Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че /лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Yes
5.
Представени са Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общините Котел, Сунгурларе и Върбица
Yes
6.
Удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата. Представя се във формат „pdf”.
Yes
7.
Представена е Декларация за нередности съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване;
Yes
8.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата;
Yes
9.
Представена е декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване;
Yes
10.
Представена е декларация за липса на изкуствено създадени условия съгласно Приложение № 6 от Документи за попълване;
Yes
11.
Представена е декларация – НСИ съгласно Приложение № 7 от Документи за попълване;
Yes
12.
Представена е декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо – Приложение № 9 и 9а от Документи за попълване;
No
13.
Представен е бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" – Приложение № 10 и Приложение № 10а от Документи за попълване;
Yes
14.
Представена е Декларация за свързаност съгласно Приложение № 11 от Документи за попълване;
Yes
15.
Представена е Декларация за размера на получените държавни помощи съгласно Приложение № 12 от Документи за попълване;
Yes
16.
Представен е формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 съгласно Приложение № 14 от Документи за попълване;
Yes
17.
Представени са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;
No
18.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите).

или е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган, но това е допустимо само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. В случай че е представен само входящ номер и проектът не включва СМР, комисията ще изиска представяне на Решението преди приключване на оценката.
Yes
19.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване(когато е приложимо).
No
20.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
21.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
No
22.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
No
23.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР;
Yes
24.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци);
No
25.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;
No
26.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, (Важи за разходи, които са включени в референтния списък);
No
27.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 13 от Документи за попълване за разходи, които не са включени в референтния списък, - не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции;
No
28.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец).
No
29.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП , а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора;
No
30.
Представено е удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост;
No
II. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА СМР
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота (Приложимо е за проекти, които включват строително-монтажни работи и/или закупуване на нови машини, оборудване и съоръжения; и/или специализирани транспортни средства, обслужващи производствената дейност на кандидата. Не е приложимо за мобилни преработвателни съоръжения, които не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията и поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.)
No
2.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
No
3.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
No
4.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представени са във формат „pdf“ съгласно Приложение № 15 от Документи за попълване;
No
5.
Заверени количествено-стойностни сметки, включително и във формат „xls“ (когато е приложимо) съгласно Приложение № 15 от Документи за попълване;
No
6.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
No
7.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
No
8.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж –важив случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
No
III. Group
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ В МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес);
Yes
2.
Представена е Техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
Yes
IV. Group
ДОКУМЕНТИ,ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР
Criteria Leads to rejection
1.
Резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система, съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ).Документът се представят, когато кандидатът заявява приоритет по критерий за подбор 2.
No
2.
Декларация  за иновации  - Приложение № 8. Декларацията се попълва в случаите, когато кандидатът заявява разходи за иновации, съгласно иновативните характеристики  описани в раздел Обяснителни бележки на УК. Документът се представят, когато кандидатът заявява приоритет по критерии 3.
No
3.
Представена е справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година – Приложение № 11 (когато е приложимо). Справката се представя, когато кандидатът заявява приоритет по критерий 8;
No
4.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 5;.
No
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1. Земеделски производители /Физически и Юридически лица/, регистрирани по Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските производители.
 2. Признати групи или организации на производители за инвестиции, които са от полза на цялата група или организация на производители и са свързани с основната земеделска дейност по производство и/или съхранение на земеделски продукти, произведени от техните членове, както и с подготовка на продукцията за продажба.
3. Еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1 и 2. 
*Кандидатите по т. 1, т. 2  и 3 трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“;
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“;
Yes
4.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  и  ЮЛ има   седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на „МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица“;
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Насоките за кандидатстване.
Yes
6.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 8.6. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР;
Yes
7.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа;
Yes
8.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 8.6;
Yes
9.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 8.6;
Yes
10.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма;
Yes
11.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „допълнителни работни места в стопанството“ и той е количествено определен.
Yes
12.
Кандидатът е представил минимум 3 запитвания изпратени до потенциални оференти (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
No
13.
Приложените оферти съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
1. Име и адрес на оферента;
2.Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата;
3. Цена, включваща и описание на ДДС; 
4. Валидност на офертата.
No
14.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП);
No
15.
Сключеният предварителен договор с един от оферентите е определен на базата, на посоченият в запитването критерий за оценка. (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП);
No
16.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
VI. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер до 50% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 20 000лева.
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 200 000лева
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Котел, Сунгурларе, гр. Върбица и селата Крайгорци и Чернооково.
Yes
VII. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът включва инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти преди индустриалната преработка на дървесината (съгласно Приложение № 1 към Условията за кандидатстване,Машинно обработване  на  дървен материал чрез бичене, фрезоване, комбинирано или рязане или развиване, чрез
1.	Нарязване, сортиране, рендосване, профилиране, окрайчване, фасониране и шлайфане;
2.	Сушене и импрегниране на дървен материал;
3.	Производство на дървесен талаш, дървесно брашно, технологични трески,  дървесни пелети и брикети от необработени дървени материали, вършина и други дървесни отпадъци;
4.	Производство на колове или колчета: белене, цепене, заостряне, пакетиране;
5.	Производство на дърва за горене: рязане, цепене, пакетиране;
Yes
VIII. Group
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите съответстват на дейностите, обосновани и  основателни са за изпълнението на проекта. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №24)
Yes
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по т. 14 от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, скоито е обоснован съответния разход. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №24)
Yes
IX. Group
ОЦЕНКА НА СЪОТВЕТСТВИЕТО
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности
Yes
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода, за който е изготвен и доказва постигането на показателите.
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
XI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Yes
XII. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил и представил декарация за държавни помощи за финансово подпомагане
Yes
XIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 25)
Yes
XIV. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта(Попълва се работен лист оценка на бизнес плана – Приложение № 23)
Yes