Приключилa/прекратена процедура

Рег. номер Въпрос Разяснения
BG16FFPR002-2.004-Q008 (11.12.2024 г.)
Уважаеми дами и господа,
Съгласно условията за кандидатстване по процедурата, на етапа на кандидатстване трябва да бъдат обявени обществените поръчки за основните дейности по проекта, предвидени за изпълнение от външен изпълнител. Строителният надзор е основна дейност. Ако проектното предложение предвижда възлагане на външни изпълнители Проектиране и Изпълнение на СМР като отделни дейности, то за разработване на тръжната документация за обществената поръчка за строителен надзор към момента на кандидатстване няма да е наличен технически проект, което прави невъзможно нейното обявяване на етап преди кандидатстване. 
Моля за вашите разяснение за тези случаи.
С уважение
Екип на Община Стара Загора
Управляващият орган на ПОС 2021-2027 г. предоставя следните разяснения по поставените въпроси по отношение на условията за кандидатстване по процедура № BG16FFPR002-2.004, съобразено с разпоредбата на чл. 26, ал. 8 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове за споделено управление (ЗУСЕФСУ):
Съгласно т. 13.2.1 от условията за кандидатстване по процедурата на етапа на кандидатстване трябва да бъдат обявени обществените поръчки за основните дейности по проекта, предвидени за изпълнение от външен изпълнител, вкл. поръчките, за които приложение намира чл. 114 от Закона за обществените поръчки (ЗОП). Основни са всички дейности без тези по организация и управление, видимост, прозрачност и комуникация и разработване на документации за възлагане на обществени поръчки (тръжни документи). Ако основна дейност предвижда проектиране и строителство (инженеринг), е необходимо тази поръчка да бъде обявена на етапа на кандидатстване. Пояснено е също така, че ако основната дейност предвижда проектиране и строителство в рамките на отделни процедури по ЗОП, като строителството се възлага на база изготвения проект, е необходимо да бъде обявена обществената поръчка за проектиране на етапа на кандидатстване, а поръчката за строителство да бъде описана в секция „План за външно възлагане“ от Формуляра за кандидатстване. Упражняването на  строителен надзор е част от услугите, които извършва избраният консултант по чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Доколкото изпълнението на услугите на консултанта по строителен надзор по реда на ЗУТ предполагат наличие на инвестиционен проект, в случаите на отделно възлагане на проектиране и строителство по реда на ЗОП, към етапа на кандидатстване по процедурата трябва да са обявени поръчките за проектиране, а обществените поръчки за строителство, както и за консултантска услуга по реда на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ за упражняване на строителен надзор,  следва да бъдат описани в  секция „План за външно възлагане“ от Формуляра за кандидатстване.
BG16FFPR002-2.004-Q007 (16.10.2024 г.)
Здравейте!
Наистина ли подаването на проектните предложения е до 05.01.2025г. , което се пада ден НЕДЕЛЯ или за краен срок МОЖЕ да се счита 06.01.2025г. - понеделник?
С оглед на това, ще бъде ли променена датата на крайния срок за кандидатстване?
Управляващият орган на ПОС 2021-2027 г. предоставя следните разяснения по поставените въпроси по отношение на условията за кандидатстване по процедура № BG16FFPR002-2.004, съобразено с разпоредбата на чл. 26, ал. 8 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове за споделено управление (ЗУСЕФСУ):
Крайният срок за подаване на проектни предложения е посочен в раздел 25 от условията за кандидатстване, утвърдени по реда на чл. 26, ал. 1 от ЗУСЕФСУ по процедура BG16FFPR002-2.004. Кандидатите по процедурата могат да подадат проектните си предложения в срок до 5 януари 2025 г. (неделя), като тази дата е заложена и в системата ИСУН с краен час 23.59, с което на кандидатите се предоставят допълнителни 16 дни за кандидатстване (до 5 януари 2025 г., предвид коледно-новогодишните празници), вместо по-ограничителния срок – петък, 20 декември 2024 г., отчитайки срока за кандидатстване, така както е представен на Комитета за наблюдение на програмата в общата информация по процедурата (6 месеца – при обявена процедура на 20 юни 2024 г.: https://www.eufunds.bg/bg/opos/node/15237). Следва да се има предвид, че условията за кандидатстване са предоставени на потенциалните кандидати за съгласуване по реда на чл. 26, ал. 5 от ЗУСЕФСУ преди утвърждаването на документите, като не са получени възражения и предложения по отношение на определената дата за краен срок за подаване на проектни предложения.
Съгласно раздел 23 от условията за кандидатстване по процедурата проектно предложение може да бъде подадено от кандидат или упълномощено от него лице единствено чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване чрез системата ИСУН: http://eumis2020.government.bg/. Електронното кандидатстване предоставя възможност за попълване и подаване на проектно предложение във всеки времеви момент от денонощието до определения краен срок в условията за кандидатстване и процесът не е в пряка зависимост от това дали денят от седмицата е т.нар. „присъствен“, „неприсъствен“, „почивен“ или „работен“.  
Съгласно разпоредбата на чл. 44, ал. 2 от ЗУСЕФСУ оценяването на проектно предложение се извършва в срок от три месеца от крайния срок за подаване, ако такъв е посочен в документите по чл. 26, ал. 1 от ЗУСЕФСУ. В тази връзка крайната дата, до която може да бъде подадено проектно предложение по процедурата, е посочената в условията за кандидатстване по процедурата дата 5 януари 2025 г. (неделя), като след изтичане на крайния срок започва етапът на оценка на подадените проектни предложения. Следва да се има предвид, че след изтичане на крайния срок по процедурата системата ИСУН автоматично променя статута на процедурата на „приключила“ и след този срок технологично не може да се подаде проектно предложение.
Обръщаме внимание, че кандидатите по процедурата разполагат с повече от шест месеца за подготовка и подаване на проектните си предложения, предвид което не са налични основания за промяна на крайния срок за кандидатстване по процедура BG16FFPR002-2.004 чрез удължаването му с един работен ден. 
В допълнение припомняме, че съгласно разпоредбата на чл. 26, ал. 8 от ЗУСЕФСУ и раздел 26 от условията за кандидатстване по процедурата, кандидатите по процедурата може да искат разяснения по условията за кандидатстване. Кандидати по процедура BG16FFPR002-2.004 са поименно посочените в раздел 11 от условията за кандидатстване 78 общини от 14 РСУО. При искане за разяснение по процедурата следва да бъде уточнено от името на кой кандидат се поставят въпросите, ако същите се подават от лице, различно от конкретен бенефициент или партньор. По целесъобразност настоящите разяснения се предоставят по регламентирания в законодателството и условията за кандидатстване ред, независимо че не може да бъде установено еднозначно дали подалият искане за разяснение представлява кандидат по процедура BG16FFPR002-2.004 или е лице, регистрирано по общия ред в системата ИСУН.
BG16FFPR002-2.004-Q006 (26.09.2024 г.)
Моля, да потвърдите, че в дейност 13.1.3. Рециклиране на разделно събрани биоразградими битови отпадъци" - надграждането на 1 брой съществуваща общинска инсталация за компостиране с увеличаване на нейния капацитет  следва задължително да обхваща цялото количество градински и хранителни биоотпадъци, които са част от потока смесено събирани битови отпадъци на територията на общината - кандидат.
Управляващият орган на ПОС 2021-2027 г. предоставя следните разяснения по поставените въпроси по отношение на условията за кандидатстване по процедура № BG16FFPR002-2.004, съобразено с разпоредбата на чл. 26, ал. 8 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове за споделено управление (ЗУСЕФСУ):
Съгласно условията за кандидатстване е задължително да се предвиди разделно събиране на цялото количество градински и хранителни биоотпадъци, които са част от потока смесено събирани битови отпадъци на територията на общината/общините – кандидат. Това трябва да бъде съобразено при изчисляване на капацитетите на предвидената за изграждане нова инсталация за компостиране, надграждане с увеличаване на капацитета на съществуваща общинска инсталация за компостиране или при надграждане с подобряване/модернизация на технологията на изградена със средства от ОПОС 2007-2013 г. инсталация за компостиране. Предвид поясненията и указанията в раздел 7 от условията за кандидатстване, целевата стойност на индикатор „Рециклирани отпадъци“ може да се различава от целевата стойност на индикатора, отчитащ отпадъците, събрани разделно или по-малка с не повече от 10%. Такава разлика се допуска само за случаите, при които е обосновано, че част от количеството на разделно събираните биоразградими битови отпадъци (хранителни отпадъци не повече от 10 % съгласно националната морфология от 2019 г.) не е подходящо да бъдат рециклирани по технологията на предложената нова инсталацията за компостиране по проектното предложение и/или в подобрената/модернизираната технология на съществуващата инсталация за компостиране.
BG16FFPR002-2.004-Q005 (05.09.2024 г.)
Уважаеми  госпожи и господа,
В Регионалното сдружение за управление на отпадъците /РСУО/ Габрово  са включени  общинте Габрово и Трявна. Изградената по ОПОС 2007-2013 г. инсталация за компостиране на биоразградими битови отпадъци е с капацитет 10 000 т/г. на вход. 
Община Габрово, има намерение да кандидатсва по Процедура BG16FFPR002-2.004 „МЕРКИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ, РАЗШИРЯВАНЕ И/ ИЛИ НАДГРАЖДАНЕ НА ОБЩИНСКИ/ РЕГИОНАЛНИ СИСТЕМИ ЗА РАЗДЕЛНО СЪБИРАНЕ И РЕЦИКЛИРАНЕ НА БИОРАЗГРАДИМИ ОТПАДЪЦИ ВТОРА“ по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г. самостоятелно, с цел надграждане с подобряване/модернизиране на технологията на съществуващата инсталации за компостиране.
В т. 9  от Условията за кандидатстване по процедура № BG16FFPR002-2.004 - „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци-втора“ е разсписано:
При надграждане с подобряване/модернизиране на технологията на съществуващи общински инсталации за компостиране - количеството биоразградими битови отпадъци за 1 година, предвидени да се събират разделно и да се рециклират в инсталацията за компостиране с подобрена/ модернизирана технология, се приема равно на капацитета на изградената инсталация за компостиране (по проектна документация и по документация за въвеждане в експлоатация). 
При извършени изчисления и анализи (съгласно условията), с цел изчисляване стойността на проектното предложение общото количество, което ще бъде обхванато от разделно събиране за рециклиране чрез компостиране и няма да попада в потока смесено събрани битови отпадъци с код 20 03 01 -  смесени битови отпадъци, съгласно Наредба №2 за класификация на отпадъците е по-малко от капацитета на изградената инсталация за компостиране (по проектна документация и по документация за въвеждане в експлоатация). 
Съдържанието на количеството биоотпадъци е изчислена на база актуални данни от извършен морфологичен анализ на потока смесени битови отпадъци с код 20 03 01. 
Не са включени количества на разделно събран био отпадък с кодове 20 03 02 - отпадъци от пазари; 20 01 38 -  дървесина; 20 02 01 -  биоразградими отпадъци.
Въпросът ни е: Допуска ли се проектно предложение за надграждане с подобряване/модернизиране на технологията на съществуващи общински инсталации за компостиране, с  изчислено количеството биоразградими битови отпадъци за 1 година, предвидени да се събират разделно и компостират на изградена вече площадка, което е по-малко от капацитета на изградената инсталация?
Моля да разясните, при изчисляване на стойността на проектното предложение с подход морфология и количество смесено събирани битови отпадъци, кои от следните варианти са допустими да се включат:
1.	Само съдържанието на биоотпадъци от количеството смесено събирани битови отпадъци с код 20 03 01, а именно: отпадъци от парковете и градините, хранителни и кухненски отпадъци от домакинствата, офисите, ресторантите, търговията на едро, столовете, заведенията за обществено хранене и търговските обекти за търговия на дребно, както и подобните отпадъци от предприятията на хранително-вкусовата промишленост, съгласно § 1, т.2 от Допълнителни разпоредби на Закон за управление на отпадъците. 
2.	Само съдържанието на Биоразградими отпадъци, т.е всички отпадъци, които имат способността да се разграждат анаеробно или аеробно, като хранителни и растителни отпадъци, хартия, картон и други, съгласно§ 1, т.3 от Допълнителни разпоредби на Закон за управление на отпадъците. 
3.	Включа всички със способност за разграждане с код 20 вкл. и разделно събраните биоотпадъци с код 20 02 01, 20 01 38 и 20 03 02  от организираните системи за разделното им събиране на територията на община Габрово, които не попадат в смесения битов отпадък с код 20 03 01. 

С уважение,
Екип на Община Габрово
Управляващият орган на ПОС 2021-2027 г. предоставя следните разяснения по поставените въпроси по отношение на условията за кандидатстване по процедура № BG16FFPR002-2.004, съобразено с разпоредбата на чл. 26, ал. 8 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове за споделено управление (ЗУСЕФСУ):
В раздел 9 от условията за кандидатстване по процедурата са дадени указания за определяне на максималния размер на БФП за отделно проектно предложение. За случаите на надграждане само с подобряване/модернизиране на технологията на съществуващи общински инсталации за компостиране е допуснато по целесъобразност при изчисляването на максималния размер на БФП да се вземат предвид необходимите средства за подобряване / модернизиране на изградените по ОПОС 2007-2013 г. инсталации за компостиране с техния пълен капацитет (по данни от въвеждането им в експлоатация), т.е. това е максимално възможната стойност на БФП, която може да бъде предоставена, ако бъдат удовлетворени и всички останали условия и изисквания по процедурата и въз основа на анализа на остойностяването. Конкретната стойност на БФП за отделно проектно предложение трябва да съответства на реалните данни и обстоятелства и може да бъде по-малка от изчислената, но не и по-голяма от максималната.
При установяване, в следствие на анализ на количествата биоразградими отпадъци към настоящия момент, че проектния капацитет на предвидената модернизация следва да е по- малък от капацитета на вече изградената инсталация за компостиране, се допуска проектното предложение да включва капацитет, който е адекватен на предвидените за събиране биоотпадъци
Обръщаме внимание обаче, че надграждането с подобряване/модернизиране на технологията за рециклиране на разделно събрани биоразградими отпадъци трябва да е предмет на анализа за вземане на Решение на Общото събрание на съответното РСУО по чл. 26, ал. 1, т. 4 от ЗУО, указания за което са дадени в т. 13.2.4.1 от условията за кандидатстване по процедурата. В анализа трябва да се разгледа подробно и работата на съществуващите общински инсталации, в които се третират разделно събирани биоразградими битови отпадъци, в т.ч. проектни капацитети (по проектна документация и документация за въвеждане в експлоатация), реално натоварване на инсталацията (като количество разделно събирани биоразградими битови отпадъци на вход инсталация) и ползване на целия проектен капацитет (по данни от годишни отчети за 2023 г. на операторите на инсталациите, подавани към ИАОС по Наредба № 1/2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри), какви отпадъци се третират в инсталациите, какви количества биоразградими отпадъци и от кои населени места се събират. При намерение за промяна в начина на експлоатация или надграждане на инсталации за компостиране с подобряване/модернизация на технологията за рециклиране, изградени със средства на ОПОС 2007-2013 г., това изрично трябва да бъде предмет на анализ и обосновка към взетото Решение на Общото събрание на РСУО, като промените в количествата третирани отпадъци и съответно ползваната част от капацитета на инсталацията от всяка от общините (по проектна документация при въвеждането в експлоатация и по намерения за промяна) се опишат и в самото решение. 
Дейности и разходи за разделно събирани биоразградимите битови отпадъци (в т.ч. закупуване на съдове, оборудване и техника за тяхното транспортиране), отчитани като такива в НИСО, не са допустими по процедурата. При изготвянето на бюджета на проектно предложение само за надграждане с подобряване/модернизиране на технология като допустими разходи може да се предвидят само и единствено такива, които се отнасят до планирано разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци, които са част от потока смесено събирани битови отпадъци – задължително за цялото количество хранителни и градински отпадъци, при обоснована необходимост и за други видове биоразградими отпадъци – например хартия, картон, дървесни отпадъци, които също се събират смесено чрез общинските системи, не са масоворазпространени отпадъци, подходящи са за рециклиране при избраната технология за компостиране и няма друга визия за тяхното последващо третиране, различна от компостиране.
BG16FFPR002-2.004-Q004 (27.08.2024 г.)
Съгласно Условия за кандидатстване по процедура № BG16FFPR002-2.004 „Мерки за изграждане, разширяване и/или надграждане на общински/регионални системи за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци-втора“ по Приоритет  2 „Отпадъци” на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г., единия от вариантите за определяне капацитета на инсталациите е като произведение от броя на жителите на населеното място и нормата на жител от 168 кг/ж биоотпадъци съгласно публикуван доклад (ДОКЛАД) на страницата на Европейската агенция по околна среда: https://www.eea.europa.eu/publications/bio-waste-in-europe . 
Следва да се отбележи, че в нормата от 168кг/ж биоотпадъци е съставна величина от смесен биоразградим отпадък И от разделно събран такъв. Данните са описани и във фигура 2.1 на ДОКЛАДА и включва:
-	количествата биоотпадъци в смесения битов отпадък с количество 97кг/ж/година 
-	разделно събрани биоотпадъци в количество 71кг/ж/година. 
Тези количества са съставани в общото количество общински отпадъци, прието в доклада като 488кг/жител/година, от които 321кг/жител/година са небиологични отпадъци и останалото количество биологични.
Вторият вариант за изчисление съгласно насоките е на база данни от морфология (Използва се процентното съдържание на биоразградимите битови отпадъци от потока смесени битови отпадъци за съответната община / общини като процентът се определя като сума от процентите на съответните биоразградими битови отпадъци, които са предмет на проектното предложение (задължително за цялото количество градински и хранителни отпадъци като част от потока битови смесени отпадъци) и годишното количество смесено събирани битови отпадъци за съответната община за годината, предхождаща годината на кандидатстване по процедурата – 2023 г. Количеството смесено събирани отпадъци за съответната община / общини трябва да съответства на данните, които операторът на регионалното депо и регионалното сдружение са подали към Изпълнителната агенция по околна среда за 2023 г. съгласно Наредба № 1/2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри.
За проектен капацитет на проектното предложение се приема по-ниската стойност от изчислените по двата метода.
При вторият вариант за изчисление не се отчитат количествата разделно събрани биоотпадъци, които са различни от тези, които се съдържат в смесените битови отпадъци с код 20 03 01, съгласно Наредба №2 за класификация на отпадъците и са с кодове 20 02 01 биразградими отпадъци, 20 01 38 дървесина, 20 02 01 – биоразградими отпадъци, 20 03 03 – отпадъци от пазари. 
Изброените отпадъци, различни от смесените с код 20 03 01 също попадат в раздел „20“ на Наредба 2, а именно – Битови отпадъци (домакински отпадъци и сходни с тях отпадъци от търговски, промишлени и административни дейности), включително разделно събрани фракции и кореспондират с количеството от 71кг/жител/година, включени в нормата от 168кг/жител/година, изведена в публикуван доклад (ДОКЛАД) на страницата на Европейската агенция по околна среда: https://www.eea.europa.eu/publications/bio-waste-in-europe.
Във връзка с изложеното до тук, моля да приемете също така при втория изчислителен метод за определяне на капацитета и обхвата на проектното предложение да бъдат добавени и количествата на отпадъците с кодове – 20 02 01 биразградими отпадъци, 20 01 38 дървесина, 20 02 01 – биоразградими отпадъци, 20 03 03 – отпадъци от пазари към допустимите количества биоотпадъци, съдържащи се в смесените битови отпадъци с код 20 03 01. 
Моля, да потвърдите, че при определяне на капацитета и обхвата на проектното предложение следва да се вземат под внимание количествата на биоразградим отпадък не само от потока смесен битов отпадък, а и разделно събрания биоразградим отпадък, тъй като разделно събрания биоразградим отпадък също следва да бъде третиран в инсталация за биоразградими отпадъци. 
Предложението се отправя с цел съпоставимост на изчисленията и при двата метода, каквато съпоставимост към момента не е налична след изключването на разделно събрания биоразградим отпадък.
Управляващият орган на ПОС 2021-2027 г. предоставя следните разяснения по поставените въпроси по отношение на условията за кандидатстване по процедура № BG16FFPR002-2.004, съобразено с разпоредбата на чл. 26, ал. 8 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове за споделено управление (ЗУСЕФСУ):
Една от целите на процедура BG16FFPR002-2.004 е да се предоставят средства на общините за осигуряване на необходимите съдове, техника и инсталации за разделно събиране на цялото количество хранителни и градински биоотпадъци, които се събират чрез общинските системи за смесено събиране на битови отпадъци, съответно ще се намали количеството депонирани битови отпадъци и ще се отклонят количества биоразградими битови отпадъци от депониране. При обоснована необходимост може да се осигури възможност допълнително да се събират разделно и други видове биоразградими отпадъци, подходящи за третиране в компостиращи инсталации – например хартия, картон, дървесни отпадъци, които също се събират смесено чрез общинските системи, не са масоворазпространени отпадъци, подходящи са за рециклиране при избраната технология за компостиране и няма друга визия за тяхното последващо третиране, различна от компостиране.
Заложеният подход за изчисляване на количеството биоразградими битови отпадъци в случаите на изграждане на инсталация за компостиране, описан подробно в раздел 9 от условията за кандидатстване по процедурата, е съобразен с целите на процедурата. При този подход се съпоставят две стойности, едната от които се изчислява въз основа на конкретните данни за морфологичния състав на образуваните битови отпадъци и количеството смесено събирани битови отпадъци за съответната община. За изчисляване на втората стойност всички бенефициенти трябва да ползват уеднаквената норма за биоотпадъци от 168 кг/ж, съгласно   публикувания доклад на страницата на Европейската агенция по околна среда: https://www.eea.europa.eu/publications/bio-waste-in-europe, която е средна за 28-те страни-членки на Европейския съюз за 2017 г. и се отнася до количеството образувани биоотпадъци. Предвид невисокото ниво на разделно събиране и рециклиране на биоразградими битови отпадъци в България, включително и при общините от РСУО с изградени по ОПОС 2007-2013 г. инсталации за компостиране, изчисляването на втората стойност е включена с цел съпоставка. В общия случай, получената стойност при ползване на реални и актуални данни за морфологичния състав на образуваните битови отпадъци, наложени към количеството смесено събирани битови отпадъци за отделна община, трябва да е по-малка от стойността при изчисляване на количествата биоотпадъци при ползване на цитираната уеднаквена норма спрямо броя на населението. Обратното би било показател или за грешки при изчисленията и данните, или за проблеми на стратегическо ниво при управлението на битовите отпадъци на територията на съответната община. 
При подготовката на проектните предложения за кандидатстване по процедурата трябва да бъдат съобразени стриктно условията и изискванията на документацията, в т.ч. и описаният в раздел 9 подход за изчисляване на количеството биоразградими битови отпадъци за 1 година за случаите на изграждане на нова инсталация за компостиране.  Обръщаме внимание, че при надграждане с подобряване/модернизиране на технологията на съществуващи общински инсталации за компостиране количеството биоразградими битови отпадъци за 1 година, предвидени да се събират разделно и да се рециклират в инсталацията за компостиране с подобрена/ модернизирана технология, се приема равно на капацитета на изградената инсталация за компостиране (по проектна документация и по документация за въвеждане в експлоатация). В тази връзка напомняме, че общините от РСУО, бенефициенти по процедура BG16FFPR002-2.004, са получили средства по ОПОС 2007-2013 г. и са изградили инсталации за компостиране, оразмерени, в общия случай, за ползване от всички общини от съответното регионално сдружение. Биоразградими отпадъци, които се отчитат като разделно събирани  и не са част от потока смесено събирани битови отпадъци, следва да се третират в съответствие с нормативната уредба, в т.ч. и в изградените общински или други инсталации за компостиране или рециклиране.
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.