Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
No
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Yes
5.
Документите, качени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а, когато документът е официален по смисъла на Граждански процесуален кодекс, той е легализиран с апостил.
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес план - текстови вариант с подпис/и, печат на всяка страница, сканиран във формат .pdf, .jpg, .doc, docx (Приложение № 1 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване)
Yes
2.
Бизнес_план_- табличен вариант във формат .xls, или .xlsx. (Приложение № 2 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ).
ВАЖНО: При попълване на формуляр за кандидатстване в ИСУН, раздел „Електронно прикачени документи“, документите по т. 1 и т. 2  се прикачват към  „Безнес план“, заедно или поотделно.
Yes
3.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат .xls, .xlsx, .pdf или .jpg (Приложение № 3 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ).
Yes
4.
Удостоверение за постоянен адрес, издадено от съответната община. Представя се сканирано във формат .pdf, или .jpg.  Документът е изискуем само за кандидати ЗП – физически лица.
No
5.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение/Удостоверение от НАП и удостоверение от съответната община по адреса на кандидата/. Представя се сканирано във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z
Yes
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му; когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. Представя се сканирано във формат .pdf, или .jpg.
Yes
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат .pdf, или .jpg.
No
8.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. (Когато към датата на подаване на проектното предложение документът не е издаден, се представя входящ номер на искане за издаване от съответния орган). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Yes
10.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите. (когато е приложимо). Когато към датата на подаване на проектното предложение документът не е издаден, се представя входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представя се във формат .jpg,.pdf,
No
11.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Когато към датата на подаване на проектното предложение документът не е издаден, се представя входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z.
No
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията, за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат . .pdf, или .jpg.
No
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите  вноски.  Важи  в  случай,  че  проектът  включва  разходи  за  закупуване на активи  чрез  финансов лизинг. Представя се сканирано във формат  .pdf, или .jpg.
No
14.
Отчет за приходи и разходи и счетоводен баланс за последната приключена финансова година или за последен  приключен отчетен  период  - Приложимо само за кандидати ЮЛ. П Представя се сканиран във формат .pdf
ВАЖНО: При попълване на формуляр за кандидатстване в ИСУН, раздел „Електронно прикачени документи“, документите по т. 14  се прикачват към „Отчет за приходи и разходи (ЮЛНЦ) , в случай че кандидатите са регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.
No
15.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във  формат  .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z., в случай че същата не е обявена в НСИ.
No
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване  (в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z.
No
17.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея. 
ВАЖНО: Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален  ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват  животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
18.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповед и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение.(когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, или .7z.
No
19.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро  с  посочен   ДДС  ведно с направено от кандидата запитване за оферти съгласно (Приложение № 1 от Документи за информация към Условията за кандидатстване). Важи в случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, Приложение № 3 към настоящите Условия за кандидатстване/Документи за информация . Не се  отнася  при  кандидатстване  за  разходи за  закупуване  на  земя,  сгради и друга недвижима  собственост,  както  и  за  разходи  за  извършени  услуги  от  държавни  или общински органи и институции. Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m.
No
20.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 1 от Документи за информация към Условията за кандидатстване. Важи в   случай,   че  разходът,   за  който  се кандидатства  с  проектното  предложение  НЕ  Е  ВКЛЮЧЕН  в  списък  с  референтни разходи, Приложение № 3. към настоящите Условия за кандидатстване/Документи  за информация . Не се отнася при  кандидатстване   за  разходи   за  закупуване  на  земя,   сгради   и  друга   недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m.
No
21.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
22.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. За разходи за пред проектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат .pdf или .jpg.
No
23.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
No
24.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП.  В  случаите на  инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител . Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, или .zip Приложените КСС се представят във формат .xlsx или .xls.
No
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“, или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,или  .7z.
No
26.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
No
27.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
28.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
29.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
30.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Когато е приложимо).Съгласно т. 8 от раздел 13.2, кандидатът може да приложи и/или Технически спецификации. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
No
31.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни. (Приложение № 4 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc или  .docs.
Yes
32.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 5 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат  .pdf, .zip, .rar,или .7z.
Yes
33.
Декларация за нередности (Приложение № 6 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата); когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат. Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
Yes
34.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието което подава декларацията - Приложение № 7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване;  указания за попълване – Приложение № 7а от Документи за попълване към Условията за кандидатстване и справка за обобщените параметри на предприятието Приложение № 7б от Документи за попълване към Условията за кандидатстване. Представя се във формат .pdf, или .jpg. Не се представя от кандидати, които са големи предприятия.
Yes
35.
Декларация за двойно финансиране. (Приложение № 8 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Yes
36.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност (Приложение № 9 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Yes
37.
Формуляр за мониторинг.(Приложение № 10 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Yes
38.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА. (Приложение № 11 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
Yes
39.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение № 12 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Yes
40.
Становище на Българска агенция по безопастност на храните, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС.( когато е приложимо) Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
41.
Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване. Когато   минималният   стандартен   производствен   обем   се   доказва   с намерение  за  засаждане/засяване,  кандидатът  предоставя  и  декларация  с  данни  за предходната стопанска  година   (Приложение  № 14   от   документи  запопълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .doc, .docx, .pdf или .jpg.
No
42.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията. (Приложение № 16 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc или .docx.
No
43.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, за приходите от земеделска дейност, производство на преработена земеделска продукция и услуги, директно свързани със земеделската дейност – приложима за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване (Приложение № 17 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .doc, .docx, .pdf или .jpg.
No
44.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелството за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (Приложение № 13 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc или .docx
No
45.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
46.
Удостоверение за признаване на групата /организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
47.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж). В случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, или .7z.
No
48.
Копие от документ за собственост на земя и/или земеделска земя и/или копие от влязъл в сила договор за наем, и/или копие от вписан в службата по вписванията към съответния районен съд и регистриран в съответната общинска служба земеделие към МЗХГ договор за аренда. Представя се във формат .pdf,.jpg – в случай на кандидатстване за разходи за:
а/закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ;
б/строително монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ;
в/създаване и/или презасаждане на трайни насаждения.
No
49.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване – важи за проекти, които включват инвестиции в напоителни системи. Представя се във формат .pdf, .jpg .rar, .7z или .zip.
No
50.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ от компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, или .7z
No
51.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
52.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения. Представя се във формат .pdf, .jpg
No
53.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от писмено доказателство по чл. 29 от Регламент (EО) № 834/2007 за биологична продукция издаден от контролиращо лице. Представя се във формат .pdf, .jpg
No
54.
Сертификат за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС. Представя се във формат .pdf, .jpg
No
55.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013. Представя се във формат .pdf,.jpg
No
56.
Справка за съществуващия и нает персонал. Представя се във формат .pdf, .jpg. 
ВАЖНО: В случай, че кандидатът не е обявил в НСИ „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд“ за предходната финансова година и/или за последния отчетен период, той следва да бъде приложен към Справката за съществуващия и нает персонал. Кандидатите, които са признати групи-организации на производители представят този документ за всеки един от членовете.
No
57.
Ведомост за заплати. Представя се във формат .pdf, .jpg.
No
58.
Документ, издаден от обслужваща банка за банковата сметка на кандидата - при попълване на формуляра за кандидатстване в ИСУН, раздел "Електронно прикачени документи", документът се прикачва към "Банкови документи, удостоверяващи наличието на финансов ресурс за провеждане на курса/семинара". Представя се във формат .pdf, .jpg.
Yes
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2. от Условията за кандидатстване
Yes
3.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване
Yes
4.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Белене - Никопол, съвпадаща с административно териториалните граници на общините  Белене и Никопол
Yes
5.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията. В останалите случаи е неприложимо
No
6.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи и трайни насаждения – за 10 годишен период.
Yes
7.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на условията  за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност
Yes
8.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3., т.1 и т.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 24 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2025 г.
Yes
10.
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  39 116, 00  лв.
Yes
11.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 146 685, 00 лв.
Yes
12.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 4.1. и не превишава 50 %. (когато е приложимо)
Ако превишава 50 %, то той отговаря на условията за увеличаване на интензитета по т. 10 от Условията за кандидатстване, и това е обосновано и/или доказано с документи.  
Yes
13.
Разходите по т. 4 от подраздел 14.1. на условията за кандидатстване, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект
No
14.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до размера на представената данъчна оценка
No
15.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
No
16.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №3 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
No
17.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” , то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта (По образец Приложение № 1, документи за информация).
No
18.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
No
19.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – в срок на валидност.

No
20.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 4 от раздел 14.1 „Допустими разходи“.

No
21.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото
No
22.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя,съгласно Закона за Камарата на строителите, и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ
No
23.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за  производство  и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата
No
24.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на биоенергия са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите
No
25.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
No
26.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката. (когато е приложимо)
No
27.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.”
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност
Yes
2.
Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия:
1.Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3.Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ.
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Yes
VIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 7 към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
IX. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕСПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №6 и 6а като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 29б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 29б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
X. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор
No
XI. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes