Критерии за оценка

I. Група Праг за преминаване
СЪОТВЕТСТВИЕ И ОБОСНОВКА
0.00
Критерий Максимален праг
30.00
1.
Описание и обосновка на целите на проектното предложение и съответствие с целите на процедурата
(1)	Общата цел на проектното предложение допринася за постигането на минимум една от целите на процедурата. 
(2)	Налице е ясна връзка между целта/ите на проектното предложение, предвидените дейности и резултати, което ще доведе до постигане на целевата стойност на относимите индикатори.
(Логиката на интервенцията е добра.) - 15 т.

Общата цел на проектното предложение допринася за постигането на минимум една от целите на процедурата, но липсва връзка между общата цел на проектното предложение и предвидените дейности и/или резултати, но целевата стойност на относимите индикатори ще бъде постигната.
(Логиката на интервенцията е слаба.) - 5 т.

Липсва ясна връзка между целта/ите на проектното предложение, предвидените дейности и резултати, като същите нямат принос към нито една от целите на процедурата, което ще възпрепятства постигането на целевите стойности на относимите индикатори. 
(В предложената интервенция липсва логика.) - 0 т.
15.00
2.
Описание на целевите групи и техните нужди и съответствие на проектното предложение с идентифицираните нужди и потребности
(1)	Всички целеви групи, включени в проектното предложение, са допустими съгласно Насоките за кандидатстване;
(2)	За всяка целева група, включена в проектното предложение, са ясно идентифицирани и описани потребностите на съответната целева група, върху които ще повлияе изпълнението на проекта;
(3)	Предвидените дейности и резултати в проектното предложение допринасят за удовлетворяване на идентифицираните нужди на цевите групи и е описан начинът за постигане на това - 15 т.

Всички целеви групи, включени в проектното предложение са допустими съгласно Насоките за кандидатстване. За всяка целева група, включена в проектното предложение ясно са идентифицирани и описани потребностите на съответната целева група, но планираните дейности не са насочени в цялост към решаване на всички идентифицирани нужди на целевите групи, но целевата стойност на относимите индикатори ще бъде постигната - 10 т. 

Всички целеви групи, включени в проектното предложение са допустими съгласно Насоките за кандидатстване. Не за всяка целева група, включена в проектното предложение ясно са идентифицирани и описани потребностите на съответната целева група и дейностите не са насочени към решаване в цялост на всички идентифицирани нужди на целевите групи, но целевата стойност на относимите индикатори ще бъде постигната - 5 т.

Целевите групи са описани. Идентифицирани са потребностите, върху които ще повлияе изпълнението на проекта, но са включени и недопустими целеви групи - 3 т.

Всички целеви групи са посочени без да са идентифицирани техните потребности и/или липсва информация и не става ясно как предвидените дейности и резултати допринасят за удовлетворяване на потребностите им. - 0 т.
15.00
II. Група Праг за преминаване
ДЕЙНОСТИ И НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ
0.00
Критерий Максимален праг
40.00
1.
Принос на дейностите за постигане на целите и очакваните резултати
(1)	Всички дейности са допустими, ясно описани и обосновани, като е налице съответствие между описанието на дейността и постигане на планираните резултати; 
(2)	Начинът на изпълнение за всяка дейност е добре структуриран и описан, съответства на описанието на дейността и ще доведе до постигане на заложените цели и резултати;
(3)	Необходимостта от дейност/и за повишаване на капацитет е/са ясно описана/и, обоснована/и и пряко свързана с действия, които кандидатът планира да извърши във връзка с прилагането на принципа на партньорство, финансираните по политиката на сближаване/ изпълнението на специфични програми/ политики/ реформи/ правни ангажименти и/или във връзка с планирани инвестиции на местно/регионално/национално ниво в Р България - 25 т.

Всички дейности са допустими, ясно описани и обосновани, като е налице ясна връзка между  описанието на дейността и планираните резултати. Необходимостта от дейност/и за повишаване на капацитет е ясно описана, обоснована и пряко свързана с действия, които кандидатът планира да извърши във връзка с прилагането на принципа за партньорство в рамките на политиката на сближаване/ изпълнението на специфични програми/ политики/ реформи/ правни ангажименти и/или във връзка с планирани инвестиции на местно/регионално/национално ниво в Р България. Предложеният начин на изпълнение не е добре структуриран и ясно описан, но е подходящ и ще доведе до постигане на заложените цели и резултати - 20 т.

Дейностите не са описани подробно и/или има недопустими дейности/ част от дейности, предложеният начин на изпълнение е добре структуриран и ясно описан с ясен обхват и времетраене, подходящ е и ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Необходимостта от дейност/и за повишаване на капацитет е ясно описана, обоснована и пряко свързана с действия, които кандидатът планира да извърши във връзка с прилагането на принципа за партньорство в рамките на политиката на сближаване/ изпълнението на специфични програми/ политики/ реформи/ правни ангажименти и/или във връзка с планирани инвестиции на местно/регионално/национално ниво в Р България - 10 т. 

Дейностите не са описани подробно и/или има недопустими дейности/ част от дейности, предложеният начин на изпълнение не е добре структуриран и ясно описан с ясен обхват и времетраене, не е подходящ и няма да доведе до постигане на заложените цели и резултати и/или необходимостта от дейност/и за повишаване на капацитет не е ясно описана, обоснована и пряко свързана с действия, които кандидатът планира да извърши във връзка с прилагането на принципа за партньорство в рамките на политиката на сближаване/ изпълнението на специфични програми/ политики/ реформи/ правни ангажименти и/или във връзка с планирани инвестиции на местно/регионално/национално ниво в Р България - 0 т.
25.00
2.
Съответствие на резултатите от дейностите и специфичните индикатори по процедурата, относими към проектното предложение
Всички резултати, планирани по всяка от дейностите, съответстват на целевите стойности на специфичните индикатори за процедурата, включени в проектното предложение. Целевите стойности на индикаторите са реалистични - 5 т.

Резултатите, планирани по дейностите не съответстват на целевите стойности на специфичните индикатори за процедурата, включени в проектното предложение - 0 т. 
5.00
3.
Регионална приоритизация/ Повишаване на капацитета на ОГО, регистрирани на територията на Северозападен район за планиране и/или Северен централен район за планиране и/или Североизточен район за планиране
Проектното предложение предвижда повишаване на капацитет на ОГО, регистрирани на територията на Северозападен район за планиране или Северен централен район за планиране или Североизточен район - 7 т. 

Проектното предложение не предвижда повишаване на капацитет на ОГО, регистрирани на територията на Северозападен район за планиране или Северен централен район за планиране или Североизточен район - 0 т.
7.00
4.
Обмен на знания и опит, придобити в резултат от участието в различни формати на обучения
Проектното предложение предвижда организиране и/или провеждане на мероприятия за обмен на знания и опит, придобити в резултат от участието в различни формати на обучения - 3 т. 

Проектното предложение не предвижда организиране и/или провеждане на мероприятия за обмен на знания и опит, придобити в резултат от участието в различни формати на обучения - 0 т.
3.00
III. Група Праг за преминаване
СЪОТВЕТСТВИЕ НА БЮДЖЕТ И ФИНАНСОВА ОБОСНОВКА С ПРИНЦИПА НА ДОБРОТО ФИНАНСОВО УПРАВЛЕНИЕ
0.00
Критерий Максимален праг
30.00
1.
Бюджет, финансова обосновка и ефективност, ефикасност и икономичност на разходите
(1)	Налице е съответствие и обвързаност между предвидените дейности и видовете заложени разходи, като всички разходи са отнесени към конкретна дейност, към допустима област на интервенция, към категорията регион, където се изпълнява дейността и към индикатор, за чието изпълнение допринася.
(2)	Всички планирани преки разходи са за допустими дейности съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване.
(3)	Спазени са всички правила или ограничения по отношение на заложени процентни съотношения на разходите и в бюджета не е налице дублиране на разходи.
(4)	За всеки пряк разход е посочен методът на изчисление на стойността включително елементите, които формират неговата стойност и съответните единични цени и количества, като в колона „Начин на формиране на стойността на разхода“ във Финансовата обосновка на бюджета на проекта е/са посочен/и и приложен/и източника/ици на информация, въз основа на които са формирани съответните стойности. Налице е съответствие на планираните разходи с реалните пазарни цени, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване.
(5)	Не се налага извършване на корекции на бюджета - 30 т. 

Налагат се корекции в бюджета, свързани само с 1 от посочените под-критерии от 1 до 5 - 25 т. 

Налагат се корекции в бюджета, свързани с 2 от посочените под-критерии от 1 до 5 - 15 т. 

Налагат се корекции в бюджета, свързани с 3 от посочените под-критерии от 1 до 5 - 10 т.  

Налагат се корекции в бюджета, свързани с 4 от посочените под-критерии от 1 до 5 - 5 т. 

Налагат се корекции в бюджета, свързани и с 5-те под-критерия от 1 до 5 - 0 т.

30.00
60.00
Праг за преминаване:
100.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.