|
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
• Общини Тутракан и Сливо поле;
• ЮЛНЦ;
• МИГ Тутракан - Сливо поле
|
Yes
|
|
2. |
Кандидатите трябва да отговарят на условията :1. Кандидатът/получателят на финансова помощ има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление -за юридическите лица, на територията на действие на МИГ и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ.
2. Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице .
3. Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия:
3.1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
3.2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3.3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
3.8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
3.9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
3.10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
3.11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
3.12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
3.13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
3.14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
3.15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
3.16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
3.17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
3.18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
|
Yes
|
|
3. |
Кандидатите в качеството си на собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, както и всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическото лице с нестопанска цел следва да имат в предвид, че са недопустими по настоящата процедура ако:
1.Са свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Ако са членове на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3.Ако са свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон или пълномощие член на контролния орган на МИГ.
|
Yes
|
|
4. |
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
|
Yes
|
|
ПРИЛОЖЕНИЯ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ -ДОКУМЕНТИ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Основна информация за проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината, сканирана във формат „pdf” или „jpg“, както и във формат и „xls“ или „xlsx“ – по образец Приложение 1 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване.
|
Yes
|
|
2. |
Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf”,”, jpg“, както и във формат и „xls“ или „xlsx“ подписан и сканиран от кандидата, по образец на ДФЗ (Приложение № 10).
|
Yes
|
|
3. |
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“ .
|
No
|
|
4. |
Учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; Представя се във формат „pdf“ . (когато е приложимо)
|
No
|
|
5. |
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf”.
|
Yes
|
|
6. |
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му; Представя се във формат „pdf”.
|
Yes
|
|
7. |
Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ .
(Приложение № 3).
|
Yes
|
|
8. |
Декларация съгласно Приложение № 6 от наредба 22 с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 5).
|
Yes
|
|
9. |
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 4).
|
Yes
|
|
10. |
Декларация за липса двойно финансиране и изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“.(Приложение № 6)
|
Yes
|
|
11. |
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат представени от НСИ на УО и ДФЗ-РА с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 2)
|
Yes
|
|
12. |
Декларация за дейността на кандидата (неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност с подпис/и печат и сканирана във формат„pdf“ .
|
Yes
|
|
13. |
Декларация за непублични бенефициенти. Представя се във формат „pdf“(Приложение № 13)
|
Yes
|
|
14. |
Декларация за неприложими документи с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ . (Приложение № 7)
|
Yes
|
|
15. |
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване към МИГ „Тутракан – Сливо поле“. Представя се във формат „pdf“ . (когато е приложимо)
|
No
|
|
16. |
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на общината. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
17. |
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване /приложимо за кандидат община/. Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
|
No
|
|
18. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
19. |
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване; (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
20. |
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
21. |
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък/когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
22. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;/когато е приложимо Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
|
No
|
|
23. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; Представя се във формат „pdf“ .
|
Yes
|
|
24. |
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица ; Представя се във формат „pdf“
|
Yes
|
|
25. |
Анализ разходи –ползи ( финансов анализ) (Приложение № 8). Представя се във формат „pdf“ .
|
No
|
|
26. |
Анализ разходи –ползи - таблица (Приложение № 9) Представя се във формат „xls“ или „xlsx“.
|
No
|
|
27. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.(важи в случаите , когато бенефициентът не се явява възложител по ЗОП).
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (когато е приложимо)
|
No
|
|
28. |
Номерирано в долния десен ъгъл сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по т. 4 от Раздел 14 „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение и бенефициентът се явява възложител по ЗОП). Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
|
No
|
|
29. |
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат "pdf'/"(когато е приложимо)
|
No
|
|
30. |
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно (Приложение № 22) (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат "pdf'/"(когато е приложимо).
|
No
|
|
31. |
Когато кандидата е възложител по ЗОП е необходимо за всеки заявен разход да са проведени пазарни консултации.
Кандидатите събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП, като публикуват на профила на купувача информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива. Кандидатите определят подходящ срок за получаване на оферти, който не може да бъде по-кратък от 5 работни дни.
Минималното съдържание на офертите е: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС.
Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
|
No
|
|
32. |
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” .(когато е приложимо)
|
No
|
|
33. |
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” .
|
Yes
|
|
34. |
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо).Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
35. |
Формуляр за мониторинг по под мярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на Стратегии за ВОМР“ от наредба 22 / Приложение № 11./ Представя се във формат „pdf“ .
|
Yes
|
|
36. |
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР; Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
|
No
|
|
37. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представят се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
38. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата за обекти недвижими културни ценности;
Представя се във формат „pdf“ .
(когато е приложимо)
|
No
|
|
39. |
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
|
No
|
|
40. |
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
|
No
|
|
41. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). Представя се в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни съоръжения и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
42. |
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“ и „xls“ .(когато е приложимо)
|
No
|
|
43. |
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
44. |
Графично и фотозаснемане на обекта и/или архитектурен план на сградата, обекта, когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата; Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
|
No
|
|
45. |
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице когато включват обекти недвижими културни ценности , за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица вписани в регистъра по чл.165 от Закон аза културното наследство. (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“, и „xls“.(когато е приложимо)
|
No
|
|
46. |
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство), когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ .(когато е приложимо)
|
No
|
|
47. |
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ . (когато е приложимо)
|
No
|
|
48. |
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо; Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
49. |
Документ за собственост и/или ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|
|
50. |
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо); Представя се във формат „pdf“ или „jpg”„zip“ или „rar“.
|
No
|
|
51. |
За оборудване и/или обзавеждане подробни технически спецификации. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
No
|