Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“, .PDF
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
No
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Yes
5.
Документите, качени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а, когато документът е официален по смисъла на Граждански процесуален кодекс, той е легализиран с апостил.
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за неприложимите общи документи - формат  „pdf”, ”PDF” Приложение № 1
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”, .PDF, подписанa и сканиранa от кандидата (Приложение № 2)
Yes
3.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ , .“xlsx” (Приложение № 2)
Yes
4.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2 т. 2 от Наредба № 22 във формат „pdf”, ”PDF”, (Приложение № 5).
Yes
5.
Документ, издаден от обслужваща банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Yes
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
7.
Свидетелство за съдимост на всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на представянето му. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Yes
8.
Декларация от представляващия/те кандидата съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 от Наредба № 22/2015 г Представя се във формат „pdf”, ”PDF” Приложение  № 7
Yes
9.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”  Приложение  № 8
Yes
10.
Решение или друг приложим документ, издаден по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите от компетентния орган по околна среда /Регионална инспекция по околна среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция.
В  случай, че  проектното предложение не включва СМР: към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, като на етап ОАСД следва да бъде изискан и представен и самия документ. 
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Yes
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf”, .”PDF”
No
13.
Бизнес план – с подпис/и и печат на всяка страница. Представя се във формат „pdf”, .”PDF” .Приложение № 6
Yes
14.
Таблици към Бизнес план.	във формат „xls“, “xlsx”. Приложение № 6а
Yes
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf”, ”PDF” или  „jpg”.
Yes
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf”, ”PDF” от ЮЛ с орган на управление.
No
17.
Удостоверение  за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара/.
Представя се от кандидати физически лица в случай , че са регистрирани по закона за занаятите / когато е условие за допустимост /. Представя се във формат „pdf”, ”PDF” .
No
18.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период
Представя се от кандидати ЮЛ и ЕТ. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
19.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП 
Задължително Представя се във формат „pdf”, ”PDF”. Приложение №  9
Yes
20.
Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - формат  xls, xlsx, Приложение № 9а
Когато е приложимо
No
21.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР, за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения за архитекти, инженери, консултантски услуги, извършени след 01.01.2014 г., съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22 ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
22.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Офертата е придружена с отправено от кандидата Запитване за оферта (Приложение № 17)
Задължително в случаите, когато кандидатът:
1.  планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ или по Закона за обществените поръчки след сключване на административен договор за предоставяне на финансова помощ. Към офертата оферентите следва да  представят и декларация „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
ИЛИ
2. не е възложител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ или ЗОП и разходът, за който кандидатства е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ. В този случай, към офертата, кандидатът прилага и предварителен/окончателен договор с изпълнителя/доставчика
No
23.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 17, протокол за избор на изпълнител/доставчик и предварителен/окончателен договор с изпълнителя/доставчика. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, за нормативно регламентирани такси, както и в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки, не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и разходът не е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ.
No
24.
Документи за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията 
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот-собственост на кандидата. Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
25.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 календарни години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж в случай на кандидатстване за разходи за СМР за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Важи в случаи по т. 8 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“ Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
26.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 календарни години считано от датата на подаване на проектното предложения.
Важи в случаи по т. 9 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“ Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
27.
Одобрен инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти
Представя се в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Формат .pdf , PDF
No
28.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР Представя се във формат „pdf”, ”PDF”, jpg”
No
29.
Разрешение за строеж
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган
Представя се във формат „pdf”, ”PDF”
No
30.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР във формат „pdf”, ”PDF”. Приложение № 13
No
31.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР във формат „xls”, “xlsx”. Приложение № 13
No
32.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения
Към датата на кандидатстване може да се представи Вх. № на искане за издаване от съответния орган- формат „pdf”, ”PDF”
No
33.
Съгласуване с Министерството на културата по реда на ЗКН 
Важи в случаите на инвестиционен проект, който включва/т обект/и недвижими културни ценности във формат „pdf”, ”PDF”.
No
34.
Одобрен технически проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице  - формат „pdf”, ”PDF”
За инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
No
35.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице - формат „pdf”, ”PDF”
No
36.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване формат „pdf”, ”PDF”
Когато е приложимо
No
37.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 16-23 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област - формат „pdf”, ”PDF”
Важи в случите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на био- и течни горива от биомаса
No
38.
Декларация за наличие на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия. - формат „pdf”, ”PDF”, Приложение 16.
No
39.
Декларация за изчисление на минималния СПО на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване
формат „pdf”, ”PDF” Приложение № 11
Не се представя от ЮЛ, които не са земеделски стопани
No
40.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар, не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на СПО участват животни
формат„pdf”, ”PDF”
Не се представя от ЮЛ, които не са земеделски стопани.
No
41.
Регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол  / ИСАК / за текущата стопанска година
Не се представя от ЮЛ, които не са земеделски стопани.
формат„pdf”, ”PDF”
No
42.
Документ за собственост или ползване на земя или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния СПО. формат„pdf”, ”PDF”
Представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година
No
43.
Анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, издадени по реда на Наредбата по § 4 от преходните и заключителни разпоредби на Закона за подпомагане на земеделските производители за създаване и поддържане на регистър на земеделски стопани.
Представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година, формат„pdf”, ”PDF”
No
44.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. формат „pdf”, ”PDF”
Приложение № 3
Yes
45.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или Годишна данъчна декларация – формат  „pdf”, ”PDF”
Представя се в случай, че отчетът не е публикуван в Търговски регистър
Представя се от кандидат с приключена финансова година 
	
ИЛИ

Отчет за приходи и разходи за последен приключен междинен период  – формат „pdf”, ”PDF”
Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване
No
46.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
- формат „pdf”, ”PDF”
Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост
No
47.
Удостоверение, издадено от НАП, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта - формат „pdf”, ”PDF”
Yes
48.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата  -формат  „pdf”, ”PDF”
Приложение № 12
Yes
49.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата -
формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 10
Yes
50.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР“ - формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 18
Yes
51.
Декларация НСИ - формат  „pdf”, ”PDF” Приложение № 4
Yes
52.
Декларация КЕП, Приложение № 19, формат „pdf”, ”PDF”
Yes
53.
Декларация по ДДС, Приложение № 20, формат „pdf”, ”PDF” Задължително за кандидати, които не са регистрирани по ЗДДС
No
54.
Декларация за минимални помощи- Приложение  № 15, формат „pdf”, ”PDF”
Yes
55.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.- формат „pdf”, ”PDF”
No
56.
Копие на Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение, или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. .- формат “pdf” ”PDF”.
No
57.
Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по мярка 6.4  - формат  „pdf”, ”PDF”, Приложение № 21
Yes
58.
Други 
Документи, които не са изброени в списъка и които кандидатът смята, че са необходими за оценката на подаденото от него проектно предложение, формат  „pdf”, ”PDF” “jpg” “xls” “xlsx”
No
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 1 „Проекти, включващи инвестиции за развитие на „зелената икономика “ от Критериите за оценка
Кандидатът представя:
1. Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.), и/или проектът включва мерки за оползотворяване на отпадъци за собствени енергийни нужди ( когато се  предвиждат инвестиции за въвеждане използването на енергия от оползотворяване на вторична биомаса от продукти, които не са включени в Анекс I от ДФЕС). 

Допълнително КППП ще разглежда и следните документи от раздел 24.1 от настоящите Условия, следователно кандидатът не ги прилага отново
2. Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност. 
3. Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. удостоверяващ изпълнението на условията по т. 16-23,от подраздел 14.2 от Условия за кандидатстване.
No
2.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2 "Проекти, включващи иновации" 
Допустимите инвестиционни разходи по проекта са свързани с въвеждането на иновации за самото предприятие/ стопанство
За присъждане на точки по критерия, комисията разглежда обосновка в раздел 11 „Допълнителна информация, необходима за оценката на проектното предложения“, поле „Проектът включва иновации“
Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 2

No
3.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 3 „Проекти за развитие на селски, еко и културен туризъм и др. алтернативни форми на туризъм “ от Критериите за оценка
Бизнес планът и други представени от кандидата документи, свързани с дейностите и разходите, за чието подпомагане се кандидатства с проектното предложение.
За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 3
No
4.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 4 „Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват”  от Критериите за оценка
Удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.
За присъждане на точки по Критерия,
Кандидатите, притежаващи образование в сектора за който кандидатстват следва да приложат копие на един  или повече от следните документи:
- Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност;
- копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование).
за доказване на стаж - копие от трудова/осигурителна книжка, от която да е видно най-малко 1 година трудов/осигурителен стаж по професията в съответния сектор.
No
5.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 5 „Кандидатът е осъществявал дейност на територията на МИГ Белене - Никопол най-малко 3 (три) години преди датата на кандидатстване“ от Критериите за оценка
КПП извършва  проверка на представената  Справка за дейността на предприятието на кандидат за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването, заверени от НСИ., формат .pdf, .PDF
Проверява се регистрацията на кандидата в Търговския регистър и на публикуваните Годишни отчети за дейността. Ако отчетите (някой/и от отчетите) не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията, то е необходимо кандидатът да ги е приложил във формат .pdf, .PDF.
No
6.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 6 Проекти в секторите компютри, оптика и електроника; автомобили и други превозни средства; метални изделия; печатарска промишленост; информационни технологии” “ от Критериите за оценка
Формулярът за кандидатстване , Бизнес плана и други представени от кандидата документи, свързани с дейностите и разходите, за чието подпомагане се кандидатства с проектното предложение. Бизнес планът и планираните дейности и инвестиции трябва категорично да доказват, че проектното предложение предвижда създаване или подобряване на икономическа дейност, свързана с предоставяне на услуги за населението в съответните сектори:
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“;
С18 "Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители";
С20 „Производство на химични продукти“;
С25 "Производство на метални изделия, без машини и оборудване";
С26 „Производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“;
С27 „Производство на електрически съоръжения“;
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“;
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“;
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“;
За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 6
No
7.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 7 „Проекти, създаващи добавена стойност и нови работни места – проекти за производствени дейности и създаващи нови работни места “  от Критериите за оценка
Представени документи в раздел 24.1.
Таблица Б2 "Заетост" от Бизнес плана 
раздел „Индикатори” от електронния Формуляр за кандидатстване  и Формуляра за мониторинг

Да се представи още (формат .pdf, .PDF): 
1. Справка-декларация за съществуващия и нает персонал (Приложение № 14);
2. Справка „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година“, заверена от кандидата и НСИ
ИЛИ
2. Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение.
Представя се в случай на предприятие, което няма приключила финансова година. 

No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът отговаря на целите и приоритетите на СВОМР на МИГ Белене-Никопол
Yes
2.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2. от Условията за кандидатстване
Yes
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване
Yes
5.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Белене - Никопол, съвпадаща с административно териториалните граници на общините  Белене и Никопол
Yes
6.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на условията  за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност
Yes
7.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3., т.1 ,т.2 и т. 3 от Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
9.
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  – 19. 558 00  лв.
Yes
10.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 97 790 00  лв.
Yes
11.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 6.4 . и не превишава 75  %.
Yes
12.
Разходите по т.3 от подраздел 14.2. на условията за кандидатстване, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект,
No
13.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до размера на представената данъчна оценка
No
14.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
No
15.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение № 3 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
No
16.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и кандидатът не е възложител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ,  то той е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта (По образец Приложение № 17).
No
17.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Yes
18.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Yes
19.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 3 от раздел 14.1. „Допустими видове разходи“.
Yes
20.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото
Yes
21.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя,съгласно Закона за Камарата на строителите, и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ
No
22.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативната/ите оферта/и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
No
23.
Ако са представени 3 оферти, изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката. Когато не е избрал икономически най-изгодна оферта, следва да представи  писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
No
24.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Yes
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от Условията за кандидатстване.
Yes
IX. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 8а към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
X. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕСПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният бизнес план е по образец съгласно Приложение № 6 и Приложение № 6а и съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период
Yes
2.
Бизнес планът доказва икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10 годишен период
Yes
3.
Бизнес планът трябва да води до подобряване на дейността на кандидата, както и постигането на посочените  в бизнес плана показатели.
Yes
4.
Бизнес планът води до постигане на една или повече от целите на мярката и да e в съответствие с принципите на добро финансово управление, публичност и прозрачност.
Yes
5.
Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по голяма
от О (NPV>0) Посочете конкретния показател за проекта.
Yes
6.
Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %). Посочете конкретния показател за проекта
Yes
7.
Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1. (PI>1) Посочете конкретния показател за проекта
Yes
8.
Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. Посочете конкретния показател за проекта
Yes
XI. Group
НАЛАГА СЕ КОРЕКЦИЯ НА БЮДЖЕТА ПОРАДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Наличие на недопустими дейности или разходи
No
2.
Несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени
No
3.
Дублиране на разходи
No
4.
Неспазване на заложените в Условията за кандидатстване правила за ограничения по отношение на заложените процентни съотношения/прагове
No
5.
Несъответствие с правилата за държавните или минималните помощи
No
6.
Други (оценителят описва подробно обстоятелството)
No
XII. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор
No
XIII. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Няма други причини, поради които проектът да е неизпълним - забрани за осъществяване на дейността, разрешителен режим или друга причина. (ако има, да се опише подробно)
Yes
2.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes