Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИЙ ПО ПОДАВАНЕТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден и подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) съгласно изискванията на т.2 от Раздел 23 от Условията за кандидатстване
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Документите се попълват, разпечатват и подписват / подпечатват от издателя на документа, след
което се сканират и се прикачват в ИСУН в раздел 12 "Прикачени електронно подписани документи"
на формуляра за кандидатстване във формат .pdf или jpg, и допълнително в изрично упоменат формат.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение по образец (Приложение №1). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат “doc”/”docx”.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец (Приложение №2). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат  „xlsx“.
Да
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
5.
Свидетелство за съдимост  от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди датата на кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по мярка 7.6 от СВОМР на МИГ Сливница - Драгоман. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
7.
Учредителен акт или Устав на местното поделение на вероизповеданието. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
8.
Копие БУЛСТАТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
9.
Заповед, протокол за избор или решение, издадени или утвърдени от компетентния орган съгласно устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа за управление. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
10.
Удостоверение издадено не по - късно от един месец преди датата на кандидатстване от Софийска света митрополия, че документа, който доказва легитимността на местното поделение на вероизповеданията, е актуален.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
11.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местно поделение на вероизповеданието регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
12.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 3) с подпис/и и печат . Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
13.
Декларация по чл.24, ал. 1, т. 8 на Наредба №22/14.12.2015г. (Приложение № 6). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството или  Справка за имуществото на местното поделение на БПЦ, заверена от съответното епархийско управление (Приложение №5). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
15.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС, Закона за биологичното разнообразие и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ . Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен в ПППП.
Да
17.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
18.
Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години,  считано от датата на подаване на проектото предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
19.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
20.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
21.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Представя се, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
22.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация, количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls”.
Да
23.
Разрешение за строеж. Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
24.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
25.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
26.
Подписани техническите спецификации за съоръженията и/или принадлежностите, включени в проекта. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
27.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
28.
Заверени количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ и в „xls“или “xlsx”.
Да
29.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
30.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка е печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за недвижимите културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
31.
Съгласуване по реда на Закона за културното наследство в случайте по чл. 147, ал. 3 и чл. 151, ал. 2 от Закона за устройство на територията (изисква се само за недвижимите културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
32.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg" и xls”.
Да
33.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 3 от Раздел 14. „Категории разходи, допустими за финансиране”, извършени преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
35.
Оферти и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Да
36.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение №4. Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160 или по Закона за обществените поръчки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
37.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
38.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“или „jpg“.
Да
39.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
40.
Анализ разходи-ползи по образец (Приложение № 7). Представя се във формат „pdf“или „jpg, както и  "xls" или “xlsx”.
Да
41.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи по образец съгласно Приложение № 9 (Указания за попълване на декларация за размера на получените държавни помощи Приложение №8), когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
42.
Формуляр за мониторинг (Приложение №10). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
43.
Декларация НСИ по образец (Приложение № 11). Представя се във формат „pdf“ или „jpg
Да
44.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за личните данни (Приложение №12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба №22 от 14.12.2015 г.). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
45.
Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015 г. от представляващия/представляващите кандидата по образец  (Приложение №13). Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Да
46.
Декларация от кмета на общината, че дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
47.
Декларация за неприложими общи документи (Приложение №14). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
III. Група
КРИТЕРИЙ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва дейности, допустими за финансиране съгласно Раздел 13 от Условия за кандидатстване по мярка 7.6 на МИГ
Да
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Сливница-Драгоман, съгласно СВОМР на МИГ
Да
3.
Кандидатът е Местно поделение на вероизповеданията със седалище и адрес на територията на МИГ Сливница - Драгоман.             	
Да
4.
Съответствие с минимален/максимален размер на БФП за конкретен проект по мярката, съгласно Раздел 9 от Условията за кандидатстване по мярка 7.6 на МИГ	
Да
5.
Съответствие с минимален/максимален размер на проекта по мярката, съгласно одобрената Стратегия за ВОМР на МИГ Сливница-Драгоман и т.1 от Раздел 27  от Условия за кандидатстване по мярката	
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, съгласно СВОМР на МИГ Сливница - Драгоман и  Наредба 22 /14.12.2015 г.	
Да
7.
Не е установено несъответствие с разпоредбата на чл.18, ал.4, т.1 от Наредба 22/14.12.2015г.	
Да
8.
Кандидатът не е получил  финансова помощ по подмярка 7.6 „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природното наследство на селата“ от ПРСР 2014–2020 г.”	
Да
9.
Не са намерени данни за наличие на свързаност	
Да
10.
Липса на двойно финансиране	
Да
11.
Липса на изкуствено създадени условия	
Да
12.
Всички изисквания на Регламент (ЕС) №1407/2013 на Коммисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis са изпълнени	
Да
13.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи и предоставен отговор.	
Да
14.
Проектното предложение съдържа всички необходими документи	
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.