Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на МИГ.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на МИГ е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Документите, прикачени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
5.
Представена е стратегия за ВОМР по образец съгласно приложение № 2.
Yes
6.
Представен е финансов план на средствата за управление и популяризиране на стратегията за ВОМР съгласно приложение № 3.
No
7.
Представено е решение на общото събрание на МИГ за одобрение на стратегията за ВОМР.
No
8.
Представено е решение или становище, издадено по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие или входящ номер с искане за такова. При подаден входящ номер, решение/становище е представено в срока за допълнителна информация.
No
9.
Представена е декларация/и от председателя/ите на общинския/те съвет/и, че стратегията за ВОМР е разработена въз основа на местните потребности и потенциал и съответства на политиките на национално, регионално и местно ниво.
No
10.
Представена е декларация за липса на основания за отстраняване от законния представител на МИГ, от членовете на колективния управителен орган и от представляващите по закон и пълномощие членове на колективния управителен орган на МИГ, когато същите са юридически лица, както и членовете на контролния орган, ако такъв е предвиден в устава на МИГ, съгласно приложение № 1.
No
11.
Представена е декларация за нередности от законния представител на МИГ, от членовете на колективния управителен орган и от представляващите по закон и пълномощие членове на колективния управителен орган на МИГ, когато същите са юридически лица, както и членовете на контролния орган, ако такъв е предвиден в устава на МИГ, както и от изпълнителния директор на МИГ, съгласно приложение № 6.
No
12.
Представена е декларация за липса на изкуствено създадени условия, подписана от законния представител на МИГ, съгласно приложение № 7.
No
13.
Представен е подписан от представляващия МИГ списък на членовете на колективния върховен орган и на колективния управителен орган на МИГ, подписан от представляващия МИГ и съдържащ:
а) за юридическите лица: 
-	наименование на юридическото лице;
-	БУЛСТАТ/ЕИК;
-	седалище и адрес на управление и интернет страница (ако е приложимо);
-	сектор, на който лицето е представител в МИГ;
-	заинтересована страна, идентифицирана в анализа на стратегията за ВОМР, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо), на която лицето е представител;
-	най-малко две имена (име и фамилия) на представляващия по закон юридическото лице, както и представляващия по пълномощие (ако е приложимо);
-	пол – жена, мъж;
-	възраст – навършени години;
-	данни за контакт (телефон и/или електронен адрес);
б) за физическите лица:
-	най-малко две имена (име и фамилия);
-	пол – жена, мъж;
-	възраст – навършени години;
-	единен граждански номер;
-	данни за постоянен адрес или месторабота;
-	сектор, на който лицето е представител в МИГ;
-	заинтересована страна, идентифицирана в анализа на стратегията за ВОМР, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо), на която лицето е представител;
-	данни за контакт (телефон и/или електронен адрес);
в) дял на отделните сектори – на представителите на публичния, стопанския сектор и нестопанския сектор в колективния върховен орган и в колективния управителен орган на сдружението.	
No
14.
Представени са удостоверения за постоянен адрес на физическите лица - членове на колективния върховен орган и на колективния управителен орган на МИГ, издадени от съответната община не по-рано от 6 месеца от датата на подаване на формуляра за кандидатстване или документи, доказващи заетост на територията на действие на МИГ.
No
15.
Представени са решения на органите на юридическите лица, членове на колективния върховен орган, вкл. общини, за членство в МИГ.
No
16.
Представени са документи за определяне на лицата, представляващи юридическите лица в органите на МИГ, в т.ч. заповеди, решения, пълномощни (изисква се за представляващите юридически лица по пълномощие и за представителите на общините).
No
17.
Представени са документи, доказващи принадлежността на членовете на органите на МИГ към съответния сектор (документът не се изисква за юридически лица, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите, както и по Закона за юридическите лица с нестопанска цел и Закона за читалищата).
No
18.
Представени са документи, вкл. снимки, видеозаписи (ако е приложимо), доказващи консултиране на проекта на стратегия за ВОМР със заинтересованите страни, както и такива, доказващи представителност на заинтересованите страни, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо): отделни списъци за участие в обучения, срещи, семинари, конференции и обществени обсъждания, съдържащи поне две имена на участника, данни за адресна регистрация или седалище и адрес на управление на юридическо лице, заинтересована страна, към която лицето се причислява, телефон за контакт и/или електронен адрес (ако е приложимо за електронен адрес) и подпис на участника.
No
19.
Представено е писмено споразумение с всяко от лицата, посочени за позициите изпълнителен директор и експерт/и за последващо наемане по трудов договор в случай на одобрение на формуляра за кандидатстване.
No
20.
Представени са документи, доказващи изпълнение на изискванията за изпълнителния директор на МИГ.
No
21.
Представени са документи, доказващи изпълнение на изискванията за експерт/и по прилагане на стратегията за ВОМР.
No
22.
Представени са документи, доказващи допълнителен опит на изпълнителния директор на МИГ и на експерт/и по прилагане на стратегията за ВОМР (когато е приложимо - документът служи за оценка на стратегията).
No
23.
Представени са длъжностни характеристики за позициите „изпълнителен директор на МИГ“, „експерт по прилагане на стратегията за ВОМР“.
No
24.
Представена е декларация от предложените служители на МИГ съгласно приложение № 8.
No
25.
Представен е документ, удостоверяващ наличие на правно основание за предоставяне на самостоятелен офис, съдържащ описание на помещението/ята.
No
26.
Представени са документи и/или снимки с приложени обяснителни бележки, удостоверяващи че офисът на МИГ е с осигурен достъп за хора с увреждания и трудно подвижни лица.
No
27.
Представени са документи, удостоверяващи наличието на офис оборудване и техника, в това число принтер, оборудвани работни места и компютри, съответстващи на броя на осигурените служители.
No
28.
Представени са документи, доказващи наличие на опит на колективния управителен орган (ако е приложимо) - документите служат за оценка на стратегията.
No
29.
Представени са други документи, доказващи опит на МИГ, необходими за присъждане на точки по критериите за оценка (ако е приложимо).
No
30.
Представен е документ, доказващ наличие на финансов ресурс за изпълнение на стратегията (ако е приложимо) - документът служи за оценка на стратегията.
No
31.
Представени са други документи, необходими за присъждане на точки по критериите за оценка по преценка на МИГ (ако е приложимо) - документите служат за оценка на стратегията.
No
32.
Представени са проучвания и анализи на територията, изготвени при подготовката на стратегията за ВОМР.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Стратегията за ВОМР се прилага на ниво община , част от община или група от съседни общини.
Yes
2.
Територията, на която се предоставя подпомагане е с непрекъснати граници.
Yes
3.
Територията включва най-малко една община от селските райони съгласно приложение № 2 от ПМС № 494.
Yes
4.
Територията, на която се предоставя подпомагане е с население между 10 000 и 150 000 жители по данни от Националния статистически институт към 31 декември 2020 г.
Yes
5.
Стратегията за ВОМР обхваща територия, в която не попада град с население над 30 000 жители, в неговите строителни граници, съгласно приложение № 1 от ПМС № 494.
Yes
6.
За територията кандидатства само една МИГ със стратегия за ВОМР.
Yes
7.
Максималният размер на общия публичен принос по СПРЗСР е в размер до левовата равностойност на 2 300 000 евро, включващ средства за изпълнение на проекти по стратегията, средства за изпълнение на дейности за сътрудничество и средства за управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране, когато МИГ обхваща територия с население от 10 000 до 15 000 жители (включително). 
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
8.
Максималният размер на общия публичен принос по СПРЗСР е в размер до левовата равностойност на 3 000 000 евро, включващ средства за изпълнение на проекти по стратегията, средства за изпълнение на дейности за сътрудничество и средства за управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране, когато МИГ обхваща територия с население над 15 001 жители (включително).
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
9.
За мярка от стратегията за ВОМР  интензитетът на помощта не надвишава определения в Регламент (ЕС) 2021/2115.
Yes
10.
Местната инициативна група е юридическо лице с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, регистрирано като сдружение по Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ), което представлява публично-частно партньорство с представители на широк кръг заинтересовани лица, вкл. уязвими групи и малцинства, в т. ч. роми (когато е приложимо) и др. от територията на неговото действие.
Yes
11.
Местната инициативна група съдържа в наименованието си обозначението „Местна инициативна група“, или съкратено „МИГ“, както и наименованието/ията на общината/ите на територията на действие на сдружението.
Yes
12.
Местната инициативна група има седалище и адрес на управление в селския район в рамките на територията, на която осъществява дейността си.
Yes
13.
Местната инициативна група има колективен върховен орган, в чийто състав задължително е включена общината/ите от територията на действие на МИГ.
Yes
14.
В колективния върховен орган (Общо събрание) са представени най-малко 30 на сто от идентифицираните в проучванията и анализите на територията на МИГ заинтересовани страни.
Yes
15.
В колективния върховен орган на МИГ са включени представители на различни заинтересовани страни от местната общност, идентифицирани в анализа на стратегията за ВОМР за съответната територия, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо), млади хора и е налице балансирано участие на жени и мъже от територията на МИГ.
Yes
16.
Членовете на колективния върховен орган на МИГ са:
- физически лица, които са с постоянен адрес и/или работят на територията на действие на МИГ;
- юридически лица със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ;
- клонове на юридически лица, ако клонът е регистриран на територията на действие на МИГ най-малко 5 години преди подаване на формуляра за одобрение на стратегия за ВОМР.
Изискването не се отнася за: 
- общините в обхвата на селските райони на Република България, които имат седалище в съответния областен град (Тунджа, Марица, Родопи и Добричка);
- общините, които участват в МИГ с населени места без общинския център – град с население над 30 000 жители съгласно приложение № 2 от ПМС № 494.
Yes
17.
Местната инициативна група има колективен управителен орган (Управителен съвет) в състав не по-малко от 5 лица, които имат постоянен адрес и/или работят на територията на действие на МИГ, когато са физически лица, или имат седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ, когато са юридически лица.
Изискването не се отнася за: 
- общините в обхвата на селските райони на Република България, които имат седалище в съответния областен град (Тунджа, Марица, Родопи и Добричка);
- общините, които участват в МИГ с населени места без общинския център – град с население над 30 000 жители съгласно приложение № 2 от ПМС № 494.
Yes
18.
Местната инициативна група има дял на представителите на публичния сектор, на представителите на стопанския сектор и на представителите на нестопанския сектор в колективния върховен орган на сдружението, непревишаващ 49 на сто от имащите право на глас съгласно чл. 28, ал. 1 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Yes
19.
Местната инициативна група има дял на представителите на публичния сектор, на представителите на стопанския сектор и на представителите на нестопанския сектор в колективния управителен орган на сдружението, непревишаващ 49 на сто от имащите право на глас съгласно чл. 28, ал. 1 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Yes
20.
Местна инициативна група, член на колективния й управителен орган, представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ, включително и когато член e юридическо лице, член на контролния орган на МИГ, ако такъв орган е предвиден в устава на МИГ са декларирали, че отговарят на всички изисквания от декларацията в приложение № 1 от Условията за кандидатстване.
Yes
21.
Местната инициативна група е осигурила към датата на кандидатстване със стратегия за ВОМР самостоятелен офис, достъпен за хора с увреждания и трудно подвижни лица.
Yes
22.
Местната инициативна група е осигурила за срока на изпълнение на стратегията за ВОМР служители на пълен работен ден за позициите изпълнителен директор и до трима експерти по прилагане на стратегията за ВОМР.
Yes
23.
Местната инициативна група е осигурила към датата на кандидатстване със стратегия за ВОМР офис оборудване за осъществяване на дейността, в това число принтер, оборудвани работни места и компютри, съответстващи на броя на осигурените служители.
Yes
24.
Местната инициативна група разполага с интернет страница.
Yes
25.
Правомощията на изпълнителния директор са определени в длъжностната му характеристика.
Yes
26.
Предложеното лице за длъжност „Изпълнителен директор” има:
1. завършено висше образование, най-малко степен „магистър“;
2. трудов и/или осигурителен стаж най-малко 5 години; 
3. управленски опит най-малко две години и/или най-малко 3 години опит като експерт в МИГ/МИРГ по прилагане на стратегия за ВОМР;
4. опит в реализиране на проект, програма или стратегия със стойност над 100 хиляди лева, финансирани от ЕС или от други международни донори.
Yes
27.
Предложеното лице за длъжност „Експерт по прилагане на стратегията за ВОМР” има:
1. завършено висше образование, най-малко степен „бакалавър“;
2. трудов и/или осигурителен стаж най-малко 2 години.
Yes
28.
Избраните за служители на МИГ са физически лица, които са декларирали, че отговарят на всички изисквания от декларацията съгласно приложение № 8 от Условията за кандидатстване.
Yes
29.
Стратегията за ВОМР е разработена за период до 31 декември 2027 г. в съответствие с минималното посочено в приложение № 2 съдържание от Условията за кандидатстване.
Yes
30.
Проектът на стратегия за ВОМР е одобрен от колективния върховен орган на МИГ след публично проведени консултации, обсъждания, информационни срещи и др. със заинтересованите страни от територията на бъдещото й прилагане.
Yes
31.
При съгласуване на проекта на стратегия за ВОМР е проведено обществено обсъждане, за което са приложени документи, вкл. снимки, видеозаписи (ако е приложимо), доказващи консултиране на проекта на стратегия за ВОМР със заинтересованите страни, както и такива, доказващи представителност на заинтересованите страни, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо): отделни списъци за участие в обучения, срещи, семинари, конференции и обществени обсъждания, съдържащи поне две имена на участника, данни за адресна регистрация или седалище и адрес на управление на юридическо лице, заинтересована страна, към която лицето се причислява, телефон за контакт и/или електронен адрес (ако е приложимо за електронен адрес) и подпис на участника.
Yes
32.
Подкрепата от ЕЗФРСР се предоставя за територията на селския район на МИГ или за друга територия обхваната от МИГ, когато проектите допринасят за развитието на съответния селски район.
Yes
33.
Проектите и дейностите по тях се изпълняват на територията на МИГ.
Yes
34.
Избраните в стратегията за ВОМР мерки и дейности, включително за сътрудничество, следва да бъдат в съответствие с Регламент (ЕС) 2021/1060 и Регламент (ЕС) 2021/2115 и да водят до постигане на целите на СПРЗСР.
Yes
35.
Избраните в стратегията за ВОМР мерки съответстват на идентифицираните в проучванията и анализите на територията нужди.
Yes
36.
В стратегията за ВОМР не са включени операции от ЕЗФРСР, предвиждащи фиксирани плащания и интервенции, свързани със схеми за плащания на площ.
Yes
37.
В стратегията за ВОМР не са включени дейности, свързани с извършването на разходи за инфраструктура, свързани с пътища, водопреносни и канализационни системи, освен ако не са част от по-голям проект или не са свързани с дейности, отговарящи на концепцията за интелигентни селища.
Yes
38.
В стратегията за ВОМР не е включена подкрепа за дейности, свързани с извършването на основни земеделски инвестиции, с изключение на такива, предвидени за социално земеделие и такива, свързани с колективни инвестиции.
Yes
39.
Всяка мярка, с изключение на мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на целите на мярката.
Yes
40.
Всяка мярка, с изключение на мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на допустимите кандидати.
Yes
41.
Всяка мярка, с изключение на мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на допустимите дейности.
Yes
42.
Всяка мярка, с изключение на мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на допустимите разходи.
Yes
43.
Всяка мярка, с изключение на мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на определените финансови параметри за проектите – минимален и максимален размер на общите допустими разходи за един проект.
Yes
44.
Всяка мярка, с изключение на мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на интензитета на финансовата помощ.
Yes
45.
Всяка мярка, с изключение на мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на обективни и измерими критерии за подбор на проектите, тяхната тежест и минимален праг за одобрение.

Обективни са критериите за подбор на проекти, когато осигуряват най-малко: съответствие на проектите с характеристиката на територията, нуждите и потребностите на местната общност, общинските и секторни политики за развитие и/или  подкрепа за дейности, които са пряко свързани с постигането на целите на стратегията за ВОМР на МИГ и/или подкрепа за проекти с положително въздействие върху социалната среда и/или околната среда и/или заетостта. Критериите за подбор по отделните мерки не могат да съдържат изцяло или частично условия за административно съответствие и допустимост на кандидатите и/или проектите.
Yes
46.
Мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“ (ако такава е включена в стратегията за ВОМР) съдържа допустими дейности.
Yes
47.
Мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“ (ако такава е включена в стратегията за ВОМР) съдържа допустими разходи.
Yes
48.
Мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ и мярка „Сътрудничество и подготвителни дейности за него“ (ако такава е включена в стратегията за ВОМР) съдържа общ размер на финансовата помощ.
Yes
49.
Във формуляра за кандидатстване задължително е посочена стойност на индикатор R.37 „Нови работни места по подкрепените проекти“.
Yes
50.
Във формуляра за кандидатстване е посочена стойност на индикатор R.40 „Интелигентен икономически преход в селските райони: Брой на подкрепени стратегии за „умни села“, ако е приложимо.
Yes
51.
Във формуляра за кандидатстване задължително е посочена стойност на индикатор R.41 „Свързани европейски селски райони: Дял на населението в селските райони, ползващо се от подобрения достъп до услуги и инфраструктура чрез инвестиции от ОСП“.
Yes
52.
Във формуляра за кандидатстване задължително е посочена стойност на индикатор R.42 „Насърчаване на социалното включване: Брой лица, обхванати от проекти, свързани с подкрепа на дейности за социално включване“, ако е приложимо.
Yes
53.
Във формуляра за кандидатстване задължително е посочена стойност на индикатор R.0 „Брой лица, включени в дейности по обучения, информационни срещи и семинари и други дейности, свързани с трансфер на знания“, ако е приложимо.
Yes
54.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа приложимите задължителни индикатори съгласно Раздел 7 от Условията за кандидатстване.
Yes
55.
Максималният размер на допустимите разходи за един проект към стратегия за ВОМР, финансирана от ЕЗФРСР не надвишава левовата равностойност на 200 000 евро.
Yes
56.
Минималният размер на допустимите разходи за един проект към стратегия за ВОМР, финансирана от ЕЗФРСР е левовата равностойност на 2 500 евро.
Yes
57.
.Допустимите кандидати/бенефициенти по стратегията за ВОМР са с постоянен адрес или седалище на територията на МИГ, с изключение на бенефициентите общини с общински център с население над 30 000 жители в строителните му граници и бенефициентите общини в обхвата на селските райони, които имат седалище в съответния областен град (Тунджа, Марица, Родопи и Добричка).
Yes
58.
В мерките от стратегията за ВОМР са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи съгласно чл. 73 от Регламент (EC) № 2021/2115;
2. съгласно Регламент (EC) № 2021/1060 и целите и приоритетите на стратегията за ВОМР; 
3. определени в Постановление № 86 от 1 юни 2023 г. на Министерския съвет за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, финансирани от Европейските фондове при споделено управление, за програмен период 2021 – 2027 г. (ПМС № 86) и в указанията съгласно чл. 10 от ПМС № 494.
Yes
59.
Включените в стратегията за ВОМР разходи за управление, мониторинг и оценка на стратегиите и тяхното популяризиране съответстват на т. 14.1.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
60.
Включените в стратегията за ВОМР разходи за сътрудничество и подготовката за него съответстват на т. 14.1.4 от Условията за кандидатстване.
Yes
61.
В стратегията за ВОМР не са включени разходи, определени като недопустими съгласно т. 14.2.1.
Yes
62.
В стратегията за ВОМР не са включени разходи, определени като недопустими съгласно т. 14.2.2.
Yes
63.
В стратегията за ВОМР не са включени разходи, определени като недопустими съгласно т. 14.2.3 (ако е приложимо).
Yes
64.
Разходите по мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ не надвишават 25 на сто от общия размер на публичния принос на ЕЗФРСР по стратегията.
Yes
65.
Разходите за популяризиране на стратегията за ВОМР са не по-малко от 20 на сто от общия размер на средствата по мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“.
Yes
66.
Средствата по мярка „Управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране“ са планирани до 30 септември 2029 г. като за последната година са предвидени най-малко 10 на сто от общия размер на средствата по мярката.
Yes
III. Group
СЛЕД ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО:
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 27, ал. 5 от ПМС № 494 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
IV. Group
Административно съответствие и допустимост на допълващо финансиране от Програма "Развитие на човешките ресурси" 2021-2027 към стратегия за ВОМР
Criteria Leads to rejection
1.
МИГ е избрал една или повече от посочените 5 допустими мерки по ПРЧР.
(Към една Стратегия за ВОМР са планирани максимум 5 мерки. МИГ, които обхващат територии от Югозападен регион (регион в преход) и от друг регион от ниво 2  (слабо развит регион) планират отделни мерки за отделните региони. Във връзка с това, само тези МИГ могат да включат повече от 5 броя мерки в стратегиите.)
Yes
2.
МИГ е формулирал своя цел на всяка мярка.
Yes
3.
Посочена е обосновка за необходимостта от мярката с описани конкретни местни специфики и обстоятелства, основана на анализа на територията на МИГ.
Yes
4.
За всяка мярка са посочени целеви групи, които отговарят на допустимите целеви групи от таблица 1 в Указанията на ПРЧР.
(За всяка целева група са посочени:
-	индикативен брой на лицата;
-	характеристики;
-	местни проблеми и потребности, които мярката адресира и по какъв начин ще бъдат решени)
Yes
5.
За всяка мярка са посочени типовете кандидати и партньори (ако е приложимо), съгласно допустимите бенефициенти от Таблица 1 в Указанията на ПРЧР.
Yes
6.
За всяка мярка са посочени резултатите и индикаторите, които мярката се очаква да постигне, съгласно Таблица 1 от Указанията на ПРЧР.
(Приложимите индикатори са цитирани с имената им от Таблица 1, без да се посочват стойности за тях.)
Yes
7.
За всяка мярка са включени допустими дейности за допълващо финансиране от ПРЧР, съгласно т. 5. „Допустими дейности по специфичните цели от ПРЧР“ в Указанията на ПРЧР.
Yes
8.
Посочен е планиран бюджет на допълващото финансиране от ПРЧР към СВОМР за всяка мярка поотделно. 
Общият планиран бюджет на допълващото финансиране от ПРЧР към СВОМР за всички мерки е в рамките на максимално допустимия, съгласно Указанията на УО на ПРЧР и в зависимост от вида регион, на чиято територия ще работи МИГ.
Yes
9.
Посочен е максимален бюджет на едно проектно предложение за всяка от включените мерки, който не надвишава допустимия максимален бюджет от 400 000 лв. (По преценка на МИГ може да се включи и минимален размер на едно проектно предложение -  незадължителна информация).
Yes
V. Group
Административно съответствие и допустимост на допълващо финансиране от Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027 към стратегия за ВОМР
Criteria Leads to rejection
1.
Приложението съгласно чл. 17, ал. 2 на ПМС 494/2024 г. за кандидатстване за допълващо финансиране по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ 2021-2027 г. е попълнено по образец. Посочено е наименованието на мярката.
Yes
2.
Формулирана е целта на мярката и са описани очакваните резултати и ползи за територията в изпълнение на мярката.
Yes
3.
Представен е Анализ на нуждите и идентифицирани проблеми на територията, свързани с иновационната активност и внедряването на иновации в предприятията (реферира се към страница от стратегията):
-	посочени нуждите и идентифицираните проблеми спрямо обхвата на допустимите дейности за финансиране от програмата;
-	има информация към какви местни специфики/проблеми е насочена мярката;
-	посочен е ефектът от подкрепата за територията на МИГ.
Yes
4.
Посочено е заявеното финансиране в обхвата на кои приоритети и специфични цели от ПКИП попада. Посочен е приносът към специфичните цели на програмата.
Yes
5.
Описани са допустимите дейности, конкретно необходими за реализация на мярката. Всички дейности са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност и нейният принос за постигане на очакваните резултати. Описаните дейности съответстват на посочените в Указанията.
Yes
6.
Описани са допустимите целеви групи, към които ще бъде насочено допълващото финансиране по ПКИП (посочени са заинтересованите целеви групи на територията на МИГ). Описаните целеви групи съответстват на посочените в Указанията.
Yes
7.
Посочен е размерът на заявеното финансиране от МИГ и е направено разпределение на средствата по приоритети/специфични цели:
-	общ бюджет на мярката;
-	разпределение на средствата по приоритети.
Yes
8.
Размерът на допълващото финансиране е в съответствие с индикативния размер на допълващото финансиране по ПКИП в бюджета на една стратегия, посочен в Указанията.
Yes
VI. Group
Административно съответствие и допустимост на допълващо финансиране от Програма "Образование" към стратегия за ВОМР
Criteria Leads to rejection
1.
Посочени са идентифицирани предизвикателства/нужди в сферата на образованието, изведени в Анализ/и на територията на МИГа, като са цитирани коректно глава, раздел, точка, страница от Анализа/ите съгласно Указанията на УО на ПО и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
2.
Посочени са идентифицирани в Анализа/ите на територията целеви групи, допустими по ПО, с конкретни характеристики, като са коректно цитирани глава, раздел, точка, страница от Анализа/ите съгласно Указанията на УО на ПО и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
3.
Посочени са идентифицирани в Анализа/ите на територията типове бенефициенти, допустими по ПО, като са цитирани коректно глава, раздел, точка, страница от Анализа/ите съгласно Указанията на УО на ПО и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
4.
В Анализа/ите, когато е приложимо, е обоснована възможността за партньорство, като коректно са цитирани глава, раздел, точка, страница от Анализа/ите съгласно Указанията на УО на ПО и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
5.
Посочен е принос на допълващото финансиране от ПО към приоритет/цел от СВОМР и идентифицираните предизвикателства в сферата на образованието, както и към одобрен общински стратегически документ, когато е приложимо, като са цитирани коректно глава, раздел, точка, страница от СВОМР съгласно Указанията на УО на ПО и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
6.
Посочена е демаркация и допълняемост на допълващото финансиране от ПО към СВОМР, като са цитирани коректно глава, раздел, точка, страница от СВОМР и/или от Анализа/ите съгласно Указанията на УО на ПО и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
7.
Приносът на допълващото финансиране от ПО към СВОМР предвижда да се отчитат задължителните индикатори като са цитирани коректно глава, раздел, точка, страница от СВОМР и/или Анализа/ите съгласно Указанията на УО на ПО и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
8.
Исканото допълващо финансиране от ПО към СВОМР е представено на потенциални кандидати/ партньори/ заинтересовани страни/целеви групи от територията на МИГ-а, допустими съгласно Указанията на УО на ПО, като са цитирани коректно глава, раздел, точка, страница от СВОМР и/или Анализа/ите и и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
9.
Посочена е допълнителна информация по преценка на кандидата, ако е приложимо, напр. за очакван брой проекти, минимален и максимален размер на БФП за проект, продължителност на проектите и краен срок на дейностите за допълващо финансиране и изискването е отбелязано от МИГ коректно.
Yes
10.
Допустимите дейности за допълващо финансиране от ПО са отбелязани от МИГ коректно.
Yes
11.
Посочен е планиран бюджет на допълващото финансиране от ПО към СВОМР и същият е в рамките на максимално допустимия съгласно Указанията на УО на ПО.
Yes
VII. Group
Административно съответствие и допустимост на допълващо финансиране от Програма "Околна среда" 2021-2027 към стратегия за ВОМР
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените мерки за подкрепа с допълващо финансиране от ПОС 2021-2027 г. са допустими съгласно утвърдените Указания на РУО на ПОС 2021-2027 г. и обосновани като необходими за местните общности.
Yes
2.
Допълващото финансиране от ПОС 2021-2027 г. има принос за постигане на приоритети/ цели на стратегията и съответства на одобрен общински/ регионален стратегически / програмен / планов документ.
Yes
3.
Целевите групи и типовете бенефициенти са допустими и съответстват на  изискванията в утвърдените Указания на РУО на ПОС 2021-2027 г.
Yes
4.
Предвидените дейности са допустими съгласно утвърдените Указания на РУО на ПОС 2021-2027 г.
Yes
5.
Максималният брой проекти, предложени за подкрепа с  допълващо финансиране от ПОС 2021-2027 г. и максималният размер на подкрепата за един проект съответстват на утвърдените Указания на РУО на ПОС 2021-2027 г.
Yes
6.
За всяка мярка е предвиден показател с посочени целеви стойности и описание за постигането им съгласно утвърдените Указания на РУО на ПОС 2021-2027 г.
Yes