Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
6.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1 и подписана и подпечатана от кандидата във формат. „pdf“ или „jpg“
Yes
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни. Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
8.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата  издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Yes
9.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения на кандидата и представляващия/те кандидата и на лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
10.
Представени са Удостоверения от община Балчик и община Генерал Тошево за наличие или липса на публични задължения на кандидата и представляващия/те кандидата и на лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
11.
Представено е Удостоверение от ИА „ГИТ” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. 
Yes
12.
Представена е декларация съгласно за липса на основания за отстраняване  Приложение № 3 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата  и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата . Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана
Yes
13.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
No
14.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
15.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване
No
16.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
17.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
No
18.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
No
19.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и Приложение 5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Yes
20.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура .
No
21.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на т.5 и 6 от раздел 13.2 от УК.
No
22.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
23.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
No
24.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения , когато е приложимо
No
25.
Представени са изискуемите съгласно точка 9 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
No
26.
Представено е решение на кандидата за избор на изпълнител в случай, че не се налице условията за избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 или решение за определяне стойността на разхода на база индикативните оферти, в случай, че кандидата ще прилага ПМС 160/1016 година за избор на изпълнител. (което от двете е приложимо)  Когато избраната оферта не е с най-ниска цена е представена и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
No
27.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо)
No
28.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 6а и Приложение № 6б. 
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
No
29.
Представена е	Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване .
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
30.
Представена е	Декларация за липса на изкуствено създадени условия  от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване. Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
31.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 в изискуемите формати.
Yes
32.
Представена е	Декларация НСИ  - Приложение № 10.
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
33.
Представена е декларация за минимални и  държавни помощи – Приложение № 11 .
Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана
Yes
34.
Представена е Декларация  съгласно Заповед  № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. – Приложение № 16 от Документи за попълване. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от кандидати, които са публичноправна организация по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП. Декларацията е сканиран оригинал, представен в един от изискуемите формати и е датирана и  подписана.
Yes
35.
КППП сружебно  изисква чрез Мониторстат   Отчет за приходите и разходите    за последната  приключена финансова година, преди датата на кандидатстване.
No
36.
Допълнителни общи документи, в зависимост от вида на кандидата:Представена е декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване - Приложение №14 (когато е приложимо)
No
37.
Допълнителни общи документи, в зависимост от вида на кандидата:
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (когато е приложимо).
No
38.
Допълнителни общи документи, в зависимост от вида на кандидата:
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо).
No
39.
Допълнителни общи документи, в зависимост от вида на кандидата:
Представено е удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите. (когато е условие за допустимост);
No
40.
Допълнителни общи документи, в зависимост от вида на кандидата:
В случай на кандидати, регистрирани по Закона за занаятите: представени са Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. (когато е приложимо) 

No
41.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
42.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
No
43.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице за съответните части на инвестиционния проект Представени са се във формат „xls“ и сканирани оригинали  във формат „pdf“ или „jpg“;
No
44.
Представена Количествено-стойностна сметка Представена е  във формат „xls“ и сканиран оригинал  във формат „pdf“ или „jpg“;
No
45.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
No
46.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, включително за инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). (когато е приложимо).
No
47.
Представена е Техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
No
48.
Представен е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието и/или изпълнението на условията по т. ІІ.Б от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията) (когато е приложимо).
No
49.
Представени са доклад и резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията). (когато е приложимо).
No
50.
Представена е декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (Приложение № 14 от Документи за попълване) - когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата или чрез предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините - когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. (когато е приложимо)
No
51.
Документи, проучвания, сертификати, патенти, удостоверения за регистрация на полезен модел и други приложими документи, доказващи е проектното предложение, включва иновации (когато е приложимо).
No
52.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №15 от документи за попълване) (когато е приложимо).
No
53.
Изискан е от КППП слежебно чрез Мониторста  Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд    или   е представена от кандидата Ведомост за заплати (което и когато е приложимо).  
No
54.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента, засегнат от инвестицията (когато е приложимо).
No
55.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС / / (когато е приложимо). 
No
56.
Представени са предварителни/окончателни договори  с доставчици от територията на МИГ  които да доказват осигуряването на суровини и материали, произведени/предлагани от производители/търговци от територията на МИГ Балчик - Генерал Тошево.   (когато е приложимо).
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ, ОБЩА ДОПУСТИМОСТ, ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е
Земеделски стопанин или микропредприятие, регистрирано като ЕТ или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите, или физическо лица, регистрирано по Закона за занаятите.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на МИГ – Балчик-Генерал Тошево.
Yes
3.
В случай на кандидат земеделски стопанин, към датата на подаване на проектното предложение отговаря на изискванията на т.2 от раздел 11.1 от УК
No
4.
В случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите (занаятчии) към дата на подаване на заявлението за подпомагане трябва да отговарят на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица) и /или да са вписани в регистъра на занаятчиите на Регионална занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава). Кандидатите трябва да отговарят на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП.
Yes
5.
Кандидатът  отговаря на определението за микропредприятие, съгласно дефиницията на чл. 3, ал. 3 от ЗМСП .
Yes
6.
За кандидата не се налице основани за отстраняване, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с декларация за липса на основания за отстраняване, Приложение №3, свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОП, Удостоверения от община Балчик и община Генерал Тошево,Удостоверение от ИА”ГИТ”. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.  В случай на констатирано по документи наличие на едно или повече остнования за отстраняване  проектът се отхвърля.
Yes
7.
Кандидатът отговоря на изискванията, посочени в  т.1, т.2 и т.3 от Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 16). 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение №16 и проверки в публично достъпни регистри и други източници на информация.
В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията проектът се отхвърля.
Yes
III. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца 
Крайният срок за изпълнение на проекта е не по-късно от 30 юни 2025 г
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
2.
Минималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не е по-малък от 9 779,00 лева 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
3.
Максималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не надхвърля  97 790,00 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
4.
Минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за проект  за развитие на    туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически   услуги),  е в размер на  488,95 лева, при интензитет на помощта 5%.;
Минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, който не включва    дейности за развитие на развитие на туризъм (изграждане и обновяване на      туристически обекти и развитие на туристически услуги) е в размер на                         7 334,25 лева    при интензитет на помощта 75 %, като в случаите на по-нисък интензитет,  минималния размер на безвъзмездната финансова помощ за проект ще е по-нисък от  7334,25 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
5.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ за проектното предложение не надхвърля  52 237,50 лева 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на това условие
В случай на несъответствие.КППП извършва корекция на  размера на БФП до допустимия.
No
6.
В случай на проект за изграждане и обновяване на места за настаняване размерът на безвъзмездната финансовата помощ не превишава 50 000 лв. с включен ДДС (чл.21, ал.4 от Наредба 22)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на надвишаване на тази сума, Комисията изпраща на кандидата уведомление за това несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при невъзможност да се реализира проекта след бюджетната корекция, проектът се отхвърля.

Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на това условие
В случай на несъответствие.КППП извършва корекция на  размера на БФП до допустимия.
No
7.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по мярка 6.4.1 за територията на МИГ – Балчик-Генерал Тошево  и Насоките за кандидатстване – до 75 % от общите допустими разходи за всички  допустими дейности, с изключение за проекти за изграждане и обновяване на туристически обекти  с до 20 места за настаняване и развитие на туристически услуги , за които интензитетът не може да надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.                                      
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него

Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на това условие
В случай, че интензитет надхвърля 75%  ( а в случай на дпроекти за изграждане и обновяване на туристически обекти  с до 20 места за настаняване и развитие на туристически услуги – 5%) същият се коригира от КППП до размера на допустимия.
No
8.
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проектното предложение индикатори  и те са количествено определени.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности.
No
9.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1. Изграждане и обновяване на туристически обекти с до 20 места за настаняване и
развитие на туристически услуги;
2. Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1
от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените
продукти и материали);
3. Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора,
хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни
дейности и услуги базирани на ИТ и др.).;
4. Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено
потребление;
5. Развитие на занаяти , включително предоставяне на услуги, свързани с участието
на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
10.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Балчик и Генерал Тошево, формираща ,територията на  „МИГ Балчик-Генерал Тошево”, с изключение на територията на град Балчик и Курортен комплекс „Албена“, Община Балчик, попадащи в списъка на населените места и курортните комплекси по черноморското крайбрежие с развит масов туризъм, посочени в Приложение № 16 към ПРСР (2014-2020), където не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
No
11.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. Непредставянето на допълнителна информация води до отхвърляне
Yes
12.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години  при спазване изискванията на т.5 и т.6 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. 
При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
13.
В случай на проект за развитие на туризъм и включени дейности за изграждане и обновяване на места за настаняване са допустими при следните условия: обектът е с 20 и по-малко от 20 помещения за настаняване на туристи (чл.21, ал.4 от Наредба 22). и в описанието на дейността се  съдържа описание за осигуряването на  съответствие с  изискванията на  чл. 79, ал. 2  на Наредба№22/2015
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
14.
В случай на инвестиции за дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление , са спазени изискванията на т. ІІ.Б от раздел 13.2 от УК. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
No
15.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1.	В рамките на процедурата не се финансират дейности, които водят до осъществяване на селскостопанска дейност или резултатът от дейността е продукт, включен в Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5. Не се подпомагат по процедурата и дейности, при които резултатът от тях е продукт извън Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, съгласно Приложение № 5 и същите са допустими за подпомагане по подмярка 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.
2.	Не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лв. с включен ДДС по проект, финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР, или ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба № 22 от 2015 г. 
3.	В рамките на процедурата не се финансират инвестиции насочени към дейности, които се финансират по подмярка 8.6 „Инвестиции в технологии за лесовъдство и в преработка, мобилизиране и търговията с горски продукти“ от мярка 8 „Инвестиции в развитие на горски територии и подобряване жизнеспособността на горите“, включително дейности описани в приложение № 5 от Документи за информация. 
4.	Не се предоставя финансова помощ за хазарт, финансови услуги (в т. ч. извършването и предоставянето на платежни услуги), инвестиции, свързани с електронни пари (вкл. генериране на криптовалути), голф, лов и риболов, сектори и дейности, определени за недопустими в Регламент (ЕС) № 1407/2013, производство на енергия от ВЕИ за продажба.
5.	Не са допустими проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
6.	Не са допустими проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
7.	Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
Неспазването (отговор „НЕ“) води  до отхвърляне

No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
За проектното предложение не е установено двойно финансиране.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. 
В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ -Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Criteria Leads to rejection
1.
Извършва се проверка на декларираните от кандидата данни в Декларация за  минимални и държавни помощи – Приложение № 12 от УК, и проверка в публичните регистри на Министерство на финансите и ДФЗ, за наличие на съответствие с изискванията на раздел 16 от Условията за кандидатстване по настоящата процедура и с Указанията за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него (Приложение към Заповед № РД 09-778/20.08.2018 г. на министъра на земеделието, храните и горите). Максималният размер, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни  години.

В случай, че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на безвъзмездната финансова помощ до максимално допустимия размер. Намаляването се прехвърля като сума в лева към собствения принос на кандидата.
В случай, че кандидатът към датата на кандидатстване вече е получил по други проекти/договори максималния размер  на помощта по режим de minimis, проектното предложение по настоящата процедура се отхвърля. 

"ДА" - ако максималният размер на помощта по режим de minimis не надхвърля регламентирания размер. При отговор "НЕ"
КППП извършва корекции в бюджета или при вече достигнат максимум на помощта отхвърля проекта.
No
VII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 1а Протокол от посещение на място , към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Yes
VIII. Group
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
4.	определени като допустими разходи в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират на УО на ПРСР 2014 -2020 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
2.
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи: 
1. Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество;
2. Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
3. Общи разходи, свързани с разходите за точка „1“ и „2“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
4. Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на тези условия.
В случай на несъответствие, се попълва „НП“ и може да се  извърши корекция на бюджета 
No
3.
В случай на включени разходи за проекта по т.3 от раздел 14.1 от УК, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават: 
•	Допустимите разходи по т. 3 от раздел 14.1 не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“ от раздел 14.1. 
•	Разходите за консултации, свързани с  от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или финансов анализ, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, част от разходите по т.3 от раздел 14.1 не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на тези условия.
В случай на несъответствие, се попълва „НП“ и може да се  извърши корекция на бюджета 
No
4.
Разходите по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
5.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни средства, те представляват „машини“ , които следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. (в съответствие с изискванията на т.ІІ.В от раздел 13.2 от УК).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при невъзможност да се реализира проекта след бюджетната корекция, проектът се отхвърля.
Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на тези условия.
В случай на несъответствие, се изисква допълнителна информация. Комисията може да извърши корекция на бюджета. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при невъзможност да се реализира проекта след бюджетната корекция, проектът се отхвърля.
No
6.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта.
No
7.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените референтни разходи;
16.	определени като недопустими в мярка 4 от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета 

No
8.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.9  от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
X. Group
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Показателите за оценка на бизнес плана показват подобряване на  дейността на предприятието, доказват икономическата жизнеспособност на проекта и предприятието и постигане целта на процедурата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes