвими групи. Концепцията подкрепя предвидени мерки в утвърден/и общински план/стратегия, включващи мерки за интеграция на ромите (приложимо само за мерки за Комплексни програми на общинско ниво за десегрегация на училищата, превенция на вторичната сегрегация и против дискриминацията)
19.2. е включен поне един работодател (приложимо само за мерки за осигуряване на дуално обучение). 
19.3. са включени задължителните индикатори за съответната дейност
Не
16.
Концепциите включват цялата информация по всички елементи от описанието на мярката, съобразно изискванията на УО на ПРЧР (приложимо само в случай на мерки с финансиране от ПРЧР).
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.