Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на прием по  процедурата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
No
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Представена е Основна информация за проектното предложение– по образец (Приложение №1)
Yes
2.
Представена е Таблица за допустими инвестиции, (Приложение № 2)
Yes
3.
Представен е Бизнес план по образец, (Приложение №3)  с подпис/и, печат на всяка страница.
Yes
4.
Представени са Таблиците от Бизнес план по образец, (Приложение № 3 а)
Yes
5.
Представен е Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата.
No
6.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване.
No
7.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към датата на подаване на проектното предложение – по образец (Приложение №6)-
No
8.
Представени са Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година, когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 3.
No
9.
Представена е Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати физически и юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване. - (Приложение № 12).
No
10.
Представени са Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения.
No
11.
Представен е Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни
No
12.
Представен е Документи за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем.
No
13.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
14.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период.
No
15.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.
No
16.
Представена е Справка за дълготрайни материални активи към датата на подаване на проектното предложение.
No
17.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване - по образец (Приложение № 7).
Yes
18.
Представена е Декларация по Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 на Наредба 22/2015 г.(посл. изм. - ДВ, бр. 69 от 2017 г., в сила от 25.08.2017 г.) по образец (Приложение № 7-а).
Yes
19.
Представени са Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, (Приложение №8)  и справка (Приложение № 8 а).
Yes
20.
Представена е Декларация за изкуствено създадени условия по образец (Приложение №9).
Yes
21.
Представена е Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта - по образец (Приложение №10).
Yes
22.
Представена е Декларация за нередности – по образец (Приложение № 11).
Yes
23.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни – по образец (Приложение № 15).
Yes
24.
Представена е Декларация данни НСИ  съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 - по образец (Приложение №14).
No
25.
Представена е Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата (Приложение №15).
No
26.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски.
No
27.
Представен е Предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо). Представят се във формат „pdf“. Към договор за строително-монтажни работи се прилагат Количествено-стойностни сметки – (Приложение №5).
No
28.
Представена е Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ.
No
29.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти изготвени съобразно (Приложение №26)
No
30.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. В случаите  когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
No
31.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
No
32.
Представен е Документ за собственост или ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение. (важи в случай на разходи за СМР за които се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
No
33.
Представен е Документ за собственост или ползване на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, вписан в районна служба по вписванията за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение. (Важи в случай на разходи за: закупуване на машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/ или обновяване на сгради, и/или на сгради за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, създаване и/или презасаждане на трайни насаждения. Не важи за закупуване на земеделска техника и специализирани транспортни средства, които не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията, или породи своето естество и предназначение не се използват в затворени помещения).
No
34.
Представен е Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (Важи за случаите когато проектът предвижда извършване на СМР и е необходимо  учредено срочно право на строеж).
No
35.
Представено е Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
No
36.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите)
 (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи).
No
37.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти . Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
38.
Представени са Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи).
No
39.
Представено е Разрешение за строеж. (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
40.
Представено е Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
41.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
42.
Представен е СъгласуванТехнологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице .
No
43.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения.
No
44.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
45.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"  (Приложение № 16).
No
46.
Представен е Формуляр за Наблюдение и оценка и оценка на проектите по мярка 4.1. (Приложение № 17).
No
47.
Представена е Декларация за неприложими документи - за всички документи, които не са приложими за конкретния проект по образец- (Приложение № 19).
Yes
III. Group
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е Договор за контрол по спазване правилата на биологичното производство, заедно с копие от сертификационно писмо или сертификат от контролиращо лице.
No
2.
Представено е Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или Договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване" (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи).
No
3.
Представен е Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи).
No
4.
Представена е Декларация за неподадени и нереализирани проекти (Приложение № 16).
No
5.
Представена е Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. (Приложение № 4).
No
IV. Group
ОЦЕНКА  ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА И НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидата отговаря на критериите на видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Кандидата отговаря на критериите на видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват поне една от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, съответстват на условията за допустимост, описани в т.13.2. от  Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от Условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Yes
7.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Включените в проектното предложение разходи са в съответствие с допустимите за финансиране категории разходи, описани в подраздел 14.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, които са недопустими съгласно раздел 14.2. от Условията за кандидатстване..
No
10.
Разходите по проектното предложение съответстват на условия за допустимост на разходите описани в т.14.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
11.
Минималният и максималният   размер на общите допустими разходи по проекта са в съответствие с указанията посочени в т. 9 от Условията за кандидатстване.;
Yes
12.
Минималният и максималният   размер на  безвъзмездната финансова помощ по проекта са в съответствие с указанията посочени в т. 9 от Условията за кандидатстване.;
Yes
13.
Заявеният размер само на безвъзмездната финансова помощ /субсидията/е правилно изчислен и е в съответствие с условията  посочени в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Yes
14.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 4.1. и не превишава 60 %.
Yes
15.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и са основателни  за изпълнението на проекта, и са обосновани.
No
16.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
No
17.
Разходите по т.7 от подраздел 14.2. на условията за кандидатстване, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в подраздел 14.2., т. 1-6 от Условията за кандидатстване.
No
18.
В случай, че проектът включва разходи за създаване на трайни насаждения, са спазени изискванията за минимален брой на растенията на единица площ, съгласно Приложение №36 от документи за информация при кандидатстване към Условията за кандидатстване.
No
19.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до размера на представената данъчна оценка.
No
20.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
No
21.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №25от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
No
22.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 25 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти.
No
23.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
No
24.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
No
25.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 13 от раздел 14.3. „Допустими видове разходи“.
No
26.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
No
27.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
No
28.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за  производство  и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата.
No
29.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката
No
30.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
No
31.
Проектът е насочен към  поне една от целите:
- Модернизиране на малките и средни земеделски  стопанства, произвеждащи зърнени и технически култури и превръщането им в устойчиви земеделски производители;
- Запазване и развитие на животновъдните ферми и пчелини, работещи в съответствие със  стандартите на Общността;
- Подкрепа за алтернативното за територията земеделие, за което има подходящи условия: овощарство, зеленчукопроизводство, етерично-маслени култури и биоземеделие.
Yes
32.
Кандидатства се с проектно предложение, което води до подобряване на цялостната дейност на предприятието поне по един от следните дейности:
-	Модернизиране на машинния парк за обработка на земята и прибиране на реколтата; 
-	Обновяване и разширяване на сградния фонд за съхранение и преработка на земеделската продукция; 

-	Разширяване на площите заети с трайни насаждения: овощни градини, производство на зеленчуци оранжерийно и на открито;

-	Подобряване на условията за труд,  ветеринарното обслужване, хигиената и хуманното отношение към животните в животновъдните ферми;

-	Подобряване на условията и модернизиране на стопанствата за производство на пчелен мед .
Yes
33.
Проектът се изпълвана на територията на МИГ Тервел-Крушари.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VII. Group
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по голяма от 0  (NPV>0)
Yes
2.
Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %)
Yes
3.
Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1. (PI>1)
Yes
4.
Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
Yes
5.
Разработеният бизнес план е реалистичен и отговаря на пазарната конюнктура и тенденции.
Yes
6.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Yes
7.
Изпълнението на заложените дейности ще доведе до успешно постигане на поставените цели.
Yes
VIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите, за които се иска финансово подпомагане не са осъществени преди подаване на заявлението за подпомагане
No
2.
Дейностите, за които се иска финансово подпомагане  са частично осъществени преди подаване на заявлението за подпомагане
Yes
IX. Group
IX.	ПРЕЦЕНКА ЗА НЕОБХОДИМОСТ ОТ КОРЕКЦИЯ НА БЮДЖЕТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Установено  е: 
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;

No
2.
Корекциите не водят до:
а) увеличаване на размера или на интензитета на безвъзмездната финансова помощ, предвидени в подаденото проектно предложение;
б) невъзможност за изпълнение на целите на проекта или на проектните дейности;
в) подобряване на качеството на проектното предложение и нарушаване на принципите по чл. 29, ал. 1, т. 1 и 2 ЗУСЕСИФ.
No