Критерии за оценка

I. Група
Общи критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020;
Да
2.
Декларация , че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 1 към Условията за кандидатстване) - датирана, подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020
В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, Декларацията се попълва и подписва от всички представляващи лица;
Да
3.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл.7 от ПМС 162/2016г.– попълнена по образец (Приложение 2 към Условията за кандидатстване) – датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. 
Декларацията се попълва, датира и подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин);
Да
4.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3 и Приложение 3.1) към Условията за кандидатстване – датирани, подписани от лице с право да представлява кандидата, сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Приложенията се попълват, датират и подписват от лице с право да представлява кандидата. В случай че кандидата се представлява заедно от няколко лица, Приложенията се попълват и подписват от всички тях;
Да
5.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване – датирана, подписана, сканирана и прикачена в ИСУН 2020;
Да
6.
Бизнес план, по образец съгласно Приложение 5 към Условията за кандидатстване, попълнен във формат „xls“, подписан от кандидата, сканиран във формат pdf и прикачен в ИСУН 2020. Бизнес плана се изисква и в двата формата. В случай че Бизнес планът не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ;
Да
7.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) за 2018 г. относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване. По отношение на кандидати, които не са осъществявали дейност през последната финансова година, съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване;
Да
8.
Оферта от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/първия доставчик - прикачени в ИСУН 2020. 
В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики, цена на оборудването и вид на валутата;
Не
9.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
В случай на непредставяне на документите по т.8 и/или т. 9, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
Не
10.
Техническа спецификация (Приложение 6) на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец и прикачена в ИСУН 2020.
В случай че е приложимо и не е представена Техническа спецификация или не е представена в изискуемия образец, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. Непредставянето на документа няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване);
Не
11.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020. Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020. От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата. Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Не
12.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – сканирана и прикачена в ИСУН 2020. Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50, и чл. 51 от ЗКПО.
Не
13.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности за последните три приключени финансови години 2016 г., 2017 г. и 2018 г. - прикачени в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
14.
Счетоводен баланс за последните три години (индивидуален) за последните три приключени финансови години 2016 г., 2017 г. и 2018 г. - прикачен в ИСУН 2020.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
15.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години 2016 г., 2017 г. и 2018 г. - прикачен в ИСУН 2020, в случай, че е приложимо.
Не
16.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години 2016 г., 2017 г. и 2018 г. - прикачена в ИСУН 2020. 
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър. 
Документите по точки 11, 12, 13 и 14 следва да бъдат представени във формат идентичен на този, в който са подадени към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
Не
17.
Копие на въвежданата добра производствена практика, издадена и утвърдена от организация/група лица, организирани на браншови принцип, което следва да съдържа информация относно: наименование на организацията, име на лицето, което я издава от името на организацията, подпис на лицето, дата на издаване, описание на ДПП (приложимо, в случай че по проекта се предвижда изпълнението на дейности за въвеждане на добри производствени практики) - прикачена в ИСУН 2020.
Не
18.
Сертификат за вече приложения стандарт за управление, който е обект на ресертификация, който не е изтекъл към датата на подаване на проектното предложение (приложимо, в случай че по проектното предложение са включени дейности за ресертификация) - прикачен в ИСУН 2020.
Не
19.
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи, прикачен в ИСУН:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарномедицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление. Общите ръководства, описващи какво представлява компютъризираната система и какви са нейните функционални възможности, не следва да се считат за документ, удостоверяващ наличието на въведена такава система при конкретния кандидат.
Не
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата (При несъответствие с някое от посочените изисквания проектното предложение се отхвърля).
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има постоянен адрес, седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин
Да
2.
Кандидатът осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин
Да
3.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Да
4.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия.
(Кандидатът не е микропредприятие или голямо предприятие)
Да
5.
Кандидатът оперира в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства: 
С20 „Производство на химични продукти“;
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“; 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“; 
С27 „Производство на електрически съоръжения“;
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“; 
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“; 
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“.

Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“;
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“; 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“; 
J61 „Далекосъобщения“;
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“.
J63 „Информационни услуги“;
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“.

Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства : 
С10 „Производство на хранителни продукти“;
С11 „Производство на напитки“;
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“; 
С14 „Производство на облекло“; 
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“; 
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“; 
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“ 
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“;
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“; 
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“; 
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“; 
С24 „Производство на основни метали“; 
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“; 
С31 „Производство на мебели“; 
С32 „Производство, некласифицирано другаде“; 
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.
Да
6.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2016 г., 2017 г., 2018 г.) преди датата на обявяване на процедурата за подбор на проекти.
Да
7.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови (2016 г., 2017 г., 2018 г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Не
8.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2016 г., 2017 г., 2018 г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Не
9.
Кандидатът не развива дейността, за която кандидатства, в определените като недопустими за подпомагане сектори:
- производството на пелети (което е част от код С16.29) и е недопустимо по настоящата процедура, (с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина);
- производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.
Да
10.
Потенциалните кандидати не попадат в един или няколко от случаите за недопустимост, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност; 
б) са в производство по несъстоятелност; 
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора."
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 т Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лв.
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ; 
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или 
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани за: 
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
о) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
11.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
Да
12.
Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на чл. 3- 4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин.
Да
13.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3–4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин.
Да
14.
Исканата от кандидата помощ не е за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
15.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
16.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 (КИД 2008) попадат в Сектор C - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, както следва: 
•	10.1. „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3. „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83. „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
•	10.91.„Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Да
17.
Кандидатът не може да участва в процедура и да получи безвъзмездна финансова помощ, в случай че попада в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако: 
А. Неговата основна дейност или дейността, за която кандидатства се отнася до: 
• сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 104/2000; 
• сектора на първичното производство на селскостопански продукти; 
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи: 
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или - когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители. и/или 
Б. Финансирането представлява: 
• помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по- конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа; 
• помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива;
• помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта (При несъответствие с някое от посочените изисквания проектното предложение се отхвърля).
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът съответства на целите на настоящата процедура;
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Да
3.
Проектът се изпълнява само на територията на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин
Да
4.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за ВОМР и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на териториите на МИГ с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
Да
5.
Кандидатът е с код на основна икономическа дейност по Класификация на икономическите дейности (КИД - 2008) и да развива дейността, за която кандидатстват в една от определените групи сектори на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност съгласно НСНМСП.
Да
6.
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
7.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
7.1. Подобряване на производствените процеси в предприятието;
7.2. Преминаването към високо технологични и базирани на знанието технологии за усъвършенстване на производството;
7.3. Управление на качеството и повишаване на възможностите за експортна ориентация и достъпа до международни пазари.
Да
8.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
8.1. Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии;
8.2. Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет;
8.3. Подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги.
Да
9.
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
Да
10.
Размера на исканата безвъзмездната финансова помощ за един проект е не по-малко от 30 000 лева и не-повече от 58 444,87 лева.
Да
11.
В случай на дейности за подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения.
Да
12.
В случай на дейности за подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения
Да
13.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС, съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и не противоречи на:
-	принципа на равните възможности – включително възможностите за достъп на хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация, равнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност;
-	принципа на опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.