Критерии за оценка

I. Група
ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти.
Да
6.
Всички задължителни секции във Формуляра за кандидатстване са попълнени.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции (Приложение № 1 от Условията за кандидатстване) във формат „xls“.
Да
3.
Бизнес план с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец - Приложение № 2 от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Формуляр за мониторинг към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба № 22, представен във формат „pdf“ (Приложение № 3 от Условията за кандидатстване).
Да
5.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване. (Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър и РЮЛНЦ). Представя се във формат „pdf“.
Да
6.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“.
Да
7.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“.
Да
8.
Декларация по Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 – Приложение № 4 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Декларация по Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, представена във формат „pdf“ – Приложение № 5 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата, представена във формат „pdf“ – Приложение № 6 към Условията за кандидатстване.
Да
11.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по мярката, представен във формат „pdf“.
Да
12.
Удостоверение за постоянен адрес (за физически лица).
Да
13.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (Не се представя от юридически лица, които не са земеделски производители, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представя се във формат „pdf“.
Да
14.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение (когато е приложимо). Представя се сканиран във формат „pdf“.
Да
15.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност. Представя се във формат "pdf“.
Да
16.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители – важи за кандидати признати групи/организации на производители. Представя се във формат "pdf“.
Да
17.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи (когато е приложимо). Представен е във формат „pdf“.
Да
18.
Декларация за изчисление на минималния Стандартен производствен обем на стопанството (Приложение № 7 от Условията за кандидатстване).
Да
19.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година (Приложение № 8 от Условията за кандидатстване), във формат „pdf“, подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата. (Попълва се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект в селски район, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или  „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции в обхвата на два или повече от тези сектори).
Да
20.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Представя се от кандидати групи/организации на производители - Приложение № 9 от Условията за кандидатстване).
Да
21.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството (Приложение №10 от Условията за кандидатстване), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. Представя се във формат "pdf" .
Да
22.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър. (Важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки и закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки).
Да
23.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР, представено във формат „pdf“. (Не важи за физически лица).
Да
24.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане.
Да
25.
Удостоверение от Община Раковски, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Да
26.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ)
Да
27.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ)
Да
28.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).	
Да
29.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите.
Да
30.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“.
Да
31.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени,  съдържаща наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls” (Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
Да
32.
Оферта от доставчик/предварителен или окончателен договор за услуги и доставки – обект на инвестицията. (Важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи, но възлагането на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт). Представя се във формат „pdf“.
Да
33.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 11. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”. (Важи в случаите когато разходите, за които се кандидатства не са включени в списък с референти разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).
Да
34.
Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел,  цена в лев или евро с посочен ДДС, срок за изпълнение, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. Представят се във формат „pdf”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”. (Важи в случаите, когато разходите не попадат в обхвата на Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове).
Да
35.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“.
Да
36.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представено е във формат „pdf“.
Да
37.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР – важи в случаите на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“. (Важи в случай, че проектът включва разходи преди подаване на проектното предложение).
Да
38.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf“.
Да
39.
Декларация за двойно финансиране – Приложение № 12 от Условията за кандидатстване.
Да
40.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност – Приложение № 13 от Условията за кандидатстване.
Да
41.
Декларация - приложение от заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. – Приложение № 22 от Условията за кандидатстване.
Да
42.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията. (Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж)– важи в случаите, когато проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“.
Да
43.
Документ за собственост или документ за ползване на имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти – сгради или помещения, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие. (Важи в случаите на засаждане на трайни насаждения, закупуване на машини/оборудване/съоръжения или проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
44.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. (Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
45.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (Представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
46.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице (Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се задължително в два  формата - „pdf“ и „xls”.
Да
47.
Разрешение за строеж (Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
48.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Да
49.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и от него е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ Раковски). Представя се във формат „pdf“.
Да
50.
Анализ, удостоверяващ  изпълнението на условията по т.15 – 23 от Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице (Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). Представят се във формат „pdf“.
Да
51.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване,  изготвен и съгласувани от правоспособно лице (Приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). Представя се във формат „pdf“.
Да
52.
Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице. (Важи в случай, че проектът включва разходи за създаване и отглеждане на трайни насаждения). Представя се във формат „pdf“.
Да
53.
Технологичен проект, изготвен и заверен от правоспособно лице, ведно със схема и описание на технологичния процес. (Когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат „pdf“.
Да
54.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или Договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване" (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). Представя се във формат „pdf“.
Да
55.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите, за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от РИОСВ Пловдив). Представя се ъв формат „pdf“.
Да
56.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). Представя се във формат „pdf“.
Да
III. Група
ДОКУМЕНТИ, СВЪРЗАНИ СЪС ЗАЯВЕН ОТ КАНДИДАТА ПО-ВИСОК ИНТЕНЗИТЕТ НА ПОМОЩТА И/ИЛИ ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С ПРИОРИТЕТ ПО КРИТЕРИИТЕ ЗА ОЦЕНКА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които се кандидатства по проектното предложение, са в процес на преход към биологични или са сертифицирани като биологични. Представя се във формат "pdf". (Важи, в случай че кандидатът заявява по-висок размер на помощта за проекти с инвестиции в стопанства изпълняващи ангажименти по мярка „Биологично земеделие" или сходни ангажименти по мярка 214 "Агроекологични плащания", направление "Биологично земеделие" от ПРСР 2007 - 2013г. както и в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий № 2 „Подпомагане на биологичното производство“.
Не
2.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата, а в случай на новосъздадени предприятия Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър и регистър на ЮЛНЦ до деня преди подаване на проектното предложение. Представя се във формат "pdf". (Представя се, в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий № 3. „Подпомагане на проекти, осигуряващи допълнителна заетост“).
Не
3.
Годишна данъчна декларация за предходните три финансови години, спрямо датата на кандидатстване, заверена от НАП Пловдив. (Представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий № 3.2 „Проекти представени от кандидати, които извършват земеделска дейност от най-малко три години към момента на кандидатстване“).
Не
4.
Декларация от земеделския производител или от членовете на юридическото лице - кандидат, удостоверяваща, че е/са наели/ще наемат и/или е/са представители на уязвими групи по образец (Приложение № 15). Към декларацията се представят допълнителни документи, когато лицата са се самоопределили като имигранти, хора с увреждания, самотни възрастни:
- за имигранти – валидно разрешение за пребиваване в Република България; 
- за хора с увреждания – ТЕЛК/НЕЛК над 60% или медицинска експертиза;
- за самотни възрастни  - справка от ДСП Раковски.
(Представя се, в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий № 4 „Подпомагане на проекти, представени от уязвими групи“).
Не
5.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (ДВ, бр. 81 от 2016 г.), изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл.60, ал.1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). (Представя се, в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий № 7.1 „Проекти с инвестиции и дейности за повишаване на енергийната ефективност в стопанствата“).
Не
6.
Декларация по чл. 57, ал.5 от ЗЕЕ, придружена с доказателства за подаването й пред АУЕР – важи в случаите, предвидени в ЗЕЕ (Представя се, в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий №7 .1 „Проекти с инвестиции и дейности за повишаване на енергийната ефективност в стопанствата“).
Не
7.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). (Представя се, в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий № 8 „Подпомагане на проекти с инвестиции, свързани с опазване на околната среда включително технологии, водещи до намаляване на емисиите и/или постигане на стандартите на ЕС“).
Не
8.
Становище от ГД „Инспекция към държавен технически надзор“, удостоверяващо кои от инвестициите са насочени за изпълнение на Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС, водещи до намаляване на емисиите; и/или Сертификат, удостоверение, становище и др., доказващи, че с проекта се прилага интегриран подход към околната среда чрез съхраняване и опазване на компонентите на околната среда и насърчаване на ресурсната ефективност, вкл. дейности за превенция и управление на риска, издадени от съответна институция или правоспособно лице. (Представя се, в случай че кандидатът заявява приоритет по критерий № 8 „Подпомагане на проекти с инвестиции, свързани с опазване на околната среда включително технологии, водещи до намаляване на емисиите и/или постигане на стандартите на ЕС“).
Не
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
а)	Регистрирани ЗП (физически и юридически лица) в съответствие със Закона за подпомагане на земеделските производители с минимален стандартен производствен обем на стопанството не по-малко от 8 000 евро.
б)	Признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 - 2020 г. (групите производители, признатите организации на производители, както и всички техни членове следва да са със седалище и адрес на регистрация на територията на община Раковски)
Да
2.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в критерии за допустимост на кандидатите в т. 11 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Да
3.
Юридическото лице има доказан приход за предходната или текущата финансова година от земеделска дейност и/или приход от услуги, директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ и/или приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на земеделски дейности, или получена публична финансова помощ.
Забележка: Критериите за допустимост не се прилагат за кандидати, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично – маслени и медицински култури”.
Да
4.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление и да осъществява дейностите по проекта на територията на община Раковски.
Да
5.
Проектът се изпълнява в срок до 24 месеца, а за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква издаване на разрешение за строеж, в срок до 36 месеца и крайният срок за изпълнение на проекти е до 30 юни 2023 г.
Да
6.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на конкретната процедура от СВОМР на МИГ Раковски.
Да
7.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС.
Да
8.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност:
а) Инвестиции за модернизация и механизация /инвестиции във физически активи/ пряко свързана с намаляване на производствените разходи и повишаване производителността на труда;
б) Инвестиции за модернизация и механизация /инвестиции във физически активи/ пряко свързана с намаляване на производствените разходи и повишаване производителността на труда свързани с изпълнение на дейностите по мярка „Агроекология и климат“ и мярка „Биологично земеделие“;
в) Инвестиции за постигане съответствие с нововъведени стандарти на Общността приложими за съответните стопанства;
г) Инвестиции, пряко свързани с подобряване на енергийната ефективност на стопанствата;
д) Инвестиции за съхранение на земеделската продукция с цел запазване качеството на продукцията;
е) Инвестиции в машини и съоръжения за опазване на околната среда, включително за съхранение на оборска тор;
ж) Инвестиции в недвижима собственост, свързана с дейността на земеделските стопанства;
з) Инвестиции за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
и) Инвестиции за производство на енергия от ВЕИ за нуждите на земеделските стопанства.
Да
9.
Проектното предложение включва поне един от категорията разходи, допустими за финансиране, съгласно раздел 14 от Условията за кандидатстване:
Материални инвестиции:
1. Закупуване/придобиване, строителство или обновяване на сгради и друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство в стопанство, включително такава използвана за опазване на околната среда.
2. Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително свързани с опазване на околната среда, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция от стопанството, получаване на топлинна и/или електро- енергия, необходими за земеделските дейности в стопанството, подобряване на енергийната ефективност.
3. Създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително десертни лозя, медоносни дървесни видове /за производство на мед/ и други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на био-енергия.
4. Инвестиции за постигане на съответствие с нововъведените стандарти на Общността.
5. Инвестиции за постигане на съответствие със съществуващи стандарти на Общността - за млади земеделски производители, получаващи подкрепа по мярка 6.1.
6. Инвестиции за съоръжения и оборудване необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки.
7. Закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване/презасаждане на трайни насаждения.
8. Закупуване на специализирани земеделски транспортни средства – като например камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
Нематериални инвестиции:
1. Общи разходи, свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта.
2. Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта”.
3. Закупуване на софтуер.
4. Разходите, свързани за достигане съответствие с международни признати стандарти, като въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация.
Да
10.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
а) за лихви по дългове;
б) за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
в) за обикновена подмяна и поддръжка;
г) за лизинг;
д) за режийни разходи;
е) за застраховки;
ж) за закупуване на оборудване втора употреба;
з) извършени преди 1 януари 2014 г.;
и) за принос в натура;
й) за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
к) за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
л) извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
м) за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
н) надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи.
Да
11.
В случай че проектът е представен от Призната група производители и призната организация на производители на земеделски продукти или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 - 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията.
Да
12.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
13.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Да
14.
Приложеният технологичен проект е изготвен и заверен от правоспособно лице, ведно със схема и описание на технологичния процес (ако е приложимо).
Да
15.
За проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, кандидатът представя Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице и са изпълнени условията по т. 16-24 от Условията за допустимост на дейностите.
Да
16.
За проекти с включени инвестиции за напоителни системи, кандидатът представя инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване.
Да
17.
Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
Да
18.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата и община Раковски.
Да
19.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Да
20.
Кандидатът не е в производство по ликвидация.
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци)
Да
21.
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък и не по-голям от определения в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
22.
Във Формуляра за кандидатстване са включени основните индикатори, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
23.
В случай че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение, е включен в списък с референтни разходи на ДФ “Земеделие“, публикуван към настоящата процедура (Приложение № 14), то кандидатът попълва посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности (Приложение № 1) и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/.
Да
24.
В случай че разходът, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ - Приложение № 14 от Условията за кандидатстване, но възлагането на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт, то в този в случай кандидатът представя оферта от доставчик/предварителен или окончателен договор за услуги/доставки, обект на инвестицията.
Да
25.
В случай че разходът, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 14 от Условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/ чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
Да
26.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Да
27.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – в срок на валидност.
Да
28.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Да
29.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за производство и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата.
Да
30.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на биоенергия са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите.
Да
31.
В случай че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Да
32.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено, като кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Да
33.
В случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Да
V. Група
РЕЗУЛТАТ ОТ  ПРОВЕРКА ЗА ОБОСНОВАНОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Да
IX. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи и създаване на трайни насаждения.
Да
X. Група
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продажните цени са обосновани, включително е предоставена информация за използваните източници по видове продукция/услуги.
Да
2.
Кандидатът е обосновал начина на формиране на прираста на животните, включително и в табличен вид (оборот на стадото), където е приложимо. Когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, естественият прираст следва да е в съответствие с технологичния проект.
Да
3.
Кандидатът е обосновал капацитета на машините, в т.ч. специализиран транспорт, съоръженията (в т.ч. за съхранение на продукция) и оборудването, в случаите когато се изисква да се произвежда и/или съхранява и/или подготвя за продажба само собствена земеделска продукция.
Да
4.
Кандидатът е обосновал капацитета на земеделската техниката. Обосновката съпоставя размера на обработваемата земя, сроковете за прибиране на реколтата и други показатели от значение при обработка на почвата и прибиране на реколтата с техническите показатели на селскостопанските машини, производителност на ден (моточаса, дка/ден, т/ден) и др., включително за нуждите на животновъдна ферма.
Да
5.
Средните добиви са обосновани, включително е предоставена информация за използваните източници по видове продукция.
Да
6.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.