Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
ОБЩИ  КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ  НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Yes
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Yes
4.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
Yes
5.
Проектното предложение отнася ли се за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура и приоритетите на СВОМР
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на  „МИГ– Лясковец-Стражица“
Yes
8.
Одобреният проект се изпълнява в срок до 24 месеца, а за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква издаване на разрешение за строеж, в срок до 36 месеца
Yes
9.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС
Yes
10.
Налице е съответствие относно представената информацията за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат в проектното предложение.
Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение (Приложение № 1),  във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат  „doc“
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции (Приложение № 2), във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат  „xls“
Yes
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“. 
(когато е приложимо)
No
5.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат „pdf“.
Yes
6.
Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (не се представя от признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски стопани) - Приложение № 3 от Условията за кандидатстване. 
(Когато е приложимо)
No
7.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“(представя се за кандидати групи/организации на производители) - Приложение № 14 от Условията за кандидатстване. 

(Когато е приложимо)
No
8.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представени са във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
9.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“. 
(Когато е приложимо)
No
10.
Декларация по чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба 22 от представляващия/те кандидата (Приложение № 4) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.
Yes
11.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“  - Приложение № 15 от Условията за кандидатстване.
Yes
12.
Бизнес план (Приложение №6) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец.
Yes
13.
Удостоверение, издадено от Националната агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Yes
14.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване. (представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър). Представен е във формат „pdf“. 
(Когато е приложимо)
No
15.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представена е във формат „pdf“.
Yes
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представена е във формат „pdf“
Yes
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представено е във формат „pdf“(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). 
(Когато е приложимо)
No
18.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата) или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж). Представен е във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
19.
Документ за ползване на имота, вписан в районна служба за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение. (важи в случай на разходи за:закупуване на машини, оборудване и съоръжения или СМР). Представен е във формат „pdf“.

(Когато е приложимо)
No
20.
Документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията за срок не по-малък от 6 години,считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инстаиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения. Представен е във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
21.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представено е във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представен е във формат „pdf“. 
Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
 (Когато е приложимо)
No
24.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представени са във формат „pdf“ и „xls”.
(Когато е приложимо)
No
25.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представено е във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. 
(Когато е приложимо)
No
26.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представено е във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. 
(Когато е приложимо)
No
27.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представено е във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. 
(Когато е приложимо)
No
28.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Представен е във формат „pdf“. 
(Когато е приложимо)
No
29.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представени са във формат „pdf“ . 
(Когато е приложимо)
No
30.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по производство на енергия, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представен е във формат „pdf“. 
(Когато е приложимо)
No
31.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представен е във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
32.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160). Представени са във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи, към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представени са във формат „pdf“ или „xls”.
 (Когато е приложимо)
No
33.
Поне три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 10 (важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160).  Представени са във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
34.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представено е във формат „pdf“.  

(Когато е приложимо)
No
35.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ Представено е във формат „pdf
(Когато е приложимо)
No
36.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представени са във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
37.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи по т. 9 „ Допустими разходи“който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представена е във формат „pdf“. 
(Когато е приложимо)
No
38.
Декларация за размера на получените държавни помощи, независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно Приложение № 7 (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представена е във формат „pdf“.
 (Когато е приложимо)
No
39.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf“.
Yes
40.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 20 от представляващия/те кандидата. Представена е във формат „pdf“.
Yes
41.
Декларация по чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 2 от 14.12.2015 г. (Приложение № 21). Представя се във формат „pdf“
Yes
42.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представен е във формат „pdf“.
Yes
43.
Становище на Българска агенция по безопасност на храните, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС съгласно приложение № 8. Представя се във формат „pdf“”. 
(Когато е приложимо)
No
44.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). Представя се във формат „pdf“. 
(Когато е приложимо)
No
45.
Декларация - Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба №22/ 14.12.2015 г.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
46.
При проекти за  преработка на суровини от чувствителни сектори, които могат да осигурят съответната суровинна база.
 Декларация за видовете и количества суровини се попълва когато е приложимо! 
 Декларацията се представя от предприятието-кандидат и/или от членовете на групата/организацията на производители. Декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини. (Приложение № 16)
(Когато е приложимо)
No
47.
При проекти за преработка и производство на биологични продукти.
Предварителни договори за реализация на над 30 % от обема на производствената програма на преработвателното предприятие като биологично производство за периода на мониторинг, придружени с копие от сертификат/и от контролиращо лице, като доказателство, че кандидатът ще произвежда най-малко 30 % биологична продукция – за съществуващи предприятия, и не се отнася за пазари на производители. Представя се във формат „pdf“. 
(Когато е приложимо)
No
48.
При проекти, осигуряващи устойчива заетост на територията на МИГ, вкл. и за жени:
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър и РЮЛНЦ до деня преди подаване на проектното предложение.  (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор 6). Представя се във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
49.
При проекти, предвиждащи въвеждане на нови и енергоспестяващи технологии и иновации в хранително-вкусовата промишленост:
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на чл. 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се във формат „pdf“.
(Когато е приложимо)
No
50.
Документ, доказващ  капацитет на бенефициента: образование или завършен курс.(при наличие на такъв)
(Когато е приложимо)
No
51.
Декларация за неприложими документи.
Когато някой от документите не е приложим, кандидатът прикачва Приложение № 23 Декларация за неприложими документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“  удостоверяваща това обстоятелство – във формат „pdf“.
 (когато е приложимо)
No
52.
Справка за съществуващия и нает персонал. (Приложение № 28)– във формат „pdf“. (когато е приложимо)
No
53.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта. (Приложение №29) – във формат „pdf“.
Yes
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:


а) Земеделски стопанин, регистриран по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или Закона за кооперациите (които не отговарят на определението малки стопанства)
б) Призната група или организация на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г. и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
в) Едноличен търговец или юридическо лице, различно от кандидат по т. а) и б) и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
Yes
2.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ „Лясковец-Стражица“ и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ“Лясковец-Стражица“
Yes
3.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност:
1.) изграждане и/или модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга.
2.) закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствените нужди на предприятието;
г) подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
3.) закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
4.) изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
5.) материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Европейския съюз;
6.) достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
7.) закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
8.) ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
9.) предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение.
Yes
4.
Инвестиционните дейности са насочени в поне един от допустимите производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти:
а) мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти; 
б) месо и месни продукти;
в) плодове и зеленчуци, включително гъби;
г) пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти;
д) зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;
е) растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло;
ж) технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия;
з) готови храни за селскостопански животни (фуражи);
и) гроздова мъст, вино и оцет.
Yes
5.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности:
а) Разходи, включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (обн., ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
б) Дейности, допустими за подпомагане по чл. 1 от Наредба № 2 от 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 – 2018 г. (обн., ДВ, бр. 34 от 2014 г.; изм., бр. 60 и 89 от 2014 г.) за производството на лозаро-винарски продукти по приложение № 1 от Закона за виното и спиртните напитки;
в) Дейности, свързани с производството и съхранението на маслиново масло и трапезни маслини;
г) Дейности, подпомагани по чл. 6 от Регламент (ЕО) № 1952/2005 на Съвета от 23 ноември 2005 г. относно общата организация на пазара на хмел и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 1696/71, (ЕИО) № 1037/72, (ЕИО) № 879/73 и (ЕИО) 1981/82 (OB L 314, 30 ноември 2005 г.);
д) Дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на риба и рибни продукти.
Yes
6.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими за финансиране съгласно раздел 14 от Условията за кандидатстване.
Yes
7.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
а) за лихви по дългове;	
б) за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
в) за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
г) за обикновена подмяна и поддръжка;
д) за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
е) за лизинг;
ж) за режийни разходи;
з) за застраховки;
и) за закупуване на оборудване втора употреба;
й) извършени преди 1 януари 2014 г.;
к) за принос в натура;
л) за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
м) за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
н) извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
о) за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
п) надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи.
Yes
8.
Суровините, за чиято преработка се кандидатства, попадат в обхвата на Приложение № 1 от Договора за функциониране на ЕС
Yes
9.
Проектът предвижда инвестиции за преработка на селскостопански продукти в приложение № I в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора за функциониране на ЕС или първична преработка на памук и е подаден от кандидат - микро-, малко или средно предприятие (съгласно ЗМСП).
No
10.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията.
No
11.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
No
12.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи удостоверяващи съответствие със Закона за устройство на територията.
No
13.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
No
14.
Приложеният технологичен проект е придружен със схема и описание на технологичния процес и заверен от правоспособно лице.
No
15.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), са изпълнени условията за произвеждане на енергия от ВЕИ от Условията за допустимост на дейностите.
No
16.
Най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първа прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани и/или от кланични пунктове.
*В случай на проекти за кланични пуктове - суровината трябва да е придружена от доказателство за произход от регистрирани земеделски стопани
No
17.
Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
Yes
18.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
Yes
19.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Yes
20.
Кандидатът не е в производство по ликвидация
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Yes
21.
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък и не по-голям от определения в т.9 от Условията за кандидатстване.
Yes
22.
Кандидатите не попадат в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за които се установява, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целта на подмярката по ПРСР 2014 – 2020 г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените максимални размери в Условията за кандидатстване.
Yes
IV. Group
РЕЗУЛТАТ ОТ  ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани.
Yes
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Yes
4.
Не е установено дублиране на разходи.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение,не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Yes
VIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните даннисъгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22по образеца Приложение № 9а към Условията за каниддатстване – документи за попълване.
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие.
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
IX. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1.      Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.      Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.      Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.      Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
5.      Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Yes
X. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Yes
XI. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes