Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
No
3.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“
Yes
II. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 2 от Документи за попълване)
Yes
2.
Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 2 от документи за попълване). . Когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата –
Представя се с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“.
Yes
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. (Приложение № 3 от Документи за попълване)
Yes
4.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен 
 Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. 
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“; (неприложимо за общини и в случай, че кандидатите различни от община са вписани в ТР и Р на ЮЛНЦ)
Yes
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата. 
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Yes
7.
Документи, доказващи липса на задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към държавата и към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение (Удостоверение от НАП и Удостоверение от съответната общината по адрес на кандидата) - представят се сканирани във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“; (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
 (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Yes
8.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор – с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“;
Yes
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). 
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“. 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Yes
10.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
 Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
No
11.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
No
12.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5 и 6 от Документи за попълване. Приложение № 5 се представя във формат „doc”, “docx”, както и подписано, подпечатано и сканирано във формат “pdf“, “PDF”,
  Приложение № 6 се представя във формат във формат “xls” или “xlsx”.
Yes
13.
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет (за кандидати общини), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по Стратегията за ВОМР на МИГ финансирана от ПРСР. 
Представя се сканирано във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“.
Yes
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). 
Представя се сканирана във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“;
Yes
15.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). 
Представя се сканирана във формат „pdf“, „PDF” или „jpg“ (когато е приложимо).
Yes
16.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо) - формат „pdf“, „PDF” или „jpg“
No
17.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за избор на изпълнител на дейностите по проекта.
За всеки един от извършените предварителни разходи, кандидатите възложители по ЗОП следва да представят три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. (приложимо по отношение на кандидати възложители по ЗОП за разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”). 
Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”.
No
18.
Три съпоставими независими оферти
Кандидатът представя писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител в случаите, когато кандидатът не е избрал изпълнителя предложил най-ниска цена. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
No
19.
Оферта/и за всяка отделна инвестиция, включваща разходи по т. 4 и 6 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”  - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП.  Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатите, които НЕ СА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ ПО ЗОП представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 4 към условията за кандидатстване - Документи за информация. Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Приложимите документи се представят сканирани във формат „pdf“, „jpg“, „rar” или „zip”;
в) Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. 
Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
No
20.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“, “PDF”;
Yes
21.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване. 
Представя се във формат „pdf“, “PDF”.
Yes
22.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване. 
Представя се във формат „doc“ или „docx“ и сканиран във формат „pdf“, “PDF”.
No
23.
Декларация НСИ  - Приложение № 10 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). 
Представя се във формат „pdf“, “PDF” или „jpg”;
Yes
24.
Декларация за неикономически дейности – Приложение № 11 от указанията за кандидатстване – Документи за попълване.
 Представя се във формат „pdf“, “PDF”.
Yes
25.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
 Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
No
26.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) 
Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
27.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ) Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ НАЛИЧИЕ НА ДЕЙНОСТИ, СВЪРЗАНИ С НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ, СЪБОРИ, ТЕАТРАЛНИ ПОСТАВКИ И ДР.
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е График за провеждането на планираните дейности и График за провеждане на планираните дейности за всяка информационна дейност по проекта (приложимо в случай че в проектното предложение да включва разходи за информационни дейности) - Приложение № 12 от Документи за попълване. 
Представя се подписан и подпечатан от кандидата - във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“
Yes
2.
Представена е Обосновка на предвидените за закупуване артикули, с посочени брой и прогнозна стойност – подписана и подпечатана от кандидата. 
 Представя се във формат „pdf“, „PDF“ или „jpg“.
Yes
3.
Писмено становище от сценограф/художник. Представя се във формат „pdf“ или “jpg“. (приложимо в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване).
Yes
4.
Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (приложимо в случай че в проектното предложение включва инвестиции за организиране на фестивали, събори и други подобни събития). Представя се във формат „pdf“ или “jpg“.
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение отговаря на поне една от целите на мярката от стратегията за ВОМР 
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката на база на представената във формуляра за кандидатстване информация, т. 1. Основни данни, поле „Цели на проектното предложение“. 
В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля. 
Yes
2.
Проектното предложение допринася за постигане на поне един от индикаторите по мярката от стратегията за ВОМР
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1.	 Общините  Котел, Сунгурларе и Върбица;
2.	ЮЛНЦ;
3.	Читалища - за дейности, свързани с културния живот;
4.	МИГ Котел, Сунгурларе и Върбица
Yes
2.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“.
Когато кандидат е клон на ЮЛНЦ със седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“, ЮЛНЦ открило клона също е със седалище и адрес на управление на територията на “МИГ „Котел, Сунгурларе и Върбица“
Yes
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител НЕ ПОПАДАТ в категорията на недопустими кандидати, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура (т.е. не са констатирани основания за отстраняване).
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
Yes
5.
ККандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват  с декларация Приложение № 2 ДЕКЛАРАЦИЯ 
за липса на основания за отстраняване, свидетелство за съдимост, удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК и удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г., проектът се отхвърля.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
Criteria Leads to rejection
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 12 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Yes
2.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване:
1.	Организиране на групи/школи за проучване, изучаване на местната култура и бит, кулинария, традиции, певческо и музикално изкуство, занаяти, обичаи, ритуали и тяхното документиране с изработване филми клипове, каталози със снимков материал, информационни материали,  сбирки / например сбирки от носии, вещи от бита, инструменти и пособия характерни за определен занаят и др./;
2.	Популяризиране богатството на местното културно-историческо наследство посредством организиране възстановка на обичаи/ ритуали, организиране на приготвяне и дегустация на местна кухня, концерти, временни и постоянни изложби и експозиции, организиране на местни празници – събори, панаири и др.
3.	Организиране на групи /например от младежи/ по интереси, свързани с опазването на територии, животни, растения, природни образувания, свързани със селския фолклор и обичаи, или са част от селския пейзаж. Промотиране синергичната връзка между земеделие, опазване на околната среда и екотуризъм. Организиране на семинари, лекции, мероприятия за промотиране опазването на природните ресурси /вода, почви и др./, местата по Натура 2000, селския ландшафт. Организиране почистване от ТБО  на плажове, територии извън населените места и др.
Организиране на демонстрационни събития, арт събития и фестивали представящи наследството на територията и с потенциал за привличане на туристи, състезания и др.
Yes
3.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване
Yes
4.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
5.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Yes
6.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
7.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
Yes
10.
Максимален размер  на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ надхвърля 40 000 лева.
Yes
11.
Минимален размер на допустимите разходи и БФП на проектното предложение НЕ Е по-малка от 2 000 лева.
Yes
12.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
Yes
14.
Проектното предложение е придружено с анализ разходи и ползи (Приложение №5 и Приложение 6).
Yes
15.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС и това е посочено в т.11 от Формуляра за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
16.
Проектното предложение съдържа аргументация за устойчивостта на инвестицията.
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА РЕЖИМ НА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите и разходите по проекта не са   финансирани със средства от ЕСИФ или чрез други инструменти на Европейския съюз, както и с други публични средства или донорски програми, различни от тези на бенефициента за дейностите.
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
По проекта не са налице изкуствено създадени условия*
* „Изкуствено създадени условия“ е всяко установено условие по смисъла на чл. 60 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 352/78, (ЕО) № 165/94, (ЕО) № 2799/98, (ЕО) № 814/2000, (ЕО) № 1290/2005 и (ЕО) № 485/2008 на Съвета.
Yes