Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Административни критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е получен в установения срок за подаване
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е получен по реда и начина съгласно условията/насоките за кандидатстване
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е попълнен и подписан от кандидата и/или упълномощено от него лице
Yes
4.
Формулярът за кандидатстване е попълнен в съответствие с приложените указания
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Yes
6.
Приложени са всички изискуеми документи съгласно условията/насоките за кандидатстване
(По - подробно документи са описани в точки от т.7 до т.47)
Yes
7.
Основна информация за проектното предложение – (Приложение 1.2.); Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
8.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ (Приложение 2); Представя се във формат “pdf”/“jpg” и формат”xls”.
Yes
9.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно приложение № 4; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
10.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
11.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
12.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
13.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - МИГ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
14.
Декларация съгласно приложение № 6 от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
15.
Декларация за нередности съгласно приложение № 5 от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
17.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
19.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, съгласно Приложение № 12, в случаите на кандидати по чл.9, ал.2, т.2, букви а) и б) от Наредба 22/2015г. или Бизнес план – Приложение  № 3, за кандидати по чл.9, ал.2, т.2, букви в) и г) от Наредба 22/2015г.; Представя се във формат “pdf”/“jpg” и формат “xls”.
Yes
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;  Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
21.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
22.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци); Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
23.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката съгласно приложение № 7, когато е приложимо; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
25.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя /доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
26.
Най – малко три съпоставими, независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС – когато няма разработени референтни стойности от ДФЗ. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
27.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо); Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
28.
Декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т. 2 от Наредба 22/14.12.2015г. (при кандидат МИГ); Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
29.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия – Приложение 20; Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
30.
Декларация за размера на получените държавни помощи (Приложение 9а); Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
31.
Декларация за минимални помощи (Приложение 9б); Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
Yes
32.
Декларация неприложими документи – Приложение 21; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
33.
Декларация по чл.25, ал.1 и 2 от ЗУСЕСИФ – Приложение 22; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
34.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
35.
Удостоверение за наличие или липса на публични задължения към Община Харманли. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
36.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
37.
Декларация съгласно Приложение 12 към чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба №22/2015г. (Приложение 13 към условията за кандидатстване);
Yes
38.
Формуляр за мониторинг съгл. Приложение 8 към условията за кандидатстване;
Yes
39.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
40.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (по образец съгласно Приложение 19 от настоящите условия за кандидатстване). Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;Представят се във формат “pdf” или “jpg;
No
41.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на проектното предложение, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;
No
42.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 16 - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на проектното предложение, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;
No
43.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (важи в случаите по т.42).
No
44.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ – Приложение 27;
Yes
45.
График за провеждане на планираните дейности; Представя се във формат “pdf”, “jpg” и формат “xls.”;
No
46.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност), когато е приложимо; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
47.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията) – Приложение 25; Представя се във формат "pdf" или "jpg";
No
II. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на БФП
Yes
2.
Дейностите са на територията на МИГ
Yes
3.
Постоянен адрес за физически лица и седалище и адрес на управление за юридически лица е на територията на МИГ
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка
Yes
5.
Ясно описание на дейностите в съответствие с целите на проекта
Yes
6.
Наличие на връзка между предвидените дейности и очакваните резултати
Yes
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно условията/насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в условията/насоките за кандидатстване
Yes
9.
Съответствие с минимален/максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката
Yes
10.
Съответствие с минимален размер на собствено участие по мярката, по която се кандидатства
Yes
11.
Проектът предвижда мерки, свързани с публичността и разпространението на информация (когато е приложимо)
No
12.
ОВОС или други сертификати за въздействие върху околната среда (когато е приложимо)
No
III. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
IV. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).

Yes
V. Group
Проверка за минимални/държавни помощи (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални помощи
No
2.
При проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
No
3.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи.
No
VI. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
No