Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване
No
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
7.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1
Yes
8.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 - Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни от представляващия кандидата - по образец, датирана, подписана  и подпечатана
Yes
9.
Представено е Свидетелство за съдимост от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; за община - изисква се за кмета) не е осъждан, освен ако не е реабилитиран за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представен  е  сканиран оригинал
Yes
10.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложени Удостоверение се представя за кандидата и представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. Представен  е сканиран оригинал.
Yes
11.
Представени са Удостоверение от община Балчик и община Генерал Тошево  за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение се представя за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; за кандидат община се представя удостоверение  от кмета. Представен  е  сканиран оригинал.
Yes
12.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция  „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представен е сканиран оригинал.
Yes
13.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване (съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване) от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - датирана, подписана и подпечатана
Yes
14.
Представена е  Декларация за нередности в оригинал съгласно Приложение № 4 от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат, дата
Yes
15.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
16.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване
No
17.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
18.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
No
19.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
No
20.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Yes
21.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура.
Yes
22.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на  т.7 от раздел 13.2 от УК.
No
23.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо).
No
24.
Представена:
- справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци)
-ОПР за предходната финансова година /в случай, че не е публикуван в Търговския регистър/ или ОПР за последния отчетен период /за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване/ (за юридически лица и еднолични търговци)
No
25.
Представена Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 12 и справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 12а, попълнени съгласно  указания за попълване – Приложение № 12б. - с подпис/и, печат, дата от представляващия кандидата
No
26.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения  (когато е приложимо)
No
27.
Представени са изискуемите съгласно точка 5 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи.
No
28.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му или решение за определяне на стойността на разхода (в случаите на  кандидати при избор на доставчик/изпълнител по реда на ПМС 160 от 2016г).
No
29.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ или „jpg” и „xls” или “xlsx”. (Важи в случаите на договори, за дейности по строителство/доставки/ услуги, когато за конкретния проект не се прилага реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и след подписване на Административен договор не се изисква провеждане на  процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС 160 от 01.07.2016г.)
No
30.
Представена е Декларация  от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата -за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 6 от Условията за кандидатстване - Документи за попълване. Декларацията е сканиран оригинал,  датирана, подписана и подпечатана.
Yes
31.
Представена е Декларация от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от Условията за кандидатстване - Документи за попълване. Декларацията е сканиран оригинал, датирана, подписана и подпечатана.
Yes
32.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 8 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване, подписан от представляващия кандидата и подпечатан
Yes
33.
Представена е Декларация от представляващия кандидата за съгласие за предоставяне на данни на НСИ  -  оригинал съгласно  Приложение № 9 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване  (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22).  Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
34.
Представена е Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020-Приложение № 10 от документи за попълване, датирана, подписана и подпечатана- сканиран оригинал.
Yes
35.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива (когато е приложимо)
No
36.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (по образец, Приложение №16 от документи за попълване). Сканиран оригинал- датирана, подписана и подпечатана
Yes
37.
Представена е Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение №13 от документи за попълване). Сканиран оригинал- датирана, подписана и подпечатана
Yes
38.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни .
No
39.
Представена е Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо).
No
40.
Документи при строително-монтажни работи за изграждане или подобрение на недвижима собственост, използвана за земеделското производство:
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Yes
41.
Документи при строително-монтажни работи за изграждане или подобрение на недвижима собственост, използвана за земеделското производство:
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Yes
42.
Документи при строително-монтажни работи за изграждане или подобрение на недвижима собственост, използвана за земеделското производство:
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Yes
43.
Документи при строително-монтажни работи за изграждане или подобрение на недвижима собственост, използвана за земеделското производство:
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - в изискуемите формати
Yes
44.
Документи при строително-монтажни работи за изграждане или подобрение на недвижима собственост, използвана за земеделското производство:
Представена е подробна количествено стойностна сметка за предвидените строително-монтажни работи съгласно  Приложение № 11 от Документи за попълване в изискуемите формати
Yes
45.
Документи при строително-монтажни работи за изграждане или подобрение на недвижима собственост, използвана за земеделското производство:
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Yes
46.
Документи за проекти, включващи инвестиции за закупуване, включително чрез финансов лизинг и инсталиране на нови машини, оборудване, земеделска техника и прикачен инвентар, необходими за земеделското производство:
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес (когато е приложимо).
No
47.
Документи за проекти, включващи инвестиции за закупуване, включително чрез финансов лизинг и инсталиране на нови машини, оборудване, земеделска техника и прикачен инвентар, необходими за земеделското производство:
Представена е Техническа спецификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане.
Yes
48.
Документи за проекти, включващи инвестиции за закупуване, включително чрез финансов лизинг и инсталиране на нови машини, оборудване, земеделска техника и прикачен инвентар, необходими за земеделското производство:
Представена е Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение № 14 и Приложение № 14а от документи за попълване). (когато е приложимо)
Yes
49.
Документи за проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници:
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
Yes
50.
Документи за проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници:
Представени са Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване, изготвени от правоспособно лице.
Yes
51.
Документи за проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници:
Представен е анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен от правоспособно лице.
Yes
52.
Документи за проекти, включващи създаване и/или презасаждане на трайни насаждения и/или свързани с производство, съхранение и/или подготовка на растителни продукти за продажба и/или за нуждите на животновъдния обект:
Представен е документ за собственост или за ползване на земята (договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията). (когато е приложимо)
Yes
53.
Документи за проекти, включващи създаване и/или презасаждане на трайни насаждения и/или свързани с производство, съхранение и/или подготовка на растителни продукти за продажба и/или за нуждите на животновъдния обект:
Представен е Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения.
Yes
54.
Документи за проекти, включващи създаване и/или презасаждане на трайни насаждения и/или свързани с производство, съхранение и/или подготовка на растителни продукти за продажба и/или за нуждите на животновъдния обект:
Представено е Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарно-медицинската дейност
Yes
55.
Документи за проекти, включващи създаване и/или презасаждане на трайни насаждения и/или свързани с производство, съхранение и/или подготовка на растителни продукти за продажба и/или за нуждите на животновъдния обект:
Представен е Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни
Yes
56.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представен е  договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/(когато е приложимо).
No
57.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представено е становище/удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модели/ или сертификат/удостоверение, че новото оборудване/ машини/ съоръжения, са въведени в производство в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение(когато е приложимо).
No
58.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година -по образец, Приложение №15 от документи за попълване. ( когато е приложимо).
No
59.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Извършена е служебна проверка в Мониторстат на  Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и другите разходи за труд от Годишния отчет за дейността (ГОД) на кандидата за последната приключена финансова година                                       ( когато е приложимо).
No
60.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията (когато е приложимо).
No
61.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. (когато е приложимо).
No
62.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представено е становище на правоспособно лице, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС (когато е приложимо).
No
63.
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Представени са резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 08.09. 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания., изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ)
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е за инвестиции, свързани с производството на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
2.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
3.
В случай, че проектът е представен от признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, той е  пряко свързан с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
III. Group
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1.регистриран земеделски стопанин съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители  
2. Призната групи производители и призната организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020 г. 
3. За подпомагане само за проекти за колективни инвестиции могат да кандидатстват и юридически лица, регистрирани по Търговския закон и/или Закона за кооперациите, които включват най-малко 6 лица и са извън посочените в т.1 и т.2. 
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление –за юридическите лица, или постоянен адрес - за физически лица – на територията на "МИГ Балчик-Генерал Тошево".
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
3.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с Декларация (по образец) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване, документ за собственост или ползване на земята, анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, справка – декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. В случай на констатирано несъответствие по документи с условията за допустимост, проектът се отхвърля.
Yes
4.
За  кандидата не са налице основания за отстраняване съгласно т..11.2 от УК.
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № , свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОП, Удостоверения от общините Балчик и Генерал Тошево. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.  В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на 
г., проектът се отхвърля.
Yes
IV. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок  е не по-късно от 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
2.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение за проекти е не по-малък от  10 000 евро при курс 1,9558  за едно евро (19 558,00 лева)

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
3.
Максимален размер на общите допустими разходи за  проектното предложение е до левовата равностойност на 50 000 евро при курс 1,9558  за едно евро (97 790,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
4.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на левовата равностойност на 5 000 евро при курс 1,9558  за едно евро (9 779,00 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
No
5.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ (БФП) за  проект  е левовата равностойност  на 45 000 евро при курс 1,9558 лева за едно евро (88 011,00 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай, че заявеният от кандидата размер на БФП надвишава левовата равностойност на 50 000 евро (97791,50 лева), Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта и ТДИД по отношение на размера на БФП, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията.

Забележка: При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация и могат да се извършат корекции на бюджета. Непредставянето на допълнителна информация води до отхвърляне
No
6.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР на МИГ Балчик –Генерал Тошево и Насоките за кандидатстване. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в проектното предложение, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.

Забележка: При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация и могат да се извършат корекции на бюджета. Непредставянето на допълнителна информация води до отхвърляне
No
7.
Във формуляра за кандидатстване е кандидатът е предоставил  информация за индикатор „Брой  работни места, разрити в подпомогнатите дейности“ – ако е приложимо за конкретния проект съгласно Бизнес плана и представените документи.
Стойност, различна от нула  се попълва от кандидата в случай, че чрез проектното предложение се създават работни места в резултат от изпълнението му, като се посочва техния брой. Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на необходимите корекции.
В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.

Забележка: При несъответствие се изисква допълнителна информация
No
8.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1.	 Внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи; 
2.	Насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти; 
3.	За опазване на компонентите на околната среда, вкл. с намаляване на вредните емисии и отпадъци; 
4.	Повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства 
5.	Подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и др. условия на производство; 
6.	Подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти
7.	 Осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
9.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. В случай, че се установи нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
10.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Балчик и Генерал Тошево, формиращи територията на  „МИГ – Балчик-Генерал Тошево”
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и на мястото на изпълнение на проекта и на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
11.
Инвестициите по проекта са свързани с производството на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и документите, приложени към него.
В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
12.
В случай на проект, представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, инвестициите са пряко свързани с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
13.
Проектът се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата,  да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на проект със СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години (в случай на проект с дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, и/или създаване и презасаждане на трайни насаждения).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
14.
В случай на инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително проекти с инвестиции за  производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса са спазени условията на по т.ІІ от раздел 13.2
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Забележка: Неспазването води до отхвърляне на съответния разход
No
15.
За проектното предложение НЕ са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. Проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. Проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
4. Дейности, разходите за които са включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
5. Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока,условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Забележка: Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
Неспазването (отговор „НЕ“) води  до отхвърляне
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за наличие или липса на  двойно финансиране –Приложение № 6) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Yes
VII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 6 Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.

Забележка: Неспазването води до отхвърляне на съответния разход, извършен преди посещението на място.
No
VIII. Group
ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или несъответствие с изискването, проектът се отхвърля.

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на тези условия.
В случай на несъответствие, се попълва „НП“ и може да се извърши корекция на бюджета.
No
2.
Проектното предложение включва някои от следните разходи: 
1. строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда; 
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция; 
3. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия; 
4. разходи за достигане съответствие с нововъведените стандарти на ЕС, включително чрез финансов лизинг; 
5. закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг; 
6. разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС - за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6; 
7. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения; 
8. закупуване на сгради, помещения и друга недвижима собственост, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за земеделските производствени дейности на територията на МИГ Балчик – Генерал Тошево; 
9. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици; 
10. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация; 
11. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг; 
12. за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта; 
13. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 - 12, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени; 
14.  Допустими други разходи, съгласно Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. по отношение на инвестициите  по подмярка 4.1 "Инвестиции в земеделски стопанства" от мярка 4 "Инвестиции в материални активи" от ПРСР (2014-2020).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че нередовностите и несъответствията не са отстранени и/или не могат да се извършат промени в бюджета на проекта, които да позволяват неговото изпълнение, проектът се отхвърля. 

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на тези условия.
В случай на несъответствие, се попълва „НП“ и може да се извърши корекция на бюджета.
No
3.
В случай на включени разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, те НЕ превишават. пет на сто от допустимите разходи по т. 1 – 12.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на тези условия.
В случай на несъответствие, се попълва „НП“ и може да се  извърши корекция на бюджета
No
4.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на земя, те не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 – 6 и т. 9 – 12.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът отговаря на тези условия.
В случай на несъответствие, се попълва „НП“ и може да се извърши корекция на бюджета
No
5.
Разходите по т. 13 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проек
No
6.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни, включително превозни средства, те отговарят на определението за специализирани земеделски транспортни средства, например: камиони, цистерни за събиране мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи или включени недопустими разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
7.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
No
8.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
9.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Забележка: Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
No
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.5 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
X. Group
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът доказва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
Показателите за оценка доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта чрез прилагане на планираните инвестиции Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
XI. Group
IV. ПРОВЕРКА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ СЛЕД КОМУНИКАЦИЯ С КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
След осъществена комуникация с КППП представените от кандидата допълнителни документи и разяснения не водят до подобряване на качеството на проектното предложение
Yes