Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции (по образец, Приложение № 1) във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg, подписан и сканиран от кандидата .
Да
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Не
3.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Да
4.
Декларация за липса на основание за отстраняване по образец съгласно Приложение № 2 Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf,
Да
5.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност (образец, Приложение № 3) с подпис/и, печат и сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, от представляващия/те кандидата.
Да
6.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (образец, Приложение № 4) с подпис/и, печат и сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
7.
Декларация за нередности (образец, Приложение № 5) с подпис/и, печат и сканирана във формат .pdf или .jpg, от представляващия/те кандидата. В случай че кандидат е МИГ, декларацията се представя и от членовете на колективния управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата;
Да
8.
Декларация за двойно финансиране  (по образец, Приложение № 6) с подпис/и, печат и сканирана във формат  .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
9.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (по образец, Приложение № 7) с подпис/и, печат и сканирана във формат .pdf или .jpg.
Да
10.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор. Представя се във формат .pdf или .jpg (в случай, че кандидатът няма регистрация в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ и информацията няма как да бъде проверена от публично достъпни данни);
Не
11.
Удостоверение за актуално състояние. Издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат .pdf или .jpg (Документите се предоставят случай, че кандидатът няма регистрация в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ и информацията няма как да бъде проверена от публично достъпни данни)
Не
12.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
13.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината (не се изисква от кандидати общини ) Удостоверение от НАП във връзка чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения. Допустимо е разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията съгласно влязъл в сила акт на компетентен орган, определящ вида и размера им или задължението е по акт, който не е влязъл в сила. Не се изисква за кандидати общини . Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z Удостоверение за липса на публични задължения към общината по седалище и адрес на управление на кандидата. В случай че мястото на извършване на инвестицията се намира в различна община,  от общината по седалище и адрес на управление, кандидатът представя документ от двете общини. Документите трябва да бъдат издадени на кандидата – ЕИК/БУЛСТАТ, не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Удостоверението трябва да бъде издадено  на бланка на съответната община и да съдържа подпис и печат и се представи  във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД) (представя се когато е приложимо). Представя се във формат .pdf или .jpg.
Не
15.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Не
16.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Не
17.
Една независима оферта - в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС ведно с отправено от кандидата запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 8. Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител.
Не
18.
Най-малко три съпоставими независими оферти - съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 9. Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертата се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ или „jpg” и във формат „xls” или „xlsx” или електронно подписани с КЕП;
Не
19.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Да
20.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. Представя се във формат .pdf  или .jpg.
Да
21.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта.  Представят се във формат .pdf или .jpg.
Не
22.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо. Образец Приложение № 9 и № 9 а.  Представят се  във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,
Да
23.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
24.
Декларация за държавни или минимални помощи. Приложение № 10. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
25.
Формуляр за мониторинг - по подмярка 19.2, Приложение № 11. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
26.
Декларация по Заповед № 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 – по образец, Приложение № 12, с подпис/и, печат и сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.  Попълва се от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член от настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел.
Да
27.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията. Представя се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip
Не
II. Група
Специфични документи според вида дейност - Строително - монтажни работи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота  - за срок не по-малък от 6 години.  Представят  се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.(когато е приложимо)
Не
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (когато е приложимо)
Не
3.
Разрешение за строеж - когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ (когато е приложимо)
Не
4.
Заверени количествено-стойностни сметки, включително и във формат „xls“ (когато е приложимо)
Не
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности)
Не
6.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване)
Не
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Не
III. Група
Специфични документи според вида дейност - закупуване на машини, съоражения, оборудване и обзаваждане
Критерий Води до отхвърляне
1.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (когато е приложимо); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
2.
Подписани технически спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xls, .xlsx
Не
IV. Група
Оценка за допустимост на проектното предложение и на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срок
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата е прикачено/и нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или заповед на кмета за кандидати общини във формат „pdf“ или друг формат, подписано с КЕП от упълномощеното/ите лице/а.
Не
4.
Съответствие на кандидата с изискванията на СВОМР:
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на МИГ.
Да
5.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ.
Да
6.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката съгласно раздел 6 от Условията за кандидатстване
Да
7.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране дейност, описана в раздел 13.1 Допустими дейности от Условията за кандидатстване
Да
8.
Електронния формуляр за кандидатстване е попълнени и съдържа цялата изискуема информация.
Да
9.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Да
10.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
11.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Да
V. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установено , че Дейностите по проекта не са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
VI. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Да
VII. Група
Проверка на държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него - оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
Не
2.
Декларация , че по проекта ще се финансират само нестопански дейности – във връзка с изискванията на т.16. Приложим режим на държавни/минимални помощи
Не
3.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
Не
VIII. Група
Проверка от посещение на място за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокол от посещение на място съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.