Критерии за оценка

I. Група
ГРУПА I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Кандидатът е посочил компонентът по който кандидатства
Не
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Да
6.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 30.06.2023 г.
Не
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България
Да
9.
Проектното предложение съдържа поне една допустима дейност за съответния компонент
Да
10.
Включените индикатори във Формуляра за кандидатстване са количествено определени, с положителна стойност различна от нула, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване
Не
11.
Целевата група е допустима за Компонента, за който кандидатства организацията-кандидат
Да
12.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
13.
В проектното предложение е включена  задължителната дейност „Осигуряване на възможност за заетост“ за период от минимум 6 месеца, съгласно Условията за кандидатстване - приложимо за компонент 1
Да
14.
За дейността „Осигуряване на възможност за заетост“ – лицата се наемат от кандидата или партньора по проекта - приложимо за компонент 1 -
Да
15.
В проектното предложение не са включени партньори – приложимо за компонент 2
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ - Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Декларацията е попълнена и от лицето, упълномощено за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
Да
6.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за предходната финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.  (ако е приложимо)
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
За проектни предложения, подадени през 2019 г. се извършва служебна проверка към НСИ за данните от 2018 г.
В случай че проектното предложение се подава през 2020 г. и кандидатите не са представили в НСИ финансови отчети за предходната финансова година, следва да се приложи Счетоводния баланс за 2019 г. в секция 12 на ИСУН 2020 на етап подаване на проектно предложение
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс  за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.

Да
7.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА  за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
8.
Бюджет (Приложение V) с попълнен вариант на бюджета  - приложимо за компонент 1
Да
9.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.).  Приложимо само за проекти, за които се прилага опростено отчитане на разходите чрез определяне на  еднократни суми за отделните видове разходи, съгласно чл. 67, (1), т. (в) от Регламент 1303/2013. – Приложимо за компонент 1
Да
III. Група
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ – Приложимо за Компонент 1 по процедурата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора/ е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение III - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
5.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
За проектни предложения, подадени през 2019 г. се извършва служебна проверка към НСИ за данните от 2018 г.
В случай че проектното предложение се подава през 2020 г. и партньорите не са представили в НСИ финансови отчети за предходната финансова година, следва да се приложи Счетоводния баланс за 2019 г. в секция 12 на ИСУН 2020 на етап подаване на проектно предложение
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс  за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.

Да
6.
Посочено е финансовото участие на партньорите
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
	посочват се допустимите кандидати по процедурата, съгласно Условията за кандидатстване 
За Компонент 1:
1. Работодател 
2. НПО

За Компонент 2: 
1. Социално предприятие – вписано в Регистъра на социалните предприятия, съгласно ЗПССИ;
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите/партньорите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Кандидатът е вписан в Регистъра на социални предприятия - приложимо за компонент 2
Да
6.
Кандидатът не е община – приложимо и за двата компонента
Да
V. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ – Приложимо само за Компонент 1
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
Работодател 
НПО 
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите/партньорите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Партньорът не е община.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.