|
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Таблица за допустими инвестиции във формат . .xls, .xlsx, .pdf, .jpg (Приложение № 2 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ).
|
Yes
|
|
2. |
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 5 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc или .docs.
|
Yes
|
|
3. |
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
4. |
Свидетелство за съдимост от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му; когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. Представя се сканирано във формат .pdf, или .jpg.
|
Yes
|
|
5. |
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
|
Yes
|
|
6. |
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат .pdf, .zip, .rar,или .7z.
|
Yes
|
|
7. |
Декларация за нередности (Приложение № 8 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата); когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат. Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
|
Yes
|
|
8. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. (Когато към датата на подаване на проектното предложение документът не е издаден, се представя входящ номер на искане за издаване от съответния орган). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
9. |
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията, за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
10. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се сканирано във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
11. |
Бизнес план - текстови вариант с подпис/и, печат на всяка страница, сканиран във формат .pdf, .jpg, .doc, docx (Приложение № 6 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване).
|
Yes
|
|
12. |
Бизнес_план_- табличен вариант във формат .xls, или .xlsx. (Приложение № 6а от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ).
|
Yes
|
|
13. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z.
|
No
|
|
14. |
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
15. |
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара/ за физически лица/ в случай на кандидат регистриран по закона за занаятите / когато е условие за допустимост /.Задължително само за регистрирани по Закона за занаятите Представя се във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
16. |
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z., в случай че същата не е обявена в НСИ.
|
No
|
|
17. |
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава деклаraцията. - Приложение № 9 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване и справка за обобщените параметри на предприятието Приложение № 9а от Документи за попълване към Условията за кандидатстване. Представя се във формат .pdf, или .jpg. Не се представя от кандидати, които са големи предприятия.
|
No
|
|
18. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. За разходи за пред проектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат .pdf или .jpg.
|
No
|
|
19. |
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m.
|
No
|
|
20. |
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 17 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване, протокол за избор на изпълнител/доставчик и предварителен/окончателен договор с изпълнителя/доставчика. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, за нормативно регламентирани такси, както и в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки, не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 50, а.л 2 от ЗУСЕСИФ и разходът не е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ. Представя се във формат.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m .
|
No
|
|
21. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z.
- Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж). В случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Важи в случаи по т. 8 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“.
- Документ за ползване върху имота, за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж). Важи в случаи по т. 9 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“.
|
Yes
|
|
22. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. (представя се когато за предвидените СМР се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,или .7z.
|
No
|
|
23. |
Заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,или .7z.
|
No
|
|
24. |
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
25. |
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи,Приложение № 13 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
|
No
|
|
26. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
|
No
|
|
27. |
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка за обекти недвижими културни ценности. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
|
No
|
|
28. |
Одобрен технически/ технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице, за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, кандидатът представя. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
|
No
|
|
29. |
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z..
|
No
|
|
30. |
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлена система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания. Представя се във формат .pdf, .jpg,
|
No
|
|
31. |
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Удостоверява изпълнението на условията по т. 16-23,от подраздел 14.2 от Условия за кандидатстване.Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
No
|
|
32. |
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (Приложение №16 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg,
|
No
|
|
33. |
Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложениe. (Приложение № 11 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .doc, .docx, .pdf, .jpg.
|
No
|
|
34. |
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар. Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
35. |
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z.
|
No
|
|
36. |
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
37. |
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. (Приложение №3 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s .
|
Yes
|
|
38. |
Отчет за приходи и разходи (ЮЛНЦ). Представя се във формат .pdf.
|
No
|
|
39. |
Удостоверение за данъчна оценка. Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
40. |
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
Yes
|
|
41. |
Декларация за двойно финансиране. (Приложение № 12 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
42. |
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
43. |
Формуляр за мониторинг. (Приложение №18 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
44. |
Декларация за регистрация по ДДС. (Приложение № 20 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
Yes
|
|
45. |
Декларация за държавни или минимални помощи. (Приложение № 15 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
Yes
|
|
46. |
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
|
No
|
|
47. |
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. Представя се във формат . pdf, .jpg.
|
No
|
|
48. |
Форма за наблюдение и оценка на проекти по подмярка (Приложение №1 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf.
|
Yes
|
|
49. |
Справка за съществуващия и нает персонал, (Приложение №14 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg
|
No
|
|
50. |
Ведомост за заплати.Представя се във формат .pdf, .jpg.
|
No
|
|
51. |
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение №19 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване).
|
Yes
|
|
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 1 „Проекти, включващи инвестиции за развитие на „зелената икономика “ от Критериите за оценка
Кандидатът представя:
1. Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.), и/или проектът включва мерки за оползотворяване на отпадъци за собствени енергийни нужди ( когато се предвиждат инвестиции за въвеждане използването на енергия от оползотворяване на вторична биомаса от продукти, които не са включени в Анекс I от ДФЕС).
Допълнително КППП ще разглежда и следните документи от раздел 24.1 от настоящите Условия, следователно кандидатът не ги прилага отново
2. Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност.
3. Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. удостоверяващ изпълнението на условията по т. 16-23,от подраздел 14.2 от Условия за кандидатстване.
|
No
|
|
2. |
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2 Проекти, включващи иновации
Допустимите инвестиционни разходи по проекта са свързани с въвеждането на иновации за самото предприятие/ стопанство
За присъждане на точки по критерия, комисията разглежда обосновка в раздел 11 „Допълнителна информация, необходима за оценката на проектното предложения“, поле „Проектът включва иновации“
Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 2
|
No
|
|
3. |
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 3 „Проекти за развитие на селски, еко и културен туризъм и др. алтернативни форми на туризъм “ от Критериите за оценка
Бизнес планът и други представени от кандидата документи, свързани с дейностите и разходите, за чието подпомагане се кандидатства с проектното предложение.
За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 3
|
No
|
|
4. |
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 4 „Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват” от Критериите за оценка
Удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.
За присъждане на точки по Критерия,
Кандидатите, притежаващи образование в сектора за който кандидатстват следва да приложат копие на един или повече от следните документи:
- Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност;
- копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование).
за доказване на стаж - копие от трудова/осигурителна книжка, от която да е видно най-малко 1 година трудов/осигурителен стаж по професията в съответния сектор.
|
No
|
|
5. |
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 5 „Кандидатът е осъществявал дейност на територията на МИГ Белене - Никопол най-малко 3 (три) години преди датата на кандидатстване“ от Критериите за оценка
КПП извършва проверка на представената Справка за дейността на предприятието на кандидат за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването.
Проверява се регистрацията на кандидата в Търговския регистър и на публикуваните Годишни отчети за дейността. Ако отчетите (някой/и от отчетите) не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията, то е необходимо кандидатът да ги представи във формат .pdf,
|
No
|
|
6. |
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 6 Проекти в секторите компютри, оптика и електроника; автомобили и други превозни средства; метални изделия; печатарска промишленост; информационни технологии” “ от Критериите за оценка
Формулярът за кандидатстване , Бизнес плана и други представени от кандидата документи, свързани с дейностите и разходите, за чието подпомагане се кандидатства с проектното предложение. Бизнес планът и планираните дейности и инвестиции трябва категорично да доказват, че проектното предложение предвижда създаване или подобряване на икономическа дейност, свързана с предоставяне на услуги за населението в съответните сектори:
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“;
С18 "Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители";
С20 „Производство на химични продукти“;
С25 "Производство на метални изделия, без машини и оборудване";
С26 „Производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“;
С27 „Производство на електрически съоръжения“;
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“;
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“;
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“;
За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 6
|
No
|
|
7. |
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 7 „Проекти, създаващи добавена стойност и нови работни места – проекти за производствени дейности и създаващи нови работни места “ от Критериите за оценка
Представени документи в раздел 24.1.
Таблица Б2 "Заетост" от Бизнес плана
раздел „Индикатори” от електронния Формуляр за кандидатстване и Формуляра за мониторинг
Да се представи още:
1. Справка за съществуващия и нает персонал (Приложение № 14);
2. Справка „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година“, Ако отчетите не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията, то е необходимо кандидатът да ги представи във формат .pdf,
ИЛИ
2. Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение.
Представя се в във формат .pdf, .jpg в случай на предприятие, което няма приключила финансова година.
|
No
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Проектът отговаря на целите и приоритетите на СВОМР на МИГ Белене-Никопол
|
Yes
|
|
2. |
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
3. |
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2. от Условията за кандидатстване
|
Yes
|
|
4. |
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от Условията за кандидатстване
|
Yes
|
|
5. |
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Белене - Никопол, съвпадаща с административно териториалните граници на общините Белене и Никопол
|
Yes
|
|
6. |
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на условията за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност
|
Yes
|
|
7. |
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3., т.1 ,т.2 и т. 3 от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
8. |
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2025 г.
|
Yes
|
|
9. |
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от – 19. 558 00 лв.
|
Yes
|
|
10. |
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 97 790 00 лв.
|
Yes
|
|
11. |
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 6.4 . и не превишава 75 %.
|
Yes
|
|
12. |
Разходите по т.3 от подраздел 14.2. на условията за кандидатстване, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект,
|
No
|
|
13. |
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до размера на представената данъчна оценка
|
No
|
|
14. |
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
|
No
|
|
15. |
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение № 3 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
|
No
|
|
16. |
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и кандидатът не е възложител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, то той е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта (По образец Приложение № 17).
|
No
|
|
17. |
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
|
Yes
|
|
18. |
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
|
Yes
|
|
19. |
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 3 от раздел 14.1. „Допустими видове разходи“.
|
Yes
|
|
20. |
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата:
а) едното участва в управлението на дружеството на другото; б) съдружници;
в) съвместно контролират пряко трето лице;
г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните;
д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;
е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;
ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото
|
Yes
|
|
21. |
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя,съгласно Закона за Камарата на строителите, и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал.2 от Закона за Камарата на
строителите и за това е приложен документ
|
No
|
|
22. |
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативната/ите оферта/и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
|
No
|
|
23. |
Ако са представени 3 оферти, изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката. Когато не е избрал икономически най-изгодна оферта, следва да представи писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
|
No
|
|
24. |
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
|
No
|