Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден Квалифициран електронен подпис (КЕП) от кандидата, от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице, и е на български език,  с изключение на т.  1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Yes
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение I) към Условията за кандидатстване – подписана, датирана,  сканирана  и прикачена в ИСУН 2020;
Yes
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец (Приложение II) към Условията за кандидатстване – подписана, датирана,  сканирана  и прикачена в ИСУН 2020;

С цел правилно определяне на лицата, които са длъжни да подпишат Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., Комисията за подбор може да изиска други официални документи, удостоверяващи статута на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин.

Yes
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение III) към Условията за кандидатстване – подписана, датирана,  сканирана  и прикачена в ИСУН 2020;.
Yes
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение IV) към Условията за кандидатстване –  подписана, датирана,  сканирана  и прикачена в ИСУН 2020;

ВАЖНО: Официалният/те представител/и на кандидата няма/т право да упълномощава/т други лица да подписват декларациите по точки 1, 2, 3 и 4, тъй като с тях се декларират данни, които декларатора декларира в лично качество или съответно данни за представляваното от него юридическо лице, като за верността им се носи наказателна отговорност, която също е лична.
Декларациите по точки 1, 3 и 4 се датират и подписват на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Декларацията по точка 2 се датират и подписват на хартиен носител от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
При подаване на проектното предложение посочените декларации следва да бъдат с дата след обявяване на процедурата и предхождаща или съответстваща на датата на подаване на проектното предложение.
ВАЖНО: Подписаните на хартиен носител на етап кандидатстване декларации по точки 1, 2, 3 и 4 следва да бъдат представени в оригинал при подписване на административен договор за безвъзмездна финансова помощ.
Yes
7.
Бизнес план, по образец съгласно Приложение VI и прикачен в ИСУН 2020. Бизнес планът се представя във формат Excel.
В случай, че Бизнес планът не е представен или не е представен в изискуемия образец, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
В случай че не са попълнени всички данни в таблиците от Бизнес плана, съответните данни ще се приемат за попълнени с нулеви стойности, в резултат на което проектното предложение може да получи по-малък брой точки или да не получи точки по критериите за техническа и финансова оценка, за които данните от Бизнес плана са източник на информация.  
Yes
8.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година – прикачено в ИСУН 2020.
Кандидати, които имат приключена финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея, следва да предоставят Удостоверение/документ от НСИ, от което да е видно, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година. По отношение на тези кандидати съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване. Кандидатите, подали проектни предложения по първи краен срок, Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност следва да бъде представено на база на дейността, извършвана от кандидата за 2017 година. За кандидатите, подали проектни предложения по втори и трети крайни срокове, Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност следва да бъде представено на база на дейността, извършвана от кандидата за 2018 година..

Yes
9.
Оферта от производител или първи доставчик   за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/първия доставчик   - прикачени в ИСУН 2020.
В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите по т. 7 трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път

Yes
10.
Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
В случай на непредставяне на документите по т.7 и/или т. 7.1, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор. В случай на представяне на декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и ,първи доставчик, документите трябва да бъдат подписани от лице с представителна власт по отношение на производителя и/или първия доставчик в зависимост от спецификата на документа, като осигуряването на съответствие с това изискване е отговорност на кандидата.
Yes
11.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА (Приложение V) – попълнена по образец и прикачена в ИСУН 2020. 
ВАЖНО: В случай, че е приложимо и не е представена Техническа спецификация или не е представена в изискуемия образец, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. Непредставянето на документа няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но ще доведе до редуциране на разходи в бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване).
Yes
12.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
No
13.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020. 
ВАЖНО! Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50, т. 2 и чл. 51, ал. 1, т. 1, г), бб) от ЗКПО.
No
14.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности   за последните три приключени финансови години (2015/2016, 2016/2017 и 2017/2018 г.) - прикачени в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър  и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ .

No
15.
Счетоводен баланс за последните три приключени финансови години (2015/2016, 2016/2017 и 2017/2018 г.)   (индивидуален) - прикачен в ИСУН 2020, в случай че е приложимо..
 В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ .
No
16.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд   за последните три приключени финансови години (2015/2016, 2016/2017 и 2017/2018 г.)- прикачен в ИСУН 2020, в случай, че е приложимо.
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.

No
17.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години    (2015/2016, 2016/2017 и 2017/2018 г.)- прикачена в ИСУН 2020. 
В случай, че посочените документи са оповестени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ .
Документите по точки 12, 13, 14 и 15 следва да бъдат представени във формат идентичен на този, в който са подадени към Националния статистически институт, като част от Годишния отчет за дейността на предприятието.
No
18.
В случаите, когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи – прикачени в ИСУН 2020:  

18.1. сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване – когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
18.2. декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката – когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
18.3. документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти – когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
18.4. лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
Непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но може да доведе до получаване на по-малък брой точки по критерий “Внедрени стандарти и системи за управление“.
No
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има постоянен адрес (в случай на ЕТ), седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ-Поморие и осъществяват дейностите по проекта на територията на действие на МИГ-Поморие.
Yes
2.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Yes
3.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия
Yes
4.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2015/2016, 2016/2017 и 2017/2018 г.)  преди датата на към съответния краен срок за подаване на проектни предложения
Yes
5.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2015/2016, 2016/2017 и 2017/2018 г.) нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Yes
6.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2015/2016, 2016/2017 и 2017/2018 г.) нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Yes
7.
Кандидатът развива своята основна икономическа дейност и дейността за която кандидатства в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност  съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“ С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“

Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“
J60 „Радио- и телевизионна дейност“
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“

Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства: 
С10 „Производство на хранителни продукти“
С11 „Производство на напитки“
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“

ВАЖНО: Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.

С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“.
Yes
8.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
-	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
Yes
9.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Yes
10.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Yes
11.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Yes
12.
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност или кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Yes
13.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански  продукти  в  неселскостопански  продукти  извън  Приложение  №  I  от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на селските райони (Приложение С към Условията за кандидатстване).
Yes
14.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение E към Условията за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.
Yes
15.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) е обявен в несъстоятелност; 
б) е в производство по несъстоятелност; 
в) е в процедура по ликвидация; 
г) е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) е преустановил дейността си; 
е) се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която е установен; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) е лишен от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; 
к) има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалище на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година; 
л) е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, 
или 
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 
1) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в т. 25 на Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
3.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Yes
4.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
1) Повишаване на производствения капацитет на кандидата
2) Засилване на експортния потенциал на кандидата.
Yes
5.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
-	повишаване на производителността, ефективното и ефикасно използване на факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии),
-	подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи,
-	въвеждане на водещи технологични решения и/или реинженеринг на процеси,
-	разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги и диверсификация на дейността чрез разнообразяване на портфолиото на предприятията и достъп до пазари.
-	внедряване на нови технологии/практики/методи/системи за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес,
-	въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, безотпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др.
Yes
6.
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи.
2. Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
7.
Общият размер на заявената  безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 30 000 лв.
Yes
8.
Проектът съответства на целите на СВОМР на МИГ Поморие

б.л.Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“
Yes