Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ (Общи критерии):
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено лице;
Yes
2.
Текстът  на  проектното  предложение въведен в ИСУН 2020  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Yes
3.
Проектното предложение отговаря	на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ Куклен-Асеновград
Yes
II. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за свързани лица съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР. Представя се сканирана  (Приложими формати- “.jpg”, “.jpeg”, .pdf”, “.zip”, “.rar”, или „.7z“). (Приложение № 1 от Документи за попълване);
Yes
2.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. Представя се сканирано във формат „pdf” или “jpg” Документът е изискуем само за кандидати физически лица.
Yes
3.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат „xls“ или “xlsx”. (Приложение № 2 от Документи за попълване);
Забележка: В колона 5 от ТДИ кандидатите, който ще прилагат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160  или Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ не следва да попълват марка и модел на планираните за закупуване активи. В тези случай в колона 5 от ТДИ кандидатите следва да посочат, минимална техническа спецификация описваща актива.
Yes
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец с подпис/и, печат и сканирана (Приложими  формати - .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc, .docs). (Приложение № 3 от Документи за попълване)
Yes
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
7.
Документи доказващи липса на задължения на кандидата и на неговите законни представители по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към държавата и към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение (Удостоверение от НАП и Удостоверение от съответната община по адрес на кандидата) - представят се сканирани (Приложими формати- „.jpg“, „ .jpeg“, .pdf,  „.zip“, „ .rar“, или „.7z“.);
Yes
8.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана (Приложими формати- „.pdf“, .“jpg“, или „.p7s“);
Yes
9.
Декларация по чл. 3 и чл.4 от ЗМСП - Приложение № 11, указания за попълване – Приложение № 12а и справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 12 б. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
10.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 6 от Документи за попълване. Представя се сканирана (Приложими формати- „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“);
Yes
11.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се сканирана (Приложими формати „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“);
Yes
12.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 8 от Документи за попълване. (Приложими формати - .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z);
Yes
13.
Декларация НСИ  - Приложение № 9 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се сканирана (Приложими формати- „pdf“ ,„jpg“ или „.p7s”);
Yes
14.
Декларация за минимални и държавни помощи – Приложение № 12 (и приложение № 13 Указания попълване на декларация за минимални и държавни помощи) към УК – Документи за попълване. Представя се сканирана (Приложими формати- “jpg”, “.jpeg”, “.pdf”, “.zip”, “.rar”, “.7z”);
Yes
15.
Бизнес План по образец, Приложение № 5а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран.  Представя се сканиран във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
16.
Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 5б от документите за попълване). Представят се във формат „xls” или „xlsx”.
Yes
17.
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура. Представя се сканиран във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
18.
Отчет за приходи и разходи и счетоводен баланс за последната приключена финансова година или за последен приключен междинен период - Приложимо само за кандидати ЮЛ (документите са изискуеми когато кандидатите ЮЛ са регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя се сканиран във формат „pdf“ ;
Yes
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). Представя се сканирана (Приложими формати- “.jpg”, “.jpeg”, “.pdf”, “.zip”, “.rar” или “.7z”);
Yes
20.
Справка за дълготрайните активи - приложение към годишния финансов отчет за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). Представя се сканирана (Приложими формати- “.jpg”, “.jpeg”, “.pdf”, “.zip”, “.rar” или “.7z” (когато е приложимо);
Yes
21.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
22.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
23.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. (когато е приложимо). Представя се сканирано (Приложими  формати “.jpg”, “.jpeg”, “.pdf”, “.zip”, “.rar” или “.7z”);
Yes
24.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано (Приложими формати- “.jpg”, “.jpeg”, “.pdf”, “.zip”, “.rar” или “.7z”);
Yes
25.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, върху който ще се изпълнява проекта, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота, вписан в районната служба по вписванията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, съгласно изискванията на I. т.5 от раздел 13.2 от УК.  Представя се сканирано (Приложими формати- “.pdf”, “.jpg”, “.zip”, “.rar” или “.7z“);
Yes
26.
В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие“: 

- Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с направено от кандидата запитване за оферти съгласно Приложение № 4 към Условията за кандидатстване/Документи за информация (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Представя се сканирано (Приложими формати- „.pdf“, „.jpg“, „.rar“, „.7z“, „.zip“,  „.p7s“, „.p7m”). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.pdf“ или “.jpg” и „.xls” или „.xlsx”;

No
27.
В случай, че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение НЕ Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи, публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие”:

- Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 4 към Условията за кандидатстване/Документи за информация (не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции).Представя се сканирано (Приложими формати- „.pdf“, „.jpg“, „.rar“, „.7z“, „.zip“,  „.p7s“, „.p7m”). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.pdf“ или “.jpg” и „.xls” или „.xlsx”);

No
28.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, когато не е избрана най-ниската цена решението включва и обосновка за мотивите, обусловили избора (приложимо за разходи и дейности, който ще се извършват след подаване на проектното предложение, подлежащи на възлагане по реда на ЗОП или ПМС160). Представя се сканирано във формат „pdf“ и „jpg“
Yes
29.
Решение за избор на доставчика/изпълнителя, а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
30.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо) В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и КСС във формат „pdf“ и във формат „xls”/„xlsx”.  Представя се сканирано (Приложими формати- “.pdf”, “.jpg”, “.rar”, “.7z”, “.zip” и КСС във формат „pdf“ и във формат „xls”/„xlsx” .
Yes
31.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (когато е приложимо). Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“
No
32.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за избор на изпълнител/и за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22 (когато е приложимо). Представя се сканирано (Приложими формати- „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“,“ .rar“ или „ .7z“)
Yes
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
No
34.
Декларация за липса на основания отстраняване по образец на МЗм  – приложение към Заповед №РД09 – 
365/27.04.2020 г. на Ръководителя на Управляващия орган на ПРСР 2014 – 2020 г. (Приложение № 17 от документи за попълване). от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана (Приложими формати- „.pdf“, „.zip“, „ .rar‘,  или „.7z“);
Yes
35.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения, нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. – Приложими формати ( „.pdf“, „.jpg“, „ .zip“, „.rar“, „.7z“);
Yes
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ В ЗАВИСИМОСТ ОТ ВИДА КАНДИДАТ/ПРОЕКТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП , и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. (приложимо за кандидати земеделски производители). Представя се сканиран във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
2.
ДДокумент за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение. (приложимо за кандидати земеделски производители). Представя се сканиран (Приложими формати- „.pdf“, „.jpg“,“.zip“, „.rar“  или „ .7z“);
Yes
3.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството. Когато минималният 
стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година (по образец, Приложение №15 от документи за попълване) (приложимо за кандидати земеделски производители). Представя се във формат „pdf“ или ".jpg".
Yes
4.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ПРИ ИНВЕСТИЦИИ В СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ И ПРЕМЕСТВАЕМИ ОБЕКТИ:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на кандидата или собственика на кандидата – ЕТ на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се сканирано (Приложими формати- „.pdf“, „.jpg“, „.rar“ , „.7z“или „.zip“);
Yes
2.
Учредено право на строеж върху недвижимия имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот, който не е собственост на кандидата). Представя се сканирано (Приложими формати- “.pdf”, “.jpg”, “.zip”, “.rar” или “.7z“);
Yes
3.
Документ за ползване на недвижимия имот за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения и други СМР, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“. ;
Yes
4.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ -  Представя се сканирано (Приложими формати- „.jpg“, „ .pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“);
Yes
5.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. - Представя се сканирано (Приложими формати- „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „ .7z“);
Yes
6.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ . - Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
7.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи . - Представя се сканирано (Приложими формати „pdf“ , „jpg“, “.xlsx”,”. xls”, “.rar”, “.7z”, “.zip”);
Yes
8.
Подробни количественo-стойностни сметки (КСС) за предвидените строително-монтажни работи (СМР), въз основа на проведените пазарни проучвания, чрез събиране на оферти. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls“ или “.xlsx”);
Yes
9.
Разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ . - Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
10.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и съоръжения и е приложимо съгласно националното законодателство. - Представя се сканирано (Приложими формати „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“);
Yes
11.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Представя се в случай, че в проектното предложение се кандидатства за производствени дейности.) Представя се сканирано (Приложими формати „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“);
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ ЗА ЗАКУПУВАНЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЧРЕЗ ФИНАНСОВ ЛИЗИНГ И ИНСТАЛИРАНЕ НА НОВИ МАШИНИ И ОБОРУДВАНЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. Представя се сканирано (Приложими формати- .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip);
Yes
2.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Представя се в случай, че в проектното предложение се кандидатства за производствени дейности.) Представя се сканирано (Приложими формати „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“);
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ПРОЕКТИ С ИНВЕСТИЦИИ ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ЕНЕРГИЯ ОТ ВЪЗОБНОВЯЕМИ ЕНЕРГИЙНИ ИЗТОЧНИЦИ ЗА СОБСТВЕНО ПОТРЕБЛЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. II. 2. Точки от 1) – 6) от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (Представя се сканирано (Приложими формати „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“);
Yes
2.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не 
се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец (Приложение № 10) от кандидата с описани вид и количества на суровините. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ПРОЕКТИ ВКЛЮЧВАЩИ ДЕЙНОСТИ И РАЗХОДИ ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА НЕДВИЖИМА СОБСТВЕНОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР:
Criteria Leads to rejection
1.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по
 образец, Приложение №14 от документи за попълване), когато е приложимо. (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2. Подпомагане на проекти, осигуряващи допълнителна устойчива заетост“ ) Представят се сканирани (Приложими формати „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“);
No
2.
Заверено копие от НСИ на Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд (за 
нефинансови предприятия съставящи баланс) или Справка заети лица (за нефинансови предприятия несъставящи баланс) за 2021 г. В случай, че предприятието е новосъздадено и не е развивало дейност към момента на кандидатстване документите са неприложими. (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2. Подпомагане на проекти, осигуряващи допълнителна устойчива заетост“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
No
3.
Когато кандидатите имат една или повече приключени финансови години следва да представят документ издаден от НСИ, от който да е виден кода по КИД 2008 на основната икономическа дейност на предприятието за съответните приключени финансови години, както и кодовете на допълнителните икономически дейности при наличието на такива. (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „3. Опит на кандидата в дейността, за която кандидатства“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
No
4.
Когато кандидатите нямат приключена финансова година, но към датата на кандидатстване имат минимум 80% оборот от дейност сходна с тази, за която кандидатстват следва да представят Отчет за приходи и разходи към датата на кандидатстване по настоящата процедура за предоставяне на БФП, счетоводни документи (в т.ч. фактури и банкови извлечения от извършени към кандидата плащания) доказващи наличието на минимум 80% нетни приходи от продажби от дейности сходни с дейността за която се кандидатства. (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „3. Опит на кандидата в дейността, за която кандидатства“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“
No
5.
Декларация уязвими групи Приложение № 16. от Документи за попълване) (когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „6. Проектът е на кандидат представител на уязвими групи (в т.ч. етнически малцинства и хора в затруднено или неравностойно положение, хора с увреждания“ ) Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
No
6.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване на компонентите на околната среда  – за доказване на съответствие с критерий „8.Инвестиции в опазването на околната среда“
Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
No
7.
Документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015г.)  – за доказване на съответствие с критерий „8.Инвестиции в опазването на околната среда
Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
No
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТИТЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:


Земеделски стопани или микропредприятия , регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, както и физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Yes
2.
Кандидатите следва да отговарят на следните условия:

1. Допустими са само кандидати: с постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Куклен-Асеновград и ще осъществяват дейностите по проект на територията на действие на МИГ Куклен-Асеновград. 
2. Когато кандидат по процедурата е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, следва да е със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Куклен-Асеновград и да осъществява дейностите по проект на територията на действие на МИГ Куклен-Асеновград.
Стопанството на кандидати, земеделски производители, трябва да има стандартен производствен обем над 2 000 евро.
Yes
3.
Кандидатите земеделски стопани към датата на подаване на проектното предложение трябва да отговарят на следните условия:

1. Да са регистрирани като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;

2. Да са регистрирани като еднолични търговци, или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията;

3. Земеделските им стопанства да са с минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 2 000 евро ; 

Минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство се доказва с Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване Приложение № 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. и:
       3.1.	Регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол; или
       3.2.	Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, която участва при изчисляването му; или
       3.3.	Анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, издадени по реда на наредбата по § 4 от преходните и заключителни разпоредби на Закона за подпомагане на земеделските производители за създаване и поддържане на регистър на земеделски стопани, и декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване;
       3.4.	Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерения за засаждане/засяване през текущата стопанска година, в декларацията за видовете култури задължително се посочва конкретен период, в рамките на който ще се извърши засаждането/засяването на културите. В този случай минималният стандартен производствен обем трябва да е достигнат и за предходната стопанска година и се доказва с документите по подточки 3.1., 3.2. и 3.3. 

Обработваната от кандидата земя, която участва при изчисление на минималния стандартен производствен обем на земеделското стопанство, трябва да се стопанисва съгласно чл. 33б от Закона за подпомагане на земеделските производители.
Yes
4.
Кандидатите занаятчии към датата на подаване на проектното предложение трябва да отговарят на следните условия:
а/ Да са регистрирани по Закона за занаятите в Регионалната занаятчийска камара;
б/ да отговарят на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 „Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица.“)
в/ Да представят Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.

Yes
5.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител НЕ ПОПАДАТ в категорията на недопустими кандидати, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура (т.е. не са констатирани основания за отстраняване).
Yes
6.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 
30 юни 2025 г.
Yes
3.
Целите на проекта са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за 
предоставяне на БФП
Yes
4.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно раздел 7. от Условията за кандидатстване, 
които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение
Yes
6.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата за предоставяне на БФП, 
изброени в т. 13.1. от Условията за кандидатстване:

1.	Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги) ;

2.	Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);

3.	Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.;

4.	Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници  за собствено потребление;

5.	Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
Yes
7.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост съгласно т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Извършване на проверка за двойно финансиране:


Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
10.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Yes
11.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени  преди подаване на 
проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
Yes
12.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 
14.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
14.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
15.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни.
Yes
16.
Проектното предложение отговаря на критериите за „максимален“ и „минимален размер“ на заявените допустими 
разходи посочени в раздел 9 от Условията за кандидатсване.
Yes
17.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в раздел 10. „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване.
No
18.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост:

1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Yes
19.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
No
XI. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът е в съответствие с приложимите правила по държавните/минималните помощи. 



Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години.
Yes