Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е представено чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) – https://eumis2020.government.bg
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или упълномощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Yes
3.
Заповед за упълномощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент по конкретния проект и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение, предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта, прикачена в ИСУН 2020.                
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено от лице, различно от официалния представител на кандидата.
No
4.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Електронния формуляр за кандидатстване.
Yes
5.
Декларация на представляващия кандидата, попълнена по образец към Условията за кандидатстване (Приложение I към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
6.
Декларация от кандидата относно задължението да представя оригинали на УО, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
7.
Декларация за съгласие на кандидата за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ,  попълнена по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
8.
Декларация за липса на двойно финансиране и за завършеност, попълнена по образец (Приложение IV към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
9.
Оферти за услуги и/или проучвания в интернет за услуги – с предложени цени от доставчика на услугата от минимум два източника за доказване на планиран разход, прикачени в ИСУН 2020. (ако е приложимо)
No
10.
Автобиографии на най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво (ръководител на проекта; заместник-ръководител на проекта или водещ координатор; счетоводител на проекта или финансов координатор;  координатор на териториалните екипи; експерт информация и комуникация), попълнени по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване) и придружени от документ/и относно извършения подбор на членовете на екипа, прикачени в ИСУН 2020.
Yes
11.
Представен е Механизъм за подбор на  училища да основна степен на образование и детски градини, който включва обективни изисквания за подбор на детски градини и училища, гарантиращи балансирано териториално разпределение на средствата по процедурата.
Документът следва да бъде подписан от официалния представител на Конкретния бенефициент.
Yes
12.
Кандидатът е допустим, съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта, а не изпълнява ролята на посредник. 
В съответствие с §6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕСИФ, регионалните управления по образованието, държавните и общинските детски градини и училища, центровете за подкрепа за личностно развитие, центровете за специална образователна подкрепа, регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, Държавния логопедичен център, Националния дворец на децата участват в техническото и/или финансовото изпълнение, включително извършват разходи по проекта.
Yes
14.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Yes
15.
Продължителността на проекта е в съответствие с т. 18 от Условията за кандидатстване.
Yes
16.
Дейностите са допустими съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение не съдържа всички допустими дейности, посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване, то ще бъде отхвърлено.
В случай че проектното предложение съдържа една или повече недопустими дейности, тези дейности следва да  бъдат отстранени, както и предвидените за тях разходи.
Yes
17.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.
Проверява се въз основа на декларация – Приложение IV към Условията за кандидатстване.
Yes
18.
Планираните разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
Yes
19.
В проектното предложение са заложени стойности на индикаторите за изпълнение и резултат, които съответстват като минимум на посочените в т. 7 от Условията за кандидатстване.
Yes
20.
Планираните процедури за външно възлагане са описани в секция 10. План за външно възлагане и съответстват на описаното в секция 5 и секция 7 от Формуляра за кандидатстване.
Yes
21.
Финансов капацитет: 
Кандидатът има стабилни и достатъчни източници на финансиране, позволяващи да се изпълнят предложените дейности.
Това обстоятелство се проверява служебно от оценителната комисия към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че кандидатът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета за текущата финансова година на бенефициента са по-високи от размера на исканата БФП.
Yes
22.
Оперативен капацитет:
Кандидатът има успешно реализиран поне един проект през последните три години, който е от типа или с финансовите особености или с обхват като настоящия проект или по-голям; и/или има поне 1 година опит в изпълнението на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Yes
23.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указанието на УО на ОПНОИР за конкретни бенефициенти относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво имат опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни дейности. 
Кандидатът следва да опише минималните изисквания за заемане на длъжността на всички членове на екипа на централно ниво.
В случай че числеността на екипа за организация и управление на проекта не съответства на Указанието на УО на ОП НОИР за конкретни бенефициенти, оценителната комисия следва да го редуцира като не взема предвид в процеса на оценка административния капацитет на съответните лица.
Yes
24.
Формулирани са конкретни и реалистични цели, които съответстват на целите на процедурата. Налице е връзка между целите и предвидените дейности и резултати.
Yes
25.
Целевите групи са описани и са количествено определени.  Нуждите им са ясно идентифицирани.
Yes
26.
Дейностите са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.
Yes
27.
Заложените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат на процедурата.
Yes
28.
Кандидатът е предоставил информация относно начина и методите за идентифициране на целевата група, която ще бъде включена в дейностите по проекта.
Yes
29.
Представеният към проектното предложение механизъм включва обективни изисквания за подбор на детски градини и училища до основна степен на образование, гарантиращи балансирано териториално разпределение на средствата по процедурата и предвижда следното: 
•	Покана към всички държавни и общински детски градини,  и училища,  обучаващо ди основна степен на образование.
 Поканата може да включва повече от един краен срок за подаване на заявления, с оглед включване на максимален брой детски градини и училища и постигане най-малко на посочените в критериите целеви стойности на индикаторите. 
•	Функциите на РУО и конкретния бенефициент в процеса на подбор на училища.  
•	Процеса на подбор на детски градини и  училища (до основна степен на образование), който  включва представяне на заявление от детска градина/училище, придружено от съответната обосновка на нуждите за осъществяване на дейностите по процедурата, в т.ч. дейности в подкрепа на детските градини и училищата; дейности в подкрепа на децата и учениците и дейности в подкрепа на родителите, вкл.:
	броя на децата/учениците със СОП, в риск, с хронични заболявания, с изявени дарби в съответната детска градина/училище;
	броя на учителите и непедагогическия персонал, ангажиран с тяхното обучение;
	обосновка за необходимостта от назначаване на допълнителен персонал;
	обосновка за необходимостта от осъществяване на дейности за допълнителна подкрепа на деца/ученици със СОП, с хронични заболявания, в риск, с изявени дарби;
	обосновка за необходимостта от закупуване на оборудване за допълнителна подкрепа на деца/ученици;
	обосновка за необходимостта от осъществяване на дейности за превенция на насилието и други дейности с родители, които могат да имат единствено допълващ ефект към изпълнението на основните дейности за допълнителна подкрепа за личностно развитие на деца и ученици;
	обосновка за необходимостта от обучение на предложения брой специалисти от детската градина/училището.
	обосновка относно подхода за споделяне на ресурси и сътрудничество с други образователни институции от системата на предучилищното и училищното (до основно) образование.
	анализ на образователните резултати на включените деца/ученици и план за подобряването им на годишна база в рамките на изпълнение на проекта, както и 6 месеца след приключване на операцията.
•	Изисквания за формиране на бюджета на съответното училище/детска градина за изпълнение на дейности по процедурата. Изискванията гарантират прозрачност при разпределянето на бюджетите за участващите училища/детски градини. Бюджетът за дейности, изпълнявани от съответното училище/детска градина се базира на броя ученици/деца от конкретното училище/детска градина, включени в проекта и да съответства на представената обосновка за нуждите на училището/детската градина.
Yes
30.
Планът за действие е съобразен със спецификата на дейностите и продължителността на проекта и отразява логическата връзка на целите и дейностите.
Yes
31.
Кандидатът е предвидил балансирано разпределение на дейностите, като е осигурил възможност за паралелно изпълнение на дейностите, съобразно идентифицираните нужди.
Yes
32.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на ОПНОИР (устойчиво развитие; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете).
Yes
33.
Проектът създава модел, който може да бъде мултиплициран.
Yes
34.
Предвидена е възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането.
Yes
35.
Кандидатът e посочил потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Yes
36.
В проектното предложение е описан механизъм, посредством който разработените продукти ще бъдат интегрирани в националното законодателство и политиките в областта на приобщаващото образование.
Yes
37.
Кандидатът е посочил по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо разработените по предходни проекти продукти.
Yes
38.
Кандидатът е поел ангажимент в проектното предложение за запазване на работните места на назначения допълнителен персонал след приключване на финансирането по проекта.
Yes
39.
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи (всички предвидени разходи съответстват на планираните дейности).
Yes
40.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени (ако е приложимо) и/или заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Разходите не се дублират.
Yes
41.
Предвидените разходи са необходими за изпълнение на проекта и за постигане на заложените индикатори.
Yes
42.
Сумата на заложените в бюджета на проекта разходи съответства на сумата от стойностите на дейностите. Бюджетът е без аритметични грешки.
Yes