Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Оценка за допустимост на проектното предложение и на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срок
Yes
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата е прикачено/и нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или заповед на кмета за кандидати общини във формат „pdf“.
No
4.
Съответствие на кандидата с изискванията на СВОМР:
Кандидатът има постоянен седалище и адрес на управление на територията на МИГ Луковит-Роман
Yes
5.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ Луковит-Роман.
Yes
6.
Целите на проекта съответстват на поне една от целите на мярката от СВОМР
Yes
7.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярката от СВОМР
Yes
8.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
9.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР
Yes
10.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Yes
II. Group
Проверка за окомплектованост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Заявени точки за оценка на проектното предложение по критериите за оценка
No
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности (по образец, Приложение № 1)
Yes
3.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия.
No
4.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване.
No
5.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие
No
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване (образец, Приложение № 4)
Yes
7.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (по образец, Приложение № 3)
Yes
8.
Декларация за нередности (образец, Приложение № 5)
Yes
9.
Декларация за двойно финансиране (по образец, Приложение № 11)
Yes
10.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (по образец, Приложение № 6) 
Yes
11.
Декларация за свързаност, съгл. Заповед РД 09-647/03.07.2019 г. на УО на ПРСР ( Приложение № 7)
Yes
12.
Декларация за Декларация за липса на изкуствено създадени условия  (Приложение № 8)
Yes
13.
Декларация за неикономически дейности в свободен текст, с приложение ГФО, от което да е видно финансово-счетоводното (в т.ч. аналитичното) обособяване на икономическата от неикономическата дейност.
No
14.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение, с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване
No
15.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите
Yes
16.
Удостоверение за липса на задължения към общината
Yes
17.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски - важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг
No
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения
No
20.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура (важи, в случай че проектът включва разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. – приложимо за възложител по ЗОП
No
21.
Сканирано копие на всички документи от проведената процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение), включително: запитване за оферта по образец (Приложение № 10) до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя, предложил най-ниска цена. Представят се във формат „pdf“. – приложимо за кандидати, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ по реда на ЗОП
No
22.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, ел. поща, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС, вкл.  решение за определяне на стойността на разхода. (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП) .
Представят се във формат „pdf“.  
No
23.
Една независима оферта или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП и разходите, за които кандидатстват, са включени в списък с референтни разходи на ДФЗ).
No
24.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство, които съдържат наименование на оферента, ЕИК, ел. поща, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и запитвания за представяне на оферти по Приложение №10 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване  (важи в случаите, когато кандидатът не е възложител по ЗОП, ще провежда процедура за избор на изпълнител  по ПМС № 160 и разходът, за който  кандидатства не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”).
No
25.
Една независима оферта или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет (print screen) за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя - с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП,  ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който кандидатстват, е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”).
No
26.
Решение за определяне стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Важи в случаите, когато кандидатът е възложител по Закона за обществените поръчки или планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160.
Yes
27.
Предварителни или окончателни договори за услуги/ доставки /СМР – обект на инвестицията, а когато е сключен договор с изпълнител, който не е предложил най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (важи в случаите, когато кандидатът не е възложител по ЗОП и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160, когато разходът е под праговете, определени в чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ).
Yes
28.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), съгласно Приложения № 2-1 и № 2-2.
Yes
29.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 10
Yes
30.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Yes
31.
Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност – важи за кандидати ЮЛНЦ.
Yes
32.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата
No
33.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж
No
34.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение
No
35.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява
No
36.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява ( важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно ЗУТ) и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането и/или принадлежностите и/или съоръженията, включени в проекта.
No
37.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. 
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.

No
38.
Разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
No
39.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ
No
40.
Количествено-стойностни сметки
No
41.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности).
No
42.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти)
No
43.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването, включени в проекта
No
44.
Декларация за създаване на работни места (по образец, Приложение №12)
No
45.
Справка за населението в населеното/ните място/места, разположено/ни на територията  (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаа датата на
No
III. Group
Проверка за съответствие с изискванията на мярката
Criteria Leads to rejection
1.
Съответствие на кандидата и допустимите дейности по проекта
Yes
2.
По проекта не са включени дейности, свързани с инвестиции в обекти, обявени за недвижима културна ценност от национално и световно значение
Yes
3.
Приложени са всички изискуеми документи, съгласно раздел ІІ Проверка за окомплектованост на проектното предложение от настоящия контролен лист
Yes
4.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 от Условията за кандидатстване
Yes
5.
Проектното предложение НЕ включва недопустими разходи
Yes
6.
Не е установено дублиране на разходи
Yes
7.
Проектът съответства на изискването за  минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката.
Yes
8.
Общите разходи по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” не надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. 1, 2 и 4
Yes
9.
Разходите за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи (т.1, т. 2 и т.3)
Yes
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите
Yes
11.
Финансовата помощ в проекта е в допустимия размер, съгласно т. 10 от настоящите Условия за кандидатстване, а именно:
-100 % финансиране - в случай, че проекта няма да генерира приходи;
-100 % финансиране – в случай, че проекта ще генерира приходи, но стойността на проекта е под левовата равностойност на 50 000 евро;
-Размерът на финансовата помощ за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи се определя въз основа на анализ „разходи-ползи“.
Yes
12.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Yes
13.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
Yes
14.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
Равенство между половете  
Равни възможности 
Създаване на условия за превенция на дискриминацията
Yes
15.
Във формуляра за кандидатстване са въведени индикаторите относими към проектното предложение и са количествено определени
Yes
16.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ и Насоките за кандидатстване.
Yes
17.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на актуалния към момента на кандидатстване на Общински план за развитие на съответната община
Yes
IV. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
За дейностите/ разходите по проекта липсва двойно финансиране в публичния модул на ИСУН (за двата програмни периода 2007-2013 и 2014-2020)
Yes
2.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
V. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Липсват данни за изкуствено създадени условия
Yes
2.
Кандидатът е представил декларация за изкуствено създадени условия
Yes
VI. Group
Проверка за минимални/ държавни помощи – допустими са само проекти в режим „НЕПОМОЩ“
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно документ Анализ „Разходи-ползи“, проектното предложение не генерира приходи и не съдържа икономическа дейност
Yes
2.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Yes
VII. Group
Проверка от посещение на място за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокол от посещение на място съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Yes
VIII. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности
Yes
2.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
Yes