Критерии за оценка

I. Група
1.	Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Във формуляра за кандидатстване са попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата  или упълномощено лице с КЕП на физическото лице автор или с титуляр юридическото лице кандидат. 
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице и е на български език, с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език.
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение № 1)  към Условията за кандидатстване – датирана и подписана на хартиен носител , сканирана и  прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 7 от ПМС 2016  (Приложение № 2) към Условията за кандидатстване – датирана, подписана на хартиен носител, сканирана и  прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се подписва и  попълва от  лице, с право да представляват кандидата... В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение №  3 и 3.1 ) към Условията за кандидатстване- датирана, подписана на хартиен носител,  сканирана и прикачена в ИСУН 2020;
Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение №4) към Условията за кандидатстване – датирана, подписана на хартиен носител ,сканирана и прикачена в ИСУН 2020;
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията следва да бъде с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
Декларацията е подписана лично от декларатора, а не от упълномощено лице.
Да
7.
Бизнес план, попълнен  по образец във формат „Excel” ( Приложение № 5) към Условията за кандидатстване – прикачен в ИСУН 2020. 
В случай че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
В случай че не са попълнени всички данни в таблиците от Бизнес плана, там където не е възможно данните да се извлекат от приложените към проектното предложение Счетоводен баланс, Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Справката за нетекущите (дълготрайните) активи, съответните данни  се приемат за попълнени с нулеви стойности, като на проектното предложение могат да бъдат присъдени по-малко точки по Критериите за техническа и финансова оценка, където данните участват като източник на информация или да се стигне до отхвърлянето му. В случай, че посочените в Бизнес плана данни се разминават с тези в Счетоводния баланс, Отчета за приходите и разходите, Справката за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчета за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд и Справката за нетекущите (дълготрайните) активи за съответната година, Комисията за подбор  извършва служебни корекции в съдържанието на Бизнес плана, съгласно данните в посочените документи и на тази база ще извършва оценката.
Да
8.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година ( 2020г.) - сканирано и  прикачено в ИСУН 2020.
 Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването се проверява съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
По отношение на кандидати, които нямат приключена финансова година или не са осъществявали дейност през последната финансова година, съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т.2 от Формуляра за кандидатстване. 
Да
9.
Две оферти за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена – прикачени в ИСУН 2020.
В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, са представени по два броя оферти за всяка отделна инвестиция и те съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020).
 В случай на непредставяне на оферти, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
В случай че документите са представени на чужд език, задължително следва да бъдат придружени от превод на български език. В случаите, в които в документите не е упоменато дали цената е с включено ДДС се счита:
- при български доставчици - описаната стойност в офертата е с ДДС, т.е. при изчисление на цената е необходимо да се извади ДДС;
- при чуждестранни доставчици - описаната стойност в офертата е без ДДС.
Не
10.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение № 6) подписана от лице с право да представлява или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, техническата  спецификация се подписва  от всяко от тях.
Кандидатите следва да посочат минимални технически и/или функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, без да указват марки, модели и други конкретни технически спецификации, които насочват към определени производители, марки и модели. В случай, че техническата спецификация е представена, но по отношение на нея е установена нередовност, до кандидата ще бъде изпратено уведомление за отстраняване на нередовността.
В случай че Техническата спецификация не е представена или е представена но в нея не е посочен актив, заложен в бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), и/или не са посочени минимални технически и/или функционални характеристики на предвидения за закупуване актив, това няма да доведе до отхвърляне на проектното предложения на етап оценка на административно съответствие и допустимостта, като съответният/ите актив/и ще бъде/ат премахнат/и от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
Да
11.
Пълномощно за подаване на проектното предложение подписано  от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всеки от тях и се прикача в ИСУН 2020.
Пълномощното е попълнено, датирано и подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата.                     В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълнени данните и пълномощното е подписано от всяко от тях. От пълномощното  е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Не
12.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти- сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50,  т. 2 и чл. 51, ал. 1, т. 1, г), бб) от ЗКПО.  
Не
13.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три приключили финансови години (2018г,2019г,2020г) – прикачен в ИСУН 2020
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл.23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.. Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
Не
14.
Счетоводен баланс за последните три години  (индивидуален) за последните три приключени финансови години - (2018г,2019г,2020г)-  прикачени в ИСУН2020, в случай че е приложимо.
 В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ . Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
Не
15.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последните три приключени финансови години (2018г,2019г,2020г) - прикачени в ИСУН2020, в случай че е приложимо.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ . Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието. .
Не
16.
Справка за нетекущите (дълготрайни ) активи за последните три приключени финансови години (2018г,2019г,2020г) - прикачени в ИСУН 2020. 
Документът следва да бъде представен във формат идентичен на този, в който е подаден към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието. .
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Не
17.
Специфични изискуеми документи:
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи  , прикачен в ИСУН:
-	сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване – когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
-	декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката – когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
-	документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти; копие на въвежданата добра производствена практика, издадена и утвърдена от организация/група лица, организирани на браншови принцип, което следва да съдържа информация относно: наименование на организацията, име на лицето, което я издава от името на организацията, подпис на лицето, дата на издаване, описание на ДПП – когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
-	лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора                                приемо -предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
За да се считат за валидни посочените сертификати трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или издадени в съответствие с разпоредбите на чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Не
II. Група
2.	Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите .
Източник на проверка:
Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“
Да
2.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия  
(Кандидатът  не е микропредприятие или голямо предприятие)
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП, 
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“
Източник на проверка:
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП, 
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“
Да
3.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ–Тунджа   (община Тунджа, област Ямбол).
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване т. 2 „Данни за кандидата“
Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
Да
4.
Кандидатът не е клон на юридическо лице, регистриран на територията на МИГ-Тунджа.
Клонове на юридически лица, регистрирани на територията на МИГ-Тунджа не могат да участват в процедурата за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване т. 2 „Данни за кандидата“
Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ
Да
5.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години  преди датата на обявяване на настоящата процедура за подбор на проекти.
Периодът от три приключили финансови години е 2018, 2019, и 2020 г.
Източник на проверка:
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните три приключили години.; Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ. -2018,2019 и 2020г
Да
6.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Източник на проверка:
Отчет за приходите и разходите за последните три приключили години., сбор от сумите по ред „Нетни приходи от продажби“ от приходната част на отчетите  за  последните три приключили години  (код 15100).  - 2018,2019 и 2020г
Да
7.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Източник на проверка:
Отчет за приходите и разходите за последните три приключили години, сбор от сумите по ред „Нетни приходи от продажби“ от приходната част на отчетите  за  последните три приключили години, (код 15100).- 2018,2019 и 2020г
Да
8.
Кандидатът развива основната си икономическа дейност и дейността за която кандидатства в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност  съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:

Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства: 
С20 „Производство на химични продукти“; 
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“; 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“; С27 „Производство на електрически съоръжения“; 
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“; 
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“; 
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
Интензивни на знание услуги: 
J58 „Издателска дейност“; 
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“; 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“; 
J61 „Далекосъобщения“; 
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“; 
J63 „Информационни услуги“; 
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства: 
С10 „Производство на хранителни продукти“; 
С11 „Производство на напитки“; 
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“; 
С14 „Производство на облекло“; 
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“; 
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“; 
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“; 
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“; 
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“; 
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“; 
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“; 
С24 „Производство на основни метали“; 
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“; 
С31 „Производство на мебели“; 
С32 „Производство, некласифицирано другаде“; 
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“

Източник на проверка:
За да удостоверят, че осъществяват основната си икономическа дейност в посочените допустими сектори, кандидатите следва да представят към проектните предложения актуално Удостоверение за код на основната икономическа дейност, издадено от Националния статистически институт на основа на данни за приключилата финансова година (2020г). Кандидати, които имат приключила финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея следва да представят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основната икономическа дейност на кандидата на основа  информация за последната приключила  финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т.2 от Формуляра за кандидатстване  
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
9.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
-	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи-тели;
Източник на проверка:
Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност на кандидата  за последната приключила финансова година (2020)

Формуляр за кандидатстване - т. 1 „Кратко описание на проектното предложение“, т. 2 „Код на организацията по КИД 2008“, „Код на проекта по КИД 2008“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
10.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
11.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
12.
Помощта не се използва за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
13.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване
Да
14.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански  продукти  в  неселскостопански  продукти  извън  Приложение  №  I  от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на община Тунджа.
Източник на проверка:
Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност на кандидата – 2020г
Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП
Приложение I към ДФЕС (Приложение  към Условията за кандидатстване )
Да
15.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение 5 към Насоките за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.
Източник на проверка:
Удостоверение от НСИ относно кода на основната икономическа дейност на кандидата -2020г

Формуляр за кандидатстване, т. 2 „Данни за кандидата“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
16.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лв.;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
1. повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация,
или
2. получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
1. престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2. престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
1. са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
2. не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Източник на проверка:

Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията 
за изпълнение (Приложение 1)

Декларация по  чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (Приложение 2)

Публичен регистър на Европейската комисия (http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/index.cfm?clear=1&policy_area_id=3): проверка по вид решение – отрицателно решение с възстановяване.
Да
17.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Източник на проверка:

Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията 
за изпълнение (Приложение 1)
Да
III. Група
3.	Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за местно развитие и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на територията на МИГ, с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Допълняемост на целите“
Да
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване
Да
3.
Продължителността на проекта не надхвърля 12 (дванадесет) месеца.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“
Да
4.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ Тунджа.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
5.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/ организации.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 1 „Основни данни“, т. 3 „Данни за партньори
Да
6.
Подадено е само едно проектно предложение от кандидата по настоящата процедура.
Източник на проверка:
Търговски регистър, ИСУН 2020
Да
7.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
1) Повишаване на производствения капацитет на кандидата
2) Засилване на експортния потенциал на кандидата.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване,  т. 1 „Основни данни“, ред „Цел/и на проектното предложение“.
Да
8.
Проектът включва дейности за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии
Дейностите са насочени към:
повишаване на производителността; и/или
ефективното и ефикасно използване на факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии), чрез внедряване на нови технологии/практики/методи/системи за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес; и/или
подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи; и/или
въвеждане на водещи технологични решения и/или реинженеринг на процеси,включително чрез въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, безотпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др; и/или
разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги; и/или  диверсификация на дейността чрез разнообразяване на портфолиото на предприятията и достъп до пазари. 
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 7 „План за изпълнение/Дейности по проекта“
Да
9.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи
2. Подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. 
Кандидатът е предоставил информация по този критерий.
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“
Да
10.
Общия размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 88 012,35 лева, но не надхвърля 352 049,40 лева
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 5 „Бюджет“ и т. 6 „Финансова информация – източници на финансиране“
Да
11.
Общият размер на допустимите разходи по проекта е по-висок или равен на 97 791,50 лева, но не надхвърля  391 166,00 лева
Източник на проверка:
Формуляр за кандидатстване, т. 5 „Бюджет“
Да
12.
Дейностите по проекта не са започнати преди подаването на формуляра за кандидатстване от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени от него.
Източник на проверка:
Дейностите по проекта не са започнати преди подаването на формуляра за кандидатстване от кандидата, независимо дали всички свързани плащания са извършени от него.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.