Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Административни критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е получен в установения срок за подаване
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е получен по реда и начина съгласно условията/насоките за кандидатстване
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е попълнен и подписан от кандидата и/или упълномощено от него лице
Yes
4.
Формулярът за кандидатстване е попълнен в съответствие с приложените указания
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
No
6.
Приложени са всички изискуеми документи съгласно условията/насоките за кандидатстване
Yes
7.
Основна информация за проектното предложение – (Приложение 1.2.). Представя се във формат “.pdf” или “.jpg”
Yes
8.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf”/“jpg” и „xls” - (Приложение 2)
Yes
9.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или “jpg” по образец съгласно Приложение 4
Yes
10.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата – представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
11.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
12.
Декларация съгласно приложение № 6 от представляващия/те кандидата. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
13.
Декларация за нередности съгласно приложение № 5 от представляващия/те кандидата. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
15.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни, в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
16.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
17.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
19.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” или “jpg” и таблиците от Бизнес плана в “xls” - (Приложение № 3)
Yes
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
21.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
22.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионална занаятчийска камара (за физически лица), в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
23.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
24.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката съгласно приложение № 7, с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или “jpg”, когато е приложимо
Yes
25.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат “pdf” или “jpg”
No
26.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя /доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
27.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (ЗОП). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
28.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия – Приложение 20. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
29.
Декларация неприложими документи – Приложение 21; Представя се във формат “pdf” или “jpg
Yes
30.
Декларация по чл.25, ал.1 и 2 от ЗУСЕСИФ – Приложение 22; Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
31.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
32.
Удостоверения за наличие или липса на публични задължения към Община Завет и Община Кубрат
Yes
33.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения
Yes
34.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец съгласно Приложение 14 Условията за кандидатстване)
No
35.
Регистрационна карта, издадена по реда на § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
36.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
No
37.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
38.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (по образец съгласно Приложение 19 от условията за кандидатстване). Представят се във формат “pdf” или “jpg”. В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и КСС, съгл. Приложение 19
Yes
39.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”
Yes
40.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 16 - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”
Yes
41.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
42.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
43.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ, съгл. Приложение 27. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
44.
Декларация съгласно Приложение 12 към чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба №22/2015 г. (Приложение 13 условията за кандидатстване)
Yes
45.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение 8 към условията за кандидатстване
Yes
46.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
47.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
48.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
49.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – важи в случай, че проектът включва разходи за строително – монтажни работи. Представят се във формат “pdf” и “xls”
Yes
50.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
51.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
52.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
53.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
54.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
55.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
56.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
57.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.) – за проекти, включващи инвестиции за развитие на „зелена икономика“. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
58.
Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
59.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел, или внедряване на инвестиции, когато е приложимо – за проекти, включващи иновации. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
60.
Копие на майсторското свидетелство или на свидетелството за калфа – за кандидати занаятчии и/или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност. Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
61.
Годишни данъчни декларации, представени за най – малко три години, преди датата на кандидатстване – за проекти, подадени от кандидати, осъществявали дейност най – малко три години преди датата на кандидатстване; Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
62.
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
Yes
63.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията) – Приложение 25. Представя се във формат "pdf" или "jpg"
Yes
II. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на БФП
Yes
2.
Дейностите са на територията на МИГ
Yes
3.
Постоянен адрес за физически лица и седалище и адрес на управление за юридически лица е на територията на МИГ
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка
Yes
5.
Ясно описание на дейностите в съответствие с целите на проекта
Yes
6.
Наличие на връзка между предвидените дейности и очакваните резултати
No
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно условията/насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в условията/насоките за кандидатстване
Yes
9.
Съответствие с минимален/максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката
Yes
10.
Съответствие с минимален размер на собствено участие по мярката, по която се кандидатства
No
11.
Проектът предвижда мерки, свързани с публичността и разпространението на информация (когато е приложимо)
No
12.
ОВОС или други сертификати за въздействие върху околната среда (когато е приложимо)
Yes
III. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
IV. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия, съгласно Таблица за оценка на двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Yes
V. Group
Проверка за минимални/държавни помощи (когато е приложимо), съгласно Таблица за оценка на двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални помощи
Yes
2.
При проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
No
3.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи
Yes
VI. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо), съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия и протокол
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
No