Критерии за оценка

I. Група
Административно съответствие – общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен съгласно указанията
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от  упълномощено лице, за което е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“.
Да
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
Административно съответствие - придружаващи общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ във формат .pdf, подписан и сканиран от кандидата.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности  във формат „pdf“, .xls или .xlsx
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 3)
Да
4.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 4)
Да
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване във формат „pdf“ - по образец (Приложение № 5)
Да
6.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 5а)
Да
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата във формат „pdf“.
Не
8.
Решение на компетентния орган на ЮЛ за кандидатстване по подмярка 4.1 от СВОМР на МИГ Сандански във формат „pdf“. (Важи за кандидати ЮЛ)
Не
9.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството по образец съгласно Приложение № 6. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година - не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции. Изисква се за техните членове. Представена е във формат “pdf“
Не
10.
Справка – декларация за обработваната земя/ отглежданите животни от членовете на групата/ организацията на производители, с които участват в групата/ организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 7).
Не
11.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване с инвестиции изцяло в сектор "Животновъдство", "Плодове и зеленчуци" или "Етеричномаслени и медицински култури", включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори. Представена е във формат “pdf”.(Приложение № 25).
Не
12.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представена е във формат „pdf“.
Не
13.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем. Представена е  във формат „pdf“.
Не
14.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане във формат „pdf“.
Не
15.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане във формат „pdf“.
Не
16.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му във формат „pdf ”.
Не
17.
Удостоверение за признаване на групата/организацията производители – важи за кандидати групи/организации производители. Представено е във формат „pdf ”.
Да
18.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) –. Представена е във формат „pdf“. (Приложение № 8а, 8б и 8в)
Не
19.
Бизнес план по образец (Приложение № 9а) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана (Приложение № 9б) във формат .xls или .xlsx.
Не
20.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване. (Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър). Представен е във формат „pdf“.
Не
21.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс  за предходната финансова година и/или за последния отчетен период във формат „pdf“.
Не
22.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване във формат „pdf“.
Не
23.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представено е във формат „pdf“.
Не
24.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата) или Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж или Документ за ползване на имота и/или сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (което е приложимо). Представен е във формат „pdf“.
Не
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).  Представен е във формат „pdf“.
Не
26.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представени са във формат „pdf“ и „xls“или “xlsx”.
Не
27.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ). Представено е във формат „pdf“.
Не
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представено е във формат „pdf“.
Не
29.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо). Представен е във формат „pdf“.
Не
30.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (когато е приложимо). Представен е във формат „pdf“.
Не
31.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения (когато е приложимо). Представен/а е във формат „pdf“.
Не
32.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представен е във формат „pdf“.
Не
33.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представен е във формат „pdf“.
Не
34.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. (Важи за кандидати, които не са Възложители по ЗОП). КСС са предоставени във формат „pdf“ и в „xls“ или “xlsx”. КСС съответстват на КС в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ и да са подписани от двете страни по договора. Представени са във формат „pdf“.
Не
35.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представен е във формат „pdf“.
Не
36.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи.  Представена е във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи са приложени и количествено-стойностни сметки във формат "xls" или “xlsx”. (Важи за разходи, които са включени в референтния списък)
Не
37.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, цена в левове или евро с посочен ДДС - за разходи, които не са включени в референтния списък. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 12. Представени са във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки във формат "xls" или “xlsx”.
Не
38.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му във формат „pdf“.
Не
39.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя). Представено е във формат „pdf“.
Не
40.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представени са във формат „pdf“.
Не
41.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведена обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта ( за предвариелни разходи: разходи за хонорари, архитекти, инженери и консултанти, свързани с проекта, извършени преди подаване на заявлението за подпомагане). Важи за кандидати, които са Възложители по ЗОП. Представени са във формат „pdf“.
Не
42.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър (когато е приложимо).  Представено е във формат „pdf“.
Не
43.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години – Приложение № 24 и 24а от условията за кандидатсване. Представена е във формат „pdf“.
Не
44.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова или Договор за извършване на услуга „водоподаване за напояване“ (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). Представен е във формат „pdf“.
Не
45.
Становище от съответната басейнова дирекция, в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат „pdf“.
Не
46.
Техническа спесификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане. Представени са във формат „pdf“ и .xls или .xlsx .
Не
47.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 14а)
Да
48.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 14б)
Да
49.
Формуляр за мониторинг по образец във формат „pdf“. (Приложение № 15)
Да
50.
Декларация НСИ по образец във формат „pdf“. (Приложение № 22).
Да
III. Група
Административно съответствие - придружаващи специфични документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
По критерий за подбор № 4 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Договор за контрол по спазване правилата на биологичното производство, заедно с копие от сертификационно писмо или сертификат от контролиращо лице. Договорът или сертификатът с контролиращото лице следва да бъдат за дейностите и инвестициите по проекта, обект на подпомагане. Представен е във формат „pdf“.
Не
2.
По критерий за подбор № 5 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Сключени договори за пласмент на продукцията на земеделския производител във формат „pdf“.
Не
3.
По критерий за подбор № 6 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Декларация за постигнати стандарти на общността oт ползватели по подмярка 6.1 – Приложение № 13 (За кандидат по мярка 4.1 „Инвестиции в земеделски стопанства”, изпълнявал/изпълняващ проект по подмярка 6.1. от ПРСР 2014-2020). Представена е във формат „pdf“.
Не
4.
По критерий за подбор № 7 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение. Представен е във формат „pdf“.
Не
5.
По критерий за подбор № 7 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (Приложение № 26 от документи за попълване). Представена е във формат „pdf“.
Не
6.
По критерий за подбор № 9 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации - за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013. Представено е във формат „pdf“.
Не
7.
По критерий за подбор № 9 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (ДВ, бр. 81 от 2016 г.), изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). Представени са във формат "pdf".
Не
8.
По критерий за подбор № 10 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда. Представено е във формат „pdf“.
Не
9.
По критерий за подбор № 10 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. Представен е във формат „pdf“.
Не
IV. Група
Проверка за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на основната цел на подмярка 4.1 от СВОМР –  да се повиши конкурентоспособността на земеделието на територията на МИГ Сандански чрез:
1.	Преструктуриране и развитие на наличните материални мощности в стопанствата;
2.	Насърчаване въвеждането на нови технологии в производството и модернизация на физическия капитал;
3.	Опазване на компонентите на околната среда;
4.	Спазване стандартите на Европейския съюз /ЕС/ и подобряване на условията в земеделските стопанства;
5.	Насърчаване на сътрудничеството между земеделските стопани.
Да
2.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението.
Да
V. Група
Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
•	земеделски стопани, които са:
-  регистрирани земеделски производители съгласно Закона за подпомагане на земеделските производители;
- минималния стандартен производствен обем на земеделското им стопанство следва да бъде не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
- кандидатите юридически лица следва да докажат приход от земеделски дейности и/или приход от услуги, директно свързани със земеделски дейности, и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ. Критериите не се прилагат за кандидати, създадени до една година преди кандидатстването с проекти за инвестиции в: сектор „Животновъдство“, сектор „Плодове и зеленчуци“, производство на „Етерично-маслени и медицински култури“.
•	Признати групи производители или признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г.
•	Юридически лица, регистрирани по Търговския закон и/или Закона за кооперациите, които включват най-малко 6 лица и са извън посочените кандидати по-горе - само за проекти за колективни инвестиции.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
3.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата декларирани в Приложение № 5 към Условията за кандидатстване.
Да
VI. Група
Допустимост на дейностите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на действие на МИГ Сандански.
Да
2.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност от подмярка 4.1 от СВОМР.
Да
3.
Проектното предложение е за инвестиции в земеделско стопанство и продуктите са в обхвата на приложение № I по член 38 от Договора за функциониране на Европейския съюз, или продуктът е памук.
Да
4.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности включени в раздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Не
VII. Група
Допустимост на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване.
Не
2.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
Не
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на левовата равностойност на 5000 евро.
Да
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта е по-малък или равен на левовата равностойност на 200 000 евро.
Да
VIII. Група
Проверка за основателността на предложените за финансиране разходи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите съответстват на дейностите, обосновани и  основателни са за изпълнението на проекта. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №20в)
Не
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №20в)
Не
3.
Не е установено дублиране на разходи
Не
IX. Група
Проверка за липса на двойно финансиране и проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. По проекта липсват изкуствено създадени условия*. 

*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. (Представена декларация)
Да
3.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Да
X. Група
Проверка за държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Не
XI. Група
Резултати от проверка на място
Критерий Води до отхвърляне
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 20г)
Да
XII. Група
Резултати от проверка на БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта (Попълва се работен лист оценка на бизнес плана – Приложение № 20б)
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.