Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния/ните представител на кандидата.
No
2.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално заверено пълномощно.
В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълнени данните и пълномощното е подписано от всяко от тях
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП.
No
3.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
No
4.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата  изискуема информация
Yes
5.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1 и подписана и подпечатана от кандидата .
Yes
6.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни. Декларацията е представена в един от изискуемите формати и е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
7.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата  издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Yes
8.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения  на кандидата и представляващия/те кандидата и на лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
9.
Представено е  удостоверение от ИА „ГИТ” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен
Yes
10.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване (съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване)  от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -  датирана, подписана и подпечатана.
Yes
11.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана, подписана и подпечатана.
Yes
12.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
13.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване
No
14.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
15.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
No
16.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
No
17.
Представен Бизнес План по образец, Приложение № 5а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница  и Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 5б от документите за попълване).
Yes
18.
Представено е решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на Условията за кандидатстване по настоящата процедура
No
19.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на т.6 , т.7 и т.8 от раздел 13.2 от УК.
Yes
20.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
No
21.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
No
22.
Представени Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения. ( когато е приложимо).
No
23.
Представени са изискуемите съгласно точка 12  от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
No
24.
Представено е решение на кандидата за избор на изпълнител.
No
25.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. (когато е приложимо).  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки,  представени  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”  и  във формат „xls” или “xlsx” (когато е приложимо)
No
26.
Представена е Декларация  по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията - Приложение № 6а и Приложение № 6б. Представя се в формат „.pdf,  или  .jpg ( за декларацията)  и  .xls, .xlsx ( за справката); Декларацията е датирана, подписана и подпечатана
No
27.
Представена е документация от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и за разходите по т.ІІ.1 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, извършени преди датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП);
No
28.
Представена е документация от проведените пазарни консултации, вкл. решение за обосноваността  и  определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП (важи за кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и набират офертите по т.12.1 и т.12.2  от раздел 14.2  чрез провеждането на пазарни консултации по реда на ЗОП  за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/ услуга/ );
No
29.
Представена е 	Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване - датирана, подписана и подпечатана от кандидата.
No
30.
Представена е	 Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване - датирана, подписана и подпечатана от кандидата
No
31.
Представен е Формуляр за мониторинг, датиран, подписан и подпечатан от кандидата съгласно Приложение № 9.
Yes
32.
Представена е Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА - Приложение № 10 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от кандидата.
No
33.
Представена е декларация за  държавни помощи – Приложение № 12. Декларацията е датирана, подписана и подпечатана от кандидата.
No
34.
Представено е удостоверение за липса на задължения към община Тунджа, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане
Yes
35.
Представена е Декларация  за свързаност  съгласно Заповед  № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. – Приложение № 18 от Документи за попълване. Декларацията не се представя от кандидати, които са публичноправна организация по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП. Декларацията е датирана,  подписана  и подпечатана.
No
36.
Представен е Отчет за приходите и разходите  за последната  приключена финансова година, преди датата на кандидатстване, заверен от НСИ
No
37.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (когато е приложимо).
No
38.
За кандидати по т.1 от раздел 11 от УК -  земеделски стопани са представени: Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея.
Yes
39.
За кандидати по т.2 от раздел 11 от УК  - признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014 - 2020 г., които преработват собствена суровина са представени: Регистрационни карти, издадени по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към тях на всички членове.
Yes
40.
Представен  е Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал.4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем за кандидати – земеделски стопани (когато е приложимо
No
41.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
42.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
No
43.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице за съответните части на инвестиционния проект. Представени са в  един от следните формати .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip, а също и като електронни таблици във формат .xlsx,  или.xls;
No
44.
Представени са количествено-стойностни сметки. Представени са   подписани и подпечатани   във един от следните формат pdf, или .jpg, а също и като електронна таблица във формат .xlsx, или .xls, съгласно Приложение № 15;
No
45.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти
No
46.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, включително за инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
No
47.
Представена е Техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
No
48.
Представен е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието и/или изпълнението на условията по т. ІІ.1 от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията).
No
49.
Представени са Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 08.09.2016 г., изготвени от правоспособни лица, които отговарят на изискванията на  чл. 59, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) и са вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.(важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията).  (когато е приложимо).
No
50.
Представена е Декларация за видовете и количества суровини собствена продукция за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (Приложение № 11 от Документи за попълване към УК) - когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата или чрез предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините - когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата – датирана, подписана, подпечатана. (когато е приложимо-Декларацията  е датирана, подписана и подпечатана от кандидата.
No
51.
Представен е Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
No
52.
Представена е Декларация за видовете и количества  суровини собствена продукция   -  Приложение № 11 към Условията за кандидатстване,  документи за попълване (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция).
No
53.
Представени са предварителни договори с доставчици  с описани вид, количества и цени на  суровини от чувствителните сектори, като доказателство, че са осигурени най-малко 75% суровини от обхвата на чувствителните сектори (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция или се допълва процента на  суровината от собствена земеделска продукция).
No
54.
Представени са Проучвания, сертификати, патенти, удостоверения за регистрация на полезен модел и други приложими документи, доказващи въвеждането на иновации в преработката на селскостопански продукти (когато е приложимо
No
55.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №17 от документи за попълване) (когато е приложимо). Справката е датирана, подписана и подпечатана от кандидата.
No
56.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  ( заверен от кандидата и  НСИ)  или Ведомост за заплати (което и когато е приложимо).
No
57.
Представени  са предварителни договори с земеделски производители със стопанства /животновъдни обекти на територията на община Тунджа с описание на видове суровини, количества и цени на селскостопански продукти с които се доказва , че в процеса  изпълнение на бизнес плана  съгласно  заложената производствена програма на кандидата, ще  се използват като суровина  селскостопански продукти от  растителен или животински произход, добити на територията  на МИГ –Тунджа.Към договорите са приложени регистрация и анкетен формуляр на земеделския производител, с който е сключен договор, а в случай на договор за  суровина от животински произход и удостоверение за регистрация на животновъдния обект (когато е приложимо).
No
58.
Представени са Предварителни договори с доставчици с описани вид, количества и цени на биологични суровини (когато не се предвижда преработка на собствена биологично сертифицирана земеделска продукция) и Сертификат/и за биологичните продукти от контролиращо лице към представените предварителни договори (когато не се предвижда преработка на собствена биологично сертифицирана земеделска продукция) и/или към Декларация за видовете и количества  суровини собствена продукция -Приложение № 11 към Условията за кандидатстване,  документи за попълване (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена биологично сертифицирана земеделска продукция) (когато е приложимо).
No
59.
Представен е Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.).(когато е приложимо)
No
60.
Представени са Резюме и Доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 08.09.2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания., изготвени от правоспособни лица, които отговарят на изискванията на  чл. 59, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) и са вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1. Земеделски стопанин;
2. Призната група или организация на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9. „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР  2014 – 2020 г.; 
3. Едноличен търговец и юридическо лице, различни от кандидатите по т. 1 и 2.
Кандидатите трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.                                                                                                                                                                                                                               
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
2.
Кандидатът за финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на МИГ – Тунджа.
Кандидатът не е клон на юридическо лице или едноличен търговец.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
Yes
3.
В случай на кандидат земеделски стопанин, към датата на подаване на заявлението за подпомагане  отговаря на следните условия:
1.  регистрирани е  като земеделски стопани съгласно Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ДВ, бр. 10 от 1999 г.); 
2. минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро.
Yes
4.
Кандидатът  е  микро, малко, средно или голямо предприятие, дефинирано съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията.
Yes
5.
Кандидатът не попада в хипотезите за недопустимост,  описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура 

Обстоятелствата се доказват с декларация за липса на основания за отстраняване Приложение №3, свидетелство за съдимост, Удостоверение от НАП, Удостоверение от община Тунджа, Удостоверение от ИА”ГИТ”. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.                                         В случай на констатирани по документи несъответствия, водещи до отстраняване  проектът се отхвърля.
Yes
6.
Кандидатът не е публично правна организация и  отговоря на изискванията, посочени в  т.1, т.2 и т.3 от Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 13). 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение №13 и проверки в публично достъпни регистри и други източници на информация.
В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията проектът се отхвърля.
Yes
7.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца от датата на подписването на  договора за предоставяне на БФП..
Крайният срок за изпълнение на проекта е не по-късно от 30 юни 2023 г
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
8.
Минималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не е по-малък от 29 337,00 лева 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
9.
Максималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не надхвърля  391 160,00 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
Yes
10.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, представен от микро-, малко или средно предприятие   е  14 668,50 лева 

Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, представен от голямо предприятие   е  11 734,80 лева (левовата равностойност на 6000 евро по курс 1,9558 лева за 1 евро);
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. 
Yes
11.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ за проектното предложение не надхвърля  150 000,00 лева 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие КППП извършва корекция на  размера на БФП до допустимия
No
12.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по мярка 4.2 за територията на МИГ – Тунджа и Насоките за кандидатстване:        
 В размер 50 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия, а за проекти, представени от големи предприятия -  в размер на 40 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.                                                                                                                  
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него
No
13.
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проектното предложение индикатори  и те са количествено определени.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности
No
14.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1. Инвестициите, обект на подкрепа следва да са свързани с:                                                                         - преработка и/или маркетинг на продукти в обхвата на Приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или на памук, с изключение на рибни продукти;                                                                                                                                        -  развитие на нови продукти, процеси и технологии за продукти в обхвата на Приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или на памук, с изключение на рибни продукти.                                                                                                                                                 Подпомагат се:                                                                                                                                          - Инвестиции в процеси и технологии за производство на продукти, включително такива свързани с къси вериги на доставка;                                                                                               - Инвестиции свързани с изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи необходими за производството и маркетинга;                                                                                 - Инвестиции в инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга;                                                                                                                                                                                                          - Инвестиции в активи за съхранение, преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене с цел запазване качеството на продукцията и суровината;                                                                                           - Инвестиции в специализирани транспортни средства за превоз на суровини и/или готова продукция, включително хладилни транспортни средства ;                                                                                           - Инвестиции свързани с внедряването на системи за управление на качеството;                                  
   - Инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;                                                                                                                                                        - Инвестиции за постигане съответствие със стандартите на Общността, включително пречиствателни съоръжения                                                                                                                                                                                                                                                          В следните сектори:                                                                                                                                   1. Мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти;                                                                                                                                                              2. Месо и месни продукти;                                                                                                                              3. Плодове и зеленчуци, включително гъби;                                                                                                                                                      4. Пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти;                                                     5. Зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;                                                                                   
 6. Растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло;                                                                                                                     7. Технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия                                                                                                                                       8. Готови храни за селскостопански животни (фуражи);                                                                        9. Гроздова мъст, вино и оцет.                 
Съответствието на проектите със секторите се определя въз основа на селскостопанските продукти, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, технологията на производство и получените крайни продукти.
 Допустими дейности:                                                                                                                                   Подпомагат проекти, които водят до подобряване на цялостната дейност на предприятието чрез:                                                                                                                                                                                 1. Внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или                                                                                                                              2. Внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или                                                                  3. Намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или                                                                                                                                                                                                                       4. Постигане на съответствие с нововъведени стандарти на ЕС, и/или                                                                                          
 5. Подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или                                                                                                                                                              6. Опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или                                                                                                                                                                                             7. Подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или                                                       
 8. Подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или                                                                                                                                                        9. Подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или                                                                                                                                                             10. Подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти. 

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
15.
Проектът ще се осъществява на територията на община Тунджа, формираща територията на  МИГ - Тунджа.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
16.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда.

Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
Yes
17.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години  при спазване изискванията на т.6, т.7 и т.8 от раздел 13.2 на УК.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица.
 В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. 

Yes
18.
В случай на проект, представен от признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, той е   пряко свързан с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
19.
В случай на инвестиции за дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление , са спазени изискванията на т. ІІ.1 от раздел 13.2 от УК. 

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
20.
За дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.

При наличие на публичен регистър, оценителната комисия извършва служебна проверка в него за оценка на съответствието с това изискване. Това се отнася за случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение и/или за стартирането и е необходимо предварително лицензиране, разрешение и/или регистрация на дейността или на собственика/управителя.
Yes
21.
В случай, че проектът включват разходи за преместваеми обекти, се придружава с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.

При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
22.
За проект, включващ разходи за СМР са  представени:
а) заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ;
б) одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.), когато за предвидените СМР се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ;
в) подробни количествени сметки за предвидените СМР, които са заверени от правоспособно лице;
г) влязло в сила разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ;
д) становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ.

При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. В случай на  непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
23.
В случай на инвестиции за закупуване на транспортни средства по настоящата процедура се закупуват  специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините и/или  на готовата продукция използвани и произвеждани от предприятието съгласно  дефиницията за специализирани транспортни средства, дадена в част Обяснителни бележки/Дефиниции на Условията за кандидатстване.

Попълва се отговор „ДА“ в случай че  изброените  за съответната дейност условия са спазени.  Неспазването (отговор „НЕ“) води  до отхвърляне на съответната дейност или  на проекта,  ако тази дейност е единствена или без нея е невъзможно неговото осъществяване.
Yes
24.
В случай на инвестиции за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, които са част от технологичен процес, е представен изготвен и заверен от правоспособно лице технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес и описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана, както и  техническа спецификация на предвидените за закупуване съоръжения, машини, оборудване, обзавеждане.  

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него, вкл. Бизнес плана
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
Yes
25.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1.	В рамките на процедурата не се финансират дейности, които  не са свързани с преработката  и/или маркетинга на селскостопански  продукти от обхвата на  секторите по  Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, посочени  в т.13.1. 
2.	Не са допустими проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
3.	Не са допустими проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
4.	Финансова помощ не се предоставя, ако за същите инвестиционни разходи кандидатът е получил публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на ЕС.
5.	Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
Yes
26.
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в публично достъпни  официални  информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Yes
27.
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Yes
28.
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
В случай, че Финансово подпомагане е за „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС кандидатът е представил Декларация за размера на получените държавни помощи – По образец Приложение № 12.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията извършва проверка на декларираните обстоятелства в публично достъпни регистри.
No
29.
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо) 
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 1а Протокол от посещение на място към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Yes
30.
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
В проектното предложение са включени разходи, които са:
	Разходи, които имат характера на инвестиционни  по смисъла чл. 45 от Регламент (EC) № 1305/2013;
	 Други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (EC) № 1305/2013 и приоритетите на Стратегията за ВОМР;
	Съобразени с  общите национални правила и детайлните правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), за програмен период 2014 - 2020 г и по-специално за разходите, съфинансирани от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), определени в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 година (Обн.ДВ бр.61/2016).
	Определени като допустими разходи в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират на УО на ПРСР 2014 -2020 г.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. 
No
31.
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи: 
 І.Материални инвестиции, включващи:
1. Разходи за изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи необходими за производството и маркетинга; 
2. Разходи за закупуване и инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга в т.ч. за преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване, сушене и съхраняване, за производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси, за опазване на околната среда, за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително чрез преработка на растителна и животинска първична и вторична биомаса, за подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;                                                            3. Разходи закупуване на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините и/или  на готовата продукция използвани и произвеждани от предприятието;
4. Разходи за изграждане и/или модернизиране на лаборатории за нуждите на предприятието;
5. Разходи за инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Общността;
6. Разходи закупуване на земя, необходима за изграждане/ модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за производствена дейност.
ІІ.  Нематериални инвестиции, включващи: 
1. Общи разходи, свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта;
2.  Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта”; 
3. Закупуване на софтуер; 
4.  Разходи, свързани за достигане съответствие с международни признати стандарти, само в случаите, в които същите част от общ проект на кандидата;
5. Разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията;

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
32.
В случай на включени разходи за проекта по т.ІІ.1 от раздел 14.1 от УК, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават: 
•	Допустимите разходи по т. ІІ.1 от раздел 14.1 не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта. 
•	Разходите, свързани с консултации по разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, част от разходите по т. ІІ.1 от раздел 14.1, не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на  общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
No
33.
Разходите по т. ІІ.1 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
34.
Разходи закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за производствена дейност  са в размер до 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи по проекта. Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти - недвижима собственост, са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на заявлението за подпомагане. В случай че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране. 

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
35.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни средства, те представляват „специализирани транспортни средства“ в съответствие с изискванията на т.ІІ.2 от раздел 13.2 от УК

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. 
No
36.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
No
37.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък добавена стойност, освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените референтни разходи;
17.	определени като недопустими в мярка 4 от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
38.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
39.
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.9  от Условията за кандидатстване.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
No
40.
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Показателите на Бизнес планът  доказват икономическата жизнеспособност на проекта и предприятието.Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанството/ предприятието чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности, подробно описани в  него.  Инвестициите и дейностите  допринасят за решаването на идентифицирани проблеми и нужди на територията по отношение на развитието на целевия сектор.
Бизнес планът, представен от група/организация на производители   доказва, че инвестициите и дейностите са от полза на цялата група/организация на производители ( ако е приложимо)
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV по-голяма от 0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR по-голяма от r (6 %) и IRR1 е по-голяма от  r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI е по-голяма 1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes