Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИЙ ПО ПОДАВАНЕТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване  е подаден и подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) съгласно изискванията на т.2 от Раздел 26 от Условията за кандидатстване
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Документите се попълват, разпечатват и подписват/ подпечатват от издателя на документа, след което се сканират и се прикачват в ИСУН в раздел 12 "Прикачени електронно подписани документи" на формуляра за кандидатстване във формат .pdf и допълнително в изрично упоменат формат.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение по образец (Приложение №1). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“, както и във формат “doc”/”docx” .
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец (Приложение №2). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“, както и във формат „xlsx“ .
Да
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
5.
Свидетелство за съдимост  от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди датата на кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Да
6.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания.  Представя се във формат „pdf“. Не се представя за кандидати физически лица.
Да
7.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности (Приложение №3) или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати юридически лица.   Не се прилага за кандидати с проекти на територията на МИГ, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично – маслени и медицински култури. Представя се във формат „pdf“.
Да
8.
Декларация по образец, посочен в Приложение № 4 за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и и печат. Представя се във формат „pdf“.
Да
9.
Декларация по чл. 12, ал. 3 от Наредба 22/2015 г. (Приложение № 5) с подпис/и и печат. Представя се във формат „pdf“.
Да
10.
Декларация за свързаност съгласно Търговския закон(Приложение № 6) с подпис/и и  печат. Представя се във формат „pdf“.
Да
11.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи  - за 10-годишен период по образец (Приложение №7) с подпис/и, печат на всяка страница. Представя се във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец .
Да
12.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя се във формат „pdf“.
Да
13.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4. ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“.
Да
14.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци. Представя се във формат „pdf“. Не се представя за кандидати физически лица.
Да
15.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци. Представя се във формат „pdf“. Не се представя за кандидати физически лица.
Да
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“. Не се представя за кандидати физически лица.
Да
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен в ПППП.
Да
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“.
Да
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се във формат „pdf“.
Да
20.
Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години,  считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
21.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“.
Да
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“.
Да
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“.
Да
24.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. Представя се във формат „pdf“   и „xls”.
Да
25.
Разрешение за строеж. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“.
Да
26.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“.
Да
27.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжение.  Представя се във формат „pdf“.
Да
28.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
Да
29.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160.Представя се във формат „pdf“ и "xls” (за количествено-стойностни сметки).
Да
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“.
Да
31.
Декларация НСИ, Приложение № 8. Представя се във формат „pdf“.
Да
32.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 9. Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160.Представя се във формат „pdf“.
Да
33.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“.	
Да
34.
Оферта/и и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Да
35.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат „pdf“.
Да
36.
Удостоверение, съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47/2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър - важи в случай, че проектът включва разходи за производство за развъждането на  пчелни-майки. Представя се във формат „pdf“.
Да
37.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта. Важи, в случай че проектът включва разходи извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки. Представя се във формат „pdf“.
Да
38.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат „pdf“.
Да
39.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Да
40.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък. Представя се във формат „pdf“.
Да
41.
Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015 г. от представляващия/представляващите кандидата по образец  Приложение № 10. Представя се във формат „pdf“.
Да
42.
Декларация по чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба 22/14.12.2015 г. на МЗХ  от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение №11). Представя се във формат „pdf“.
Да
43.
Формуляр за мониторинг Приложение №13. Представя се във формат „pdf“.
Да
44.
Декларация за неприложими общи документи Приложение №.14. Представя се във формат „pdf“.
Да
45.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта Приложение № 16. Представя се във формат „pdf“.
Да
46.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години Приложение № 17. Представя се във формат „pdf“.
Да
47.
Справка – декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията Приложение 18. Декларацията се попълва само от кандидати групи или организации на производители. Представя се във формат „pdf“.
Да
48.
Декларация  за липса на изкуствено създадени условия за получаване на БФП  Приложение № 19. Представя се във формат „pdf“.
Да
49.
Декларация ДДС Приложение 20. Представя се във формат „pdf“.
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Допълнителни документи, доказващи съответствие с приоритет по критериите за оценка
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации, когато е приложимо, Представянето на  документа има значение за  начисляване на точки по критерий „Въвеждане на нови за територията практика, и/или услуга и/или продукт в предприятието, важи в случай че се въвежда нова технология/иновация/. Представя се, в случай, че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т. 2 от Условията за кандидатстване.Представя се във формат „pdf“.
Не
2.
Анкетни формуляри към нея и/или опис, заверен от официален ветеринарен лекар/Общинска ветеринарна служба гр. Нова Загора / не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане; Представянето на  документа има значение за  начисляване на точки по критерий „Дейностите по проекта са в областта на зеленчукопроизводство и/или трайни насаждения и/или животновъдство – сектори говедовъдство, овцевъдство. Представя се, в случай, че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т. 3 от Условията за кандидатстване.Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
Декларация за  осигуряване на заетост безработни лица за периода до края на мониторинга на проекта по образец Приложение №15. Представя се, в случай, че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т. 4 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Не
4.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 5 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Не
5.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 7 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Не
6.
Документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение нa Директива 2009/125/ЕС. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 7 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf”.
Не
7.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 7 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Не
IV. Група
КРИТЕРИЙ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност. Инвестиционните дейности са насочени в поне един от допустимите производствени сектори съгласно Раздел 13 от Условия за кандидатстване по мярка 4.1 на МИГ.
Да
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ - Нова Загора, съгласно СВОМР на МИГ.
Да
3.
Постоянен адрес - за физическите лица, или седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, е на територията на МИГ - Нова Загора.
Да
4.
Съответствие с минимален/максимален размер на проекта по мярката, съгласно одобрената Стратегия за ВОМР на МИГ - Нова Загора.
Да
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите,съгласно СВОМР на МИГ - Нова Загора и  Наредба 22 /14.12.2015 г.
Да
6.
Не е установено несъответствие с разпоредбата на чл.18, ал.4, т.1 от Наредба 22/14.12.2015 г.
Да
7.
Кандидатът е земеделски производител (физическо или юридическо лице).
Да
8.
Минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата е не по-малко от 8 000 евро.
Да
9.
Кандидатите, юридически лица следва да докажат приход от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ (Не се прилага за кандидати с проекти на територията на МИГ, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично – маслени и медицински култури”).
Да
10.
Не са намерени данни за наличие на свързаност.
Да
11.
Липса на двойно финансиране.
Да
12.
Липса на изкуствено създадени условия.
Да
13.
Няма данни за получени минимални помощи.
Да
14.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи и предоставен отговор.
Да
15.
Проектното предложение съдържа всички необходими документи.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.