Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции - по подмярка 19.2, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината, сканирана във формат „pdf”, както и във формат „xls“ или „xlsx“ – по образец. (Приложение № 1).
Да
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата - за кандидат община - заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат „pdf“ .
Да
4.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf”.
Да
5.
Декларация за нередности, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение№ 2).
Да
6.
Декларация  за липса на основания за отстраняване - Приложение към заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г. (Приложение №3)
Да
7.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни. (Приложение № 4).
Да
8.
Декларация за двойно финансиране - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 5)
Да
9.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА -  с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 6)
Да
10.
Декларация за неикономически дейности - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ .
Да
11.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се във формат „pdf“.(когато е приложимо).
Не
12.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община. Представя се във формат „pdf“.(когато е приложимо)
Не
13.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване /приложимо за кандидат община/. Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Не
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД) (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Не
15.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (когато е приложимо)
Не
16.
Разрешително за водовземанен и/или разрешително за ползване на воден обект, в случаите, предвидени в Закона за водите(когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ .
Не
17.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.(когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“
Не
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски - в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
Не
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя се във формат „pdf“ .
Да
20.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“.
Не
21.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо - Приложение № 7 и таблица Приложение № 7А
Не
22.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. Представя се във формат „pdf“.
Не
23.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност – Приложение № 11. Представя се във формат .pdf .
Да
24.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя - когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ .
Не
25.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ .
Не
26.
Една независима оферта – да съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 8) (важи в случаите когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат "pdf'/"jpg".(когато е приложимо)
Не
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти -които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 8) (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат "pdf'/"jpg"/. Оферентите трябва да отговарят на следните изисквания:

а) когато е местно лице - да е вписано в търговския регистър към Агенцията по вписванията или да е регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, а когато е чуждестранно лице - да е правосубектно съгласно националното си законодателство; 
б) оферент на строително-монтажни работи, местно или чуждестранно лице, трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя по Закона за Камарата на строителите и да притежава разрешение да извършва строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 на Закона за Камарата на строителите;

Минималното съдържание на офертите е: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, техническа спецификация в случаите на закупуване на транспортни средства, машини, оборудване, съоръжения, включително компютърен софтуер и специализирана техника, ценово предложение в левове с посочен ДДС.

Когато ползвателят не е избрал офертата с най-ниска цена, направеният избор се обосновава писмено.(когато е приложимо)
Не
28.
Документация от проведените пазарни консултации, включително решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП (когато е приложимо)
Не
29.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината
Да
30.
Формуляр за мониторинг - по под мярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на Стратегии за ВОМР“ от Наредба 22 (Приложение № 9). Представя се във формат „pdf“
Да
31.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 10). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ .
Да
II. Група
Специфични документи според вида дейност - Строително-монтажни работи:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота - за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР; Представя се във формат „pdf“ . (когато е приложимо)
Не
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява - важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представят се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
Не
3.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява - когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
Не
4.
Разрешение за строеж - когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
Не
5.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти, съоръжения. Представя се в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти , съоръжения и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
Не
6.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице - Представя се във формат „pdf“ и „xls“.(когато е приложимо)
Не
7.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
Не
8.
Количествено стойностни сметки - за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице когато включват обекти недвижими културни ценности , за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица вписани в регистъра по чл.165 от Закон аза културното наследство. (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“, и „xls“.(когато е приложимо)
Не
9.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство), когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
Не
10.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, - когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ . (когато е приложимо).
Не
11.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013; Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо).
Не
III. Група
Специфични документи според вида дейност - машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота - за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Не
2.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg”„zip“ или „rar“.
Не
3.
Подписани технически спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта - за оборудване и/или обзавеждане. Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Не
IV. Група
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кандидата за поемане на ангажименти за създаване на нови работни места във връзка с изпълнение на допустимите дейности (Приложение №12). Попълва се в случаите, когато кандидата е заявил точки по Критерий 5 - Проекта създава допълнителни работни места: по 5 т. На работно място, по 10 т. За създадено работно място за безработно лице на възраст над 55г. и/или продължително безработно лице. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
2.
Документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти. Отнася се за случаите, когото кандидата е заявил точки по Критерий 1 - Посочени са конкретни задачи и отговорности на бенефициента/ползвателите за поддръжка на инфраструктурата. Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, .zip, .rar, или .7z“
Не
V. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на СНЦ „МИГ Тутракан – Сливо поле“
Не
2.
Кандидатът е община или юридическо лице с нестопанска цел
Не
3.
За кандидата не са налице обстоятелства в Декларация за липса на основания за отстраняване /Приложение 3 към Условията за кандидатстване
Не
4.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
Не
VI. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в  Условията за кандидатстване.
Да
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
3.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 (тридесет и шест) месеца.
Да
4.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на СНЦ „МИГ Тутракан – Сливо поле“
Да
5.
Проектът е насочен към постигане на целите и приоритетите на одобрената стратегия за водено от общностите местно развитие
Да
6.
Проектът включва минимум една от допустимите дейности по мярката
Да
7.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на общинския план на развитие
Да
8.
Общият размер на допустимите разходи по проекта е от 10 000 лв. до 150 058,97 лв.
Да
9.
Проектът съдържа Анализ Разходи – ползи, вкл. във формат Excel
Да
10.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Не
11.
Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, се придружават с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
Не
12.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Не
13.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
14.
Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност, нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Да
15.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
16.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Не
17.
Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите - недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Не
18.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Не
19.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Да
20.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Да
21.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Да
22.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Да
23.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно Условията за кандидатстване.
Да
VII. Група
Проверка за държавни помощи и двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно документ Анализ „Разходи-ползи“, проектното предложение не генерира приходи и не съдържа икономическа дейност
Да
2.
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН) се установено , че дейностите по проекта не са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
VIII. Група
Проверка на място, за проектни предложения включващи строително – монтажни работи (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи, стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изкючение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Не
2.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен по чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Не
IX. Група
Резултат от проверка:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съществува съответствие с критериите за допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.