|
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 2 от Документи за попълване)
|
Yes
|
|
2. |
Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 2 от документи за попълване). . Когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата –
Представя се с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“.
|
Yes
|
|
3. |
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. (Приложение № 3 от Документи за попълване)
|
Yes
|
|
4. |
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
|
Yes
|
|
5. |
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища.
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“; (неприложимо за общини и в случай, че кандидатите различни от община са вписани в ТР и Р на ЮЛНЦ)
|
Yes
|
|
6. |
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата.
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Yes
|
|
7. |
Документи, доказващи липса на задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към държавата и към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение (Удостоверение от НАП и Удостоверение от съответната общината по адрес на кандидата) - представят се сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“; (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
|
Yes
|
|
8. |
Декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор – с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
|
Yes
|
|
9. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
|
Yes
|
|
10. |
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
No
|
|
11. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
No
|
|
12. |
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ – Приложение № 5 и 6 от Документи за попълване. Приложение № 5 се представя във формат „doc”, “docx”, както и подписано, подпечатано и сканирано във формат “pdf“, “PDF”,
Приложение № 6 се представя във формат във формат “xls” или “xlsx”.
|
Yes
|
|
13. |
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет (за кандидати общини), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по Стратегията за ВОМР на МИГ финансирана от ПРСР.
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“.
|
Yes
|
|
14. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо).
Представя се сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
|
Yes
|
|
15. |
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
Представя се сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“ (когато е приложимо).
|
Yes
|
|
16. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо) - формат „pdf“, „PDF” или „jpg“
|
No
|
|
17. |
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за избор на изпълнител на дейностите по проекта.
За всеки един от извършените предварителни разходи, кандидатите възложители по ЗОП следва да представят три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. (приложимо по отношение на кандидати възложители по ЗОП за разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”).
Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”.
|
No
|
|
18. |
Три съпоставими независими оферти
Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
|
No
|
|
19. |
Оферта/и за всяка отделна инвестиция, включваща разходи по т. 4 и 6 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ ПО ЗОП представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 4 към условията за кандидатстване - Документи за информация. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
в) Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
|
No
|
|
20. |
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”;
|
Yes
|
|
21. |
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване.
Представя се във формат „pdf“, “PDF”.
|
Yes
|
|
22. |
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване.
Представя се във формат „doc“ или „docx“ и сканиран във формат „pdf“, “PDF”.
|
No
|
|
23. |
Декларация НСИ - Приложение № 10 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22).
Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”;
|
Yes
|
|
24. |
Декларация за неикономически дейности – Приложение № 11 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване.
Представя се във формат „pdf“, “PDF”.
|
Yes
|
|
25. |
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
|
No
|
|
26. |
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Yes
|
|
27. |
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
|
Yes
|
|
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
|
|
|
Criteria |
Leads to rejection |
|
1. |
Продължителността на проекта не надхвърля 12 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
|
Yes
|
|
2. |
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване:
1. Организиране на групи/школи за проучване, изучаване на местната култура и бит, кулинария, традиции, певческо и музикално изкуство, занаяти, обичаи, ритуали и тяхното документиране с изработване филми клипове, каталози със снимков материал, информационни материали, сбирки / например сбирки от носии, вещи от бита, инструменти и пособия характерни за определен занаят и др./;
2. Популяризиране богатството на местното културно-историческо наследство посредством организиране възстановка на обичаи/ ритуали, организиране на приготвяне и дегустация на местна кухня, концерти, временни и постоянни изложби и експозиции, организиране на местни празници – събори, панаири и др.
3. Организиране на групи /например от младежи/ по интереси, свързани с опазването на територии, животни, растения, природни образувания, свързани със селския фолклор и обичаи, или са част от селския пейзаж. Промотиране синергичната връзка между земеделие, опазване на околната среда и екотуризъм. Организиране на семинари, лекции, мероприятия за промотиране опазването на природните ресурси /вода, почви и др./, местата по Натура 2000, селския ландшафт. Организиране почистване от ТБО на плажове, територии извън населените места и др.
Организиране на демонстрационни събития, арт събития и фестивали представящи наследството на територията и с потенциал за привличане на туристи, състезания и др.
|
Yes
|
|
3. |
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване
|
Yes
|
|
4. |
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
5. |
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
|
Yes
|
|
6. |
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
7. |
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
8. |
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
9. |
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
|
Yes
|
|
10. |
Максимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 40 000 лева.
|
Yes
|
|
11. |
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от 2 000 лева.
|
Yes
|
|
12. |
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
|
13. |
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
|
Yes
|
|
14. |
Проектното предложение е придружено с анализ разходи и ползи (Приложение №5 и Приложение 6).
|
Yes
|
|
15. |
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС и това е посочено в т.11 от Формуляра за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
|
16. |
Проектното предложение съдържа аргументация за устойчивостта на инвестицията.
|
Yes
|