Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Списък с общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“, „xlsx“;
Yes
2.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
3.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
4.
Формуляр за мониторинг. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
5.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
6.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
8.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ или „jpg“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец;
Yes
9.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
11.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
12.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект" или „Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
13.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице (когато е приложимо).  Представя се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“;
Yes
14.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
15.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
16.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
17.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС - важи за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
18.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно приложение № 3 (важи в случаите, когато заявения за финансиране разход не е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
19.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (когато е приложимо), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – се прилага и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
20.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
21.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
No
22.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
23.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
24.
Удостоверение за признаване на групата/организацията производители. Представя/т се във формат „pdf“, jpg.
Yes
25.
Запитване за оферта. Преставя се във pdf,.jpg;
Yes
26.
Декларация изкуствено създадени условия (Приложение № 11). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
27.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране (Приложение №10). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
28.
Декларация за минимални и държавни помощи (Приложение № 12). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
29.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни;
Yes
30.
Декларация за нередности (Приложение № 5) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
31.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 7). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
32.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ на УО по служебен път (Приложение № 8). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
33.
Декларация за малки и средни предприятия (Приложение № 6);
Yes
34.
Декларация за свързаност съгласно Заповед №РД 09-64703.07.2019 (Приложение № 9) Представя се във формат jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
II. Group
Списък със специфични документи
Criteria Leads to rejection
1.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (Приложение № 17). Представя се във формат „pdf“ . (За кандидати, кандидатстващи за увеличаване размера на финансовата помощ с 10 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, по т.2 на т. 10. Процент на съфинансиране от Условията за кандидатстване);
No
2.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (Приложение № 16). Представя се във формат „pdf“. (За кандидати, кандидатстващи за увеличаване размера на финансовата помощ с 10 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, по т.2 на т. 10. Процент на съфинансиране от Условията за кандидатстване);
No
3.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя /т се във формат „pdf“. (За кандидати, кандидатстващи за увеличаване размера на финансовата помощ с 10 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, по т.2 на т. 10. Процент на съфинансиране от Условията за кандидатстване);
No
4.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“. (За кандидати, кандидатстващи за увеличаване размера на финансовата помощ с 10 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, по т.2 на т. 10. Процент на съфинансиране от Условията за кандидатстване);
No
5.
Доказателство, че проектното предложение включва дейности, подпомагани по линия на ЕПИ (Европейско партньорство за иновации). (За кандидати, кандидатстващи за увеличаване размера на финансовата помощ с 10 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, по т.1 на т. 10. Процент на съфинансиране от Условията за кандидатстване);
No
6.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“. (По критерий за оценка 7. Подпомагане на проекти за въвеждане на нови и енергоспестяващи технологии и иновации в преработвателната промишленост);
No
7.
Резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система, съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“; (По критерий за оценка 7. Подпомагане на проекти за въвеждане на нови и енергоспестяващи технологии и иновации в преработвателната промишленост);
No
8.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (По критерий за оценка 2. Проектът води до опазване на компонентите на околната среда);
No
9.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (По критерий за оценка 3. Проектът води до постигане на съответствие със стандартите на Европейския съюз);
No
10.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества, произход и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция по критерий за оценка 4. Преработка на суровини от чувствителни сектори)- като доказателство, че осигурените най-малко 50 % от обема на преработените суровини са от растителен или животински произход, попадащи в обхвата на чувствителните сектори;
No
11.
Декларация (Приложение № 18) от кандидата с описани вид, количества и произход на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че осигурените най-малко 50 % от обема на преработените суровини са от растителен или животински произход, попадащи в обхвата на чувствителните сектори)- по критерий за оценка 4. Преработка на суровини от чувствителни сектори.
No
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата	Да / Не
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Yes
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е 
изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на основната цел на мярка 2 от СВОМР - Подобряване на цялостната дейност, икономическата ефективност и конкурентоспособността на предприятия от хранително-преработвателната промишленост чрез:
1. по-добро използване на факторите за производство;
2. въвеждане на нови продукти, процеси и технологии, включително къси вериги на доставка;
3. подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост;
4. постигане на съответствие със стандартите на Европейския съюз (ЕС);
5. подобряване опазването на околната среда
Yes
2.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението.
Yes
3.
Допустимост на кандидата за предоставяне на финансова помощ (съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване по мярката)
Кандидатът е някое от изброените лица:
1. земеделски стопани, регистрирани като такива съгласно Закона за подпомагане на земеделските производители;
2. признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9. „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014 - 2020 г.;
3. еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1 и 2;
Кандидатите по т. 1, 2 и 3 трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
4.
Кандидатите, подали проектни предложения имат постоянен адрес за физическите лица или седалище и адрес на управление за юридическите лица и ЕТ (включително клонове на ЮЛ и ЕТ), на територията на МИГ
Yes
5.
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларация за липса на основания за отстраняване. (Приложение № 7). Обстоятелствата се проверяват чрез данните в Регистър Булстат/ Свидетелства за съдимост/ Удостоверения за липса на задължения към НАП и др.
Yes
6.
Инвестициите и дейностите са предвидени да се изпълняват на територията на МИГ Поморие
Yes
7.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност от мярка 2 от СВОМР.
Yes
8.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равенство между половете и липса на дискриминация 2. Устойчиво развитие (защита на околната среда) 3. Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността
Yes
V. Group
Критерии за допустимост на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Съответствие с минимален/максимален размер на безвъзмездната финансова помощ: 
Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ: 5 000 лева 
Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ: 100 000 лева
Yes
4.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Yes
5.
Разходите по проектното предложение са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Yes
6.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 26 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
Yes
7.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Yes
8.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – в срок на валидност.
Yes
9.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 26
изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена е приложена и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора.
Yes
10.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи и трайни насаждения – за 10 годишен период.
Yes
11.
Представеният от кандидата Бизнес план отговаря на условията, посочени раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване, инвестицията показва жизнеспособност съгласно следните показатели: 

1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Yes
VI. Group
Проверка за държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил и представил декарация за минимални и държавни помощи (Приложение № 12) за финансово подпомагане на „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС (когато е приложимо).
Yes
VII. Group
Критерии за допустимост на дейностите
Criteria Leads to rejection
1.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
Yes
2.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо).
Yes
3.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване (когато е приложимо).
Yes
4.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ (когато е приложимо).
Yes
VIII. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма (представена декларация)
Yes
IX. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Yes
X. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes