Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в поканата
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат .pdf или .PDF и .xls или .xlsx – по образец-Приложение 1
Yes
3.
Декларация за защита на личните данни-Приложение 2. Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
4.
Декларация, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване - по образец Приложение 3 във формат .pdf или .PDF
Yes
5.
Декларация за нередности –Приложение 4. Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
6.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ. Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
8.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор (не се изисква за кандидати общини) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
9.
Свидетелство за съдимост на представляващите кандидата. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
10.
Удостоверение от НАП за липса на задължения на кандидата. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
11.
Решение за преценяване на необходимостта за извършване на ОВОС/Решение по ОВОС/ Решение за преценяване на необходимостта за извършване на екологична оценка/ Становище по ЕО/ Решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ Решение по оценка за съвместимостта/ Писмо/ Разрешително от компетентния орган по ОС/РИОСВ, МОСВ,Басейнова дирекция/ издадени по реда на ЗООС, Закон за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат .pdf или .PDF
No
14.
Анализ разходи-ползи – Приложение 5А и 5Б. 
Приложение 5А се прилага във формат .pdf или .PDF и .xls или .xlsx
Приложение 5Б се прилага във формат pdf или .PDF
Yes
15.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (в случаи на разходи, които представляват ДМА). Представя се във формат .pdf или .PDF
No
16.
Годишен финансово счетоводен отчет, от който да е видно финансово счетоводното в т.ч. аналитично обособяване на икономическата и неикономическата дейност на кандидата. Документа се прилага тогава, когато проектното предложение предвижда дейности с икономически характер – т.е дейности 5 и 7 от т.13.1 от Условията за кандидатстване 
Документа се представя във формат .pdf или .PDF
No
17.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване пред МИГ. Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
18.
Декларация в оригинал по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) - важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ-Приложение 6. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
19.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия-Приложение 8. Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf или .PDF
No
21.
Оферта/и и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“ или „PDF”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „xls”;
б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал за възложители по ПМС 160 или проведени пазарни консултации за възложители по ЗОП , които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта. Представя се във формат „pdf“ или “PDF”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител. Представя се във формат „pdf“, „PDF” или „xls”. Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат „pdf“ или “PDF”.
No
22.
Сканирана от възложителя документация за провеждане на обществена поръчка в това число и договори от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
23.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представят се във формат “pdf”/“xls”;
No
24.
Формуляр за мониторинг съгласно Наредба №22 на МЗХГ-Приложение 9 Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
25.
Декларация за неприложими документи-Приложение 10 Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
26.
Декларация за минимални помощи – Приложение 7. Представя се във формат .pdf или .PDF във формат .pdf или .PDF
Yes
II. Group
ДОКУМЕНТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР или документ за ползване на имота валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР. Представя се във формат .pdf или .PDF
Yes
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
3.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фото заснемане на обекта се представя и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата Представя се във формат .pdf или .PDF
No
4.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
5.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
6.
Подробни количествени сметки и количествено стойностни сметки, заверени от кандидата във формат .xls и .xlsx и във формат .pdf или .PDF (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки и количествено стойностните сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство
No
7.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
8.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване) във формат .pdf или .PDF
No
9.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
III. Group
За реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
IV. Group
Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища исъоръженията и принадлежностите към тях
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на подаване на заявление за плащане или датата на завършване на дейностите във формат .pdf или .PDF
No
V. Group
Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерациис под 2000 е.ж. в селските райони
Criteria Leads to rejection
1.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на Плановете за управление на речните басейни	Представя се във формат .pdf или .PDF
No
2.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (изисква се от кандидат община) Представя се във формат .pdf или .PDF
No
3.
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/стопанисващо ВиК мрежата, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения Представя се във формат .pdf или .PDF
No
4.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи)	Представя се във формат .pdf или .PDF
No
5.
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ Представя се във формат .pdf или .PDF
No
6.
Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (изисква се от кандидат община)	Представя се във формат .pdf или .PDF
No
VI. Group
Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк, градина или зелена площ. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк, градина или зелена площ, се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк, градина или зелена площ. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти Представя се във формат .pdf или .PDF
No
VII. Group
Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни,включително транспортни средства
Criteria Leads to rejection
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията, критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на
социалните услуги като държавно-делегирана дейност. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
VIII. Group
Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност
Criteria Leads to rejection
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за
подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна
ефективност на съответната община Представя се във формат .pdf или .PDF
No
2.
оклад и резюме от обследването за енергийна ефективност, съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба №Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради 
Представя се във формат .pdf или .PDF
No
IX. Group
Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местнозначение в селските райони
Criteria Leads to rejection
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна наосновното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган Представя се във формат .pdf или .PDF
No
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министърът на образованието и науката,удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат .pdf или .PDF
No
X. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА И ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатства се за инвестиции свързани с поне една от допустимите дейности описани в Условията за кандидатстване в т. 13.1
Yes
2.
Проверка за двойно финансиране: 
Кандидатът не е получил публична финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз, и/или други публични средства за разходите, за които кандидатства за финансиране за същия/те обект/ти:
Забележка:
	Съгласно Декларация - Приложение №8 към Условията за кандидатстване.
	Проверка в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода. „принт скрийн” на проверката.
(http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)
Yes
3.
Кандидатът е: община Свиленград или Юридическо лице с нестопанска цел /ЮЛНЦ/, регистрирано по закона за юридическите лица с нестопанска цел или Читалище, регистрирано по Закона за читалищата със седалище и постоянен адрес или адрес на управление на територията на МИГ „Свиленград Ареал“.
Търговски регистър за ЮЛНЦ
Yes
4.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване 
Декларация Приложение 3 към условията за кандидатстване
Yes
5.
Дейностите, предмет на подпомагане се осъществят на територията на МИГ Свиленград ареал
Yes
6.
Дейностите, включени в проектите, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение и констатираното действително състояние съответства на представената информация в проектното предложение.
Посещение на място
Yes
7.
При СМР непредвидените разходи са в размер до 5 % от стойността на одобрените разходи по прякото изпълнение на строително-ремонтните и строително-монтажните дейности.
No
8.
Разходите свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта (без непредвидените).
No
9.
1.Разходите свързани с проекта не надхвърлят следните стойности:
1.1. за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта;
1.2. за консултантски услуги, свързани с управлението на проекта, не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по проекта;
1.3. разходите за изготвяне на технически и/или работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, не надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР;
1.4. разходите за строителен надзор не надхвърлят 2 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР;
1.5. разходите за авторски надзор не надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи свързани с прякото изпълнение на СМР .
No
10.
Размерът на общите допустими разходи по проекта е не по-голям от 391 160,00 лв. и не по-малък от 19 558,00 лв
No
11.
Не са установени изкуствено създадени условия (по смисъла на чл.60 от Регламент (ЕС) №1306/2013).
Представена декларация Приложение № 8
Yes
12.
Проверка за минимални помощи:

Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС, съгласно условията на т.16 „Приложим режим на минимални/държавни помощи”.

Финансовата помощ за кандидата, заедно с другите получени минимални помощи от предприятията, с които предприятието кандидат образуват „едно и също предприятие” по смисъла на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години.
Забележка:
Съгласно Декларация - Приложение №11 към Условията за кандидатстване.
Чрез проверка на публично достъпни регистри – Министерство на финансите; ИСУН. Прикачен е "принт скрийн" на проверка 
http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx
http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary
http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx
Yes
13.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ разходи - ползи
No
14.
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
-	Целите и дейностите на проекта
-	Реалната пазарна стойност на предложените разходи
No
15.
В случай на необходимост от корекции в бюджета на проекта:
Попълва се – Таблица за одобрен размер на допустимите разходи
No