|
ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в поканата
|
Yes
|
|
2. |
Таблица за допустими инвестиции във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg – по образец-Приложение 1
|
Yes
|
|
3. |
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни –Приложение 2 във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc, .docs
|
Yes
|
|
4. |
Декларация, за липса на основания за отстраняване -
по образец – Приложение 3 във формат .pdf, .zip, .rar,.7z
|
Yes
|
|
5. |
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР– Приложение 11 във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
Yes
|
|
6. |
Декларация за нередности -Приложение 4 във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s
|
Yes
|
|
7. |
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини във формат .pdf или .PDF, .jpg
|
No
|
|
8. |
Копие от съдебно решение за регистрация или съответните учредителни документи за ЮЛНЦ (не се изисква за кандидати общини) във формат . .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
9. |
Решение за преценяване на необходимостта за извършване на ОВОС/Решение по ОВОС/ Решение за преценяване н необходимостта за извършване на екологична оценка/ Становище по ЕО/ Решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ Решение по оценка за съвместимостта/ Писмо/ Разрешително от компетентния орган по ОС/РИОСВ, МОСВ, Басейнова дирекция/ издадени по реда на ЗООС, Закон за биологичното разнообразие и/или Закона за водите във формат .pdf или .PDF, .jpg
|
Yes
|
|
10. |
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство във формат .pdf или .PDF , .jpg /ако е приложимо/
|
No
|
|
11. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг) във формат .pdf или .PDF, .jpg /ако е приложимо/
|
No
|
|
12. |
Анализ разходи-ползи – Приложение 5А и 5Б като приложение 5А се прилага във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z; Приложение 5Б се прилага във формат pdf или .PDF
|
No
|
|
13. |
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (в случаи на разходи, които представляват ДМА) се прилага във формат .pdf, .jpg, .xls, .xlsx
|
No
|
|
14. |
Отчет за приходи и разходи / ЮЛНЦ/ – неприложимо за кандидати общини във формат .pdf
|
No
|
|
15. |
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване пред МИГ във формат .pdf или .jpg
|
No
|
|
16. |
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“; - приложимо за кандидат община Свиленград
|
No
|
|
17. |
Декларация в оригинал по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) - важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ-Приложение 6 се прилага във формат pdf или .jpg;
|
No
|
|
18. |
Декларация за минимални помощи – Приложение 7 Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
19. |
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия-Приложение 8 във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
Yes
|
|
20. |
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ - Приложение 9 във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s;
|
No
|
|
21. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо) във формат .pdf или .jpg
|
No
|
|
22. |
Оферта/и и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо) . Представя се във формат.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z:
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“ или „PDF”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки; (не важи за кандидати възложители по ЗОП).
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал за възложители по ПМС 160 или проведени пазарни консултации за възложители по ЗОП , които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „xls”. Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му във формат „pdf“ или “PDF”.
|
No
|
|
23. |
Сканирана от възложителя документация за провеждане на обществена поръчка в това число и договори от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи, извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
24. |
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (по образец съгласно Приложение 19 от настоящите условия за кандидатстване). Представят се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip;
|
No
|
|
25. |
Формуляр за мониторинг - Приложение 10 Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
Yes
|
|
26. |
Декларация за дейността на кандидата, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност - Прилага се само в случай, че се заявяват разходи по дейност 7 от т. 14 от Условията за кандидатстване, а именно - Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
|
No
|
|
ДОКУМЕНТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР или документ за ползване на имота валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
2. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
3. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта се представя и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip
|
No
|
|
4. |
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, .jpg
|
No
|
|
5. |
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, .jpg
|
No
|
|
6. |
Подробни количествени сметки и количествено стойностни сметки заверени от кандидата във формат pdf; PDF и xls; xlsx. .XLS (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки и количествено стойностните сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство
|
No
|
|
7. |
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат .pdf или .jpg
|
No
|
|
8. |
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване) Представя се във формат .pdf или .jpg
|
No
|
|
9. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане) Представя се във формат .pdf, .jpg
|
No
|
|
Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерациис под 2000 е.ж. в селските райони
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на Плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
2. |
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (изисква се от кандидат община) Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
3. |
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/стопанисващо ВиК мрежата, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
4. |
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи) Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
5. |
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
6. |
Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (изисква се от кандидат община) Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
|
No
|
|
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА И ПРОЕКТА
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Кандидатства се за инвестиции свързани с поне една от допустимите дейности описани в Условията за кандидатстване в т. 13.1
|
Yes
|
|
2. |
Проверка за двойно финансиране:
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз, и/или други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране за същия/те обект/ти:
Забележка:
Съгласно Декларация - Приложение №8 към Условията за кандидатстване.
Проверка в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода. „принт скрийн” на проверката.
(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
|
Yes
|
|
3. |
Кандидатът е: община Свиленград или Юридическо лице с нестопанска цел /ЮЛНЦ/, регистрирано по закона за юридическите лица с нестопанска цел или Читалище, регистрирано по Закона за читалищата със седалище и постоянен адрес или адрес на управление на територията на МИГ „Свиленград Ареал“.
Търговски регистър за ЮЛНЦ
|
Yes
|
|
4. |
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване
Декларация Приложение 3 към условията за кандидатстване
|
Yes
|
|
5. |
Дейностите, предмет на подпомагане се осъществят на територията на МИГ Свиленград ареал
|
Yes
|
|
6. |
Дейностите, включени в проектите, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение и констатираното действително състояние съответства на представената информация в проектното предложение.
Посещение на място
|
Yes
|
|
7. |
При СМР непредвидените разходи са в размер до 5 % от стойността на одобрените разходи по прякото изпълнение на строително-ремонтните и строително-монтажните дейности.
|
No
|
|
8. |
Разходите свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта (без непредвидените).
|
No
|
|
9. |
1.Разходите свързани с проекта не надхвърлят следните стойности:
1.1. за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта;
1.2. за консултантски услуги, свързани с управлението на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта;
1.3. разходите за изготвяне на технически и/или работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, не надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР;
1.4. разходите за строителен надзор не надхвърлят 2 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР;
1.5. разходите за авторски надзор не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР .
|
No
|
|
10. |
Размерът на общите допустими разходи по проекта е не по-голям от 391 160,00 лв. и не по-малък от 19 558,00 лв
|
No
|
|
11. |
Не са установени изкуствено създадени условия (по смисъла на чл.60 от Регламент (ЕС) №1306/2013).
Представена декларация Приложение № 8
|
Yes
|
|
12. |
Проверка за минимални помощи:
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС, съгласно условията на т.16 „Приложим режим на минимални/държавни помощи”.
Финансовата помощ за кандидата, заедно с другите получени минимални помощи от предприятията, с които предприятието кандидат образуват „едно и също предприятие” по смисъла на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години.
Забележка:
Съгласно Декларация - Приложение № 7 към Условията за кандидатстване.
Чрез проверка на публично достъпни регистри – Министерство на финансите; ИСУН. Прикачен е "принт скрийн" на проверка
http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx
http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary
http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx
|
Yes
|
|
13. |
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ разходи - ползи
|
No
|
|
14. |
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
- Целите и дейностите на проекта
- Реалната пазарна стойност на предложените разходи
|
No
|
|
15. |
В случай на необходимост от корекции в бюджета на проекта:
Попълва се – Таблица за одобрен размер на допустимите разходи
|
No
|
|
16. |
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно т. 18 от Условията за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
|
Yes
|
|
17. |
Проектното предложение е в съответствие със заложените по процедурата хоризонтални политики.
|
Yes
|
|
18. |
Проектното предложение не съдържа някой от разходите, определени като недопустими за финансиране в т.14.3 от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
19. |
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение, във формуляра за кандидатстване и в таблицата за допустими инвестиции съответстват на стойността, описана в представените от кандидата документи, с които е обоснован съответния разход.
|
Yes
|